Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ThePast03 schreef:Needje schreef:Nee, maar dat zeg ik ook niet.
Maar kan me wel indenken dat liefhebbers van deze honden zich er maar moeilijk bij neer kunnen leggen.
Wat natuurlijk ten nadele is van de honden.
Ze hadden imo beter iets van gedragstesten kunnen invoeren.
Liefhebbers van wat voor een soort honden....
Het gaat hier om kruisingen van verschillende rassen en niet om een bepaald soort hond.
De echte liefhebbers kopen een Amstaff met FCI stamboom en hebben geen enkel probleem en daar moeten de fokdieren als een gedragstest ondergaan.
Moniek schreef:dit is misschien wel eens leuk omte laten zien.
zoals ik al eerder verteld heb,worden er veel honden in beslag genomen omdat ze er simpel weg op lijken.
doe de test
http://www.zinloosgewelddieren.nl/jooml ... &Itemid=73
verder word een hond in beslag genomen als op als een schofthoogte 35-50 cm, krachtig en gespierd uiterlijk, een vierkante kop, kortharig, en een spits toelopende staart.
hoeveel honden hebben dat niet?
Needje schreef:Liefhebbers van vechthonden.
Verder vind ik het krom dat er puur op uiterlijke kenmerken wordt geselecteerd. (en denk ook dat LG daar ook doelt met r vraag over het kruizen)
ThePast03 schreef:Moniek schreef:ik snap het verhaal niet helemaal,maar wat ik er uit begrijp is dat het om honden gaat die onder het zogenaamde pittbul ras vallen.
Ik kan daar voor mij zelf erg duidelijk in zijn.
een pitbull is geen ras deze word alleen in amerika zover ik weet als ras gezien.
Nederkand is erg krom als het hierop aankomt.de aid bijvoorbeeld gaat alleen maar uit op het extrieur van de hond.
er word dus alleen naar het uiterlijk gekeken.
Het mag dan krom zijn maar de wet is er wel en mag geen reden zijn om dan toch maar goed te praten dat mensen kruisingen kopen, het gaat hier niet om American Pitbulls, die verboden zijn en die maar zinloos ingeslapen blijven worden.
De wet is er al sinds 1993 en er zijn veel te veel honden ingeslapen omdat mensen vinden dat voor hun de wet niet geldt. En de enige slachtoffers hier zijn de honden.
Ga in Belgie wonen als je het niet met de wet eens bent maar ga geen hondenlevens op het spel zetten.
Of doe zoals de echte hondenliefhebbers hebben gedaan, koop een Amstaff met FCI stamboom.
Dan hebben de ouders ook nog eens een gedragstest ondergaan en zijn ouders en voorouders getest op erfelijke gebreken. En je krijg ook nog eens goede voorlichting en begeleiding als je bij een goede fokker koopt.
LimaGentle schreef:Moniek schreef:dit is misschien wel eens leuk omte laten zien.
zoals ik al eerder verteld heb,worden er veel honden in beslag genomen omdat ze er simpel weg op lijken.
doe de test
http://www.zinloosgewelddieren.nl/jooml ... &Itemid=73
verder word een hond in beslag genomen als op als een schofthoogte 35-50 cm, krachtig en gespierd uiterlijk, een vierkante kop, kortharig, en een spits toelopende staart.
hoeveel honden hebben dat niet?
veel.. een ambull zou er dus ook makkelijk onder kunnen vallen
LimaGentle schreef:ja ik ben natuurlijk ook heel dom... dank je wel![]()
het ging om een voorbeeld.. want het gebeurt (helaas) wel..
wat ik van jouw wil weten is of je het eerlijk vind dat de ene helft wel onder de rad valt en de andere niet terwijl ze dezelfde genen hebben
en hoe kom je er bij dat het verboden is om met een bullterrier te kruisen??
Verder vind ik het krom dat er puur op uiterlijke kenmerken wordt geselecteerd. (en denk ook dat LG daar ook doelt met r vraag over het kruizen)
Citaat:Vwb je vraag over de stambomen bij geimporteerde honden. Geen problemen mee, zodra je er mee wilt gaan fokken moet zo´n dier toch alsnog een gedragstest ondergaan.
LimaGentle schreef:maar de hond zelf kan wel hartstikke vals zijn.. toch maar binnenlaten?
en heb trouwens nog steeds geen antwoord op mijn vraag of je het eerlijk vind.. je draait er om heen door over fokkers te beginnen maar dat is de vraag niet
Needje schreef:Op gedrag.
ThePast03 schreef:LimaGentle schreef:maar de hond zelf kan wel hartstikke vals zijn.. toch maar binnenlaten?
en heb trouwens nog steeds geen antwoord op mijn vraag of je het eerlijk vind.. je draait er om heen door over fokkers te beginnen maar dat is de vraag niet
De hond heeft FCI papieren dus je kan in ieder geval al zeker 3 generaties nakijken voor wat betreft gedrag. Geen idee wie zo´n valse hond zou willen importeren, maar goed altijd beter dan honden die verboden zijn en het risico lopen op zinloos inslapen.
In 1993 heb ik me bezig gehouden met de vraag of het wel of niet eerlijk is.
Waar ik me nu mee bezig houdt zijn de honden die zinloos in laserasiels worden gestopt en zinloos worden afgemaakt doordat de mensen ze maar blijven aanschaffen.
dat denk ik dus ook laten we bij het begin beginnen.
Als dat nu eens zou stoppen zouden we ook wat meer kans maken op terug draaien van de Pitbullwet.
LimaGentle schreef:stel ik haal een stafford uit ik noem maar wat, hongarije met stamboom
alle 2 de ouders hebben geen gedragstest onder gaan maar als ik de stamboom om wil laten zetten in een FCI word dat klakkeloos gedaan
wat vind je hier van?
slimmerik schreef:LimaGentle schreef:stel ik haal een stafford uit ik noem maar wat, hongarije met stamboom
alle 2 de ouders hebben geen gedragstest onder gaan maar als ik de stamboom om wil laten zetten in een FCI word dat klakkeloos gedaan
wat vind je hier van?
Duidelijk toch? Waarom zou men een goede buitenlandse stamboom negeren?
Waarom willen bepaalde figuren nu toch steeds persé een hond zonder papieren? Kicken jullie zo op dat verboden spul? Koop toch een strijker in Belgie zou ik zeggen
ThePast03 schreef:LimaGentle schreef:maar de hond zelf kan wel hartstikke vals zijn.. toch maar binnenlaten?
De hond heeft FCI papieren dus je kan in ieder geval al zeker 3 generaties nakijken voor wat betreft gedrag. Geen idee wie zo´n valse hond zou willen importeren, maar goed altijd beter dan honden die verboden zijn en het risico lopen op zinloos inslapen.
In 1993 heb ik me bezig gehouden met de vraag of het wel of niet eerlijk is.
Waar ik me nu mee bezig houdt zijn de honden die zinloos in laserasiels worden gestopt en zinloos worden afgemaakt doordat de mensen ze maar blijven aanschaffen.
Als dat nu eens zou stoppen zouden we ook wat meer kans maken op terug draaien van de Pitbullwet.
LimaGentle schreef:waarom blijf je maar om mijn vraag heen draaien.. ik vraag gewoon of jij het eerlijk vind dat de ene helft wel mag en de andere niet.. een simpele ja of nee is voldoende
ThePast03 schreef:Vwb je vraag over de stambomen bij geimporteerde honden. Geen problemen mee, zodra je er mee wilt gaan fokken moet zo´n dier toch alsnog een gedragstest ondergaan.
ThePast03 schreef:Officieel mogen ze beiden niet want je mag niet kruisen met een Amstaff. Misschien moet de AID dan maar DNA test gaan doen om zodoende alle Amstaff kruisingen ertussen uit te pikken.
Dat is eerlijk toch, alleen kost dat nog meer hondenlevens omdat mensen dit soort honden maar blijft kruisen en vooral kopen.