Honden en kleren, wat vind jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Diaz

Re: Honden en kleren, wat vind jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 19:44

Ik snap je reactie op mij niet, waarom haal je ineens dat design erbij , en dat ik er over na moet denken??

Ik had het dus in jouw woorden over : "need" en "need"
Nergens over design

Als je gewoon lukraak op alles gaat reageren en er de termen, barbie, pop of design in gaat gooien word de sfeer er niet gezelliger op, en aangezien je er werkelijk niemand mee helpt, kun je het ook voor je houden ;)

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 20:24

Oei oei wat een lange teentjes! Als je je aangesproken voelt zal er kennelijk wel een kern van waarheid in mijn verhaal zitten, Klijntjuh! :D

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 20:26

Het gaat dus nergens om aangesproken zijn, dat bedoel ik te zeggen!!
Jij gooit lukraak het woord design in een zin, en zegt dat ik er maar over na moet denken, maar het sloeg nergens op!

Dat bedoel ik te zeggen..
Net als nu, waar zou ik me op aangesproken moeten voelen? Ik denk dat ik je maar gewoon tem wegens stoken ;)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 20:39

Klijntjuh schreef:
Jij gooit lukraak het woord design in een zin, en zegt dat ik er maar over na moet denken, maar het sloeg nergens op!

Net als nu, waar zou ik me op aangesproken moeten voelen? Ik denk dat ik je maar gewoon tem wegens stoken ;)

Aangezien je zelf kleren voor honden verkoopt denk ik niet dat je onpartijdig kunt deelnemen in deze discussie.
Je verdient aan deze hype namelijk. ;)

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 20:44

Ik vind honden met kleren echt belachelijk. Vroeger hadden ze dat toch ook niet? Waarom dan nu opeens wel? Alsof die beestjes er zo blij mee zijn.. Hondendekentjes kan ik me nog heel goed voorstellen.. maar komop, kleren? Het zijn geen mensen..

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 20:57

ThePast03 schreef:
Klijntjuh schreef:

Aangezien je zelf kleren voor honden verkoopt denk ik niet dat je onpartijdig kunt deelnemen in deze discussie.
Je verdient aan deze hype namelijk. ;)

het ging over iets anders, waar Detour een de-tour nam ;) Niet over dat ik hondenkleding verkocht ;)

_Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 21:55

@Pluck: Ik zie jou in meerdere topics die over chihuahua's gaan.. en overal heb je ergens commentaar op!
Weet je zelf alles zoveel beter? Of doe je het gewoon omdat je het leuk vind om op mensen in te gaan?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 22:33

jemig, wat een tweekamp.
Klijntjuh, als je kleding verkoopt begrijp ik nú helemaal goed waarom je over de term design valt. :D temmen lijkt me in deze kinderachtig; wij verschillen gewoon van mening. ;)
En Lotte, waarom reageer je toch steeds zo gevoelig? :(:)
laat mensen die met recht voor het welzijn voor het dier opkomen!
Zij hebben ook recht van spreken. 8-)

_Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 22:34

Ja maar het kan ook te ver gaan :)
Ik vind het gewoon dat ik ( en andere die hun hondje aankleden) beschuldigd worden van een of andere hele ernstige zaak..

Welzijn van het dier.. komop zeg!
Wij zijn echt wel goed voor onze hondjes hoor ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 22:38

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-07-23 10:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 22:58

detour schreef:
jemig, wat een tweekamp.
Klijntjuh, als je kleding verkoopt begrijp ik nú helemaal goed waarom je over de term design valt. :D temmen lijkt me in deze kinderachtig; wij verschillen gewoon van mening. ;)
En Lotte, waarom reageer je toch steeds zo gevoelig? :(:)
laat mensen die met recht voor het welzijn voor het dier opkomen!
Zij hebben ook recht van spreken. 8-)

Je snapt nogsteeds niet wat ik bedoel..

Jouw reactie was namelijk totaal niet aansluitent op waar ik het toen over had DAAR doel ik op.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 23:18

_Lotte schreef:
@Pluck: Ik zie jou in meerdere topics die over chihuahua's gaan.. en overal heb je ergens commentaar op!
Weet je zelf alles zoveel beter? Of doe je het gewoon omdat je het leuk vind om op mensen in te gaan?

Misschien omdat ik al langer Chihuahua's heb dan dat jij op de wereld bent? ;)
En ja ik zie een hoop onzin verkocht worden over dit ras sinds de hype en als je begaan bent met een ras vind je dat niet leuk.

Soms is het leven heerlijk simpel he? :D

En je wordt nergens beschuldigd van het aantrekken van kleren bij honden, als jij erbij wil lopen als iemand die zijn Barbietijd nog niet ontgroeid is is dat je vrije keuze.
Maar je plaats wel een opmerking dat Chihuahua's het in Nederland koud hebben en daar reageer ik op want dat ik de grootste onzin die je maar kan bedenken. :D

_Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 23:21

NOU NEE!
ik heb dat nooooooooooooooit gezegd :)
Wel dat het MISSCHIEN fijner is als ie buiten id sneeuw een jasje aan heeft maar niet dat hij het anders koud heeft! ;) daar kun je mij niet van beschuldigen.

En dat jij kleren zo vreselijk barbie vind, prima dat weten we nu wel :)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 23:29

_Lotte schreef:
En dat jij kleren zo vreselijk barbie vind, prima dat weten we nu wel :)

Knap van je, want dit is de eerste keer dat ik echt mijn mening geef over het aantrekken van kleren bij honden. Een mening waarom gevraagd wodt (zie topictitel).

Hiervoor heb ik gereageerd over de onzin die over Chihuahua's werd geschreven. ;)

_Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 23:31

Oke dan zou ik je wel door de war hebben gehaald met andere ;)

Maar je gaat er niet op in dat ik zeg dat ik nooit heb gezegd dat hondjes het buiten koud hebben.. ff dat je het weet dat ik dit nooit heb gezegd want ik weer echt wat dat dat niet zo is..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 23:33

_Lotte schreef:
Oke dan zou ik je wel door de war hebben gehaald met andere ;)

Maar je gaat er niet op in dat ik zeg dat ik nooit heb gezegd dat hondjes het buiten koud hebben.. ff dat je het weet dat ik dit nooit heb gezegd want ik weer echt wat dat dat niet zo is..

Als jij zegt dat je het doet omdat je het zelf zo leuk vindt prima.

_Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 23:34

Ja idd, ik geef toe dat ik het daarom doe..
(niet dat ik nu hem buiten een jasje aan doe, want dit doe ik wel alleen met sneeuw of op de fiets)
maar gewone shirtjes.. ja idd :)

Maar je zou mij niet horen beweren dat het nodig is..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 23:38

_Lotte schreef:
Ja idd, ik geef toe dat ik het daarom doe..
(niet dat ik nu hem buiten een jasje aan doe, want dit doe ik wel alleen met sneeuw of op de fiets)
maar gewone shirtjes.. ja idd :)

Maar je zou mij niet horen beweren dat het nodig is..

Daar zul je me dan verder ook niet over horen tenzij mensen echt mijn persoonlijke mening daarover willen weten.

Maar je wilt niet weten wat voor onzin er de afgelopen jaren over Chihuahua's hier op Bokt geschreven is: Ze zouden bijtertjes zijn (een Chihuahua mag absoluut niet agressief zijn, hooguit wantrouwend naar vreemden wat inhoudt dat ze niet tegen vreemden opspringen om geaaid te worden. Ik had er een die dat wel het liefste wilde :D), ze zouden kleren aanmoeten als het kouder werd dan +10 (!) graden! De ogen zouden er uit kunnen ploepen..... De hersenpan zou makkelijk breken

Waar halen mensen het vandaan denk ik dan.

_Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 23:43

Ja dat snap ik ook niet hoor..
Je hoort idd vaak van die dingen!
Ik kwam laatst bij Hippehond (winkel in ehv) en daar vroegen
ze of ze mijn hondje gewoon konden aanhalen, dus ik gewoon
ja tuurlijk hoezo? zeiden ze; 'ja omdat de meeste
chihuahua's die hier komen meteen bijten'. :roll:

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 23:48

_Lotte schreef:
Ja dat snap ik ook niet hoor..
Je hoort idd vaak van die dingen!
Ik kwam laatst bij Hippehond (winkel in ehv) en daar vroegen
ze of ze mijn hondje gewoon konden aanhalen, dus ik gewoon
ja tuurlijk hoezo? zeiden ze; 'ja omdat de meeste
chihuahua's die hier komen meteen bijten'. :roll:

Is en een kwestie van goede fok en een kwestie van goede opvoeding. Die van mij hebben nooit gebeten en zijn sociaal naar vreemde mensen en honden.
Ik wil geen pup uit een moeder die mij agressief benaderd of bang voor me is. Hetzelfde geldt voor de vaderhond. Ze moeten mij zonder aarzeling vrolijk komen begroeten, dan heb ik de meeste kans op een heerlijk vrije pup.

Helaas zijn er ook fokkers die aangesloten zijn bij de rasvereniging die beweren dat Chihuahua's bijten als je ze op de arm houdt.
Gelukkig zetten een paar keurmeesters Chihuahua's die bijten of agressief gedrag vertonen gelijk uit de ring bij shows.

Maar goed, dit gaat inmiddels aardig offtopic. :D

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 10:04

_Lotte schreef:
singasong schreef:
Waar denken jullie zou ik van die antislip-sokken kunnen kopen??

Ben er echt in geinteresseerd. En kan zo op internet niets vinden.

Ik heb ze, maar heb ze in Thailand gekocht! :Y)
Maar ze bestaan iig wel! Miss kan je informeren bij een dierenwinkel
of ze eraan kunnen komen?

Ik zal idd eens informeren bij een dierenwinkel.

Heb jij mss een foto waar je hond die sokken aan heeft? Mag ook in een pb hoor :D

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 10:46

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 11:39

Anders wil ik best eens kijken voor je hoor. Ik woon in Zweden en daar zie je veel winterassecoires voor honden!

Ook mijn basset (uit Holland) heeft een winterdeken aan in de sneeuw. We wonen hier sinds december, dus mss dat ze volgend jaar hem niet meer nodig heeft, maar nu heeft ze het zonder echt koud, het is dan net een punkie, alle haartjes staan overeind en ze trilt er op los. Met jas aan: een vrolijk spelend hondje in de sneeuw! Verder heeft ze ook een uitgebreide collectie halsbanden en refelectiehestjes....

Ik vind kleren voor honden ook te ver gaan, maar nuttige accesoires zoals dekens en schoentjes, ach, waarom niet? Moet je eens zien wat we allemaal aan en om ons paard hangen!

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 11:45

Lang leve de kortzichtigheid.... dat jullie echt meteen denken dat als een hond soms kleren aanheeft, dat hij niet mag rennen en spelen en dus niet lekker hond mag zijn. Ik zie de link niet.
Ik zeg toch ook niet ohhh je rijd op je paard dat is onnatuurlijk! laat hem lekker in de kudde spelen.

En nee mn hond is niet blij als ik zn jas pak OMDAT hij dan naar buiten mag. want als ik zn riem pak weet ie niet hoe snel die weg moet rennen. Verklaar dat maar eens.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 12:59

Juist wel, Blondie, een hond leert dmv associatie, heb je wel eens van conditionering gehoort? Check eens wat theorieen van Pavlov. je zult versteld staan.