jeetje die rothond zet me voor gek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

arian_wolf

Re: jeetje die rothond zet me voor gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 09:38

[quote="arian_wolf"]Ok, ik ga hier vast geen vrienden mee maken, maar ik vind wel dat het gezegd moet worden.

Er zijn een aantal mensen die Lonneke behandelen als een klein kind. Een borderline-patiënte die niet in staat is zelf na te denken. Een loslopend projectiel dat zich onverantwoordelijk gedraagt.

Allereerst: tuurlijk, Lonneke heeft in het verleden een aantal keren laten blijken zichzelf op een minder briljante manier te overschatten wat betreft de zorg voor haar dieren. Daar ben ik me bewust van.

Maar dan nog...

Lonneke is géén klein kind.
Ook een borderline-patiënte kan nog prima zelf nadenken.
Lonneke is niet achterlijk.
Het lijkt me nergens voor nodig zo kleinerend te doen naar Lonneke.
Lonneke is EERLIJK.

Lonneke komt UIT voor haar fouten.
Lonneke geeft tenminste TOE dat ze dom is geweest.
Lonneke ziet zelf dondersgoed in dat het de volgende keer anders moet.

De helft van de mensen in dit topic reageert a la "haha dit heb ik ook wel eens meegemaakt". Maar omdat LONNEKE het hier ook daadwerkelijk POST (de rest vindt het waarschijnlijk geen big issue en heeft er nooit bij stil gestaan het hier te posten) is ze er vervolgens de dupe dan dat een aantal mensen het afschuiven op haar ziekte.

Lonneke heeft een fout gemaakt en zag dat in, zonder dat er gelukkig nadelige gevolgen aan zijn geweest.
Er is niets verkeerd gegaan.
Het HAD GEKUND, maar er is niets gebeurt.
Fouten zijn menselijk.
Lonneke is in de eerste plaats een MENS, een PERSOON.
Niet een borderline-patiënte.
Haar Borderline-stoornis is bovendien géén excuus om dit soort fouten te maken.
Haar Borderline-stoornis lijkt me net zo min de REDEN dat hier iets fout is gegaan.

Iedereen maakt fouten, fouten zijn menselijk.
Mensen leren van fouten.

Laten we nu alsjeblieft eens stoppen Lonneke te behandelen als een klein kind, een borderliner die niet in staat is zelf na te denken. Is dat jullie dank voor haar eerlijkheid? Wees blij dat er tenminste IEMAND is die uit komt voor haar fouten.

Dit snijdt een bepaalde issue aan, er zijn schijnbaar hééééél vééél mensen op Bokt die zelf dergelijke fouten hebben begaan en daar totaal niet van inzien dat ze misschien niet zo slim waren. Soms gaat het goed fout, soms blijft het (zoals in Lonnekes geval, maar ook zoals bij een heel aantal andere Bokkers) beperkt tot een hond die binnen banjert bij een gezin dat dat gelukkig niet erg vindt.

Het lijkt me geen probleem om in discussie te gaan over dergelijke situaties, het lijkt me geen probleem dat er mensen zijn die schijnbaar denken dat ze dit soort onoverkomelijke fouten nooit zullen maken, het lijkt me geen probleem dat er mensen zijn die het niet eens als fout zien.

Maar laten we het alsjeblieft niet op Lonneke persoonlijk betrekken.
Niemand wordt er beter van Lonneke als een klein kind, ongeleid projectiel, borderliner zonder verantwoordelijkheidsgevoel te behandelen.

Ik heb het compleet te doen met Lonneke, die tenminste eerlijk uit komt voor haar fouten...

Beter had ik het niet kunnen verwoorden.[/quote]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 09:38

Kan het mis hebben hoor, maar dit had je toch al gepost??

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 09:42

Lia_ schreef:
Sorry hoor, maar voor mij is dit gewoon het zoveelste bericht van deze borderline-patiënte waaruit blijkt dat ze ongeschikt is om dieren te houden.
Hoeveel dieren moeten er nog de dupe worden voor ze dat ze dat eindelijk eens in gaat zien.
Als je haar berichten over de laatste jaren een beetje gevolgd hebt weet je wel wat ik bedoel....
Elke keer weer opnieuw impuls aankopen, of het nu honden, katten of pony's zijn, waar ze niet voor blijkt te kunnen zorgen.
Ik vind het gewoon sneu voor die dieren.

Waar slaat dit op? Het had iedereen kunnen overkomen? Je plaats mensen dus meteen gewoon in hun hokje? Lekker makkelijk is dat.
even aankruizen:

Geschikt
Ongeschikt x

Mij zijn zulke dingen ook overkomen.... En ook wel andere dingen met dieren wat je had overkomen....
Vertel, waar hoor ik bij?

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 09:44

Yamcha schreef:
arian_wolf: het gaat niet om borderline, het gaat erom dat iemand nogal onverantwoord met de hond omgaat...... zit wel iets verschil in. Lonneke is de TS, logisch wel dan dat het over haar gaat, niet?

Tuurlijk, het is niet slim mee en misschien had het verantwoordelijker geweest als ze WEL haar riem had meegenomen om zo ongelukken te kunnen voorkomen (Die er gelukkig niet gebeurd zijn) Maar sommige mensen schuiven het gelijk op haar bordeline en reageren zo heftig terwijl er niks gebeurd is.
Lonneke is een verstandige vrouw die zelf ook wel weet dat een riem veiliger is voor een hond die niet goed luistert naar z'n baasje. Maar ik weet zeker dat 80% van bokt hetzelfde had gedaan als die in zo'n vergelijkbare situatie terecht kwam. (Niet als je bij een drukke verkeerweg zit) Als je ff de riem niet kan vinden, dan maar even snel zonder riem een rondje om. Ik denk ook dat er anders werd gereageeerd als een andere bokker dit topic had geopent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 09:48

Danielle_ schreef:
Je plaats mensen dus meteen gewoon in hun hokje?

Nee hoor, ik ken TS en haar gedrag al sinds 2001.
En als ik alles bekijk wat ze in die tijd heeft gedaan zeg ik idd: Ongeschikt
Vind het alleen erg jammer dat er steeds andere de dupe zijn van haar acties.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 10:27

Ach Lia_ er zijn weinig mensen die voor hun fouten durven uitkomen, en de TS komt uit voor een kleine fout.

Doe dan niet alsof jezelf perfect bent en ga dan iemand afzeiken, want ik wil wedden dat jij ook wel fouten hebt begaan vanaf 2001 Knipoog
Alleen jij durft ze niet op bokt te zetten.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 10:29

Idem hier, ik zou ook nooit een pup aan dr verkopen.....
En ja, ik ken Lonneke net zo lang als Lia, dus heb het hele proces meegemaakt...
Marr, kijk voor de lol eens Lonneke dr berichten na van het afgelopen half jaar, wat ze gekocht heeft, wat ze verkocht heeft etc....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 10:31

arian_wolf schreef:
Yamcha schreef:
arian_wolf: het gaat niet om borderline, het gaat erom dat iemand nogal onverantwoord met de hond omgaat...... zit wel iets verschil in. Lonneke is de TS, logisch wel dan dat het over haar gaat, niet?

Tuurlijk, het is niet slim mee en misschien had het verantwoordelijker geweest als ze WEL haar riem had meegenomen om zo ongelukken te kunnen voorkomen (Die er gelukkig niet gebeurd zijn) Maar sommige mensen schuiven het gelijk op haar bordeline en reageren zo heftig terwijl er niks gebeurd is.
Lonneke is een verstandige vrouw die zelf ook wel weet dat een riem veiliger is voor een hond die niet goed luistert naar z'n baasje. Maar ik weet zeker dat 80% van bokt hetzelfde had gedaan als die in zo'n vergelijkbare situatie terecht kwam. (Niet als je bij een drukke verkeerweg zit) Als je ff de riem niet kan vinden, dan maar even snel zonder riem een rondje om. Ik denk ook dat er anders werd gereageeerd als een andere bokker dit topic had geopent.

Tuurlijk had een hoop mensen hetzelfde kunnen overkomen. Daarom zeg ik ook: die borderline is niet waar ik het over heb, ken heel verstandige mensen die wel een borderline-stoornis hebben. Dat is dus ook niet waar ik het over heb.
Mijn punt is, dat je zoiets kunt voorkomen. Dat je je hond gewoon onder appèl hoort te hebben, ook als ie een beetje maf is, en ook als ie door het dolle heen is (al is dat lastig). Dat een hoop mensen dat niet heeft, zegt mij alleen maar, dat een heleboel mensen dus niet in staat zijn een hond op te voeden.

Er zijn een heleboel mensen die heel onverstandig met hun hond omgaan. Dat maakt het gedrag van TS imo niet goed..... ze is alleen niet uniek. Ik ben het wel met Lia_ en Billy eens dat ik idd haar geen hond zou verkopen (als ik een fokker zou zijn).

TS: toch wil ik je wel aanraden een cursus met de hond te volgen, en begin dan aan een makkelijke cursus. Gehoorzame Huishond is een heel leuke, en niet moeilijk. Je hebt bij de Vereniging Duitse Herdershonden een cursus Verkeerszekere Hond, daar zul je vast een tegenhanger voor andere honden voor hebben..... zoiets zou ik naar op zoek gaan. Je hebt de hond nu, ga ervoor, voed hem op en maak er het beste van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 11:21

TS, nog geen 3 weken geleden...
Citaat:
zucht..... ik weet dat ik weer impulsief ben geweest. ik had beter moeten weten. jullie hebben helemaal gelijk. ik vind het ook sneu voor die beestjes dat ik ze in een impuls heb aangeschaft. kan jullie absoluut geen ongelijk geven. ik heb mijn lesje geleerd en hou het straks gewoon bij 2 katten. ik kan er verder niets over zeggen, is gewoon weer een borderline actie van me geweest en kon de risico's gewoon niet overzien.

Zo gaat het gewoon steeds maar weer, en weer, en weer, en weer......
Ik heb daar echt medelijden mee maar wel met die arme dieren die steeds maar weer de dupe van haar zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 11:36

De dieren komen altijd wel weer goed terecht en hebben geen jarenlange lijdensweg zoals zovelen die niet op bokt besproken worden omdat dat lijden achter een blinde onbesproken muur blijft.

Zoveel mensen zijn impulsief, maar die weten het niet of vinden het geen probleem. Altijd is er wel weer iemand in de omgeving die het dan voor zo iemand oplost. Als die er niet zijn, dan belanden ze in asiels of komt de DB. Lonneke is niet uniek in dit opzicht.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 11:49

Lia_ schreef:
Citaat:
zucht..... ik weet dat ik weer impulsief ben geweest. ik had beter moeten weten. jullie hebben helemaal gelijk. ik vind het ook sneu voor die beestjes dat ik ze in een impuls heb aangeschaft. kan jullie absoluut geen ongelijk geven. ik heb mijn lesje geleerd en hou het straks gewoon bij 2 katten. ik kan er verder niets over zeggen, is gewoon weer een borderline actie van me geweest en kon de risico's gewoon niet overzien.

Ik heb daar echt medelijden mee maar wel met die arme dieren die steeds maar weer de dupe van haar zijn.

ik wil niet zeggen dat je ongelijk hebt,maar daar gaat dit topic toch niet over?
ze wil dit (kleine)voorvalletje gewoon even delen en is zich van geen kwaad bewust.....
Gewoon op dit topic reageren en die oude koeien even met rust laten....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 11:55

Lia_ schreef:
Citaat:

Come on, hoe veel moeite ga je nog doen de sfeer hier nog verder te verzieken?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 11:57

Dat heeft niks met sfeer verzieken te maken maar alles met de manier waarom er zo gereageerd wordt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 11:59

Idd, het gaat namelijk niet om een incident maar om een patroon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 12:04

En daarom gaan jullie lekker op Lonneke zitten zieken terwijl er dagelijks huisdieren door het huis worden gesmeten door boze baasjes en geregeld dieren dood worden geknuppeld puur voor het vermaak van de daders. Rolleyes

Lonneke bedoelt 't niet verkeerd, doet haar dieren geen kwaad, vergeet gewoon een keer de riem (iets wat half Bokt wel eens is overkomen als je dit topic mag geloven). Rolleyes

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 12:08

Bleef het daar maar bij Noucks, lees nou eens haar zelfgeopende topics over dieren van het laatste half jaar door. Het is een patroon van aanschaffen, niet overzien en wegdoen, maar het is nooit haar schuld.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 12:11

Maar misschien wijdt zij dingen snel aan haar borderline, dingen die iemand zonder borderline ook doet, maar daar geen lading aan geeft. Ze is gestimatiseerd en doet het zelf ook omdat anderen dat voor haar doen, makkelijk zat neem je dat dan over.

Dus alles wat ze fout doet, impulsief doet (sommige mensen zijn impulsief) is een bij Lonneke extra verkeerd, omdat ze borderliner is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 12:11

Billy schreef:
Bleef het daar maar bij Noucks, lees nou eens haar zelfgeopende topics over dieren van het laatste half jaar door. Het is een patroon van aanschaffen, niet overzien en wegdoen, maar het is nooit haar schuld.......

Jawel, Lonneke heeft steeds toegegeven dat het achteraf niet slim was. Bovendien, ik ben het ermee eens dat aanschaffen en weer weg doen niet ideaal is, maar wie zegt dat het wegdoen van dieren per definitie negatief is? Ze bindt d'r pony's toch niet aan een boom in het bos?

Ook kan ik er best inkomen dat ze het na haar opname toch weer probeert: dat het tijdens haar opname met haar pony's niet zou lukken had iedereen voorspeld, maar als je na de tijd weer op jezelf woont (helemaal allenig) is het lijkt mij best fijn om wat dieren om je heen te hebben.

En als je het mij vraagt, gaat het naar mijn idee met die dieren allemaal best goed. Er is toch zeker geen sprake van dieren wegdoen? Rolleyes Ze is gewoon één keer d'r RIEM vergeten en wil die blunder even delen met Bokt! COME OOOON!

Edit: quote toegevoegd

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 12:15

JA hoor, laatst nog een paar kittens waarvan er een overleden is omdat ze niet geënt waren...
En een paar katten, en ponies die ze aangeschaft had en niet aan kon

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 12:16

De schuld ligt altijd bij jezelf,geef nooit een ander de schuld das erg makkelijk. Maar de verantwwording ligt altijd bij jezelf.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 12:17

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 12:18

Waaron geen vissen nemen dan, die kunnen hoog uit verzuipen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 12:19

Billy schreef:
JA hoor, laatst nog een paar kittens waarvan er een overleden is omdat ze niet geënt waren...

Ik vind het echt belachelijk dat je de schuld van die kittens afschuift op Lonneke. Dat is weer een geheel andere discussie die compleet los staat van het kopen en weg doen van dieren (hoe je het ook wendt of keert, een beetje baas zoekt een goed tehuis voor de dieren als baas er zelf niet meer voor kan zorgen, dus weg doen vind ik niet zo'n ramp, paarden worden toch ook verkocht?) of, waar het hier eigenlijk over ging, het vergeten van de riem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 12:19

marleen_usar schreef:
Waaron geen vissen nemen dan, die kunnen hoog uit verzuipen.

Ga jij ook nog effe lekker ongenuanceerd zitten doen hier? Come on, gun Lonneke wat gezelschap! Rolleyes

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 12:25

Nouks schreef:
Billy schreef:

Ik vind het echt belachelijk dat je de schuld van die kittens afschuift op Lonneke. Dat is weer een geheel andere discussie die compleet los staat van het kopen en weg doen van dieren (hoe je het ook wendt of keert, een beetje baas zoekt een goed tehuis voor de dieren als baas er zelf niet meer voor kan zorgen, dus weg doen vind ik niet zo'n ramp, paarden worden toch ook verkocht?) of, waar het hier eigenlijk over ging, het vergeten van de riem.

Je hebt helemaal gelijk, er is niks beters voor dieren als wat Lonneke doet. Ze neemt ze, het gaat niet, ze heeft het overzicht niet, en na een paar dagen/weken moet zo'n dier weer weg omdat het niet gaat. En dat gebeurt niet een keer, maar keer op keer. Leren van fouten doet ze dus niet.
DAarbij is het nu goed afgelopen met een vergeten riem, maar wat als de hond niet ergens naar binnen maar over de weg was gerend en onder een auto gekomen was? Had je dan ook gezegd: domme fout, niet weer doen?
Ik vind het erg triest dat iemand keer op keer de hand boven het hoofd wordt gehouden met dit gedrag.