Jouw hond, je vriend of je huisdier?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Melvern

Re: Jouw hond, je vriend of je huisdier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 12:06

Mijn honden zijn wel mijn vriendjes, en ik ben echt dol op ze. Maar er zijn grenzen. Ze komen niet boven ( behalve wanneer hij zelf naar boven gaat maar dan wordt hij snel weer naar beneden gestuurd ) Verder krijgen ze gewoon hun brokjes en het enige jasje die mijn hond heeft is een veiligheidshesje voor het hardlopen in het donker. Hij heeft lekker lang haar ( border collie ) en kan zich best warmhouden zonder kleedjes en noem maar op. Ik neem hem ook niet overal mee naar toe. Dan gaat hij lekker in zijn grote bench samen met het hondje van mijn zusje, op een heleboel zachte fleecedekentjes.

Het hondje van mijn zusje is wel een verwend nest. Die heeft wel dekje. Maar dat is gewoon een giga koukleum.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 12:10

mijn 6 straathonden zijn mijn alles!
Ze zijn de hele dag bij mij,maar ze komen niet binnen
Ze hebben hun eigen verblijf,met bedden en verwarming.
Ze kunnen door een opening in de muur naar binnen en naar buiten waneer ze willen.
Ik heb niet de indruk dat ze er onder lijden...

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 14:20

AliceTwingo schreef:
mikkie, jij hebt trouwens wel een erg lief hondje !
wat een knapperd ;)

Leuk dat je dat je het een knapperd vind. Word er helemaal trots van. :D
Ik zal hem vanavond laten weten dat hij een fan heeft.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 17:49

ik ga morgen eindelijk weer naar mijn vriendjes toe,en ik ga ze helemaal plat knuffelen en zoenen...

wat heb ik ze gemist zeg ....... bijna 6 dagen zonder honden..pff soort beproeving voor mij :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 15:45

Dat geloof ik best, je mist ze vreselijk, en zeker je kleine Pippi :+:

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 15:52

:D ik ben weer thuis en lig ingebouwd in de honden ,heerlijk en pip en do en de andere hondjes zijn al plat geknuffeld :D

pip ligt nu heerlijk tegen me aan,zo'n lekker wijffie is dat.. :+:

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 15:54

Het is mijn maatje :)

Ze mag mee in mijn slaapkamer,, maar in de hoek ligt een (wel HEEl dure :P ) hondenmand en daar mag ze in slapen.. ze krijgt ook gewoon hondenbrokken enzo.. Verder mag ze heel veel..

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 16:11

mijn hond is mijn maatje. We hebben er drie (een reu en twee teefjes) maar ééntje is er echt van mij (reu) en ééntje echt van mijn lief.

Ze slapen in de bijkeuken en krigen hondevoer en restjes van ons. Ze mogen ook niet op de bank tenzij het vrouwtje een goede bui heeft en de deken pakt, dan mag het wel. Maar alleen de reu doet dat. Hij doet wel meer dingen die niet mogen maar alleen als ik verdriet heb. Dan gaat hij de trap op en maakt zelf deuren open terwijl hij daar normaal nooit behoefte aan heeft. Het zijn alledrie hele brave honden die (behalve te enthousiast doen naar vreemden) geen slechte gewoontes hebben. Kunnen allerlei kunstjes etc. ze zijn gewoon fijn gezelschap, beter gezelschap dan veel mensen (maken tenminste ook niet zoveel geluid)

Maargoed je kunt het niet vergelijken met een gelijkwaardige relatie. Zo'n hond gaat toch eerder dood dan jij (als het goed is) en de relatie is eenzijdig (hij voelt schijnbaar wanneer ik verdriet heb, heel fijn, maar ik weet écht niet wat híj voelt).

Elianna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 00:07

Mijn hond is echt mijn alles. Als ik een dagje weg ben geweest, of alleen maar naar de paarden geweest ben, dan ben ik blij dat hij weer enthousiast op me af komt als ik thuis kom.

Hij is best wel verwend voor een hond. Hij krijgt wel gewoon z'n eigen eten, maar tussendoor vaak genoeg ander eten, zoals worstjes en kaas etc.
Verder slaapt hij elke nacht bij mij op de slaapkamer. Hij heeft daar een eigen kleedje waar ie op slaapt, maar soms springt hij snachts bij mij op het voeteneind.
Zolang hij daar blijft, vind ik het prima. Iets vaker je dekbed enzo wassen, dan is daar niks mis mee, vind ik.

Hij kan me ook altijd enorm aan het lachen maken. Hij is nog redelijk jong (2jaar), dus hij maakt nog wel eens rare sprongen, of doet rare dingen. :=

Al met al is het gewoon mijn beestje, mijn lieve hondje, mijn alles. En echt, hij blijft tot zijn dood bij mij!

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 00:13

Nou ik zal dan wel een afwijking zijn, maar bij ons liggen beide honden dus op bed, eentje op het voeteneind op een kleedje en de ander ligt tussen ons in ONDER de dekens, met 'r kouwe neus tegen m'n rug en meestal d'r pootjes onder m'n rug gestopt. Nou is dat wel een hondje dat bijna elke week in bad gaat hoor (ze gaat graag mee onder de douche).

Het is zo gegroeid, omdat wij allebei werken, op zich trekken beide honden dat best, maar ik vind het dan sneu dat als je gaat slapen ze dan OOK nog een keer beneden moeten blijven. Terwijl honden in een roedel lekker tegen elkaar aankruipen. Dus tsja, ik vond dus dat wij in feite een roedel zijn en dus ook lekker tegen elkaar aan zouden moeten kunnen kruipen. En dat doet mijn kleine witje dus ook graag ;-).

Ik vind dat dus meer "honds" dan dat je je hond beneden laat slapen en zelf in je mensenbed ligt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 01:11

Mijn hond is mijn maatje, welke niet rond blijft hangen, omdat hij hier eten krijgt.
Hij krijgt gewoon zijn brokken, af en toe een eitje en zalmolie. Hij slaapt in een bak van de grond in de kamer.
Hij mag niet naar boven, puur omdat ik traplopen niet goed vind voor een hond.
Eenmaal heb ik hem heterdaad betrapt op het vernielen van het buro, boos op hem geworden en nooit heeft hij weer iets verkauwd, zelfs de knuffels gaan erg lang mee.
Hij heeft in deze periode een dek op, maar dat is meer voor zijn gezondheid, om een andere reden hou ik niet van dekjes.
Buiten ligt hij op een matras, maar ook dat heeft met zijn gezondheid te maken.
Tja hij is 'verwend', hij maakt er geen misbruik van en het gebeurt binnen gezonde grenzen.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 14:27

Mijn honden zijn mijn alles, ik zie ze echt als beste vriendjes en heb ook werkelijk alles voor ze over, onze 2 labradors zijn als kinders haha en onze 2 boomertjes als beste vriendjes

Emilio_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 19:39

Een maatje, maar dingen als mee in bed nemen etc, never :n

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 19:45

Mijn hondje zie ik echt als mijn kindje. Ze mag altijd overal mee naar toe, slaap in mijn bed, gaan samen onder de douche, eet wel haar eigen brokjes (en 1x in de 2 weken een gekookt visje) maar ken inmiddels de regels dondersgoed. Heb 4 cursussen met haar doorlopen. Ze is nu bijna 2, dus grenzen verkennen doet ze zeker... maar als ik iets niet goed vindt, weet ze dat ik maar 1 keer nee hoef te zeggen.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 19:50

Mijn hond is mijn beste maat dat wil niet zeggen dat die in mijn bed mag slapen enzo hoor nee nee hij wordt nog altijd behandelt als hond dus zijn eigen mand en niet te veel snoep enzo en hij moet nog altijd gehoorzamen, we hebben samen gewoon al zoveel mee gemaakt en toen heb ik mijn echte vrienden leren kennen en ik denk dat hij zelfs toen de enige was dus inderdaad hij is mijn beste vriend, hij zal nooit liegen, nooit expres iets verkeerd doen, nooit een geheim doorvertellen en hij heeft altijd een luisterend oor en is enorm trouw (als ik bij hem ben kunnen zelfs loopse teven hem niet deren en nee hij is niet gecastreerd). Ik kan mij geen betere vriend voorstellen.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 19:53

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 21-02-22 00:59, in het totaal 1 keer bewerkt

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 22:22

Momenteel heb ik geen hond althans niet in mijn eigen huis....mijn JR woont sinds enkele jaren bij mijn ouders (sinds ik uit huis ben) omdat mijn moeder de hele dag thuis is en zij een andere hond hebben waarmee hij jaren vriendjes is.
Ik heb momenteel geen tijd voor een hond dus de 2 katten zijn meer dan voldoende huisdier voor mij momenteel.

Ik ben opgegroeit met honden, thuis hadden we altijd honden en ik moest behoorlijk wennen toen ik in een huis ging wonen zonder hond.....ik miste echt iets.
Nu ben ik 5,5 jr verder en dat gevoel van iets missen is er nog steeds.
Ik heb bij mijn ouders thuis een duitse herder gehad en een kruising herder/border collie op beide honden was ik stapelgek.
Ik ben graag onder de mensen maar eigenlijk kan ik ze missen als kiespijn, dat heb ik met een hond niet....die mis ik na enkele dagen alweer.
Een hond is voor mij meer dan een mensenvriend, klinkt misschien stom en onvolwassen, maar gevoelsmatig zit het bij mij in elkaar.
Een honden vriend is er altijd, niks is hem teveel en bedonderd je nooit, zit vol humor en kun je altijd vertrouwen.
Ik leef altijd op binnen het gezeldschap van een hond, bij mensen ben ik altijd op mn hoede, ik vetrouw echt niemand, behalve mn ouders en man, bij een hond hoef ik me niks af te vragen.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 15:37

Ik hou heel erg veel van mijn hond, maar de band die ik met mijn vorige hond had is veel sterker.
Die hond hadden we van pup af aan, beestje is 12 geworden en ben ik echt mee opgegroeit.

Nu heb ik een duitse herder, een herplaatser, hij is dus ook vele malen moeilijker dan mijn vorige hond.
We hebben een hele moeilijke start gehad, waardoor je in het begin niet van een band kon spreken.
Nu wordt dat natuurlijk allemaal wel beter ( heb hem ruim een jaar nu), maar toch voelt het anders.
Ik doe alles voor hem, krijgt het beste eten, ik zal nooit op hem besparen kwa eten/verzorging/medische verzorging.
Ik neem hem zoveel mogelijk mee, gaat mee naar de paarden, mag met zijn beste maatje spelen en we wandelen veel.

Maar toch heeft hij zijn eigen plaats, mag absoluut niet mee naar boven, mag zelfs niet in de woonkamer komen.

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 15:41

mijn hond is alles voor mij.
Ik heb mijn hond gekregen toen ik mijn leven opnieuw begon.
ik kan mijn hond lezen, en zij mij.
Maar voor mij blijft het wel een hond.

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 19:03

Mijn hond is mijn grootste vriend! Er is NIEMAND op aarde zo blij, wanneer ik thuis kom... :D Ik kan saggo zijn, zeuren, het druk hebben..., en nóg vindt dat beest me fantastisch...!
Ik ben ook helemaal gek op hem. Ik neem hem het liefst overal mee naartoe en ik denk dat Attila de meest verwende sik op aarde is... hihi! Hij eet duurder dan wij, hij heeft een hele garderobe aan halsbanden, hij heeft een hondenpartijtje als hij jarig is (inclusief hondenvrienden uiteraard), hij staat de godsganse dag in de belangstelling (het leven draait om hem uiteraard... in zijn beleving dan... :+ ), hij heeft oppassen (onze moeders :P ) die hem nog meer verwennen dan wij dat doen en meneer heeft sinds kort zijn eigen pausmobiel (we hebben speciaal voor hem en zijn voorkeur voor modder een Mercedes 300 TD (=station) gekocht).
Hij luistert uiteraard perfect. En als hij dat niet doet, ligt dat altijd aan een externe factor en nooit aan hem... 8-) Ehhmmm... nou ja... bijna altijd dan!
Hier een filmpje van mijn grote, uberverwende, vriend in de auto (dit was niet zijn eigen 'pausmobiel' overigens): http://www.youtube.com/watch?v=LaCrLi9HTX0

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 19:06

mijn hond is mijn meisje mijn alles
ook slaapt ze bij me op bed
omdat mijn hond heel angstig in een bench werd ze helemaal gek maar als ze gewoon 'normaal'was sliep ze niet bij me opbed hoor ;)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 19:27

ik ben heel blij met mijn hondjes nu,heb helaas op dit moment veel bedrust,en tis heerlijk hoor,alle hondjes gezellig bij mij :D :j

zo ben je toch nooit echt alleen... :+: