[Info] Welke hond past bij mij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 08:07

Jammer Urielle, hebben jullie een hond gevonden die bij jullie zou passen en waar duidelijk een klik mee is, mag je hem niet meenemen :\ ....

*Jade, dochter en ik zijn duidelijk voor een Briard gevallen <3 (erger nog, we hebben al een mama hond gevonden die sinds 2 weken pups heeft :+ !).
Maar mijn man vindt ze zo groot := ...

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 08:43

Urielle, is het dan niet een idee nog een halfjaartje of wat langer te wachten, en dan een jongere hond te nemen?
Dan leert de hond zelf omgaan met de kinderen en is het wat rustiger in huis en zal hij wat regelmatiger aandacht krijgen.
Mijn ouders hadden een Duitse Dog, maar moeder moest het ziekenhuis in bij geboort van mij, en die hond is daar negatief op veranderd, ze had namelijk het idee dat ik haar aandacht afpakte, en wou mij afpakken van mijn ouders, en werd op het laatst zelfs agresief, toen is ze helaas ook de deur uit gegaan, wel terug naar de fokker gelukkig.

LoveRoes, wat voor hond vind je leuk? Lang, kort halflang haar? XL, Groot, middelmaat, klein? Kleur?

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 01:30

Wat handig dit topic, wist niet eens dat het bestond! :D

Ik verkeer al maandenlang in een groot dilemma! :+ Het zit namelijk zo; ik zit op kamers in Groningen, maar dan in een wat dorpsere buurt (Gewoon begane grond in een rijtjeshuis met omheinde achtertuin). Je kunt hier heerlijk wandelen met je hond, en veel mensen hebben hier dan ook een hond! Ik wil echt heel graag een leuke hond, en ik weet ook al wat voor; een greyhound/podenco/galgo of iets in die richting. Dit omdat ik een groooote voorliefde heb voor windhonden, en van lange wandelingen/fietsen houd. Mijn paard staat ongeveer 5 min. fietsen hiervandaan, en het lijkt me heerlijk om in het gebied hier vlakbij (groot open veld/heuvels, ideale plek voor een windhond ivm zijn jachtinstinct) lekker er op uit te trekken met paard & hond!

Echter, het grote probleem is; Ik zit dus op kamers en studeer natuurlijk. :+ Dat betekend dat het voor kán komen dat ik soms van 9 tot 4 weg ben (zeldzaam, maar het kán gebeuren). Nou weet ik dat windhonden erg rustig zijn in huis, en zelden waaks. Ideaal dus, maar dat zal niet voor elke windhond gelden. Ik weet ook niet of het eerlijk is tegenover het dier om hem zo lang alleen te laten. Maar aan de andere kant vraag ik me dan af; hoe doet de rest van NL dat! Ik kan me niet voorstellen dat alle huishonden altijd tussen de middag uitgelaten kunnen worden! Is mijn wens een beetje realistisch? Of zouden jullie er nevernooit aan beginnen in mijn situatie? Ik werk overigens niet.

Ik heb dus eigenlijk al een rasvoorkeur, maar misschien kent iemand wel een heel ander ras, of wel gewoon een hele leuke hond die een baas zoekt en waar ik misschien aan kan voldoen? :D

[edit] Ik denk dat ik er meteen maar een topic over open, heb dit bericht nu zo uitgewerkt dat dat inmiddels ook wel kan. :+ Wellicht krijg ik dan reacties van meerdere mensen die misschien zelf wel honden houden in een soortgelijke situatie. :)

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 09:40

Tja.. ik zou persoonlijk nog even wachten, je weet nooit wat er gebeurt op je opleiding of in je huis.

De onze zit zo'n 4 uur max alleen, moeder werkt van 2 tot 5 en ik ben rond 3 uur/half 4 meestal thuis, dus ze zit nooit lang alleen.
Is maar goed ook, ze kan prima alleen zijn, maar wij merken duidelijk aan haar dat ze bij thuiskomst echt blij is dat we er weer zijn.
Wat zou je willen? Een pup? of volwassen? En je werkt niet, hoe onderhoud je je kamer dan? En je hond? Hoe groter de hond, hoe hoger de kosten worden.. Jua is nu 7 maanden oud, en heeft al z'n 3000,- aan DA kosten op haar naam staan... wel een speciaal geval (maagdarmoperatie), maar het kan jou hond ook overkomen, kun je dat dan betalen?

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 12:26

De kosten zitten wel goed. :j Ik wil geen pup maar een volwassen hond uit het asiel/via een stichting die honden importeert uit bijvoorbeeld Spanje/Roemenië.

Windhonden schijnen wel ontzettend veel te vreten, dus dat is idd iets om wel rekening mee te houden. :D

3000 euro zou ik simpelweg niet hebben voor een operatie. Maar ik denk dat er niet veel mensen zijn die dat zo maar even kunnen betalen..! Wat een bedrag zeg, bij zulke bedragen ga ik me toch afvragen of het niet verstandiger is om een dier in te laten slapen, zeker omdat er toch altijd een groot risico aan verbonden zit ivm narcose..

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 12:40

3000,- in totaal, plus alle voorgaande DAbezoeken, onderzoeken enz dus. Maargoed, ze is 7 maanden en het was geen risicovolle operatie, dus waarom dan al een einde eraan maken? Tja, wij hebben het geld er ook niet altijd voor, maar we hebben pas weer een hond genomen toen we wisten dat we financieel een goede basis hadden, we hebben uitgerekend dat ze het eerste jaar maarliefs 5000,- kosten kan geven en we dat zouden kunnen betalen. Daarnaast krijgen we een groot deel terug van de verzekering, aangezien ze zogoed als compleet verzekerd is. Als je een mogelijke operatie oid niet kan betalen moe je geen hond nemen vind ik..

Maargoed, naast 'bijzondere kosten' heb je ook je gewone kosten, hondebelasting, hondenverzekering, voer, speelgoed, vaste DA bezoeken met inentingen & wormenkuren.. voor een simpel bezoekje wormenkuur+inenting+controle zijn wij al z'n 80,- kwijt.
Ik zou geen hond nemen nu, maar nog even wachten, zoek anders misschien een leuke 'uitlaathond' in de buurt?

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 12:43

Ah zo, ja de hond van mijn ouders heeft inmiddels ook al heel wat kosten op haar naam staan. :D Daar ben ik wel op voorbereid. :j Maar in één keer zo'n grote smak geld is gewoon niet haalbaar. Maar datzelfde geldt ook voor mijn paard. ;)

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 12:45

Krijg jij dan alle 'gewone' kosten voor de hond van je ouders ofzo? aangezien je niet werkt zeg je..?

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 20:41

Je moet je ook bedenken hoe het is als je straks klaar bent met je studie. Over het algemeen heb je een hoop tijd tijdens je studie maar als je gaat werken kan dat anders worden. Als je hond dan 4-5 dagen 8 uur alleen zit is natuurlijk niet zo leuk.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 21:15

Sterre schreef:
Jammer Urielle, hebben jullie een hond gevonden die bij jullie zou passen en waar duidelijk een klik mee is, mag je hem niet meenemen :\ ....

*Jade, dochter en ik zijn duidelijk voor een Briard gevallen <3 (erger nog, we hebben al een mama hond gevonden die sinds 2 weken pups heeft :+ !).
Maar mijn man vindt ze zo groot := ...

Ah, een Briard. Leuk, maatje kleiner heet Pyreneese herder, dat weet je hè? :D

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 21:17

Ik kan het via de zoekfunctie niet vinden al lijkt dat de vraag vast eerder is gesteld :D Welke honden verharen niet? <3

Ibbel

Re: [Centraal]: Welke hond past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 21:20

Naakthonden :+

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 21:50

Oke buiten de naakthond en poedel dan 8-)

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 22:36

En de maltezer, york en shi-tzu. Toch??

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 04:02

Ibbel schreef:
Ah, een Briard. Leuk, maatje kleiner heet Pyreneese herder, dat weet je hè? :D

Daar hebben we (nav dit topic ;) ) ook naar gekeken; vonden we idd ook een leuke hond :j , maar je weet hoe het gaat hè: als je eenmaal wat in je hoofd hebt, is het heel moeilijk om je keuze te veranderen, vooral omdat het enige nadeel voor mijn man "alleen maar" de grootte is :+ .

*Jennyxx, de Westi (West Highland White Terrier) verhaart ook niet :) .
Als je ´em regelmatig knipt/ laat knippen, is het (ondanks de "lange" haren) een makkelijke hond wbt de verzorging van de vacht :) (en wbt het stofzuigen natuurlijk :D ).

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 10:00

Jennyxx schreef:
Ik kan het via de zoekfunctie niet vinden al lijkt dat de vraag vast eerder is gesteld :D Welke honden verharen niet? <3

Labradoedel?
Die zijn speciaal gefokt voor mensen met een allergie. (kruising tussen labrador en poedel :P )
Best leuke honden :j

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 10:07

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 13:43

Dank jullie wel :D

Het gaat gelukkig niet om een allergie, maar de haren in combinatie met een klein kind (en het stofzuigen :o )

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 13:46

Jennyxx schreef:

Het gaat gelukkig niet om een allergie, maar de haren in combinatie met een klein kind (en het stofzuigen :o )

die snap ik niet helemaal.. wat heeft het een met het ander te maken?
ik kan je wel vertellen dat ik hier meer zand dan haar opzuig grootste gedeelte van het jaar :=

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 17:08

Jade schreef:
Jennyxx schreef:

die snap ik niet helemaal.. wat heeft het een met het ander te maken?
ik kan je wel vertellen dat ik hier meer zand dan haar opzuig grootste gedeelte van het jaar :=

Trek dan maar eens een zwarte broek aan, dan zie je het :D Maar ja ik heb dan ook al 15 jaar een langharige witte hond met een zeer dikke vacht :(:) (Maar oh zo lief, trouw, fantastische ect. ect. <3 ) Krijg de haren niet meer uit dekens (ja hij slaapt op bed :o ) niet meer uit kleden ed. Mijn vorige twee honden heb ik uit het asiel. Ben nu eens aan het kijken of ik een wensenpakketje kan samenstellen :D

Durf het bijna niet te vragen...maar welke honden blaffen het meest (of minst) }> Iig een vlinderhondje (minder) en poedel en jack russell (meer). Toch?
-gaat weer even via zoekfunctie verder zoeken-

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 17:16

ik heb een zwarte broek aan eigenlijk, en een grotendeels wit ruwharig jackje en een bruin-wit geschimmelde kleine munsterlander (middellange vacht). ja, ik heb wel wat witte haren op mijn broek en ja, er liggen ook wel wat haren door het huis, maar de hoeveelheid zand overweegt, vnl door de munsterlander die greppel in-greppel uit gaat, recht door struikjes rent en het water in het midden van de plas het lekkerst vindt. :)
het klinkt een beetje alsof je een hond met enkel de voordelen ervan zoekt :=

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 17:17

Basenji's blaffen niet. Kunnen ze niet. Dus als je een stille middenmaat hond wilt... Leuke honden - kortharig, krulstaart.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:10

Een basenji blaft dan wel niet, maar hij produceert wel geluid door een soort van gehuil, dus of je daar vrolijk van word weet ik ook niet :P

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:13

Ze huilen idd wel, maar zijn toch erg zwijgzaam over het algemeen.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:18

Mijn ervaring: hoe groter de hond, hoe minder ze blaffen ;)
Mijnes is maatje XL (Duitse Dog) en blaft nauwelijks, alleen als ze iets echt niet vertrouwt, maar dan ook 2 of 3 keer en dan is het klaar, dus niet dat aan een stuk door blijven keffen naar elk grassprietje dat beweegt