Spaanse honden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 14:15

Dat commentaar parreer ik al tien jaar; Als mensen zeggen dat ik mijn hond te eten moet geven zeg ik: Ach joh hij krijgt zat, een keer in de veertien dagen een kropje sla anders wordt hij veel te duur.

Of (ik woon in labrador city) ik zeg dat je hem met een ferrari moet vergelijken in plaats van met een labradorbusje.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 16:51

Mijn mestizo was ook altijd dik maar hij was altijd op dieet,dus er was altijd commentaar.Als ik dan zei wat hij at keken ze me echt zo aan van, ja dat zal wel?

AngelofLove

Re: Spaanse honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 16:53

Woensdag gaan we weer 2 nieuwe opvanghondjes halen, ben erg benieuwd!

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 19:11

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 16-11-22 15:50, in het totaal 2 keer bewerkt

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 19:52

Erg leuk Angeloflove! :D Ben benieuwd...

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 20:44

@ Lianne en Dejavu, zodra ik foto's heb plaats ik weer een linkje naar een ITP topic ;). Ik weet iig dat ze Dracky (wat een naam) en Kira heten :D

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 22:27

Yamcha schreef:
Ik hou ook van slanke honden, maar 't is voor hun eigen gezondheid ook beter. Denk dat mensen door al die dikke honden die er rondlopen in NL, ook niet echt meer een goed beeld hebben van hoe het hoort ;)
"Te dik" is voor veel mensen heel normaal, ook bij kinderen en zichzelf btw. Je krijgt ze niet aan het verstand dat die vetrollen daar gewoon niet horen.

@ sunny_l0ve: anorexia is wat anders hoor, die mensen hebben veel grotere problemen als alleen maar hun gewicht.

mensen met overgewicht hebben vaak ook veel meer problemen als alleen maar het gewicht,net als anorexia patienten.

wbt de honden: een gezond gewicht is toch het fijnste voor je dier,al is dat niet altijd te bereiken.
een buurman van ons heeft zo'n windhond,en die krijgt echt goed te eten,maar blijft vrij 'mager' en mankeert niets.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 23:21

Tja. Vorige week snauwde een vrouw op de manege echt zo naar me van : Is dat normaal, dat die hond er zo uitziet? Waarop ik dus bits terugzei 'Ja dat is normaal, het is ook een windhond'. Zij weer: 'Nee hoor, zo hoort ook een windhond er echt niet uit te zien! *zucht*
Een jongen riep eens vanaf het fietspad toen de hond meewas in de wei: 'Mevrouw, krijgt die hond wel te eten?' :Y) . Krijg ook regelmatig de vraag of hij ziek is of heel oud. Of de vraag of het een een hond is die we nog maar net hebben, als zijnde opknapper ;)
Hij is (even afgezien van het model, omdat hij een kruising is) ongeveer zo slank als deze hond, maar dan nog iets meer heupbot en veel gespierder.

http://images.google.nl/url?source=imgr ... Vs5NB_vrPw

Tja, onze andere hond, de Griek, is eerder weer wat te dik. Krijgt toch echt minder eten dan de Spaanse (is ook een dikke kop kleiner) maar ja. Zal de bouw en de stofwisseling wel zijn.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 23:27

Toen wij Fire gingen ophalen (kruising podenco) was hij zo ontzettend mager, echt zielig. Arme ziel moest toch uitgelaten worden en als je dan zulk soort opmerkingen krijg dan heb je echt zoiets van 'ja, hij is te mager maar verder weten jullie niet wat er aan de hand is geweest'.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 10:02

mijn hondje was ook erg mager toen hij uit het asiel kwam,had kale plekken,enz.
toen kregen we ook wel vragen als we met hem wandelden.

ik vond dat niet erg eigenlijk,want het liet wel blijken dat er tenminste nog mensen zijn die ook om dieren geven en er niet zo voorbij lopen.(ookal was het soms best vervelend)

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 10:20

Mijn hondje is ook redelijk mager, je voelt d'r ribben best goed. Maar doordat ze zoveel haar heeft valt het niet zo op. Toen ik haar net had was ze ruim 9 kilo, nu is ze 10,3 kilo en nog steeds niet dik te noemen. Ze is 40cm hoog. En ze is gewoon zo actief, daar valt niet tegen op te voeren. Maar de dierenarts zegt dat ze goed is zo, mooi bespiert.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 11:06

wat een topic weer

ik heb zelf 3 honden(2 galgo's en een mastin) uit Spanje en een whippet uit een Belgisch asiel
we zijn ooit begonnen met rashonden en één verdwaald bastaard pupje en juist dat hondje was mijn grote kleine lieveling

via via in aanraking gekomen met iemand die een galgo uit Spanje had gekregen via een stichting en blijkt dat ras nou precies het karakter te hebben van mijn kleine Lisa

nog geen pc toen dus zoeken was wat moeilijker maar er bleek vlakbij een goede stichting te zitten
een stichting die met het geld wat ze krijgen voor de honden ,projecten opzetten in Spanje om daar op scholen voorlichting te geven en natuurlijk veel honden te stereliseren daar

via GINN kwam de eerste hond, onze Pipa(galgo)
Afbeelding
inmiddels ruim 5 jaar bij ons en volgens mij bevalt het haar wel

daarna haalde we Bella(whippet) uit het Belgische asiel als speelkameraatje
Afbeelding
haar hebben we nu bijna 4 jaar

toen onze duitse dog stierf miste we een grote hond in huis en zo kwam Javier weer via GINN
hij zat net als Pipa toendertijd , al hier in de opvang
http://i3.photobucket.com/albums/y53/it ... 090091.jpg
hij is er nu 2 jaar

tenslotte is hier in november Alma, de mastin, gekomen via SOSstrays
een prachtig ras waarvan je hier in Nederland geen zult vinden in het asiel maar net als galgo's tig in Spaanse asiels
http://i3.photobucket.com/albums/y53/it ... 090361.jpg

we hebben een behoorlijk erf dus ze vermaken zich hier wel
http://i3.photobucket.com/albums/y53/it ... -08030.jpg
alleen op wandeling moeten ze soms even aan de riem

mijn ervaring is dat het verschilt kwa rugzakje
Pipa was eigenlijk vanaf het begin vrij gemakkelijk
Bella was een pak werk en dat is ze nog wel, het dominante trutje
Javier was heel bang, dat wisten we, maar inmiddels de grootste plakbektekkel :+: die je maar verzinnen kan
het liefst kruipt hij op schoot met zijn formaatje kleine dog
Alma is gewoon een jonge hond die opgevoed moet worden maar verder geen enkel probleem

Mijn wens zou zijn dat als mensen een hond willen ,en het maakt niet uit of dat een rashond of een bastaard is, ze eerst kijken of er geen in de opvang zit.
Wil je een hond waarvan het ras uit een ander land komt, kijk dan eens daar in een asiel, grote kans dat er daar zat zitten en je keus genoeg hebt.
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 20-07-09 09:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max. 2 foto's ter illustratie. Overigen in link geplaatst.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 13:22

spatter schreef:
wat een topic weer

ik heb zelf 3 honden(2 galgo's en een mastin) uit Spanje en een whippet uit een Belgisch asiel
we zijn ooit begonnen met rashonden en één verdwaald bastaard pupje en juist dat hondje was mijn grote kleine lieveling

Ha! Alma ken ik! Die heb ik op sosstrays gezien! Mijn hondje komt ook bij sosstrays vandaan! leuk om te zien hoe mooi ze is geworden :D .
Laatst bijgewerkt door Jacimatho op 01-04-09 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: quote ingekort

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 22:22

Het valt een beetje stil in dit topic

Het hondje dat wij maart/april zouden adopteren is helaas niet doorgegaan. Vond het erg jammer.
Maar in september komt dit leuke hondje naar ons :D

Afbeelding

Een 4-jarig teefje dat in februari hoogzwanger bij het dodenstation rondliep. Ze hebben haar gelukkig net optijd kunnen redden, want de volgende dag zou ze er niet meer zijn.

Ik kan niet wachten tot we haar mogen ophalen :D

Hondje is trouwens bij Arcanoah. Iemand ervaring met die stichting?

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 22:26

Wat een liefie! :D (En wat een rotgeschiedenis weer achter die lieve trouwe ogen. :( )
Waarom ging het vorige hondje niet door?

Wat duurt september dan ineens nog lang he? Lijken wel lichtjaren verder! ;)
Geduld wordt beloond! Plaats een update als ze er is!

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 22:33

Het andere hondje is niet doorgegaan omdat we tot onze vakantie allemaal thuis veel werkten en daarna 2 weken naar italie gaan. Begin september kan ik zelf nog een paar weken vakantie opnemen, en had ik dus mooi de tijd om haar thuis te laten voelen. We wouden haar graag reserveren en eventueel een adoptie op afstand tot die tijd maar dat kon dus niet.
En om haar wel in april over te laten komen, en zelf weinig thuis voor het beestje en dan in juli weer 2 weken in een pension te zetten vonden we zelf niet kunnen.

Dit hondje wat we nu gaan adopteren komt bij een andere stichting als die vorige en daar konden we haar gelukkig wel reserveren tot september.