Hoe reageer jij als jou hond aan de lijn aan wordt gevallen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 17:13

Lynn_Nikita schreef:
als er een hond op de mijne afvliegt kan die een schop naar waar die vandaan kwam verwachten

Ik had het zelfde gedaan en had hem nog een beste rotschop nagegeven ook.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 17:13

Als ze aan de lijn is laat ik haar direct los. Veel honden zijn agressiever aan de lijn! Zodra zij los is kan ze vluchten.. vast niet en zit ze gevangen. Eerder liet ik het haar lekker zelf uitzoeken..ze zal zelf alleen snauwen en niet zelf aanvallen maar ze heeft wel eens in de clinch gelegen met een rottweiler en een kruising keffer. De laatste had uiteindelijke hechtingen nodig en de baasjes vonden het de eigen schuld van hun hond, hij begon (normaal best lief ding maar dominant op "zijn" trein). Ze redt zich prima.. nu is ze ouder (15) en kan zichzelf niet meer goed beschermen dus zou ik haar wel ffkes helpen maar niet overdreven.

Het valt me trouwens wel op dat veel bokkers een "probleemhond" hebben! Of is iedereen net zo'n dierenopvang als wij thuis :P Gelukkig hebben we het wel getroffen met deze schat.

Brando090309

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 17:14

Lutjehorsy schreef:
Ik heb zelf een grote jackrussel en een klein terrierachtighondje. Het zijn twee reutjes en ik heb ze niet van kleins af aan. Ze trekken erg aan de riem en blaffen erg hard naar andere honden tijdens het uitlaten. Ik heb zelf reuma en heb erg pijnlijke polsen. Een ruk geven ze niets om en is voor mij ook niet altijd haalbaar. Streng toespreken was eerst geen succes, maar nu steeds meer verbetering.
Vorig jaar kwam ik een man tegen met een labrador en chihuahua. De labrador was echt zo'n ouwe lobbes. Liep lekker mee met de eigenaar en keek niet op. Laat staan blaffen, maar die chihuahua daagde mijn hondjes uit. Mijn hondjes begonnen met blaffen en grommen. De jack russel trok zo hard aan mijn polsen, dat ik hem gewoon niet meer hield. Dus ik dacht ik geef hem maar een schop. Wordt die vent vet kwaad en zegt het is geen voetbal! Ik heb er niet op gereageerd en ben snel verder gelopen.
Maar wat had ik anders moeten doen? De jack maar laten trekken, ik kon hem echt niet meer houden. Dus dan had ik hem los gelaten, ik had tranen in mijn ogen van de pijn. Dan had hij die chihuahua gegrepen en weet echt niet hoe het dan afgelopen zou zijn. Het is ook nooit goed...

Ik begrijp dat dat niet zo'n makkelijke situatie is maar ergens heb ik er wel wat moeite mee, wat had je gedaan als je jou hond niet had kunnen houden? Misschien is het dan een verstandig idee om iemand mee te nemen die wel de kracht heeft om je honden onder controle te houden? Het is immers niet de andere eigenaar zijn probleem dat jij pijnlijke polsen hebt en je hond moeilijk kan corrigeren? Het is uiteraard goed afgelopen, maar je moet het potentieel gevaar ervan inzien...

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 17:19

Onze hond kan ook heel onstuimig zijn als ze los loopt maar ik neem haar altijd vast als er een andere aangelijnde hond aan komt. Vind dat ook geen fijn idee onze hond is van zichzelf vrij onderdanig en niet zo snel agressief maar ik vind het toch heel vervelend als zo'n losse hond haar loopt te stangen omdat ze toch niet bij ze kan komen. (als het bijt bijt ze niet terug maar dan maakt ze zoveel lawaai en show dat ze zowel kleine hond als kleine honden baas een hartaanval bezorgt :Y) ) Als ze word aangevallen hoef ik dus ook niet echt iets te doen ze staat zelf wel op haar strepen en ik ben niet zo bang dat ze de andere hond verwond. (bij andere grote hond zou ik ze wel uit elkaar halen maar heb ik nog nooit meegemaakt eigenlijk)

@Ikdoemaarwat: snap nooit dat bullmastiffs zo'n slechte reputatie hebben ik ken alleen maar hele lieve lobbissen van dat ras :+ , heb met mijn eigen hond juist nooit problemen met grote honden(1x met een herder) maar altijd met de terriers en jacks(gelukkig is dat meestal wel blaffende honden bijten niet).

Lutjehorsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 17:22

Brando090309 schreef:
Lutjehorsy schreef:
Ik heb zelf een grote jackrussel en een klein terrierachtighondje. Het zijn twee reutjes en ik heb ze niet van kleins af aan. Ze trekken erg aan de riem en blaffen erg hard naar andere honden tijdens het uitlaten. Ik heb zelf reuma en heb erg pijnlijke polsen. Een ruk geven ze niets om en is voor mij ook niet altijd haalbaar. Streng toespreken was eerst geen succes, maar nu steeds meer verbetering.
Vorig jaar kwam ik een man tegen met een labrador en chihuahua. De labrador was echt zo'n ouwe lobbes. Liep lekker mee met de eigenaar en keek niet op. Laat staan blaffen, maar die chihuahua daagde mijn hondjes uit. Mijn hondjes begonnen met blaffen en grommen. De jack russel trok zo hard aan mijn polsen, dat ik hem gewoon niet meer hield. Dus ik dacht ik geef hem maar een schop. Wordt die vent vet kwaad en zegt het is geen voetbal! Ik heb er niet op gereageerd en ben snel verder gelopen.
Maar wat had ik anders moeten doen? De jack maar laten trekken, ik kon hem echt niet meer houden. Dus dan had ik hem los gelaten, ik had tranen in mijn ogen van de pijn. Dan had hij die chihuahua gegrepen en weet echt niet hoe het dan afgelopen zou zijn. Het is ook nooit goed...

Ik begrijp dat dat niet zo'n makkelijke situatie is maar ergens heb ik er wel wat moeite mee, wat had je gedaan als je jou hond niet had kunnen houden? Misschien is het dan een verstandig idee om iemand mee te nemen die wel de kracht heeft om je honden onder controle te houden? Het is immers niet de andere eigenaar zijn probleem dat jij pijnlijke polsen hebt en je hond moeilijk kan corrigeren? Het is uiteraard goed afgelopen, maar je moet het potentieel gevaar ervan inzien...

Ik zag zelf het gevaar wel in. Ik loop ook maar twee straten met ze. 1 van de 25 keer kom ik een hond tegen. De eigenaar zelf snapte niet, waarom ik hem zo corrigeerde.
Dit is al een jaar geleden, nu heb ik ze veel meer onder controle. Ze blaffen vaak niet eens meer als ze een hond zien. Soms 3 blafjes, normaal kreeg ik ze nooit stil, tenzij ze de hond niet meer zagen. Ook letten ze nu veel meer op mij en niet op de oh zo interessante hond aan de overkant van de straat.

Brando090309

Re: Hoe reageer jij als jou hond aan de lijn aan wordt gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 17:46

@lutjehorsy: mooi :) dan zeg ik niets meer, dan heb je goed werk gedaan met je honden...

Bij ons op de manege komt er op dit moment een meisje met een jack, dat beest is rotverwend en echt een kreng van een hond maar dat meisje is wel de eerste om te roepen dat het oh zo'n lieve hond is en krijg ik het dus al danig op m'n heupen want dat beest is echt ongemanierd en blaft naar alles en iedereen en loopt heel de tijd te trekken. Zo liep de hond overlaatst op een halve meter van m'n merrie en maar blaffen en ik op een gegeven moment tegen haar; 'als je niet wel dat je hond zo dadelijk een kopje kleiner is, zou ik hem snel vanachter m'n merrie vandaan halen'

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 18:05

Heb ik wel is mee gemaakt en die heeft een schop tegen zn bek gehad. Beetje zielig maar als ze zoiets bij mijn hond doen word ik gewoon bang/boos en dan geef ik zon reactie. En al hélémáál als de eigenaar dan ook nog is haar andere hond los laat. (Herder, windhond) en die ook lekker op mijn hond (shi-tzu toen) afkomen.

Maar wat toevallig, we hebben hier 3 kleine hondjes gehad(maltezer,shi-tzu, maltezerxshi-tzu) en geen van alle kleine kef honden met lef haha, gewoon lekker rustig :) ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 18:11

Brando090309 schreef:
'als je niet wel dat je hond zo dadelijk een kopje kleiner is, zou ik hem snel vanachter m'n merrie vandaan halen'

En dan nog verbaasd kijken ook zeker?
Ik snap niet dat het niet in sommige mensen opkomt dat dit geen irritatie opwekt bij anderen.
Is het dan zo moeilijk om zo'n klein ding stil te krijgen?
Wat moeten wij dan wel niet met een hond die gemiddeld 40-50 kilo weegt.

Loody schreef:
als eerste wilde ik zeggen dat het hondje waar TS het over had van mij ook een oplawaai had gekregen.. 8-)

Okay dan heb ik mij dus nog heel netjes gedragen :D

daffodil schreef:
Ik vind het namelijk niet normaal dat een hond per definitie uitvalt naar een andere hond.

Mss eens verdiepen in hondengedrag? Jou loslopende kleine hondje rent af op een hond aan de lijn, als jij verstand heb van hondengedrag (en daar hoef je echt niet heel erg in te verdiepen hoor) dan weet je dat je een oneerlijke situatie creëert.

Op de vraag die iemand stelde over het optillen van zijn hond, als je toch eens wist hoe stom gezicht dit was....

Was ooit eens mee wandelen met iemand die een flinke bullmastif had. We naderde zo'n agressief keffertje die hoppa opgeteld werd toen wij rustig naderde. Haar hond deed niets keek alleen iets wakkerder uit zijn ogen maar was niet van plan zich druk te maken.
Toen vroeg mijn vriendin of ik dr even wilde helpen om dr hodn op te tillen.

Dat mens van dat keffertje dr ogen rolde er bijna uit. :') _O-
Ze riep nog na 'stom gezicht he? je hond optillen!' Dat mens heeft het nooit meer gedaan wat ik later hoorde.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 18:23

Haha chiqa die is leuk, volgtende keer til ik die van mij ook op in zo'n geval lukt me nog net in mijn eentje weegt 28kilo dus kan net.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 18:29

Hahahaha lachen, worden ze geconfronteerd met hun eigen simpele gedrag kunnen ze zelf oordelen hoe dat er dan uitziet :D

Brando090309

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 18:40

hahahaaha zalig :) ik zie die bullmastif al bengelen zo van 'wat gebeurd hier nou??' hihi :)

En idd Chiqa; om op je vraag te antwoorden, ze keek idd een beetje vreemd en ook met een lichtelijk geirriteerde blik, toen dacht ik bij mezelf 'wel ja, laat je hond dan maar verrot slaan, kan mij het wat schelen' uiteraard meende ik dat niet, ik wens dat beest alleen maar een nieuwe baas toe, die het beestje wat manieren kan bijbrengen, er zijn mensen die denken dat ze dieren enkel een goed leven kunnen bezorgen door ze te rot te verwennen...

de keer nadien zei ze op een gegeven moment dat de hond ook bang was voor paarden, toen heb ik echt is groen gelachen (de hond was op dat moment weer eens aan het blaffen naar een voorbijkomend paard) en ik zei: 'ik zie het ja...)
Er zijn uiteraard wel honden die blaffen uit angst, maar dan lopen ze meestal de andere kant op en niet in de richting van de paardenbenen :D

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 18:41

liedje89 schreef:
@Ikdoemaarwat: snap nooit dat bullmastiffs zo'n slechte reputatie hebben ik ken alleen maar hele lieve lobbissen van dat ras :+ , heb met mijn eigen hond juist nooit problemen met grote honden(1x met een herder) maar altijd met de terriers en jacks(gelukkig is dat meestal wel blaffende honden bijten niet).

bullmastiffs hebben zeker ook geen slechte reputatie en zijn ook lieve lobbessen

maar vertel dat die mensen hier maar eens :7
ze weten niet eens welk ras hij is en zien alleen maar in hun ogen een "gevaarlijke" hond :\

chiqa: geweldig moment :D

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 18:46

ik heb niet het hele topic gelezen, maar is het niet zo dat een hond aan de lijn zijn of haar baas wilt beschermer en dus agressiever zijn.

Als ik de hond van mijn vader uit laat en er komt een andere hond aan die los loopt, dan laat ik zijn hond ook los lopen.

Brando090309

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 18:46

ikdoemaarwat schreef:
liedje89 schreef:

bullmastiffs hebben zeker ook geen slechte reputatie en zijn ook lieve lobbessen

ze weten niet eens welk ras hij is en zien alleen maar in hun ogen een "gevaarlijke" hond
:\

Mijn hond heeft ook die reputatie bij ons in de straat, mensen steken altijd spontaan de straat over als ik met haar ga wandelen, lekker handig, heb ik de hele stoep voor mij alleen :+
ze heeft eigenlijk nooit iets gedaan, maar het is wel een waker en een grote loebas dus dat wordt al snel bestempeld als 'gevaarlijk', och ja, bij ons gaat er ook nooit iemand het in z'n hoofd halen om in te breken! *D

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 18:47

mijn hond (flatcoated retriever) is een tijd terug aangevallen door een herder, vrouwtje van de herder kon hem niet meer houden, dus herder schoot met riem en al los en vloog op onze hond af. Onze hond ook meteen losgelaten en vriendlief stond al in de aanslag om herder een schop te geven. Sorry, maar ik laat mijn hond niet grijpen, als een hond hem aanvalt, schop ik hem er desnoods af. Was echter niet nodig, mijn normaal zo vriendelijke retrievertje, beet zelf van zich af. Meestal als mijn hond ruzie krijgt (dus niet aanvallen, maar beetje bekvechten) met een andere hond, loop ik door, das naar mijn mening nog het beste wat je kan doen.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 18:53

daffodil schreef:
Ik snap dat je honden uit elkaar wilt hebben als de één de ander echt aanvalt, maar gebeurt dat dan zo vaak? Mijn ervaring is dat in de meeste gevallen het bij een grauw of snauw blijft en het dan al snel niet leuk blijkt te zijn.

Ook ik heb honden en ja die lopen vaak los, luisteren best heel behoorlijk maar op het moment dat ik in een groot gebied loop en ze zien een hond, ja dan gaan ze erop af. Maar is dat dan zo erg? Honden horen toch sociaal te zijn?

Op dit moment heb ik twee pups van 16 weken oud, gaan overal op af en de ene keer wordt dat met luid gejuich van de andere hond ontvangen en de andere keer krijgen ze een snauw omdat ze te dicht bij het balletje in de buurt komen, ik kan er niet mee zitten, daar leren ze van.

Echt agressieve honden kom ik gelukkig niet tegen!

Citaat:
Maar een hond moet toch ook hond kunnen zijn? En altijd aan de lijn, nooit met een andere hond spelen, ik vind dat echt zielig

Jij hebt toch zoveel verstand van honden, volgens eige zeggen?
Dan zou je moeten weten, dat volwassen honden zelden tot nooit spelen en al helemaal niet met een hond uit een vreemde roedel. Hierin word namelijk alleen maar een rol bevestigd. Dit gaat bij volwasse honden niet om spel, maar puur rangorde, tot hoeverre dat in een vreemde groep gaat.

Leuk en fijn dat jij vind dat je pup best door mijn hond gecorigeerd mag worden, maar snap jij dan niet dat mijn hond beloond word doordat jouw hond weer weg gaat?!
Denk maar na. Jouw hond komt op de mijne afgerend waarna deze uitvalt. Jouw hond draait zich vervolgens om en loopt weer weg. Wat leert mijn hond? "He, als ik uitval, gaat de andere hond weg, das feest! '

en ik vind dat je erg vooroordelende uitspraken hebt... Onsociale honden? Slecht opgevoed? Asociaal volk?

Brando090309

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 18:57

Mijn hond is een keer aangevallen door een andere hond, een border collie, border vloog meteen naar mijn hond haar nek, maar mijn hond was wel ruim 20cm groter, dus binnen de kortste keren zat mijn hond bovenop de andere hond met haar bek over de nek van de border... toen heb ik hem wel ff geknepen en ik heb mijn hond geen second losgelaten en zodra ik heel boos en hard riep 'LOS!!' liet ze los en kon ik haar van de andere hond afhalen... dat is goed afgelopen maar had ik toen niets te zeggen over mijn hond, dan had die border wellicht een kopje kleiner geweest.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 19:59

ikdoemaarwat schreef:
liedje89 schreef:

ze weten niet eens welk ras hij is en zien alleen maar in hun ogen een "gevaarlijke" hond :\

Bedoelde ook meer onder niet honden mensen Die zien vaak alles wat groter is met een bulldog/boxer achtig uiterlijk als de gevaarlijkste hond ter wereld. Onze hond word door haar uiterlijk ook vaak direct als ongevaarlijk gezien (klein smal golden). Heb geluk dat ze dat ook is anders had ze al heel wat kinder vingers opgegeten van kinder die zonder te vragen je hond aaien }> .

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 20:11

daffodil schreef:
Eigenlijk vind ik het vooral sneu voor al die honden die zo angstvallig aangelijnd moeten blijven en "beschermd" moeten worden tegen andere honden....begrijp me niet verkeerd, tuurlijk zit ik niet op conflicten te wachten maar ik zit mijn hele leven lang al in de honden en ik vind dit toch allemaal wel heel heftig hoor. Maar nogmaals, misschien is het de buurt ofzo, zitten jullie in een blijkbaar behoorlijk asociaal deel van Nederland.

Maar een hond moet toch ook hond kunnen zijn? En altijd aan de lijn, nooit met een andere hond spelen, ik vind dat echt zielig. Dan mag de Welzijnsnota voor paarden ook op honden uitgewerkt worden, want iedereen vindt het wel zielig dat dat paard in zijn eentje buiten staat maar voor een hond is het normaal??

Dit wil ik wel even toelichten hoor.
Mijn honden spelen juist heel erg veel met andere honden. En mogen over het algemeen ook altijd loslopen.
Maar wel in gebieden die ik ken en wel met honden die ik ken.
Honden waarvan ik weet hoe ze reageren. Inmiddels hebben we al een heel vriendengroepje van groot en klein bij elkaar.
Nooit geen trammelant, nooit ruzie en nooit gedoe.

Verder vind het niet meer dan fatsoenlijk om even je honden aan te lijnen als er een andere hond aan komt.
Mijn Lo zou ook het allerliefst overal op af denderen, joepie...lekker spelen, maar de andere hond kan wel heel erg bang zijn of juist niet en er niet van gediend zijn. Moet ik haar dan af laten snauwen omdat ze daarvan zou leren? Ze heeft dan alleen een nare ervaring die haar misschien wel leert om
de volgende keer de eerste hap uit te delen.

Ik ga regelmatig naar het losloopgebied in het Lutterzand, maar als er andere honden zijn dan vraag ik eerst even of ze vriendelijk zijn
en laat mijn vriend even met onze honden op een afstandje wachten. Misschien overprotective maar mijn honden hebben oprecht nog nooit gevochten
en zijn altijd blij een andere speelgenoot tegen te komen. Dat wil ik graag zo houden vandaar dat ik het zo aanpak.

DreamUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 23:09

daffodil schreef:
Eigenlijk vind ik het vooral sneu voor al die honden die zo angstvallig aangelijnd moeten blijven en "beschermd" moeten worden tegen andere honden....begrijp me niet verkeerd, tuurlijk zit ik niet op conflicten te wachten maar ik zit mijn hele leven lang al in de honden en ik vind dit toch allemaal wel heel heftig hoor. Maar nogmaals, misschien is het de buurt ofzo, zitten jullie in een blijkbaar behoorlijk asociaal deel van Nederland.

Maar een hond moet toch ook hond kunnen zijn? En altijd aan de lijn, nooit met een andere hond spelen, ik vind dat echt zielig. Dan mag de Welzijnsnota voor paarden ook op honden uitgewerkt worden, want iedereen vindt het wel zielig dat dat paard in zijn eentje buiten staat maar voor een hond is het normaal??

mijn hondjes hou ik ook aan de lijn en "bescherm" ik ook er zijn nou eenmaal veel honden met verleden en ook veel honden met slechte opvoeding (ik bedoel hiermee niemand op bokt voor de duidelijkheid) maar die zijn er in mijn buurt heel veel
en ik weet dat mijn hondjes niet als de beste luisteren en meestal pas als het hun uitkomt (ben daar ook hard mee aan het werk). maar dan houd ik ze liever aan de lijn als dat andere mensen/honden er last van gaan hebben. en er zijn ook veel honden die agresief of bang kunnen reageren, dan hou ik ze toch nogsteeds liever aan de lijn als dat ze gebeten worden of aan stukken geschuurd. en trouwens nooit loslopen is ook niet waar en ik denk bij de meeste mensen hier ook niet want als ik een groot overzichtelijk veldje zie of iets dergelijks laat ik ze heus wel eve rennen hoor.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 01:36

Chiqa schreef:
Brando090309 schreef:
'als je niet wel dat je hond zo dadelijk een kopje kleiner is, zou ik hem snel vanachter m'n merrie vandaan halen'

En dan nog verbaasd kijken ook zeker?
Ik snap niet dat het niet in sommige mensen opkomt dat dit geen irritatie opwekt bij anderen.
Is het dan zo moeilijk om zo'n klein ding stil te krijgen?
Wat moeten wij dan wel niet met een hond die gemiddeld 40-50 kilo weegt.

Loody schreef:
als eerste wilde ik zeggen dat het hondje waar TS het over had van mij ook een oplawaai had gekregen.. 8-)

Okay dan heb ik mij dus nog heel netjes gedragen :D

daffodil schreef:
Ik vind het namelijk niet normaal dat een hond per definitie uitvalt naar een andere hond.

Mss eens verdiepen in hondengedrag? Jou loslopende kleine hondje rent af op een hond aan de lijn, als jij verstand heb van hondengedrag (en daar hoef je echt niet heel erg in te verdiepen hoor) dan weet je dat je een oneerlijke situatie creëert.

Op de vraag die iemand stelde over het optillen van zijn hond, als je toch eens wist hoe stom gezicht dit was....

Was ooit eens mee wandelen met iemand die een flinke bullmastif had. We naderde zo'n agressief keffertje die hoppa opgeteld werd toen wij rustig naderde. Haar hond deed niets keek alleen iets wakkerder uit zijn ogen maar was niet van plan zich druk te maken.
Toen vroeg mijn vriendin of ik dr even wilde helpen om dr hodn op te tillen.

Dat mens van dat keffertje dr ogen rolde er bijna uit. :') _O-
Ze riep nog na 'stom gezicht he? je hond optillen!' Dat mens heeft het nooit meer gedaan wat ik later hoorde.

Dat zou me nu es geen ruk interesseren als je dat bij mij deed, denk dat je een antwoord zou krijgen alla: "met zo'n kleintje is het een stukkie makkelijker he? :D"
Jeetje zeg, wat een drama dat dat mens haar hond op tilt. Ik til die van mij ook liever 1x te veel op, niet iedereen voed zijn hond degelijk op en als een hond van formaat labrador naar die van mij uit haalt is de kans groot dat ik haar niet eens meer naar de dierenarts hoef te brengen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 01:51

Als een teckel onze/mijn ouders hond die aan de lijn loopt aanvalt is het denk ik het beste dat ik het dier een schup in de tegenovergestelde richting geef... :')
Niet voor onze hond, maar voor het hondje zelf... Tara blijft meestal redelijk rustig, maar als ze haar aanvallen haalt ze ook goed uit. Als ze los is, is het meestal een ander verhaal. Maar aan de riem aangevallen worden door een hond maakt toch wat meer los.

En meestal is de grote opgevoedde hond toch de l*l wanneer hij zich verdedigd en het kleine hondje op een ongunstige plaats raakt. Dus in het bovengenoemde geval is een schop onder de kont van de teckel het beste voor alle partijen :+

Brando090309

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 12:34

Citaat:
Jeetje zeg, wat een drama dat dat mens haar hond op tilt. Ik til die van mij ook liever 1x te veel op, niet iedereen voed zijn hond degelijk op en als een hond van formaat labrador naar die van mij uit haalt is de kans groot dat ik haar niet eens meer naar de dierenarts hoef te brengen.

@pharagirlke:

je moet het ook bekijken in de juiste context... die dame tilte haar hond op omdat ze wellicht toen al besloten had dat de bullmastiff een 'gevaar' was voor haar hondje, terwijl die hond heel braaf naast de eigenaar z'n eigen ding deed.
Zo'n reactie is toch belachelijk als de hond ik kwestie nog niet eens een seintje van agressie vertoont??

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 15:37

Tja, bij een klein hondje die aanvalt hoef ik denk ik weinig te doen; ik heb twee heren. Branco (Fr bulldog) kan zichzelf wel redden, dat is echt een baasje. Ik vermoed dat ik dan meer medelijden met de aanvaller dien te hebben.
Rhodi is de vriendelijkheid zelve, tenzij zo'n hondje 'm aanvliegt. Maar hij zal zo'n keffertje heus niet uitelkaar scheuren, hooguit even stevig snauwend en happend corrigeren, en klaar. Daar zal hij niks van krijgen, behalve een stevige deuk in z'n ego.

Wat WEL kan gebeuren is dat keffermansje beide heren even op zijn nek krijgt; we zijn een roedeltje. Dat moet zijn eigen baasje voorkomen! Ik zal ze wel terughalen, dat wel, want ik zit niet te wachten op brokken natuurlijk. Verder zal ik pas ingrijpen als het hondje het na een duidelijke correctie van mijn honden nog niet begrepen heeft; ik laat het niet eindeloos gaan natuurlijk. Dan pakken we mini-woef maar even stevig beet. :D

Bij een grote hond heb je een ander verhaal en zal ik zelf op alle mogelijke manieren ingrijpen; ik heb de littekens van zo'n situatie nog in mijn hand staan. Ik sta geen enkele hond toe mijn honden aan te vliegen; uiteindelijk ben ik de leider van onze roedel, en als er een situatie ontstaat waarbij er gevaar is voor mijn eigen honden of de hond van de ander, zal ik alles doen om ze uit elkaar te krijgen. Het is me eerder ook gelukt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 15:43

ik heb er 2 die vast beginnen te janken.. 1 grote en een kleine, het andere kleintje pakt terug verwacht ik.. de eerste keer misschien niet, maar als de hond doorgaat dan kan ie het terug krijgen.. maar als er 1 op me af komt waarvan ik denk dit gaat niet goed, dan gooi ik mijn been er voor, ik laat ze niet bijten als ze geen kant op kunnen.. als ze los zijn is het een ander verhaal dan redden ze zich er zelf wel mee.