veelste leuk zo'n zwart schaap te hebben ,zijn het geen pitbulls meer gaat er een volgend ras aan...dan wordt het de dogo ofzo,ook een rotkop tenslotte...
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kimmie261 schreef:KiWiKo schreef:zowel honden als paarden mogen wat mij betreft dat gedrag niet vertonen......... en zijn in mijn ogen inslaapwaardig........
nou dat zou eerlijk zijn,merries en veulens gewoon inslapen na zo'n incident
je moet er niet aan denken om daarmee door te fokken,en zulke agressieve bloedlijnen in leven te laten.....
kimmie261 schreef:joh die pitbulls komen nooit meer van hun naam af,al redden ze de wereld,wij mensen willen dat ook helemaal niet![]()
veelste leuk zo'n zwart schaap te hebben ,zijn het geen pitbulls meer gaat er een volgend ras aan...dan wordt het de dogo ofzo,ook een rotkop tenslotte...
KiWiKo schreef:ik ben altijd ernstig tegen combinaties.......... VW Golf (al dan niet uitgebouwd) Lonsdale kleding en pitbull achtige honden........
Mindim schreef:kimmie261 schreef:joh die pitbulls komen nooit meer van hun naam af,al redden ze de wereld,wij mensen willen dat ook helemaal niet![]()
Rottweilers hebben ook al een slechte naam en bouviers ook, helaas.
IndianLady schreef:KiWiKo schreef:ik ben altijd ernstig tegen combinaties.......... VW Golf (al dan niet uitgebouwd) Lonsdale kleding en pitbull achtige honden........
Hoe bedoel ik plaats alles in hokjes![]()
Zolang niemand precies weet hoe en wat mag en kan je eigenlijk niet beoordelen. Mensen zoeken toch altijd een zondebok of het nu een pitbull is of een naakthond.
LimaMambo schreef:KiWiKo schreef:zowel honden als paarden mogen wat mij betreft dat gedrag niet vertonen......... en zijn in mijn ogen inslaapwaardig........
maar da snap je de wetten der natuur niet helemaal heb ik het idee
dat is net zoeits dat als een tijger in een dierentuin een verzorger grijpt.. tijger word afgemaakt.. waarom? omdat hij zich als een tijger gedroeg
debiel toch?
KiWiKo schreef:kijk............ en hier heb je het hekele punt......... zowel een hond als een paard horen zich in deze mensenmaatschappij aangepast te hebben aan het wezen mens......... anders is deze gevaarlijk voor de minder dierenkenners........
een tijger is niet gedomesticeerd.......... dat wat katten, honden en paarden wel zijn.........
IndianLady schreef:Dus stel jou dochter doet jouw hond pijn. Dan mag kostte wat het kost jouw hond zich niet verdedigen.
Ik weet dat jouw dochter dat noooooooit zal doen, maar stel
Dat vind ik een beetje triest, jouw dochter mag wel opzettelijk een dier pijn doen, maar het arme dier mag zich niet verdedigen daartegen
Of ik een VW rijd? I wish, mooie en betrouwbare auto's. Draag ik trainingspakken? Nee, wel huispakken, telt dat ook?
LimaMambo schreef:KiWiKo schreef:kijk............ en hier heb je het hekele punt......... zowel een hond als een paard horen zich in deze mensenmaatschappij aangepast te hebben aan het wezen mens......... anders is deze gevaarlijk voor de minder dierenkenners........
een tijger is niet gedomesticeerd.......... dat wat katten, honden en paarden wel zijn.........
en daar ga je de fout al in
een hond blijft een hond met zijn instinct en gedrag o.a. qua hondentaal.. een hond kan niet praten.. die doet dit op de manier van hondentaal of dat nu rughaar omhoog zetten is of grommen met als gevolg: bijten
je kan een hond (of een paard) nooit voor 100% vertrouwen omdat het dieren zijn
en dieren zijn nooit 100% te vertrouwen.. al denken heel veel mensen helaas van wel.. die denken dat hun honden net mensen zijn
KiWiKo schreef:dus honden zijn niet gedomesticeerd evenals paarden?
ik ben het overigens wel met je eens dat geen enkel dier............ zelfs mensen ....... niet voor 100% te vertrouwen zijn en dat je altijd op moet letten........
tuurlijk is het een onverantwoorde actie van het wezen mens om dat kind alleen te laten met de honden........... dat staat helemaal buiten kijf, en daar ben ik het ook helemaal mee eens........
echter zou je ervan uit moeten kunnen gaan dat dit goed zou moeten kunnen gaan als het wel gebeurd
LimaMambo schreef:KiWiKo schreef:dus honden zijn niet gedomesticeerd evenals paarden?
ik ben het overigens wel met je eens dat geen enkel dier............ zelfs mensen ....... niet voor 100% te vertrouwen zijn en dat je altijd op moet letten........
tuurlijk is het een onverantwoorde actie van het wezen mens om dat kind alleen te laten met de honden........... dat staat helemaal buiten kijf, en daar ben ik het ook helemaal mee eens........
echter zou je ervan uit moeten kunnen gaan dat dit goed zou moeten kunnen gaan als het wel gebeurd
nee ik vind dat je onverantwoordelijk bezig bent dat je ervan uit moet gaan dat het goed kan gaan
want als het fout gaat, is het veel makkelijker om de honden de schuld te geven dan de ouder
KiWiKo schreef:dus als ik mijn 11 jarige dochter naar huis laat fietsen vanuit school (zo een kilometer ongeveer) en ze word gevonden vermoord........ dan is het mijn schuld want ik had haar niet alleen naar huis mogen laten fietsen?
OF heeft degene die de moord begaan heeft er ook nog enige schuld aan?
je moet ervan uit kunnen gaan dat een 11 jarige op een veilige weg gewoon heel goed zelfstandig van en naar school kan gaan....... toch?