....*Jade, dochter en ik zijn duidelijk voor een Briard gevallen
(erger nog, we hebben al een mama hond gevonden die sinds 2 weken pups heeft
!).Maar mijn man vindt ze zo groot
... Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
....
(erger nog, we hebben al een mama hond gevonden die sinds 2 weken pups heeft
!).
...
Het zit namelijk zo; ik zit op kamers in Groningen, maar dan in een wat dorpsere buurt (Gewoon begane grond in een rijtjeshuis met omheinde achtertuin). Je kunt hier heerlijk wandelen met je hond, en veel mensen hebben hier dan ook een hond! Ik wil echt heel graag een leuke hond, en ik weet ook al wat voor; een greyhound/podenco/galgo of iets in die richting. Dit omdat ik een groooote voorliefde heb voor windhonden, en van lange wandelingen/fietsen houd. Mijn paard staat ongeveer 5 min. fietsen hiervandaan, en het lijkt me heerlijk om in het gebied hier vlakbij (groot open veld/heuvels, ideale plek voor een windhond ivm zijn jachtinstinct) lekker er op uit te trekken met paard & hond!
Dat betekend dat het voor kán komen dat ik soms van 9 tot 4 weg ben (zeldzaam, maar het kán gebeuren). Nou weet ik dat windhonden erg rustig zijn in huis, en zelden waaks. Ideaal dus, maar dat zal niet voor elke windhond gelden. Ik weet ook niet of het eerlijk is tegenover het dier om hem zo lang alleen te laten. Maar aan de andere kant vraag ik me dan af; hoe doet de rest van NL dat! Ik kan me niet voorstellen dat alle huishonden altijd tussen de middag uitgelaten kunnen worden! Is mijn wens een beetje realistisch? Of zouden jullie er nevernooit aan beginnen in mijn situatie? Ik werk overigens niet.
Wellicht krijg ik dan reacties van meerdere mensen die misschien zelf wel honden houden in een soortgelijke situatie.
Ik wil geen pup maar een volwassen hond uit het asiel/via een stichting die honden importeert uit bijvoorbeeld Spanje/Roemenië.
Sterre schreef:Jammer Urielle, hebben jullie een hond gevonden die bij jullie zou passen en waar duidelijk een klik mee is, mag je hem niet meenemen....
*Jade, dochter en ik zijn duidelijk voor een Briard gevallen(erger nog, we hebben al een mama hond gevonden die sinds 2 weken pups heeft
!).
Maar mijn man vindt ze zo groot...
Ibbel schreef:Ah, een Briard. Leuk, maatje kleiner heet Pyreneese herder, dat weet je hè?
) ook naar gekeken; vonden we idd ook een leuke hond
, maar je weet hoe het gaat hè: als je eenmaal wat in je hoofd hebt, is het heel moeilijk om je keuze te veranderen, vooral omdat het enige nadeel voor mijn man "alleen maar" de grootte is
.
.
(en wbt het stofzuigen natuurlijk
).
) Jennyxx schreef:Dank jullie wel![]()
Het gaat gelukkig niet om een allergie, maar de haren in combinatie met een klein kind (en het stofzuigen)
Jade schreef:Jennyxx schreef:Dank jullie wel![]()
Het gaat gelukkig niet om een allergie, maar de haren in combinatie met een klein kind (en het stofzuigen)
die snap ik niet helemaal.. wat heeft het een met het ander te maken?
ik kan je wel vertellen dat ik hier meer zand dan haar opzuig grootste gedeelte van het jaar
Maar ja ik heb dan ook al 15 jaar een langharige witte hond met een zeer dikke vacht
(Maar oh zo lief, trouw, fantastische ect. ect.
) Krijg de haren niet meer uit dekens (ja hij slaapt op bed
) niet meer uit kleden ed. Mijn vorige twee honden heb ik uit het asiel. Ben nu eens aan het kijken of ik een wensenpakketje kan samenstellen
Iig een vlinderhondje (minder) en poedel en jack russell (meer). Toch?