Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 13:09

idylle schreef:
Mensen!!! Het gaat hier om een KAT. Laten we aub ontopic blijven. Nu gaat het vooral om Corrie... :?

Exactly. Het gaat hier niet om Corrie maar om de kat.

Ondertussen zit de kat nog steeds in het asiel. Ik vraag me af hoe het met hem gaat.
Zou de stress na een weekje misschien gezakt zijn? En zetten ze katten soms in groepen om meer sociaal contact te krijgen?
Ik heb geen idee hoe het werkt.

idylle

Re: Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 13:10

Ik ben ook heel benieuwd hoe het met de kat gaat. En vooral ook of hij straks wordt herplaatst of gewoon terug gezet gaat worden.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 13:11

Ik ben bang dat we van de kat niets meer gaan horen.
Ik hoop dat het asiel hem bij ts thuis weer gaat uitzetten, kan hij daar weer op zijn vertrouwde plekje verder waar hij gebleven was.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 13:11

Het is idd nooit de bedoeling om privé communicatie in de breedste zin van het woord openbaar te maken. Het lijkt me ook onnodig om die conversaties en de bedoelingen daarachter hier nog eens dunnetjes over te doen. Niemand is daarbij gebaat. Verzoek dan ook om dat te laten rusten of via PB te houden, zodat het hier ontopic blijft.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 13:12

Dat hoop ik ook bruintje... Arme kat...

Koosnaamloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 13:17

Ik hoop het ook....

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 13:33

Het gaat toch helemaal niet meer om de kat ? Ts heeft namelijk aangegeven dat ze t laat voor wat t is. Dus dat is hoe het afgelopen is

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 13:46

Kelly_ann schreef:
Daantjee12 schreef:
Als TS beluit om nu langs te gaan, moet ze toch echt minimaal betalen voor de verzorging die de kat heeft gehad de afgelopen dagen.

Als ik het asiel was, zou ik (zeker voor deze keer) dat verlies nemen en die inkomsten op een andere, leuke, manier binnenhalen. Het is de negativiteit niet waard om dwars te doen in zo'n geval, zeker niet als professioneel bedrijf.

Dus TS, nog een keer vragen om haar kat terug in goed overleg, Asiel dan maar even geen geld en een les geleerd.

hoezo.. dat zijn geen inkomsten.. de tijd tussen dat de kat arriveerde (die avond had ts de kat willen halen maar deed het uit principe niet waren haar woorden).. tot het besluit dat ze het dier niet terug zou krijgen.. is pensiontijd.. dat was de tijd waarin TS het dier zelf heeft laten zitten.

in dit geval zou ik, als ik de kat echt terug wilde hebben, als TS zijnde toch echt water bij de wijn doen.. gewoon de ritkosten betalen, en kosten die ieder persoon in rekening krijgt voor dagen in het asiel doorgebracht tot het moment dat het asiel in feit de deur dicht deed, zijnde de dag dat ze antwoorden dat TS het dier niet terug zou krijgen.

dit moet iedereen betalen die een kat buiten heeft lopen en wiens dier onverhoopt in het asiel terecht komt. TS kan altijd dan nog achteraf kijken of ze in haar recht stond en of ze op de een of andere manier de ritkosten nog terug kan vorderen.. verzorgings/pensionkosten heeft ze echt zelf laten oplopen.

daarnaast heeft TS openlijk al aangegeven dat ze de kat er laat zitten verder (wat het asiel dus ook al weet). Dus ik weet niet in hoeverre het nog terug te draaien is, omdat het asiel nu zal kijken wat het beste is in belang van de kat.. waarvan ze nu dus weten dat TS een eigenaar zal zijn die prinicipes boven het belang van een kat stelt. persoonlijk zou ik dan liever niet een kat daar plaatsen. zeker niet gezien de gezette toon naar het bedrijf.. Het dier wordt herplaatst.. TS als ze de kat opnieuw zou willen hebben, zal dan dus een klant van het asiel zijn/worden.. en je hoeft geen zaken met iemand te doen als je daar geen zaken mee wenst te doen. ik denk om heel eerlijk te zijn dat het asiel zich er verder niet aan gaat branden.. voor je het weet staat er ergens een jubelbericht over 'gelijk halen', gelijk hebben etc, waardoor iedere kat die opgehaald wordt vervolgens gedonder gaat opleveren..

zeker door al die inmenging op facebook, zowel positieve als negeatieve.. denk ik dat het asiel hier verder totaal niets meer mee te maken wil hebben betreffende deze kat... nieuwe start voor het dier klaar.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 13:52

gewoon dicht gooien dit topic

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 13:54

elenaMM77 schreef:
hoezo.. dat zijn geen inkomsten.. de tijd tussen dat de kat arriveerde (die avond had ts de kat willen halen maar deed het uit principe niet waren haar woorden).. tot het besluit dat ze het dier niet terug zou krijgen.. is pensiontijd.. dat was de tijd waarin TS het dier zelf heeft laten zitten.

in dit geval zou ik, als ik de kat echt terug wilde hebben, als TS zijnde toch echt water bij de wijn doen.. gewoon de ritkosten betalen, en kosten die ieder persoon in rekening krijgt voor dagen in het asiel doorgebracht tot het moment dat het asiel in feit de deur dicht deed, zijnde de dag dat ze antwoorden dat TS het dier niet terug zou krijgen.

dit moet iedereen betalen die een kat buiten heeft lopen en wiens dier onverhoopt in het asiel terecht komt.

Hoe kom jij (en een aantal anderen) daar toch bij?
Een kat laten loslopen is gelukkig niet illegaal, dus hoezo zou zij de kosten moeten betalen?
De reden dat de kat daar zit is dat ze een kat gevangen hebben die een baasje heeft, daarmee hebben zij de verantwoordelijkheid genomen over een kat die gewoon naar huis had gekund. Maar dat wilden zij niet, zij wilden geld zien. Daarmee hebben zij een probleem gecreëerd.
Zij hebben die kosten gemaakt en wat geeft hen dan het recht om dat af te schuiven op de eigenaar? Dat is het risico wat een dierenopvang heeft, dat ze een kat vangen die gewoon een eigenaar heeft. Dat gebeurt vaker, daar kunnen ze in hun begroting zelfs gewoon rekening mee houden.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 13:55

Waarom alles maar dichtgooien?
Ook al is alles gezegd, het is toch ieders vrije keuze hier te blijven komen of niet.
Als iedereen er mee klaar is zakt het vanzelf wel weg.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 13:59

Wendy schreef:
elenaMM77 schreef:

dit moet iedereen betalen die een kat buiten heeft lopen en wiens dier onverhoopt in het asiel terecht komt.

Hoe kom jij (en een aantal anderen) daar toch bij?
Een kat laten loslopen is gelukkig niet illegaal, dus hoezo zou zij de kosten moeten betalen?
De reden dat de kat daar zit is dat ze een kat gevangen hebben die een baasje heeft, daarmee hebben zij de verantwoordelijkheid genomen over een kat die gewoon naar huis had gekund. Maar dat wilden zij niet, zij wilden geld zien. Daarmee hebben zij een probleem gecreëerd.
Zij hebben die kosten gemaakt en wat geeft hen dan het recht om dat af te schuiven op de eigenaar? Dat is het risico wat een dierenopvang heeft, dat ze een kat vangen die gewoon een eigenaar heeft. Dat gebeurt vaker, daar kunnen ze in hun begroting zelfs gewoon rekening mee houden.

Als ze mijn hond zouden vangen moet ik ook betalen.

En als jij een dier heb moet je ervoor zorgen.

Als je principes belangrijker zijn als een dier moet je ze niet nemen.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 14:03

o.a. Elena: juist omdat die discussie zo moeilijk is, ingewikkeld, hoog oploopt etc. vond ik het eigenlijk wel de poging waard dat:

-TS water bij de wijn doet door nog één keer aan te bieden de kat te komen halen zonder gedoe.
-Het asiel water bij de wijn doet doet en niks in rekening brengt.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 14:04

Een gedomesticeerde hond kun je heel goed vergelijken met een erfkat. :j

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 14:05

upendo schreef:

Het gaat er wel om dat je je verantwoordelijkheid neemt en niet denkt mooi daar ben ik vanaf

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 14:06

upendo schreef:

Is ook een zoogdier met 4 poten :+

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 14:06

Als je de gang van TS had gevolgd had je geweten dat ze wel om het dier geeft en haar verantwoordelijkheid wil nemen, maar geen kosten wil dragen voor het onnodig ophalen en voeren van haar erfkat door de DA.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 14:07

Cowboy55 schreef:
upendo schreef:

Is ook een zoogdier met 4 poten :+

Ah damn! Ik denk dat ik mijn paard ook maar een extra halsband met mijn adresgegevens om ga doen, voor je het weet wordt ze opgehaald door de DA omdat ze los in het land loopt! :oo :Y)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 14:10

upendo schreef:
[
Ah damn! Ik denk dat ik mijn paard ook maar een extra halsband met mijn adresgegevens om ga doen, voor je het weet wordt ze opgehaald door de DA omdat ze los in het land loopt! :oo :Y)

Het is maar goed dat de dierenambulance geen trailer heeft anders breng je ze nog op ideeën :P

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 14:12

upendo schreef:
Ben ik het niet mee eens Gwen. Ik heb wel een paar PB's met scheldwoorden en doodswens binnengekregen n.a.v. dit topic hoor.

Serieus??? Hebben die mensen geen leven of zo??
Corrie dont worry! Laat je niet van de kaart brengen door 1 mafkees.

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 14:14

Cayenne schreef:
idylle schreef:
Mensen!!! Het gaat hier om een KAT. Laten we aub ontopic blijven. Nu gaat het vooral om Corrie... :?

Exactly. Het gaat hier niet om Corrie maar om de kat.

Ondertussen zit de kat nog steeds in het asiel. Ik vraag me af hoe het met hem gaat.
Zou de stress na een weekje misschien gezakt zijn? En zetten ze katten soms in groepen om meer sociaal contact te krijgen?
Ik heb geen idee hoe het werkt.

In het asiel waar ik gewerkt heb idd wel, maar wel pas na 2 weken quarantaine. Dit is dan ook de tijd dat de kat nog opgehaald kan worden door de eigenaar

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 14:27

Kelly_ann schreef:
o.a. Elena: juist omdat die discussie zo moeilijk is, ingewikkeld, hoog oploopt etc. vond ik het eigenlijk wel de poging waard dat:

-TS water bij de wijn doet door nog één keer aan te bieden de kat te komen halen zonder gedoe.
-Het asiel water bij de wijn doet doet en niks in rekening brengt.

TS doet geen water in de wijn door zich aan te bieden de kat te komen halen zonder gedoe..
volgens het asiel is er nu geen gedoe immers.. ts wil niet betalen.. krijgt de kat mede door de stennis niet meer mee.. ze heeft zelf de discussie moeilijk en ingewikkeld gemaakt.

asiel zou dus dan water bij de wijn moeten doen, maar waarom? ze hebben werklijk gemaakte kosten.
de discussie wordt moeilijk gemaakt.. ts had net als iedereen gewoon het dier kunnen halen, nota voldoen die maar een paar tientjes was.. en dan kijken of ze haar gelijk kan halen en het geld terug kan halen.. ze koos er zelf voor om er een heel drama van te maken.. en ondertussen de verzorging van het dier aan het asiel over te laten.

wendy, je kat los laten lopen is niet illegaal.. dat zeg ik nergens.
Een kat vangen die het voorkomen heeft van een zwerver, die al weken ergens rondhangt en bijgevoerd wordt zodat hij kan worden afgevangen en naar het asiel gebracht kan worden is ook niet illegaal.

het dier is ouder, stoffig en loopt mank aldus ts zelf.. dus helemaal niet vreemd dat overburen het als een zwerver zien die hun terrein bezoekt..

en daarnaast is het verder kip en ei... liep de kat daar al rond, wie weet zelfs aandacht trekkend en zijn ze uiteindelijk het dier gaan voeren met als doel het dier af te vangen..

of

het dier was er nog nooooooooooooit geweest.. de buren hebben een spoor van blikvoer zo van de stal van TS all the way naar hun eigen huis gelegd en daar aan het einde van het spoor een vangkooi laten plaatsen om ts te pesten..

logisch is.. kat liep er al rond, daarom is er een melding gedaan, daarom is er een vangkooi geplaatst, daardoor is de kat gevangen. tenzij er een populatie zwerfkatten zit en door de populatie de kat van TS is aangetrokken gevolgd heeft tot aan het voer en zo gevangen is..

de vangers zijn niet op het terrein van TS geweest om 'poele poelie poesie' te doen, kat heeft zelf het terrein verlaten en ik denk ook niet dat de vangers met een lepeltje voer de kat de weg overgelokt hebben naar de vangkooi.. Kat heeft zich dus op eigen poten daarheen begeven..

mijn kat had het ook kunnen overkomen bij een afvangactie van zwerfkatten in de stad.. dan had ik gewoon pech gehad dat mijn kat zo dom was om achter zn neus aan te lopen een vangkooi in als niet zwerver zijnde..

een vangkooi en het asiel maakt geen onderscheid in wat ze afvangen, tenzij het de eigen kat is van degene waar de kooi staat, die zal zijn eigen kat goed kunnen herkennen. Als de overburen jouw kat niet kennen.. betekent dat simpelweg dat er blijkbaar geen goed contact is tussen de buren, hoe zouden ze dan moeten weten of er een zwerver bij hun rond hinkelt of dat het die van de buren is..

ts heeft immers zelf ook nooit bij de buren aangekaart dat haar erfkat blijkbaar buiten het erf komt. (ze waren volgens dit topic al weken aan het voeren .. dus ts moet de kat al eerder gemist hebben lijkt mij.. hij bleef immers steeds vaker en langer weg.. maar zelf dus ook niet naar de overburen (meest logische eerste stap) gegaan of haar erfkat toevallig daar een heenkomen zocht)..

toen onze rooie boerderijkat steeds vaker wegbleef, zijn wij vrij snel gaan kijken op de meest logische plekken.. de kwekerij bij ons achter had een populatie katten tegen de muizen.. en ja hoor, daar had hij een nieuw thuis gevonden. hij is daar uiteindelijk tot zijn dood 10 jaar later gebleven.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 14:33

upendo schreef:
Als je de gang van TS had gevolgd had je geweten dat ze wel om het dier geeft en haar verantwoordelijkheid wil nemen, maar geen kosten wil dragen voor het onnodig ophalen en voeren van haar erfkat door de DA.

Dan geef je iets meer om je portomonee dus...

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 14:38

elenaMM77 schreef:
een vangkooi en het asiel maakt geen onderscheid in wat ze afvangen, tenzij het de eigen kat is van degene waar de kooi staat, die zal zijn eigen kat goed kunnen herkennen.

Toch wel, gezien andere katten niet in deze vangkooi konden sukkelen, gezien ze specifiek voor een nieuwe doorgang werd gezet waar de kat van TS zich had verstopt uit angst - waarna de kat de vangkooi werd ingejaagd.

elenaMM77 schreef:
ts heeft immers zelf ook nooit bij de buren aangekaart dat haar erfkat blijkbaar buiten het erf komt. (ze waren volgens dit topic al weken aan het voeren .. dus ts moet de kat al eerder gemist hebben lijkt mij.. hij bleef immers steeds vaker en langer weg.. maar zelf dus ook niet naar de overburen (meest logische eerste stap) gegaan of haar erfkat toevallig daar een heenkomen zocht)..

TS is wel degelijk naar 2 buren geweest om naar haar kat te informeren, enkel niet naar deze overburen (zelfde straat, overkant dijk) - Als het dan toch de meest logische stap volgens jou geweest zou zijn (ken jij de straat/buurt dan?), waarom is TS dan wel bij haar andere buren gaan informeren?

elenaMM77 schreef:
toen onze rooie boerderijkat steeds vaker wegbleef, zijn wij vrij snel gaan kijken op de meest logische plekken.. de kwekerij bij ons achter had een populatie katten tegen de muizen.. en ja hoor, daar had hij een nieuw thuis gevonden. hij is daar uiteindelijk tot zijn dood 10 jaar later gebleven.

Ook TS is gaan kijken op andere plekken - maar je laat nu uitschijnen alsof zij zelfs niet de moeite heeft gedaan te zoeken naar haar kat. De kat werd af en toe nog thuis gezien - dus was ook niet kwijt. Enkel de frequentie waarmee ze gezien werd was minder.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 14:46

elenaMM77 schreef:
wendy, je kat los laten lopen is niet illegaal.. dat zeg ik nergens.
Een kat vangen die het voorkomen heeft van een zwerver, die al weken ergens rondhangt en bijgevoerd wordt zodat hij kan worden afgevangen en naar het asiel gebracht kan worden is ook niet illegaal.

Jawel, en daarmee ga je dus de fout in. Het vangen van een kat die een eigenaar heeft, is dus wel illegaal.
Ontvreemden van eigendom is dat.