nieuwe aanwinst; boxer puber ;) tips, ideeen welkom

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wesseltje

Re: nieuwe aanwinst; boxer puber ;) tips, ideeen welkom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 13:41

Ik kan je ook zeker een kong aanraden, mijn staff die toch aardig krachtige kaken heeft, vermaakt zich al jaren met haar zwarte kong.. (de rode is helaas nietbestand ;) )
Je kan het zo moeilijk maken als jezelf wilt, zo wissel ik af met bijv kaas en dan even in de magnetron, snoepjes erin vast drukken etc. ze zijn er echt even zoet mee.
En een kong krijgen ze echt niet zomaar stuk.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-09 13:41

@ikdoemaarwat; bedoel je zwarte peper? ik probeer eerst dat spul wat ik al gekocht heb a.s. maandag als ik naar mijn werk ga en als dat niet helpt ga ik citroen en peper gebruiken
tot nu toe heeft hij nog niks anders gesloopt
alleen vanochtend toen ik weer ff in bed lag na de vroege ochtendwandeling ging hij opeens aan de poot van het bed knagen
dus dat was op heterdaad betrapt en toen heb ik hem direct kunnen corrigeren ;)
dan zal hij dus nu voortaan wel laten hoop ik
ook heeft hij zo knooptouw met van die rubberen worstjes eraan met gezichtjes erop en die hebben lange neuzen
hij vind dit speeltje helemaal geweldig; vanochtend was hij er weer de hele tijd mee aan het spelen
alleen daarna zag ik wel dat hij bij 2 van die worstjes de neusjes eraf had gebeten(zijn maar inimini ; max 5 mm groot)
maar goed; als hij zijn eigen speelgoed zou gaan slopen zou ik dat toch een heel stuk minder erg vinden dan mijn meubels ;)

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 13:55

Chiqa schreef:
Nikki, ik heb al een Kong zoals ik zei, een zwarte of bedoel je al het andere speelgoed wat ze ook van dat merk hebben?

Nee, ik bedoel echt speelgoed van kong! Zal is even kijken of ik wat linkjes voor je kan vinden naar dat speelgoed toe.

edit; gevonden!
http://www.zooplus.nl/shop/honden/spel_ ... 3godJQab_g
Hier staan er een aantal op! vooral de Wubba is hier erg geliefd! Zit namelijk ook een pieper in !
Laatst bijgewerkt door Nikki__ op 01-08-09 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 13:57

tamaramt schreef:
@ikdoemaarwat; bedoel je zwarte peper? ik probeer eerst dat spul wat ik al gekocht heb a.s. maandag als ik naar mijn werk ga en als dat niet helpt ga ik citroen en peper gebruiken
tot nu toe heeft hij nog niks anders gesloopt
alleen vanochtend toen ik weer ff in bed lag na de vroege ochtendwandeling ging hij opeens aan de poot van het bed knagen
dus dat was op heterdaad betrapt en toen heb ik hem direct kunnen corrigeren ;)
dan zal hij dus nu voortaan wel laten hoop ik
ook heeft hij zo knooptouw met van die rubberen worstjes eraan met gezichtjes erop en die hebben lange neuzen
hij vind dit speeltje helemaal geweldig; vanochtend was hij er weer de hele tijd mee aan het spelen
alleen daarna zag ik wel dat hij bij 2 van die worstjes de neusjes eraf had gebeten(zijn maar inimini ; max 5 mm groot)
maar goed; als hij zijn eigen speelgoed zou gaan slopen zou ik dat toch een heel stuk minder erg vinden dan mijn meubels ;)

Dat is vaak de pest van dat soort speelgoed, dat het zo verdomde snel kapot gaat.
Onze 1e hond was een X bouvier en was verliefd op 1 bepaald soort speelgoed.
Dat was een gewichtshefdingetje, waar dan aan beide kanten van die ballen zaten waarop dan 150kg stond.
In het midden zat een piepertje.
Meneer deed maximaal 10 minuten met het speeltje en dan was 't volledig in stukken.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 13:59

ja en kost je rustig 7,95 per stuk speelgoed!
belachelijk ...

ik koop speelgoed altijd op koninginnendag :P
kom dan met een vuilnizak vol thuis en genoeg voor een jaar :D

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 14:01

Hahah jaa idd! Doen wij ook geregld hoor!
Maar nu moet ik zeggen die Kong's blijven hier erg geliefd!
En zo nu en dan een rondje rond de tennis baan wil ook wel is wat leuks op leveren :P

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 14:04

tennisballen zijn hier niet veilig ivm mijn jack russel :+
bal ligt binnen 10 min in 80 stukjes .....

ik heb heel veel knuffels voor ze.....ze slapen ermee, spelen er samen mee (knuffel trekken) en ze spelen ermee als een kat met een muis speelt......
dan heb ik nog een onsloopbare bal en 2 kong's :D

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 14:08

Hier ligt in huis zelf niet zo veel speelgoed, vinden ze toch niet boeiend genoeg, pas als ik er wat mee ga doen :+
Tennisballen krijgen ze ook alleen onder toezicht, aangezien ik van dichtbij heb mee gemaakt wat er kan gebeuren als de hond de bal wel in slikt.
Verder ligt hier een grote roze pluche bal in huis van de Ikea waar de lab helemaal verliefd op is (letterlijk!).
Verder de Wubba van Kong gaat 't huis door.

't is wel erg ideaal dat de honden hun eigen speelgoed weer opruimen. Heeft even gekost, maar als ze nu iets gepakt hebben uit de bak met speelgoed, leggen ze het ook zelf weer teurg !

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 14:12

hoe krijg je dat voor elkaar! :oo

ik wou dat dat hier gebeurde :D
ik vergeet trouwens 1 speelgoed te noemen

statiegeldflessen : cola en limondaine
vind [***] helemaak geweldig om plat te bijten en helemaal als er nog wat sap uitloopt :P
krijgt hij overigens alleen onder toezicht ;)

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 14:36

Haha flink wat oefenen en trainen en het resultaat mag er wezen :D

Haha jaa die flessen! Hier ook een groot feest! Maar idd, ook alleen onder toezicht! Nou moet ik zeggen dat ik eigenlijk alles alleen onder toezicht laat gebeuren... :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 21:23

Hier ook een wubba en een zeshoekige ronde kong, wubba is favoriet, de andere niet zo.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 19:16

vandaag het spul vanochtend op de tafel gesmeerd maar het heeft niet geholpen want hij had er weer gebeten/gekrasd
\morgen proberen we het met citroen/peper en als dat niet helpt gaat hij vanaf woensdag elke ochtend paar uur de bench in
hij doet het namelijk alleen tussen de tijd dat ik sochtends vertrek en de tijd dat mijn schoonouders hem voor de 1e keer gaan uitlaten
dus tussen 7 uur sochtend en half 10/11 sochtends
daarna doet hij het niet meer dus smiddags als hij weer ff alleen zit of savonds doet hij het niet
we zullen wel zien; alles komt goed ;)

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 19:40

Bench moet je trainen, je kan hem daar niet zomaar in stoppen als hij het niet gewend is! En dan al helemaal niet voor een paar uur in ene keer. Er staan op internet een hoop tips hoe je de bench kan aan leren...

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 20:25

misschien is een bench wel helemaal niet meer nodig
hij heeft straks een nieuw speeltje gekregen en was daar lekker mee aan het spelen ; ik ging even naar de kamer langs de woonkamer om te bokken ;)
ik hoorde toen een klapperend geluid waar ik in eerste instantie geen gehoor aan gaf; dacht immers dat dat van het speeltje was totdat ik na een minuut of 2 bedacht dat het wel veel leek op klapperend hout
dus ik stap op en draai mijn hoofd om de deur om in de woonkamer te kijken en ja hoor; rocky haalt net zijn tanden van mijn bijzettafel af; de stukken tafel lagen al weer op de grond
dus op heterdaad betrapt dus flinke correctie zoals geleerd word op de hondentraining bij ongewenst gedrag
hopelijk doet hij het nu nooit meer
maar morgen gaan we er sowieso citroen en peper opdoen
wel betekend dit dus dat rocky het niet doet uit verveling; hij was immers met zijn nieuwe speeltje aan het spelen en was net 10 min terug van een lange wandeling, hij doet het ook niet van verlatingsangst want ik was 5 meter van hem verwijderd(in de andere kamer)
dus of tandjes gaan wisselen wat ik eigenlijk niet geloof of het is stout puber gedrag
dat laatste zal het wel zijn; en hopelijk doet hij het na vanavond nooit meer

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 20:31

Dan is het idd eigenwijs puber gedrag. Fijn dat je het nu ontdekt hebt, waardoor je hem kon corrigeren.

Mocht je toch aan de bench beginnen, zoek dan wel eerst even wat info over benchtraining, voorral bij een ex asiel hond kan het traumatisch zijn.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 20:35

Nikki__ schreef:
Dan is het idd eigenwijs puber gedrag. Fijn dat je het nu ontdekt hebt, waardoor je hem kon corrigeren.

Mocht je toch aan de bench beginnen, zoek dan wel eerst even wat info over benchtraining, voorral bij een ex asiel hond kan het traumatisch zijn.

idd; ben blij dat ik het nu ontdekt heb en op heterdaad betrapt heb maar hopelijk is hij nu niet het vertrouwen in me kwijt of bang van me omdat ik hem zo flink gecorrigeerd heb
hij zit in ieder geval nu ff in het nadenkkamertje ;) na te denken over zijn zonden en als ik hem dadelijk daar uit laat negeer ik hem in het begin en dan ga ik er vanavond ff mee wandelen en ff spelen met hem zodat hij niet het vertouwen in me kwijt raakt

hopelijk is het nu afgelopen en is de bench niet meer nodig; mocht die nog wel nodig zijn dan ga ik hem eerst idd goed laten wennen aan de bench
ik hoef er hopelijk niet aan te beginnen want wil eigenlijk dat ze lekker samen los zijn en kunnen spelen samen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 23:08

Een hond van een jaar is idd al lang gewisseld. fijn dat je hem op heterdaad heb kunnen betrappen, heb dat ook bij mijn hond gehad. ik zag dat ze een boterham wilde pakken van mn bord wat op de tafel stond.
Een flinke correctie, ze heeft net NOOIT meer gedaan

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 18:11

en rocky is slim en hardleers |(
ik had hem gister flink op zijn donder gegeven en vanochtend citroensap en peper op de plekken waar hij geknaagd had
maar rocky is gewoon op een andere plek van de tafel gaan knauwen
onbegrijpelijk
hij is echt aan het puberen
ik ga vanavond de bench halen bij een vriendin van me en dan hem een paar dagen laten wennen aan de bench en dan gaat hij voor een paar weken sochtends max 3 uur in de bench
we zullen wel weer zien ;)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 17:48

het citroensap en de zwarte peper werken ;)
tenminste gister en vanochtend heeft hij niet meer geknauwd aan de tafel(of aan iets anders) dus hopelijk blijft dit zo
heb wel sinds dinsdagavond een hele grote bench in de kamer staan en ben daar nu wat mee aan het oefenen; dus wat lekkers erin; speeltje erin; enz
en rocky vind het geweldig; hij liep gister op eigen inititatief de bench in om er vervolgens 1,5 uur in te slapen ;)
ook gisteravond toen ze beide een knauwstaaf kregen ging hij deze in de bench opeten

dus dat gaat helemaal goed; ik wil over een week misschien 2 weken als hij dan nog niet helemaal zindelijk is(hij doet sochtends nadat ik weg ben naar mijn werk nog vaak een plasje) de bench misschien dan toch gebruiken voor de ochtend max. 3uur
we zullen wel zien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:51

Hey wat goed, mss is hij wel een bench gewent bij zijn vorige eigenaren?

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 19:51

ja, zou kunnen
ik weet het natuurlijk niet omdat hij een vondeling is en we niks weten van zijn achtergrond maar feit is wel dat hij er niet bang van is en er zo in loopt( we hebben wel vanaf dinsdagavond snoepjes en zijn favo speeltjes erin gelegd om hem te stimuleren ;))
maar goee; als het slopen nu gstopt is door de citroen en peper hebben we de bench misschien wel helemaal niet meer nodig
of misschien over een week of 2 als hij dan nog steeds niet helemaal zindelijk is
misschien om hem zindelijk proberen te maken? want sochtends tussen 7 en 10 doet hij bijna altijd een plasje binnen
we laten hem nu elke 3 a 4 uur uit en dat gaat eigenlijk kei goed maar af en toe is de nood hoog ;)
we zullen wel zien

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 23:55

Een kong kan ik ook aanraden, ik heb er ook een voor mijn DD en hij doet er inmiddels al dik 2 jaar mee. Erg handig om hem even lekker bezig te houden en hij krijgt hem echt niet stuk.

Als hij nog binnen plast zou ik hem toch vaker uitlaten dan om de 3-4 uur, zeker op de momenten dat het moeilijk is voor hem. Als hij vaak de gelegenheid heeft een plas te doen heb jij ook een reden om te straffen als hij het wel binnen doet en dat kun je natuurlijk niet maken als hij gewoon heel erg nodig moet.
Probeer het minstens een week vol te houden om hem heel vaak uit te laten, gewoon elke 1-2 uur, muv 's nachts natuurlijk. Als hij het zo'n tijd niet meer binnen heeft gedaan zal hij dat ook niet meer willen en het aangeven als hij moet plassen door bv te piepen of bij de deur te gaan zitten, wees daar heel alert op en beloon het uitbundig, ookal doet hij niets als je hem vervolgens uitlaat.
En als je elk uur uitlaat hoef je natuurlijk geen kwartier te lopen, alleen even snel een plasje doen is natuurlijk ook genoeg.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-09 08:32

@anneliesdj; ik geloof niet dat dat veel uitmaakt want het gaat alleen om een plasje in de ochtend en ooit als hij druk aan het spelen is

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-09 08:33

weet iemand eigenlijk wat het betekend als de hond veel likt??
rocky likt namelijk continue aan milo zijn geslacht maar ook ooit aan zijn hoofd en als ik met korte broek of iets aanloop dus blote huid dan gaat hij mij ook helemaal likken
weet iemand wat dit betekend ? ik straf het nu met continue nee maar hij gaat er gewoon mee door
ook milo vind het niet altijd fijn en snauwt dan een keer en loopt dan weg maar rocky blijft gewoon achter hem aan lopen om hem te likken

ik weet dat dit onderdanigheidsgedrag is maar het kan dus ook een roep zijn om aandacht dus daarom, corrigeer ik met nee
rocky krijgt meer dan genoeg aandacht van zowel ons, milo als zijn speelgoed en ik wil dus niet dat hij aandacht gaat afdwingen
wie heeft dit ook gehad met zijn hond??

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 11:34

als ik dit alles zo lees...........ga ik twijfelen of hij wel echt 1 jaar oud is :?