Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_flo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 17:37

Ik ben thuis gekomen met een zak Jarco brokken en nee, ze hadden geen proefpakketje.
Soms vraag ik me wel eens af "hoeveel ze weten" over de brokken die ze verkopen.

Tot nu toe wist ik niet van het bestaan van dit merk.

http://www.jarco.nl/home/voor-honden/ja ... 2-5kg.html

kimmie261

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 17:43

nou valt mee in ieder geval 45% vlees in de brok :j

denk dat maar weinig verkopers zich écht verdiepen in hondenvoer.

ik weet wel vroeger gingen we naar de bibi,gewoon klein dierenwinkeltje in een klein plaatsje onder de rook van rotterdam,die mensen waren zo op vlees voeren,en verkochten ook brok hoor,maar die vrouw heeft toen heel de bibi kvv samengesteld.....

die meiden die daar stonden hadden ook veel verstand van voer,maar dat eistte die eigenaresse geloof ik...die was zo met het voeren van honden en katten begaan :)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 17:45

www.anyanimal.nl

Dit is een gave dierenwinkel! ;)

Wat dat aangaat mijn voorbeeld en ik hoop dus in 2011 ook iets dergelijks te kunnen openen, maar helaas is mijn man geen dierenarts..

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 17:58

wimmus schreef:
Wb het testen op dieren;
De meeste A-merken vallen onder dezelfde eigenaar, een aantal producenten geven dus verschillende merken uit. Zo hebben bv Eukanuba en Iams dezelfde eigenaar. Die producenten laten hun voer allemaal bij dezelfde onderzoeksinstelling testen, wat er op neerkomt dat eigenlijk ALLE A-merken door 2 bedrijven getest worden. En het spreekt voor zich, dat deze bedrijven zich niet in NL bevinden. De vlieger; 'maar dat is verboden in NL' gaat dus ook niet op, aangezien het sowieso geen Nederlandse producten zijn. Die bedrijven zijn Mars Inc. Pedigree en iets van Purina (de totale namen weet ik even niet) en een groot aantal A-merken vallen hieronder. Wat testen betreft, zit je hier goed.. volgens mij hoort RC hier ook bij.

Om op Eukanuba en Iams terug te komen, deze 2 hebben als eigenaar Procter and Gamble Products, kortweg P&G. P&G produceert voornamelijk chemische producten als wasmiddel, maar ook bv maandverband, geurtjes en tandpasta. Om maar iets te noemen; Herbal Essences, Pringles, Tampax, Oral B en D&G.
Ze staat er om bekend niet vies te zijn van dierproeven. Al hun producten worden dan ook getest op dieren, honden, katten, cavia's etc. Boycotten die handel dus, want dat is de enige manier om dierenleed te kunnen stoppen.

Oh, en ik vergeet bijna te melden dat Hills ook niet bepaald diervriendelijk test. Als je toch aan het boycotten slaat, doe hun er dan alsjeblieft bij.

Hill's is van Colgate-Palmolive :D

Wat betreft dierenwinkels, het is gewoon een detailhandel, voor zover ik weet, vrij voor iedereen om te beginnen. Het is maar net wat de verkoper zelf gelooft en dat aan de klant verkondigd.
Overigens is er door het royale konijn altijd erg veel sponsoring, zowel in opleidingen als hondenshows, noem het maar op. Dan zal niemand verkondigen dat het rommel is voor je hond. ;)

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 18:01

maar farmfood is volgens jullie dus wel een goed merk?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 18:03

ja farmfood is goed en orijen ook...alleen hoor ik van orijen betere berichten als farmfood...

en laika,hahah royale konijn...ze hebben wel leuke verpakkingen hoor,voor elk ras een eigen brokje :') ,en zoveel mensen zullen erin trappen....

nu moet ik wel zeggen,staat natuurlijk wel mooi,zo'n rottweiler op een zak :))

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 18:37

0ojannekeo0 schreef:
liedje89 schreef:
Waarom het blijven drijven in een glas met een klein beetje azijn meer risico zou geven op een maagtorsie dan enorm opzwellen in een glas azijn. De maag beweegt constant en men laat niet zien wat er gebeurt als je dat doet.

http://www.dierenklinieklemmer.nl/page9 ... orsie.html

Misschien geeft dat meer duidelijkheid.

Nu snap ik het nog minder volgens deze site is de oorzaak van maagtorsie vooral gasvorming, en dat tonen ze helemaal niet aan met hun experiment :? , Nu zal het wel aan mij liggen maar ik ben nog steeds niet overtuigd dat geperst beter is.

(Het idee van chineese kippen is niet eens zo vreemd volgens mij, ik bedoel het is wel gedroogde kip dus in principe kan je het prima een eind vervoeren. Volgens mij word er in nl ook veel thaise kip gebruikt voor gedroogde kip dingen. Maar op de site van orijen staat wel gewoon de afkomst zie ik)

EDIT: Persen is trouwens ook een goedkopere manier van productie als met een extruderen. Dus dat zou ook gedeeltelijk kunnen verklaren waarom het goedkoper is dan de 'gewone' broken met 20-25% vlees.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 18:58

Kimmie, een rott eet dan ook heul andere brokken dan een york natuurlijk ;)
Maar voor een rott is het beter om een york te eten, andersom wordt iets moeilijker _O-

Maar ik kwam hier maar even binnenvallen zonder te vermelden wat mijn hondjes eten: vlees! en niets anders dan vlees.
Ja, zelfs mijn york van 2,5 kilo heeft een echt carnivorengebit ;) en met haar bijna 15 jaar geen moeite met het verscheuren van een stukje vlees. En ik kan je ook melden dat haar kiezen helemaal wit zijn :D Geen tandsteen of tandplak.

anuschkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 19:02

Hier een leuke verkoop folder voor dierenartsen van Hill's. Hierin staat LETTERLIJK dat klanten die dit voeren gemiddeld twee keer zo vaak de dierenarts bezoeken dan de gemiddelde huisdiereigenaar. :o Echt supergoed voer dat Hill's! :+

En voor het merk Eukanuba krijgen de dierenartsassistenten voor iedere verpakking Eukanuba die ze verkopen een waardebon van 2,50 per verpakking!! Maar ze bevelen dat natuurlijk aan omdat het zo'n goed merk is! :Y)

Oftewel... je wordt bedonderd waar je bijstaat! 8)7

Dus ik zeg... lekker rauw voeren, al dan niet in KVV vorm!

Edit: Eukanuba verkooppraatje en het kortingsbonverhaal

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 19:15

'zat even te kijken maar eukenuba 1,35 per dag voor een grote hond?? mijn hemel voer ze nu voor 45 cent per dag....

en dan zeggen mensen nog dat vlees zo "duur" is... :D

en laika,dat wist jij nog niet maar een rottweiler ziet er van binnen heul anders uit als een york :j dus heeft ook speciale brokjes nodig... :D

:)* ;)

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 19:19

Ik voer mijn honden al jaren Bonzo en ze zijn nog nooit ziek geweest oid! :D
Het ziet er smakelijk uit en er zit alles in wat ze nodig hebben.
Al ben ik van mening dat je bij rashonden toch wat preciezer moet zijn met voerkeuze :o

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 19:24

Ik geef kennel favorite (lam en rijst) heb wel eens ander voer geprobeerd, maar daar ging de huid van stinken, dat was ook lam en rijst. Al mijn honden voer ik het. Een grote en 2 kleine hondjes

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 19:25

Mijn bordercollie krijgt nu vers vlees en brokken van cavom. Eerst kreeg hij carocroc. Maar hij werd er niet beter van. Hij was altijd erg mager en nu wordt hij dikker en zijn karakter is ook verbeterd

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 19:28

minimouse,in bonzo zit alleen maar zooi...zit helemaal niet in wat je hond nodig heeft,wel veel zout en suiker,dat dan weer wel...tenzij je dat als goede hondenvoeding ziet...

Thorn2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 19:32

Het is toch??? Welk hondenvoer geven jullie en wat is jullie ervaring, of lees ik weer eens niet goed???

Yvonne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 19:35

Ik ben voedingsadviseur geweest bij Nutro Choice. Dit is kwalitatief een heel goed voer.
Het heeft ook vele voordelen:
- Je geeft minder, omdat er meer voedingsstoffen in zitten.
- De hond heeft daardoor ook minder ontlasting.
- Er zit veel kip in, gedroogd (dus extra veel!!)

Mijn hond knapte er echt van op. Zijn vacht werd mooier, meer glans!

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 19:54

MiniMouse schreef:
Ik voer mijn honden al jaren Bonzo en ze zijn nog nooit ziek geweest oid! :D
Het ziet er smakelijk uit en er zit alles in wat ze nodig hebben.
Al ben ik van mening dat je bij rashonden toch wat preciezer moet zijn met voerkeuze :o

Omdat? Zit een rashond anders in elkaar dan een niet-ras?
Mijn york heeft 13 jaar lang bonzo gegeten. ( soms komt enige wijsheid echt pas met de jaren, vele jaren.... :o ) Zag er altijd perfect uit, maar ik zie toch echt wel het enorme verschil! Behalve wat ze nodig hebben, zit er zeker in Bonzo helaas ook erg veel in wat ze dus niet nodig hebben.

Kimmie, hetzelfde als dat een konijn ook van samenstelling veranderd als hij door een kat of door een hond gevangen wordt :D

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 21:11

kimmie261 schreef:
'zat even te kijken maar eukenuba 1,35 per dag voor een grote hond?? mijn hemel voer ze nu voor 45 cent per dag....

en dan zeggen mensen nog dat vlees zo "duur" is... :D

en laika,dat wist jij nog niet maar een rottweiler ziet er van binnen heul anders uit als een york :j dus heeft ook speciale brokjes nodig... :D

:)* ;)

45 cent?
wat voor vlees voer jij dan?
en waar kun je het krijgen?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 21:15

ik voer vlees van de scharrel slager hier...en krijg daar beetje korting op ,omdat ik veel afneem,maar mijn honden krijgen ong pond per hond per dag...neem bv smuldier dat kost nog geen 50 cent per pakje...de kompleet versie..

ahv is 50 ct per 500 gram....voer ik ook nog weleens... :)

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 21:19

Ik werk zelf in een dierenwinkel en geef mijn pup Technical Large Breed puppy voer. Mijn ouders hebben eigenlijk altijd Royal Canin Gaint adult gegeven aan hun honden. Technical kun je vergelijken met Royal Canin is ongeveer in dezelfde prijs klasse.

De meeste klanten geven bij ons voornamelijk, Royal Canin, Technical, Smolke (die is ondertussen weer gaan leveren na 3 maanden), Farmfood, Cavom en ons eigen merk.

Pedigree, bonzo, floric en ga zo maar door raad ik echt iedereen van harte af. Zoveel zouten daarin. Veel honden eten het alleen maar omdat het lekker is. En meer eigenlijk ook niet.

Anuschkaatje die wist ik nog niet. Zal die folder eens aan mijn bazin doorsturen. Ben beniewd hoe ze reageerd erop. Aangezien ze laatst Hills hebben gepromoot voor ons.

Met het diepvries voer word bij ons heel veel aan Carnibest verkocht. Dit is ook echt ideaal voor een hond met allergieen.

Romili

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 21:39

Myra87 schreef:
0ojannekeo0 schreef:
Ik voer alleen maar brokken, dit is het beste voor de tanden.

Meestal Beneful brokken.

Ik verkoop zeer veel dieetvoer van Royal Canin, hoor hier ook alleen maar goede verhalen over. Dit geld ook voor Trovet.

Lees dit topic maar eens door, brokken zorgen juist voor tandsteen/ plak :Y)

Dan moet je regelmatig tanden poetsen bij de hond dat doen wij ook :P :P

kelly0188

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 21:40

kimmie261 schreef:
kelly0188 ,als je wil weten wat je voert moet je op de zak kijken bij ingredienten :)

farmfood brokken bevatten 70% vlees ,en heeft jou voer dat ook,dan is het prima brok...alleen is kvv voeren een stuk goedkoper :D

oke, ik heb gekeken op de zak (Prins), maar kan niks vinden over % vlees.. dit is wat er staat:

Samenstelling
Granen, vlees en dierlijke bijproducten, plantaardige bijproducten, oliën en vetten, suiker, gist, vitaminen en mineralen.

Analyse
Gemiddelde analyse Mineralen
Vocht 9.0% Calcium 1.2%
Ruw eiwit 24.0% Fosfor 0.8%
Ruw vet 12.0% kalium 0.6%
Koolhydraten 44.5% Magnesium 0.1%
Ruwe celstof 3.5% Natrium 0.4%
Ruwe as 7.0% IJzer 280mg
Zink 130mg
Voedingswaarde Mangaan 50mg
Kcal/kg 3820 Jodium 1.2mg
Cobalt 2.2mg
Selenium 0.3mg

Betekent dit dat er een hoger % granen inzit dan vlees?

Romili

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 21:43

Wildgirl schreef:
Romili schreef:
Wij voeren onze honden Cavom.

Ervaringen: Mooie glanzende vacht,
Goede harde ontlasting,
Voeren op behoefte dus word afgewogen,
Weinig haarverlies.

http://www.cavom.nl/index2.htm

helemaal mee eens, daarnaast ook het feit dat het geperste brokken zijn, dit spreekt mij ook aan

Ja superbrokken onze honden lopen in de sport en onze teef word regelmatig gedekt het is een superbrok!!! :P

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 21:52

kelly0188 ,het hoofdbestanddeel wordt altijd als eerste genoemd... :)

en denk dat prins 20% vlees bevat,dat hebben de meeste grote merkbrokken wel....

kelly0188

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 22:18

Oke.. in farmfood zit 70%? Ik heb even uitgerekend dat Farmfood goedkoper voor ons is per dag uitgerekend..Ik denk dat ik dus ga overstappen.. Ik zit er ook aan te denken om volledig KVV te geven, maar welke is dan goed en niet te duur? Ik geef nu 1x per week Smuldier pens/kompleet..Is deze goed genoeg om altijd te geven of kan ik dan beter een ander merk nemen? Kortom wat is beter, Farmfood +1 a 2 xpw Smuldier of volledig Smuldier? vind het zo lastig..