Onze jonge kater Bliss is gister niet thuis gekomen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 23:42

Met alle dingen in huis die je noemt, lijkt het echt Bliss. Lijkt me inderdaad eng dat je nu dit overkomt! Ik duim voor je! Dat de chip overduidelijk laat blijken dat het Blissje is. :Y)

PussInBoots

Re: Onze jonge kater Bliss is gister niet thuis gekomen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 23:52

Ik heb de foto's naast elkaar gelegd. Volgens mij heeft Bliss (als het hem is;)) stipjes naast zn neus die de kat van Amivedi (voor het gemak) niet heeft. Ook lijkt de aftekening op zn linkerwang wat sterker naar voren te komen, maar het kan natuurlijk ook simpelweg de belichting zijn......we wachten af.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 00:03

Jeeee wat een wending heeft dit verhaal zeg....ik ga morgen duimen voor je dat het Bliss echt is!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 07:14

PussInBoots schreef:
Ik heb de foto's naast elkaar gelegd. Volgens mij heeft Bliss (als het hem is;)) stipjes naast zn neus die de kat van Amivedi (voor het gemak) niet heeft. Ook lijkt de aftekening op zn linkerwang wat sterker naar voren te komen, maar het kan natuurlijk ook simpelweg de belichting zijn......we wachten af.

Vind d e katten ook verschillen, maar de kat van haar reageerd natuurlijk niet voor niets zo dus ben benieuwd :)

joyce2 schreef:
Ten eerste kun je voor zoiets niet op zondag avond terecht en ik kan niet zomaar vrij nemen voor het laten checken van een chip

Dit bericht heb je gisteravond (Dinsdag) geplaatst dus dat je niet terecht kon op zondag is natuurlijk niet helemaal waar ;) En DA"s zijn ook savonds open :) Anyway we wachten het af!!!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-09 08:25

De dag dat wij hem vonden was op zondag, jij zei dat je hem direct zou laten checken, dat had gekund, als het geen zondag was, want dan is onze DA niet open. Wij wilden gewoon op het spreekuur komen en dat kan daar alleen 's middags en begin van de avond. De middag valt voor ons zowieso af ivm werk en de eerste avond die we kunnen is donderdag (ben afhankelijk van de auto van mn vriend, want die auto van mij is oud en start 9 van de 10x niet als het 's nachts beneden de 5 graden is geweest).

Maar goed, heb vanochtend de DA uit zn bed gebeld (althans, hij klonk nog wat gaar), het verhaal uitgelegd en nu mogen we als uitzondering (omdat die man vanavond langs komt) om half 10 langs komen...

De kat op de foto's lijkt misschien iets anders, maar ik heb tig foto's van Bliss thuis en hij lijkt echt op bijna elke foto ook weer iets anders, dus het is zo moeilijk te zeggen! Het enige wat ik met zekerheid kan zeggen is dat Isis, de thuisblijver, hem per direct heeft geaccepteerd en het zou heel bizar zijn als hij dat bij een wildvreemde kat zou doen! Mn vriend zegt ook, het is gewoon overduidelijke dat dit Bliss is, hij twijfeld er geen seconde aan, maar ik ben gewoon een bangerik ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 09:19

Wat een apart verhaal zeg! Wel lief dat die man er meteen vanuit ging dat jij niet zijn kat in huis hebt, maar je eigen kat. Hou ons op de hoogte, ik ben erg benieuwd naar het uitslag van het chippen. Al zal het jouw kat wel zijn, je weet maar nooit want die Cypertjes lijken zoveel op elkaar...

Succes!

*leuke avatars hebben jullie trouwens :+

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 11:06

joyce2 schreef:
De kat op de foto's lijkt misschien iets anders, maar ik heb tig foto's van Bliss thuis en hij lijkt echt op bijna elke foto ook weer iets anders, dus het is zo moeilijk te zeggen! Het enige wat ik met zekerheid kan zeggen is dat Isis, de thuisblijver, hem per direct heeft geaccepteerd en het zou heel bizar zijn als hij dat bij een wildvreemde kat zou doen! Mn vriend zegt ook, het is gewoon overduidelijke dat dit Bliss is, hij twijfeld er geen seconde aan, maar ik ben gewoon een bangerik ;)

zo vreemd vind ik het niet dat Isis hem accepteert, die heeft toch ook de eerste tijd buiten rondgelopen, misschien kennen ze elkaar al lang van het buiten lopen....? die kat komt tenslotte ook uit jouw buurt. Aan de andere kant, als dit Bliss is waarom is hij dan niet eerder al naar huis gekomen?
De weg naar de kattenbak vinden is niet van toepassing, die ruiken ze al op afstand, dus daar kun je helaas niks mee.

Maar goed, ik hoop voor je dat het inderdaad Bliss is en dat alles een goed einde krijgt.
wat je wel zou kunnen doen als er nog steeds twijfel is is het DNA van de kat met zijn vermeende rode broertje of met Isis vergelijken, als dat matched weet je gelijk dat het wel/niet Bliss is.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 11:54

Vanochtend is de chip toch uitgelezen als ik het goed begrijp? Ben benieuwd wat dat heeft opgeleverd! Alles bij elkaar is het een heel bizar verhaal :j

Leetjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 12:28

Goh zeg, wat een verhaal! Ik ben benieuwd hoe het afloopt...ik duim voor je mee hoor!

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 12:39

Ben heel benieuwd hoe dit verhaal gaat aflopen....
Ik hoop dat het gewoon jullie kat is ;)

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 12:46

Jeejte, apart. Ik hoop voor je dat de dierenarts duidelijkheid kan brengen :)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 17:38

en en en?

Ben heeel benieuwd of het Blissje was!!! :=

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 20:04

wa een verhaal zeg
chip uit laten lezen, dan weet je het meteen
was die kater van de mensen uit de buurt wel gecastreerd? En kan hun da evt bevestigen dat hun al enkele maanden die kat hebben gehad?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 20:36

joyce2 schreef:
De dag dat wij hem vonden was op zondag, jij zei dat je hem direct zou laten checken,

Direct kan je ook zien als de volgende dag is met net heo je dit interpreteerd. Ik begrijp ook wel dat je niet direct zondagnacht voor een chip naa een DA gaat maar de volgende dag wel, omdat het toch een bijzonder verhaal is. En je mss wel met iemands eigendom nu in huis zit. Maar je bent gewest en we zitten in spanning wat het nieuws is :D

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 20:37

Wow! Hier een stille lezer, ik heb alleen het begin gevolgd. Ik heb mezelf ondertussen weer even bijgelezen. Wat een wending heeft het gekregen! Ik hoop echt dat het jullie kat is! En tja, al die cypertjes lijken op elkaar, maar dan zou ik het heel apart vinden dat jouw kat het gelijk accepteerde. Dan moet het wel Bliss zijn geweest, anders had hij wel feller gereageerd.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 20:39

als hun kat buiten komt en die kat en kent en het mist om een maatje in huis te hebben kan het best hoor

en het kan dus niet zo zijn dat jullie kat al die tijd op 2 adressen gewoond heeft? Zonder dat jullie het wisten

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 20:50

Ik ben echt benieuwd wat de chip bij de DA heeft uitgewezen..

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 21:02

ja ik ook, maar eht blijft akelig stil

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 21:05

Hier nog een...

Wat een verhaal zeg. Heeft ie geen vlekjes op zijn lip of in zijn mond die je zou herkennen?
Succes straks met die man, doe je snel een update daarna? Ben echt heel benieuwd naar alles van vandaag (n meerdere met mij geloof ik).

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 21:16

Ik heb ook even bijgelezen... Dan ben je blij dat je eindelijk je kat terugvind, en nu dit! Ik zou ook erg ongerust zijn hoor, ook al
zou ik zeker zijn dat het mijn kat is. Het is toch een uitzonderlijk voorval. Ik ben benieuwd welke informatie er op de chip stond.... Succes meid!

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 21:22

Jemig wat een verhaal.

Toch ben ook ik er van overtuigd dat een kat ook al kennen ze elkaar van straat niet meteen wordt geaccepteerd...

Mijn kat had een vriendje van dezelfde leeftijd. Onafscheidelijk, maar zette vriendlief hier ook maar een nagel in huis dan werd hij met een hoop bombarrie het huis uitgeschopt door mijn kat. Bekende katten uit de buurt waren niet welkom hier in huis. Maar toen mijn andere poes weer terug kwam was er niks aan de hand.

Ben heel benieuwd wat eruit komt.

Tja er zijn meerdere katten die van 2(soms zelfs 3) walletjes eten. Maar beide partijen beweren dat ze hun kat uit een nest hebben.

Wijst chip om 1 of andere reden niks uit, dan kan dna idd nog uitsluitsel geven.

En dan bliss niet naar huis is gekomen kan ook meerdere oorzaken hebben. Bv. gedesorienteerd na de nacose(meteen bij vangst in huis, snel castreren kan desorientatie veroorzaken). Misschien heeft hij een aanrijding gehad en een hersenschudding gehad... het kan maar zo allemaal..

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 00:21

hmm ze houdt het wel spannend!!

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 09:24

Joyce .. kom ons eens uit ons 'lijden' verlossen, hoe is het gisteren gegaan? :)

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 10:31

En, is de chip inmiddels gecontroleerd?
En issie nou van jou of niet??

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 10:32

Toe nouhouhou!! Ik ben zo benieuwd! Al vind ik dit zwijgen behoorlijk onheilspellend......