Irritante loslopende kat terroriseert mijn vogels

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tiffany

Re: Irritante loslopende kat terroriseert mijn vogels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 16:58

slimmerik schreef:
Goh, iedereen heeft moeite met de hond die een kat verscheurd maar niemand heeft er moeite mee dat de kat de vogeltjes verscheurd Bloos!

Nou mijn vorige hond deed het altijd netjes hoor: één beet in de rug en de kat voelt niets meer.

Juist slimmerik.
Mijn konijn (vlaam) heeft het uitgegild toen zijn nek werd opengeregen....
er zijn behoorlijk wat hechtingkjes ingegaan door dat rotbeest.

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 17:05

Tenshi schreef:
marielleaartsen schreef:
Katten eten vaak hun prooi niet eens op, het is alleen het spelen zodra vogel/muis dood is lopen ze weg en zoeken ze weer wat nieuws, gek he dat er steeds meer vogelsoorten op de rode lijst komen, grotendeels door de kat.

Bron?
Ik heb namelijk het idee dat het meer door het volbouwen van de wereld komt dan door andere dieren dat er soorten verdwijnen.

Zeg ook grotendeels Knipoog
uiteraard ook door onszelf met onze overbevolking dus steeds meer huizen en minder parken bossen...

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 17:06

Nu geef je me nog steeds geen bron. Knipoog

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 17:10

Tenshi ik heb het ook vaak genoeg meegemaakt dat ik weer een half opgegeten vogel naar het asiel kan brengen.
Als je het niet geloofd of je wil een bron hebben ga dan eens langs een plaatselijk vogelasiel en ga daar maar navraag doen hoeveel "kat" slachtoffers ze krijgen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 17:11

Tenshi schreef:
Nu geef je me nog steeds geen bron. Knipoog

Wij hebben hier (doordat we bomen en veel struiken in de tuinen hebben) iedere zomer heel veel nestjes in de tuin van mussen, merels, vinkjes e.d.
Als ik kijk hoeveel daarvan door katten gepakt worden geloof ik best dat dat ook een grote invloed heeft.

Er moet ergens wel een bron te vinden, probeer eens bij de vogelbescherming. Knipoog

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 17:14

Tja en waarom komen de vogeltjes in onze tuinen.. juist, omdat de boel is volgebouwd. Zijn katten niet de primaire oorzaak van. Lachen

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 17:17

Tenshi schreef:
Tja en waarom komen de vogeltjes in onze tuinen.. juist, omdat de boel is volgebouwd. Zijn katten niet de primaire oorzaak van. Lachen

Ja hoor sluit de ogen maar weer, de katten hebben er niks mee te maken...
Toch is bijna 80 procent van wat bij het plaatselijke vogelasiel (hier) wordt binnengebracht door de kat.
Sigaar

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 17:18

primaire oorzaak. Lezen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 17:22

Tenshi schreef:

Vogels kom al bij mensen zolang de mensen bestaan. Punt is juist dat er tegenwoordig minder vogels in de tuinen komen, deels is dat omdat mensen geen bomen/struiken meer in de tuin hebben en deels is dat te danken aan de katten.
En die katten hebben daar een groter aandeel in dan jij wil aannemen. Knipoog

Kijk eens naar Australië, daar hebben huiskatten er voor gezorgd dat sommige inheemse diersoorten uitgestorven zijn.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 17:23

Het zou handig zijn als je zou weten van wie de katten zijn die je vogeltjes zo aan het schrikken maken, ThePast03.
Ik las al eeder in het topic dat iemand de afspraak maakte met de eigenaar om de katten op een pijnloze ( Tong uitsteken ) manier weg te jagen, en als je ze goed aan het schrikken maakt komen ze niet zo snel meer terug. Dit uit eigen ervaring, als er weer eens een vreemde kat bij ons binnen zat die ik zo aan het schrikken heb gemaakt dat ie waarschijnlijk nu nog aan het rennen is. Als je vogels in de tuin hebt is het misschien anders, maar ik jaag hem weg en maak me er verder niet zo druk om.

Ikzelf heb twee katten, die vrij rond kunnen lopen overal. Ik woon wel in een vrijstaand huis aan een eigen weggetje, waarvan de meeste buren ook katten hebben. Een andere buurman heeft ook een voliere met kleine pietjes in zijn tuin. De oudere kat heeft er nooit naar gekeken, en de kleine is een paar keer nieuwsgierig geweest maar heeft nooit geprobeerd het slot te forceren oid.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 17:24

Tja... als iedereen zijn katten bij zich houd worden er een stuk minder vogeltjes opgegeten.
En dan laten ze mijn konijnen ook eens met rust.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 17:27

Gulpje schreef:
Het zou handig zijn als je zou weten van wie de katten zijn die je vogeltjes zo aan het schrikken maken, [*olduser*].

Ik ben niet de TS en heb geen voliere. Knipoog Alleen maar "wilde" vogeltjes die hier in de tuin hun nestjes maken.

Tiffany moest wel even lachen om jouw bericht, zag al helemaal dat katten daar vogeltjes kwamen brengen. Haha!

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 17:28

Ga in Den Haag staan met spandoekjes zou ik nogmaals zeggen. Lachen Ik ga me hier verder niet aan storen.
Kan er ook niet om huilen als er eens een vogeltje gepakt wordt door mijn oude bolle kat. Mankeerde vast wel wat aan dan, of t beestje was gewoon oerdom.

Ben nog steeds benieuwd naar de bron overigens.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 17:29

ThePast03 schreef:
Gulpje schreef:
Het zou handig zijn als je zou weten van wie de katten zijn die je vogeltjes zo aan het schrikken maken, ThePast03.

Ik ben niet de TS en heb geen voliere. Knipoog Alleen maar "wilde" vogeltjes die hier in de tuin hun nestjes maken.

Tiffany moest wel even lachen om jouw bericht, zag al helemaal dat katten daar vogeltjes kwamen brengen. Haha!

Oeps, het leek even zo Lachen

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 17:32

Tenshi schreef:
Kan er ook niet om huilen als er eens een vogeltje gepakt wordt door mijn oude bolle kat. Mankeerde vast wel wat aan dan, of t beestje was gewoon oerdom.

Als je dit zegt moet je ook kunnen begrijpen dat er mensen zijn die er niet om kunnen huilen als hun hond een kat doodbijt die bij hun in de tuin loopt. Of dat mensen katten vergiftigen.

Zoals jij over de wilde vogels denkt zijn er nu eenmaal ook mensen die zo over katten denken en dus neem je een groot risico als je je kat bij andere in de tuin laat scharrelen.

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 17:35

Hond vs kat kan gebeuren. Mensen die dieren vergiftigen vind ik misselijk. Al waren het overlast veroorzakende muisjes.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 17:36

Tenshi schreef:
Ga in Den Haag staan met spandoekjes zou ik nogmaals zeggen. Lachen Ik ga me hier verder niet aan storen.

Tja als mijn hond dan een kat doodbijt zal er vast wel wat aan gemankeerd hebben of hij was gewoon oerdom Slapen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 17:37

Tenshi schreef:

Over vogels gesproken: struisvogel gedrag?

En om jouw opvatting over die vogels: natuurlijk maakt een nest jonge vogels geen kans tegen een kat. Als je zo'n instelling hebt, vraag ik me af wat jouw bezwaar is dat mensen katten schoppen of honden ze op laten vreten..... zijn dan ook katten waar iets aan mankeert dus waarom zouden we erom huilen Knipoog

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 17:41

Tenshi schreef:
Hond vs kat kan gebeuren. Mensen die dieren vergiftigen vind ik misselijk. Al waren het overlast veroorzakende muisjes.

Ik spreek ook niet voor mezelf want ik zou nooit andermans huisdier vergiftigen of op een of andere manier pijn willen doen.
Overigens kan ik gif gebruiken bij muizenoverlast echt wel begrijpen. Waar mijn paard stond liepen zo'n 30 katten en nog stikte het daar van de muizen en de ratten.

Maar de mensen die overlast hebben van katten zien het ook als expres gedaan van de katteneigenaar omdat die niet voorkomt dat die kat in hun tuin komt en hebben er dus helemaal geen probleem mee om hun hond op de kat af te laten rennen of om ergere dingen te doen.

Bovendien zijn er plaatsen genoeg waar mensen overlast hebben van zwerfkatten en dat kan je aan de buitenkant van zo'n kat ook niet altijd zien.

Ik praat het niet goed dat het gebeurd, maar vind wel dat je de kant van die mensen ook moet willen zien en moet proberen te begrijpen.

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 17:47

Ik heb volgens mij dúídelijk geschreven dat ik daar prima begrip voor kan opbrengen. Maar niet op de manier waarop sommigen het hier ventileren.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 18:01

liedje89 schreef:
Als er een kat op je erf word gedumpt bel je toch de dieren ambulance, als ze heb dan echt niet kunnen plaatsen word hij teminste op een humane manier afgemaakt, niet kapot gescheurd door een hond. Ik hoop van harte dat jij nog eens verscheurd word door een hond als ik je zulke dingen hoor zeggen Misselijk . ga je man dan martelen ook een beest Hamer . Dat zou trouwens zielig zijn voor je hond, nu je hem hebt verkloot kan hij dan vast niet meer herplaast worden. Frusty .

Wat is dit voor onnozele reactie?
Katten worden vaak per direct afgemaakt omdat er te veel katten zijn en te weinig afanem...

Wat wil je nou, Liedje...? Moet ik mijn JACHThond afleren katten te pakken? Onze Teckel gaat het op het moment niet goed, maar ze werd vossenholen ingestuurd om de vossen eruit te jagen en ineens moet ik het haar verbieden niet achter een kat aan te gaan? Die honds snapt daar waarschijnlijk geen hol van en dat doe ik mijn beest niet aan...

Bruno (noem het slechte opvoeding, noem het instinct...) is gewoon echt niet te houden bij een kat. Tijdens de jacht blijft hij achte de vuurlinie en gaat hij niet achter wild aan wanneer hij iets vind, hij gaat gewoon braaf voorstaan. ook bij het het wild niet kapot/dood. Maarn een kat, nee hoor, geen enkele kans ALS (katten zijn snel) hij hem te pakken krijgt is het dag dag poessebeest...!

We hebben dit eerder megemaakt. Onze ond liep in de door ons afgezette tuin waar een kat insprong...Die heeft het niet gered. Gelukkig had de buurman (naast katten- ook hondenliefhebber) er begrip voor. Hij vond het vreselijk jammer en sneu, maar gaf duidelijk aan dat hij ons niks kwalijk nam, letterlijke woorden: "Had hij maar niet zo dom moeten zijn om bij jullie in de tuin te springen, hij weet eigenlijk wel dat de honden daar lopen..."

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 18:09

ThePast03 schreef:
Kijk eens naar Australië, daar hebben huiskatten er voor gezorgd dat sommige inheemse diersoorten uitgestorven zijn.

Dat kattenprobleem speelt meer in Nieuw-Zeeland. dat zijn ook geen huiskatten meer maar halve tijgers..

In Australie zijn het meer de konijn en padden.

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 18:12

* Edit: Lama....

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 18:13

loeckie schreef:
* Edit: Lama....

Clown

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 18:17

Ja, bedacht me op het laats om me er niet in de mengen, 1 officiële waarschuwing vind ik wel netjes voorlopig...