Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
wimmus schreef:Wb het testen op dieren;
De meeste A-merken vallen onder dezelfde eigenaar, een aantal producenten geven dus verschillende merken uit. Zo hebben bv Eukanuba en Iams dezelfde eigenaar. Die producenten laten hun voer allemaal bij dezelfde onderzoeksinstelling testen, wat er op neerkomt dat eigenlijk ALLE A-merken door 2 bedrijven getest worden. En het spreekt voor zich, dat deze bedrijven zich niet in NL bevinden. De vlieger; 'maar dat is verboden in NL' gaat dus ook niet op, aangezien het sowieso geen Nederlandse producten zijn. Die bedrijven zijn Mars Inc. Pedigree en iets van Purina (de totale namen weet ik even niet) en een groot aantal A-merken vallen hieronder. Wat testen betreft, zit je hier goed.. volgens mij hoort RC hier ook bij.
Om op Eukanuba en Iams terug te komen, deze 2 hebben als eigenaar Procter and Gamble Products, kortweg P&G. P&G produceert voornamelijk chemische producten als wasmiddel, maar ook bv maandverband, geurtjes en tandpasta. Om maar iets te noemen; Herbal Essences, Pringles, Tampax, Oral B en D&G.
Ze staat er om bekend niet vies te zijn van dierproeven. Al hun producten worden dan ook getest op dieren, honden, katten, cavia's etc. Boycotten die handel dus, want dat is de enige manier om dierenleed te kunnen stoppen.
Oh, en ik vergeet bijna te melden dat Hills ook niet bepaald diervriendelijk test. Als je toch aan het boycotten slaat, doe hun er dan alsjeblieft bij.
0ojannekeo0 schreef:liedje89 schreef:Waarom het blijven drijven in een glas met een klein beetje azijn meer risico zou geven op een maagtorsie dan enorm opzwellen in een glas azijn. De maag beweegt constant en men laat niet zien wat er gebeurt als je dat doet.
http://www.dierenklinieklemmer.nl/page9 ... orsie.html
Misschien geeft dat meer duidelijkheid.
MiniMouse schreef:Ik voer mijn honden al jaren Bonzo en ze zijn nog nooit ziek geweest oid!![]()
Het ziet er smakelijk uit en er zit alles in wat ze nodig hebben.
Al ben ik van mening dat je bij rashonden toch wat preciezer moet zijn met voerkeuze
kimmie261 schreef:'zat even te kijken maar eukenuba 1,35 per dag voor een grote hond?? mijn hemel voer ze nu voor 45 cent per dag....
en dan zeggen mensen nog dat vlees zo "duur" is...
en laika,dat wist jij nog niet maar een rottweiler ziet er van binnen heul anders uit als een yorkdus heeft ook speciale brokjes nodig...
![]()
Myra87 schreef:0ojannekeo0 schreef:Ik voer alleen maar brokken, dit is het beste voor de tanden.
Meestal Beneful brokken.
Ik verkoop zeer veel dieetvoer van Royal Canin, hoor hier ook alleen maar goede verhalen over. Dit geld ook voor Trovet.
Lees dit topic maar eens door, brokken zorgen juist voor tandsteen/ plak
kimmie261 schreef:kelly0188 ,als je wil weten wat je voert moet je op de zak kijken bij ingredienten
farmfood brokken bevatten 70% vlees ,en heeft jou voer dat ook,dan is het prima brok...alleen is kvv voeren een stuk goedkoper
Wildgirl schreef:Romili schreef:Wij voeren onze honden Cavom.
Ervaringen: Mooie glanzende vacht,
Goede harde ontlasting,
Voeren op behoefte dus word afgewogen,
Weinig haarverlies.
http://www.cavom.nl/index2.htm
helemaal mee eens, daarnaast ook het feit dat het geperste brokken zijn, dit spreekt mij ook aan