Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lia_ schreef:Sorry hoor, maar voor mij is dit gewoon het zoveelste bericht van deze borderline-patiënte waaruit blijkt dat ze ongeschikt is om dieren te houden.
Hoeveel dieren moeten er nog de dupe worden voor ze dat ze dat eindelijk eens in gaat zien.
Als je haar berichten over de laatste jaren een beetje gevolgd hebt weet je wel wat ik bedoel....
Elke keer weer opnieuw impuls aankopen, of het nu honden, katten of pony's zijn, waar ze niet voor blijkt te kunnen zorgen.
Ik vind het gewoon sneu voor die dieren.
Yamcha schreef:arian_wolf: het gaat niet om borderline, het gaat erom dat iemand nogal onverantwoord met de hond omgaat...... zit wel iets verschil in. Lonneke is de TS, logisch wel dan dat het over haar gaat, niet?
Danielle_ schreef:Je plaats mensen dus meteen gewoon in hun hokje?
arian_wolf schreef:Yamcha schreef:arian_wolf: het gaat niet om borderline, het gaat erom dat iemand nogal onverantwoord met de hond omgaat...... zit wel iets verschil in. Lonneke is de TS, logisch wel dan dat het over haar gaat, niet?
Tuurlijk, het is niet slim mee en misschien had het verantwoordelijker geweest als ze WEL haar riem had meegenomen om zo ongelukken te kunnen voorkomen (Die er gelukkig niet gebeurd zijn) Maar sommige mensen schuiven het gelijk op haar bordeline en reageren zo heftig terwijl er niks gebeurd is.
Lonneke is een verstandige vrouw die zelf ook wel weet dat een riem veiliger is voor een hond die niet goed luistert naar z'n baasje. Maar ik weet zeker dat 80% van bokt hetzelfde had gedaan als die in zo'n vergelijkbare situatie terecht kwam. (Niet als je bij een drukke verkeerweg zit) Als je ff de riem niet kan vinden, dan maar even snel zonder riem een rondje om. Ik denk ook dat er anders werd gereageeerd als een andere bokker dit topic had geopent.
Citaat:zucht..... ik weet dat ik weer impulsief ben geweest. ik had beter moeten weten. jullie hebben helemaal gelijk. ik vind het ook sneu voor die beestjes dat ik ze in een impuls heb aangeschaft. kan jullie absoluut geen ongelijk geven. ik heb mijn lesje geleerd en hou het straks gewoon bij 2 katten. ik kan er verder niets over zeggen, is gewoon weer een borderline actie van me geweest en kon de risico's gewoon niet overzien.
Lia_ schreef:TS, nog geen 3 weken geleden...Citaat:zucht..... ik weet dat ik weer impulsief ben geweest. ik had beter moeten weten. jullie hebben helemaal gelijk. ik vind het ook sneu voor die beestjes dat ik ze in een impuls heb aangeschaft. kan jullie absoluut geen ongelijk geven. ik heb mijn lesje geleerd en hou het straks gewoon bij 2 katten. ik kan er verder niets over zeggen, is gewoon weer een borderline actie van me geweest en kon de risico's gewoon niet overzien.
Zo gaat het gewoon steeds maar weer, en weer, en weer, en weer......
Ik heb daar echt medelijden mee maar wel met die arme dieren die steeds maar weer de dupe van haar zijn.
Lia_ schreef:TS, nog geen 3 weken geleden...Citaat:zucht..... ik weet dat ik weer impulsief ben geweest. ik had beter moeten weten. jullie hebben helemaal gelijk. ik vind het ook sneu voor die beestjes dat ik ze in een impuls heb aangeschaft. kan jullie absoluut geen ongelijk geven. ik heb mijn lesje geleerd en hou het straks gewoon bij 2 katten. ik kan er verder niets over zeggen, is gewoon weer een borderline actie van me geweest en kon de risico's gewoon niet overzien.
Zo gaat het gewoon steeds maar weer, en weer, en weer, en weer......
Ik heb daar echt medelijden mee maar wel met die arme dieren die steeds maar weer de dupe van haar zijn.
Billy schreef:Bleef het daar maar bij Noucks, lees nou eens haar zelfgeopende topics over dieren van het laatste half jaar door. Het is een patroon van aanschaffen, niet overzien en wegdoen, maar het is nooit haar schuld.......
Billy schreef:JA hoor, laatst nog een paar kittens waarvan er een overleden is omdat ze niet geënt waren...
En een paar katten, en ponies die ze aangeschaft had en niet aan kon
marleen_usar schreef:Waaron geen vissen nemen dan, die kunnen hoog uit verzuipen.
Nouks schreef:Billy schreef:JA hoor, laatst nog een paar kittens waarvan er een overleden is omdat ze niet geënt waren...
En een paar katten, en ponies die ze aangeschaft had en niet aan kon
Ik vind het echt belachelijk dat je de schuld van die kittens afschuift op Lonneke. Dat is weer een geheel andere discussie die compleet los staat van het kopen en weg doen van dieren (hoe je het ook wendt of keert, een beetje baas zoekt een goed tehuis voor de dieren als baas er zelf niet meer voor kan zorgen, dus weg doen vind ik niet zo'n ramp, paarden worden toch ook verkocht?) of, waar het hier eigenlijk over ging, het vergeten van de riem.