Discussie topic: katten naar binnen of buiten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:19

Moggsy schreef:
In Raamsdonksveer (Brabant) was een man die het zat was dat een vreemde kat steeds bij hem binnen kwam en zijn behoefte in zijn huis deed.
Hij heeft de kat gevangen en op een buitendijk afgeschoten met hagel en vervolgens in het water gegooid.
Het dier was op dat moment nog niet dood.
Deze man wist niet van wie de kat was, maar hij hoorde wel in de wijk thuis.

En zulke types zijn ziek.

Dat soort dingen zou ik nooit doen, laten we wel zijn. Ik ben gek op katten, heb er zelf drie.

Maar mijn hond greep inderdaad een kat in mijn tuin, hij was veel sneller dan ik kon reageren, natuurlijk laat ik mijn hond niet moedwillig katten afslachten.
Maar ik ga niet opdraaien voor de gevolgen, echt niet.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:20

pharagirlke schreef:
Die van mij zou niet met een muilkorf gaan rondlopen en die schadevergoeding zou ik ook tegen in beroep gaan :D

Nou dan mag je blij zijn dat mijn katten binnen blijfen want met mij wil je dan zeker niet aan de stok heben.

magda_90

Janine1990 schreef:
Dat heb ik nog nergens zwart op wit gezien in dit topic...............

Als het je niet aanstaat dat iemand kat langs komt waaien, kan je dat gewoon zeggen tegen een katteneigenaar. Wie weet kan dat al een hele hoop oplossen.

Weet je hoe veel kattenbezitters hier in de buurt zijn die zich er niets van aan trekken als er zoiets gemeld word? En ja, dan is het eigen risico. Ik ga toch niet mijn tuin ombouwen om ervoor te zorgen dat jouw kat niet op mijn terrein komt? Of ga je mij het geld geven? Tevens meiden de standaard buurtkatten onze tuin nu, maar een enkele keer zit er weer een vreemde kat in.

Zwart op wit staat het inderdaad niet, maar het schemert er genoeg doorheen.

Moggsy

Sorry, ik wist niet dat je zelf katten hebt, niet anti kat dus.
Maar waarom dan een dergelijk harde opstelling?

Diablo

Moggsy schreef:
Diablo is duidelijk anti kat.

Ja tuurlijk. Ik heb zelf drie katten, ben hartstikke gek op die beestjes!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:21

Moontje1991 schreef:
KiWiKo schreef:
nou daar zou ik niet al te zeker van zijn moontje :)

zou ik zeker niet al te zeker van zijn....... kan nog wel eens rauw op je dak komen vallen

Dus jij vindt het oke als jou hond anderen dieren en mensen uitmoord?
Als mijn kat in jou tuin komt en jou hond grijpt hem mag ik zelfs beslissen of jou hond moet worden afgemaakt of niet.
En dat weet ik uit ervaring aangezien de kat van mijn ouders is gegrepen door een hond in de tuin van de mensen die goed was afgezet.
Mijn ouders waaren niet zo gemeen om te zeggen laaten af maken maar wel een dikke schadevergoeding en een muilkorf

tja, ik weet niet van welke planeet jij komt :) maar mijn honden zijn niet bij machte mensen uit te moorden, wel kunnen ze goed schade aanrichten ja :D

katten kunnen ze wel doodbijten, dat klopt.

Bij schade aan een kat, zelfs dodelijke schade, zal een rechter nooit bepalen of een hond afgemaakt moet worden, ZEKER niet als dat op eigen terrein was :)

een rechter bepaald alleen over leven of dood als een hond schade aangebracht heeft aan mensen :)

c_alsemgeest

Moggsy schreef:
Nee natuurlijk niet, als de buurman zijn York zelf opoffert is de buurman de verkeerde partij.
Ik hoop dat een dergelijke buurman geen hondje neemt.

.

Maar met de katten doet men niets anders... maar dat wordt als 'normaal' geacht..

KiWiKo

Moggsy schreef:

misschien gewoon omdat ze verantwoording neemt????????? kan zomaar :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:22

Moontje1991 schreef:
pharagirlke schreef:
Die van mij zou niet met een muilkorf gaan rondlopen en die schadevergoeding zou ik ook tegen in beroep gaan :D

Nou dan mag je blij zijn dat mijn katten binnen blijfen want met mij wil je dan zeker niet aan de stok heben.

Maar jij ook niet met mij dus hoop maar dat die niet in mijn tuin komen :D
Geloof me maar: mijn honden zouden niet afgemaakt worden...

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:23

Moggsy schreef:
Nee natuurlijk niet, als de buurman zijn York zelf opoffert is de buurman de verkeerde partij.
Ik hoop dat een dergelijke buurman geen hondje neemt.

Diablo is duidelijk anti kat.

Als je de hond een bevel tot aanvallen geef dan gebruik je je hond als wapen.
Komt iemand ongevraagd binnen en weet dat er honden zijn dan neemt hij een risico.
Pakt de hond de postbode met goede bedoelingen in je tuin, maar geen afgezette tuin, dan ben je als hondeneigenaar fout.
Hang je waarschuwingsborden af dan ben je wettelijk gedekt.

Naar mijn hond vertaalt, iemand met verkeerde bedoelingen/ agressie houding etc. daar valt hij eerst naar uit en vervolgens pakt ie je (heb ik al uitgevonden toen ik tijdens het uitlaten bedreigd werd gelukkig was het niet zover gekomen dat hij hem daadwerkelijk gepakt had) maar uitvallen naar een postbode? Hij smijt je hoogstens al zijn speelgoed voor je voeten neer en laat je niet gaan tot je minstens 2 ballen gegooid hebt.

Moggsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:23

Over de schutting gooien lijkt me wel raar, een kat is daar zelf wel handig genoeg voor, lenig en snel.
Ook bij kattenschade kan er wel degelijk een rechtsuitspraak verkregen worden.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:24

Moggsy schreef:

Hard? Waarom ben ik hard? Ik heb zelf katten, die me ontzettend lief zijn, daarom komen ze niet buiten. Ik laat mijn katten andermans tuin niet vernielen of onderzeiken, het zijn toch mijn katten en niet die van de buren? Ik woon trouwens behoorllijk achteraf, tussen allemaal boerderijen, waar het stikt van de katten. Mijn buren zouden er ook echt niet boos om worden, hun katten lopen hier ook. Dus ik ben echt niet zo moeilijk hoor....maar dan moet de eigenaar van die kat ook niet moeilijk doen als hun kat wat overkomt in mijn tuin.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:24

nee bij kattenschade niet :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:25

Moggsy schreef:

Mss omdat dat we de schade in onze tuinen zat zijn? Dat de eigenaren geen verantwoording willen nemen? En dat wij maar geacht worden de troep van die eigenaren op te ruimen?

Dat is het bij mij iig.

c_alsemgeest

Moggsy schreef:
Over de schutting gooien lijkt me wel raar, een kat is daar zelf wel handig genoeg voor, lenig en snel.
Ook bij kattenschade kan er wel degelijk een rechtsuitspraak verkregen worden.

Een hond niet... daarom heb ik even voor het over de schutting werpen gekozen.
Maar het komt op hetzelfde neer... de eigenaar staat toe dat het dier in ander mans tuin komt.

Moontje1991

Dus als ik het goed begrijp mag je geen onschuldige kat buiten laten.
Maar wel een bloeddortsige kat eetende hond?
Het wordt steeds gekker nog even en vrouwen moeten maar binnen blijfen want als ze eigen terein afgaan dan is het gerechtvaard om ze te verkrachten

Phara ik zei ook niet dat ik ze af zou laten maken maar zeker wel een muilkorf eisen en een schadevergoeding en dit jij niet met enz spelletje is niet echt zinvol. (vooral niet omdat als mijn kat iets overkomt ik alles doe om de dader te straffen ook als ik daarmee ernstige strafbaaren feiten tegen het baasje moet plegen)

Moggsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:26

Ik heb een hond met een verleden van een vorige eigenaar en die hond is anti postbode.
De tuin is zodanig afgewerkt dat de hond niet bij de postbode kan komen.
TNT kan dat zelfs eisen van hondenbezitters met een aanvallende hond.
Gelukkig hebben we een postbode die met honden om kan gaan, maar ik heb ze ook wel eens hard de weg af zien rennen.

Ik heb nog nooit schade van welk dier dan ook in mijn tuin gehad, wel van het menselijke dier.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:27

Dat ik verantwoording moet nemen voor andermans dier waar ik niet voor gekozen heb. En wat nou als die kat die ze doodgebeten hebben mijn hond gekrabt heeft en mijn hond daarop gereageerd heeft? Of zich agressief opgesteld heeft naar mijn hond? Dan wordt mijn hond afgemaakt voor het gebrak aan opvoeding van de eigenaar?
Dat zou mooi zijn..

Moontje: mijn hond zou geen muilkorf om krijgen en je krijgt geen cent van me als jouw kat op mijn terrein komt, dat wordt een lang proces, doe jij vooral illegale dingen :j Kom maar op met die strafbare feiten, dat zegt genoeg over jouw verantwoordelijkheidszin en de rechter zal beslist benieuwd zijn naar je grapjes. Ik vind dat jij je wel erg stoer opstelt... Blaffende honden.......... :+ Houd je kat bij, dan hoef je niet bang te zijn dat hem of haar wat over komt. Moet ik ook met mijn hond doen. Mijn hond zit buiten in MIJN tuin die afgesloten is met hekwerk van 2 meter hoog, hekwerk met daarin plaatjes gevlochten, je kan dus niet in de tuin kijken maar al even min "uit" de tuin kijken tenzij je over het hekwerk heen kijkt. Ik denk wel dat MIJN hond in MIJN tuin los mag.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 16-01-10 21:29, in het totaal 2 keer bewerkt

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:27

Moontje1991 schreef:

Als je doelt op mijn hond, hij eet geen katten op. Tot nu toe alleen verjagen ;) En op eigen terrein. Tijdens het uitlaten kan ik 10 katten tegenkomen, niets aan de hand. Ik kan zelfs bij iemand op de visite gaan met katten, ook niets aan de hand. Ze moeten alleen niet op zijn terrein komen en die verantwoording ligt bij de eigenaar.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:28

Moontje1991 schreef:
Het wordt steeds gekker nog even en vrouwen moeten maar binnen blijfen want als ze eigen terein afgaan dan is het gerechtvaard om ze te verkrachten

Phara ik zei ook niet dat ik ze af zou laten maken maar zeker wel een muilkorf eisen en een schadevergoeding en dit jij niet met enz spelletje is niet echt zinvol. (vooral niet omdat als mijn kat iets overkomt ik alles doe om de dader te straffen ook als ik daarmee ernstige strafbaaren feiten tegen het baasje moet plegen)

in eigen tuin mag je hond gewoon rondlopen ookal verslind deze alle katten :)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:28

Moontje1991 schreef:

Wie heeft er een bloeddorstige katetende hond dan? Ik heb een hond (heb er zelfs vier), die achter katten aan gaat, als hij de kans krijgt (en daarmee is hij zeker niet de enige hond denk ik zo), maar verder is hij niet bloeddorstig en eet de katten ook niet op.
En oja, ik laat mijn honden niet alleen over straat gaan, of bij anderen de tuin verpesten.

Moggsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:29

Ook een bloeddorstige kat etende hond mag niet los lopen.
Want de lijn van het bijten naar een ander dier tot een mens (neem een kind) is dan vrij kort.

Ik denk overigens dat een gezonde normale kat wel weet weg te komen als een een blaffende hond op hem af komt.

Moontje1991

magda_90 schreef:
Moggsy schreef:

Mss omdat dat we de schade in onze tuinen zat zijn? Dat de eigenaren geen verantwoording willen nemen? En dat wij maar geacht worden de troep van die eigenaren op te ruimen?

Dat is het bij mij iig.

Als je dat zat ben dan vraag je de katteneigenaar zijn kat binnen te houden als hij dat niet doet stap je naar de rechter.

(moggsy de hond waar ik het over had die blafde niet alleen maar die heeft me tot 2 keer toe aangevallen en mijn been grootendeels open gebeten ik heb nog nooit zo hard gefietst als toen)

c_alsemgeest

Moontje1991 schreef:
)

Nu lees je echt wat je wil lezen zonder de inhoud te begrijpen...
De zogenaamde bloeddorstige hond zit op HAAR terrein, die laat ze dus niet buiten los in jouw tuin.
De kat wordt wel losgelaten in HAAR tuin... met de nare gevolgen van dien.

Denk je dat PG het prettig vind om een dode kat in haar tuin aan te treffen?
Dit is dus maar even een emotionele beschadiging die de katteneigenaar erbovenop doet door de kat in haar tuin te laten.
Zelf ben je je kat kwijt... maar door hem.haar buiten los te laten heb je deze risico's voor lief genomen.

Moggsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:30

En dat zijn nu juist die grote risico's die je als eigenaar van een kat neemt als je hem los buiten laat.