Moggsy schreef:In Raamsdonksveer (Brabant) was een man die het zat was dat een vreemde kat steeds bij hem binnen kwam en zijn behoefte in zijn huis deed.
Hij heeft de kat gevangen en op een buitendijk afgeschoten met hagel en vervolgens in het water gegooid.
Het dier was op dat moment nog niet dood.
Deze man wist niet van wie de kat was, maar hij hoorde wel in de wijk thuis.
En zulke types zijn ziek.
Dat soort dingen zou ik nooit doen, laten we wel zijn. Ik ben gek op katten, heb er zelf drie.
Maar mijn hond greep inderdaad een kat in mijn tuin, hij was veel sneller dan ik kon reageren, natuurlijk laat ik mijn hond niet moedwillig katten afslachten.
Maar ik ga niet opdraaien voor de gevolgen, echt niet.

Kom maar op met die strafbare feiten, dat zegt genoeg over jouw verantwoordelijkheidszin en de rechter zal beslist benieuwd zijn naar je grapjes. Ik vind dat jij je wel erg stoer opstelt... Blaffende honden..........
Houd je kat bij, dan hoef je niet bang te zijn dat hem of haar wat over komt. Moet ik ook met mijn hond doen. Mijn hond zit buiten in MIJN tuin die afgesloten is met hekwerk van 2 meter hoog, hekwerk met daarin plaatjes gevlochten, je kan dus niet in de tuin kijken maar al even min "uit" de tuin kijken tenzij je over het hekwerk heen kijkt. Ik denk wel dat MIJN hond in MIJN tuin los mag.
En op eigen terrein. Tijdens het uitlaten kan ik 10 katten tegenkomen, niets aan de hand. Ik kan zelfs bij iemand op de visite gaan met katten, ook niets aan de hand. Ze moeten alleen niet op zijn terrein komen en die verantwoording ligt bij de eigenaar.