Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
x_Marr schreef:Ik haal niks uit zijn verband ik lees hoe het er staat.
Je zegt dat we geen konijnen bij opvangen moeten halen omdat we zo de broodfok ed. in stand houden?
Zou niet weten wat je er anders mee probeert te zeggen..
Yinnar schreef:Ja, maar als je nu de basis aanpakt ben je nog niet verlost van het konijnenoverschot. Dus opvangen zijn er hard nodig. En fijn dat er opvangen zijn die een goedkope dierenarts hebben een een kleinschalige opvang hebben waardoor ze de konijnen tegen lage kosten ter adoptie kunnen aanbieden. Maar de grotere professionele opvangen die niet de beschikking hebben over een goedkope dierenarts en dus de adoptieprijs moeten aanpassen kunnen we niet gelijk maar sluiten. Waar moet je die konijnen dan laten? Ik ben vol lof over alle opvangen. Ik weet hoeveel tijd, energie en werk erin gestoken wordt en of ze nu 10 euro of 45 euro vragen...ze werken beiden met hart en ziel.
ThePast03 schreef:De opvang waar TS het over heeft is van de dierenbescherming. Een vereniging die veel geld op de bank heeft en waar ik persoonlijk geen stuiver aan wil geven. Lijkt me dat de dierenbescherming daar wel een beetje kan bijspringen.
Net zoals sommige particuliere opvangen lage prijzen kunnen vragen omdat ze gewoon veel sponsors hebben.
Yinnar schreef:Dierenbescherming rijk??? Goh, ik heb een een behoorlijke tijd voor die instantie gewerkt maar er was nooit geld ergens voor. Dus dat valt wel meer. Ik denk dat DB den Haag genoeg centen heeft. Ik weet dat het overgrote gedeelte, 70% ofzo, van de jaarlijkse collecte altijd naar Den Haag moest. te belachelijk voor woorden. De overige vestigingen moesten echt roeien met de riemen die ze hadden en dat was echt niet veel.
Yinnar schreef:Weer het bewijs dat je slecht leest!
ThePast03 schreef:Er staat toch dat het hoofdkantoor in Den Haag meer dan voldoende heeft, wat lees ik verkeerd?
Caira schreef:Uh dames houden we het wel een beetje vriendelijk.
Voor de informatie: ik kan nergens vinden dat de konijnen voor dat bedrag ook nog geent worden. Ook zijn ongeholpen voedsters 22,50.
Citaat:En ik vind er helemaal niks mis mee als een opvang op zijn minst de volledige castratiekosten terug vraagt, mensen mogen best weten hoe duur een konijn is. Het zijn echt geen goedkope dieren, voor het bedrag dat ik per maand aan ze kwijt ben zou ik ook wel een hond kunnen houden
ThePast03 schreef:x_Marr schreef:Ik haal niks uit zijn verband ik lees hoe het er staat.
Je zegt dat we geen konijnen bij opvangen moeten halen omdat we zo de broodfok ed. in stand houden?
Zou niet weten wat je er anders mee probeert te zeggen..
Dat zeg ik helemaal nergens?
Ik zeg dat de basis aangepakt moet worden, of wil je straks in iedere straat een opvang beginnen?
Als je alle konijnen wil gaan opvangen die de komende jaren gefokt gaan worden zal dat zo onderhand wel nodig zijn.
Je kunt natuurlijk ook wachten tot ze in Den Haag betere regels gaan instellen of denken dat de dierenbescherming ooit wat zinnig gaat doen.
Verder ben ik niets dan lof voor de opvangen die er zijn en kunnen bestaan terwijl ze maar 10-15 euro vragen.
ThePast03 schreef:Dat is ook sneu voor die konijnen, maar als ik daar 45 euro ga uitgeven hou ik het nog langer in stand en dat wil ik niet. Die konijnen uit die opvang hebben een stuk betere kans om in een andere opvang terecht te komen dan die 700 konijntjes die elke week naar de bontindustrie verdwijnen.
MamboBeach schreef:Ik heb ook 2 konijnen die ik dan heeeeeeeeeeeeel goedkoop weg heb gehaald, jongens, het spijt me, maar het is echt vraag en aanbod!
Mijn nicht die konijnen fokt doet het echt niet voor het geld maar vanaf jongs af aan omdat ze konijnen gewoon leuk vindt!
Ik moet af en toe zo lachen zoals jullie redeneren, 45 euro voor een opvangnijn is niet duur en iemand die bijvoorbeeld hobbymatig fokt en 2 euro vangt voor een nijn is duur! Ja, tuurlijk, daar wordt je echt rijk van!
x_Marr schreef:MamboBeach schreef:Ik heb ook 2 konijnen die ik dan heeeeeeeeeeeeel goedkoop weg heb gehaald, jongens, het spijt me, maar het is echt vraag en aanbod!
Mijn nicht die konijnen fokt doet het echt niet voor het geld maar vanaf jongs af aan omdat ze konijnen gewoon leuk vindt!
Ik moet af en toe zo lachen zoals jullie redeneren, 45 euro voor een opvangnijn is niet duur en iemand die bijvoorbeeld hobbymatig fokt en 2 euro vangt voor een nijn is duur! Ja, tuurlijk, daar wordt je echt rijk van!
Als jou nicht konijnen zo leuk vindt en ze wil helpen verwijst ze mensen die een konijn bij haar weg willen halen door naar een opvang.
Want nee het is niet zoals jij claimt vraag en aanbod, het aanbod is namelijk al groter.
Dus lach om onze redenatie, ik zie niet wat daar mis mee is.
Hobbyfok voor de leuk is puur eigenbelang, dat zeg je zelf.
Dat is gewoon geen dierenliefde.
x_Marr schreef:Nee ben je niet verplicht, maar het is niet rommel, het zijn levende wezens die een nieuw huisje verdienen!
Tja ze vind het fokken van konijnen leuk maar konijnen zelf dus blijkbaar niet. Erg jammer
MamboBeach schreef:x_Marr schreef:Nee ben je niet verplicht, maar het is niet rommel, het zijn levende wezens die een nieuw huisje verdienen!
Tja ze vind het fokken van konijnen leuk maar konijnen zelf dus blijkbaar niet. Erg jammer
Met rommel begrijp je heus wel wat ik bedoel, niet de konijntjes zelf maar de mensen die hun dieren dumpen en die ik dan over zou moeten nemen, nee, doe ik niet, echt niet...
Ze vindt het fokken van konijnen leuk ja en de konijnen ook, je kent haar niet eens, dus vind ik een beetje raar dat jij zomaar beslist hoe iemand is. Jij bent een typisch bokkertje, bah!
Erg jammer van jou!
x_Marr schreef:MamboBeach schreef:
Met rommel begrijp je heus wel wat ik bedoel, niet de konijntjes zelf maar de mensen die hun dieren dumpen en die ik dan over zou moeten nemen, nee, doe ik niet, echt niet...
Ze vindt het fokken van konijnen leuk ja en de konijnen ook, je kent haar niet eens, dus vind ik een beetje raar dat jij zomaar beslist hoe iemand is. Jij bent een typisch bokkertje, bah!
Erg jammer van jou!
En waarom niet? Wat kunnen de konijnen eraan doen dat mensen zo achterlijk bezig zijn?
Als konijnen konden redeneren en wisten dat er al een overschot aan konijnen was gok ik zo dat ze het niet meer zo leuk vonden.
Helaas kunnen konijnen dat nietEn nogal logisch dat vooral mannetjes konijnen het leuk vinden.. pffff..
Iemand die konijnen voor de leuk fokt, terwijl er al een overschot is.... ik vind het misselijk. Waar is het gevoel voor dieren dan!? Je denkt helemaal niet aan de dieren maar aan jezelf, egoisme dus.
En nee daar hoef ik haar niet voor te kennen, wat jij beschrijft zegt al genoeg.
Hmm typisch bokkertje? Waaraan zie je dat dan? En jij mag wel oordelen over mensen die je niet kent..?