Lynn_Nikita schreef:als er een hond op de mijne afvliegt kan die een schop naar waar die vandaan kwam verwachten
Ik had het zelfde gedaan en had hem nog een beste rotschop nagegeven ook.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lutjehorsy schreef:Ik heb zelf een grote jackrussel en een klein terrierachtighondje. Het zijn twee reutjes en ik heb ze niet van kleins af aan. Ze trekken erg aan de riem en blaffen erg hard naar andere honden tijdens het uitlaten. Ik heb zelf reuma en heb erg pijnlijke polsen. Een ruk geven ze niets om en is voor mij ook niet altijd haalbaar. Streng toespreken was eerst geen succes, maar nu steeds meer verbetering.
Vorig jaar kwam ik een man tegen met een labrador en chihuahua. De labrador was echt zo'n ouwe lobbes. Liep lekker mee met de eigenaar en keek niet op. Laat staan blaffen, maar die chihuahua daagde mijn hondjes uit. Mijn hondjes begonnen met blaffen en grommen. De jack russel trok zo hard aan mijn polsen, dat ik hem gewoon niet meer hield. Dus ik dacht ik geef hem maar een schop. Wordt die vent vet kwaad en zegt het is geen voetbal! Ik heb er niet op gereageerd en ben snel verder gelopen.
Maar wat had ik anders moeten doen? De jack maar laten trekken, ik kon hem echt niet meer houden. Dus dan had ik hem los gelaten, ik had tranen in mijn ogen van de pijn. Dan had hij die chihuahua gegrepen en weet echt niet hoe het dan afgelopen zou zijn. Het is ook nooit goed...
Brando090309 schreef:Lutjehorsy schreef:Ik heb zelf een grote jackrussel en een klein terrierachtighondje. Het zijn twee reutjes en ik heb ze niet van kleins af aan. Ze trekken erg aan de riem en blaffen erg hard naar andere honden tijdens het uitlaten. Ik heb zelf reuma en heb erg pijnlijke polsen. Een ruk geven ze niets om en is voor mij ook niet altijd haalbaar. Streng toespreken was eerst geen succes, maar nu steeds meer verbetering.
Vorig jaar kwam ik een man tegen met een labrador en chihuahua. De labrador was echt zo'n ouwe lobbes. Liep lekker mee met de eigenaar en keek niet op. Laat staan blaffen, maar die chihuahua daagde mijn hondjes uit. Mijn hondjes begonnen met blaffen en grommen. De jack russel trok zo hard aan mijn polsen, dat ik hem gewoon niet meer hield. Dus ik dacht ik geef hem maar een schop. Wordt die vent vet kwaad en zegt het is geen voetbal! Ik heb er niet op gereageerd en ben snel verder gelopen.
Maar wat had ik anders moeten doen? De jack maar laten trekken, ik kon hem echt niet meer houden. Dus dan had ik hem los gelaten, ik had tranen in mijn ogen van de pijn. Dan had hij die chihuahua gegrepen en weet echt niet hoe het dan afgelopen zou zijn. Het is ook nooit goed...
Ik begrijp dat dat niet zo'n makkelijke situatie is maar ergens heb ik er wel wat moeite mee, wat had je gedaan als je jou hond niet had kunnen houden? Misschien is het dan een verstandig idee om iemand mee te nemen die wel de kracht heeft om je honden onder controle te houden? Het is immers niet de andere eigenaar zijn probleem dat jij pijnlijke polsen hebt en je hond moeilijk kan corrigeren? Het is uiteraard goed afgelopen, maar je moet het potentieel gevaar ervan inzien...
Brando090309 schreef:'als je niet wel dat je hond zo dadelijk een kopje kleiner is, zou ik hem snel vanachter m'n merrie vandaan halen'
Loody schreef:als eerste wilde ik zeggen dat het hondje waar TS het over had van mij ook een oplawaai had gekregen..
daffodil schreef:Ik vind het namelijk niet normaal dat een hond per definitie uitvalt naar een andere hond.
liedje89 schreef:@Ikdoemaarwat: snap nooit dat bullmastiffs zo'n slechte reputatie hebben ik ken alleen maar hele lieve lobbissen van dat ras, heb met mijn eigen hond juist nooit problemen met grote honden(1x met een herder) maar altijd met de terriers en jacks(gelukkig is dat meestal wel blaffende honden bijten niet).
ikdoemaarwat schreef:liedje89 schreef:@Ikdoemaarwat: snap nooit dat bullmastiffs zo'n slechte reputatie hebben ik ken alleen maar hele lieve lobbissen van dat ras, heb met mijn eigen hond juist nooit problemen met grote honden(1x met een herder) maar altijd met de terriers en jacks(gelukkig is dat meestal wel blaffende honden bijten niet).
bullmastiffs hebben zeker ook geen slechte reputatie en zijn ook lieve lobbessen
maar vertel dat die mensen hier maar eens
ze weten niet eens welk ras hij is en zien alleen maar in hun ogen een "gevaarlijke" hond :\
chiqa: geweldig moment
daffodil schreef:Ik snap dat je honden uit elkaar wilt hebben als de één de ander echt aanvalt, maar gebeurt dat dan zo vaak? Mijn ervaring is dat in de meeste gevallen het bij een grauw of snauw blijft en het dan al snel niet leuk blijkt te zijn.
Ook ik heb honden en ja die lopen vaak los, luisteren best heel behoorlijk maar op het moment dat ik in een groot gebied loop en ze zien een hond, ja dan gaan ze erop af. Maar is dat dan zo erg? Honden horen toch sociaal te zijn?
Op dit moment heb ik twee pups van 16 weken oud, gaan overal op af en de ene keer wordt dat met luid gejuich van de andere hond ontvangen en de andere keer krijgen ze een snauw omdat ze te dicht bij het balletje in de buurt komen, ik kan er niet mee zitten, daar leren ze van.
Echt agressieve honden kom ik gelukkig niet tegen!
Citaat:Maar een hond moet toch ook hond kunnen zijn? En altijd aan de lijn, nooit met een andere hond spelen, ik vind dat echt zielig
ikdoemaarwat schreef:liedje89 schreef:@Ikdoemaarwat: snap nooit dat bullmastiffs zo'n slechte reputatie hebben ik ken alleen maar hele lieve lobbissen van dat ras, heb met mijn eigen hond juist nooit problemen met grote honden(1x met een herder) maar altijd met de terriers en jacks(gelukkig is dat meestal wel blaffende honden bijten niet).
bullmastiffs hebben zeker ook geen slechte reputatie en zijn ook lieve lobbessen
maar vertel dat die mensen hier maar eens
ze weten niet eens welk ras hij is en zien alleen maar in hun ogen een "gevaarlijke" hond
chiqa: geweldig moment
daffodil schreef:Eigenlijk vind ik het vooral sneu voor al die honden die zo angstvallig aangelijnd moeten blijven en "beschermd" moeten worden tegen andere honden....begrijp me niet verkeerd, tuurlijk zit ik niet op conflicten te wachten maar ik zit mijn hele leven lang al in de honden en ik vind dit toch allemaal wel heel heftig hoor. Maar nogmaals, misschien is het de buurt ofzo, zitten jullie in een blijkbaar behoorlijk asociaal deel van Nederland.
Maar een hond moet toch ook hond kunnen zijn? En altijd aan de lijn, nooit met een andere hond spelen, ik vind dat echt zielig. Dan mag de Welzijnsnota voor paarden ook op honden uitgewerkt worden, want iedereen vindt het wel zielig dat dat paard in zijn eentje buiten staat maar voor een hond is het normaal??
daffodil schreef:Eigenlijk vind ik het vooral sneu voor al die honden die zo angstvallig aangelijnd moeten blijven en "beschermd" moeten worden tegen andere honden....begrijp me niet verkeerd, tuurlijk zit ik niet op conflicten te wachten maar ik zit mijn hele leven lang al in de honden en ik vind dit toch allemaal wel heel heftig hoor. Maar nogmaals, misschien is het de buurt ofzo, zitten jullie in een blijkbaar behoorlijk asociaal deel van Nederland.
Maar een hond moet toch ook hond kunnen zijn? En altijd aan de lijn, nooit met een andere hond spelen, ik vind dat echt zielig. Dan mag de Welzijnsnota voor paarden ook op honden uitgewerkt worden, want iedereen vindt het wel zielig dat dat paard in zijn eentje buiten staat maar voor een hond is het normaal??
Chiqa schreef:Brando090309 schreef:'als je niet wel dat je hond zo dadelijk een kopje kleiner is, zou ik hem snel vanachter m'n merrie vandaan halen'
En dan nog verbaasd kijken ook zeker?
Ik snap niet dat het niet in sommige mensen opkomt dat dit geen irritatie opwekt bij anderen.
Is het dan zo moeilijk om zo'n klein ding stil te krijgen?
Wat moeten wij dan wel niet met een hond die gemiddeld 40-50 kilo weegt.Loody schreef:als eerste wilde ik zeggen dat het hondje waar TS het over had van mij ook een oplawaai had gekregen..
Okay dan heb ik mij dus nog heel netjes gedragen
daffodil schreef:Ik vind het namelijk niet normaal dat een hond per definitie uitvalt naar een andere hond.
Mss eens verdiepen in hondengedrag? Jou loslopende kleine hondje rent af op een hond aan de lijn, als jij verstand heb van hondengedrag (en daar hoef je echt niet heel erg in te verdiepen hoor) dan weet je dat je een oneerlijke situatie creëert.
Op de vraag die iemand stelde over het optillen van zijn hond, als je toch eens wist hoe stom gezicht dit was....
Was ooit eens mee wandelen met iemand die een flinke bullmastif had. We naderde zo'n agressief keffertje die hoppa opgeteld werd toen wij rustig naderde. Haar hond deed niets keek alleen iets wakkerder uit zijn ogen maar was niet van plan zich druk te maken.
Toen vroeg mijn vriendin of ik dr even wilde helpen om dr hodn op te tillen.
Dat mens van dat keffertje dr ogen rolde er bijna uit.![]()
![]()
Ze riep nog na 'stom gezicht he? je hond optillen!' Dat mens heeft het nooit meer gedaan wat ik later hoorde.
Citaat:Jeetje zeg, wat een drama dat dat mens haar hond op tilt. Ik til die van mij ook liever 1x te veel op, niet iedereen voed zijn hond degelijk op en als een hond van formaat labrador naar die van mij uit haalt is de kans groot dat ik haar niet eens meer naar de dierenarts hoef te brengen.