Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Re: Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 19:33

griebels schreef:
Dus wanneer mag je daar een stafford houden??
Alleen als je als duitser op doorreis bent in DL? Lijkt me toch echt dat er andere regels gelden Clown

In Duitsland gelden speciale regels die ook nog eens verschillen per deelstaat. Je moet in ieder geval een vergunning hebben en de hond moet een gedragstest ondergaan.
Maar alles is terug te vinden op het internet, valt me tegen als je zo bezig bent met dit soort rassen dat je niet op de hoogte bent van de regels in het buitenland en dan met name in Europa.

Je kunt natuurlijk blijven hameren op landen als Belgie en Duitsland waar pitbullachtigen wel mogen, in Duitsland dan weliswaar onder voorwaardes maar er zijn meer landen waar het niet toegestaan is om pitbullachtigen te houden dan wel.
En er zijn ook nog genoeg landen waar meer rassen verboden zijn dan in Nederland.

Hoe dan ook heeft het niets te maken met het simpele feit dat het hier gewoon verboden is en dat er heel veel honden zinloos zijn ingeslapen omdat mensen toch perse een verboden hond in huis wilden.
En het gaat nog steeds door en dit soort mensen gaat dan gezellig tegen de laserasiels demostreren terwijl ze er zelf voor gezorgd hebben dat hun honden daar terecht kwamen.

Nu wordt geprobeerd de aandacht te verleggen op de zogenaamde slechte verzorging in de laserasiels terwijl de werkelijke daders van dit hondenleed alleen wordt veroorzaakt door de kopers van dit soort honden.
Pak die eens aan, demonstreer daar eens tegen in plaats van met hun en je zult veel meer medestanders krijgen.
Dan zullen de echte hondenliefhebbers ook gaan opstaan want dan wordt er pas echt wat gedaan aan dit hondenleed.

Symptoombestrijding heeft nog nooit nut gehad. Je moet de bron van deze ellende aanpakken en de bron zijn de kopers van verboden honden.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 19:53

Ik weet echt wel hoe het in elkaar zit. Maar geen een wet of regeling is zo krom als die van NL...
Dat bedoelde ik!

En we verdraaien het niet, dierenleed mag niet, ook niet in laserasiels, ongeacht hoe en door wie die honden daar terecht komen!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 19:56

In belgie spreken ze ook al jaren over iets rad gelijk, dus ik zie dit hier ook nog wel komen

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 20:39

griebels schreef:
Ik weet echt wel hoe het in elkaar zit. Maar geen een wet of regeling is zo krom als die van NL...
Dat bedoelde ik!

En we verdraaien het niet, dierenleed mag niet, ook niet in laserasiels, ongeacht hoe en door wie die honden daar terecht komen!

Ook in de andere landen worden verboden honden zonder pardon afgemaakt.

Als er al dierenleed zou voorkomen in de laserasiels kan dat alleen omdat mensen verboden honden blijven kopen.
Die zijn de bron van alle ellende omtrent dit soort ellende en de zogenaamde misstanden in de laserasiels worden alleen maar aangehaald om op te komen voor de eigenaren die dit soort honden hebben of handen. De echte daders van dit hondenleed.
Die daders die nu ook gaan demonstreren tegen het leed wat zij hun honden zelf hebben aangedaan en die afgelopen hemelvaartsdag hypocriet kaarsen gingen branden vanwege de honden die ze zelf de dood ingejaagd hebben.

Al 14 jaar lang worden honden nodeloos in laserasiels gehouden en zinloos afgemaakt dankzij dit soort mensen. En het gaat nog 14 jaar verder als we niet eens wat doen aan dit soort mensen, de mensen die deze ellende in stand houden.

Ga maar verder met rookgordijnen plaatsen in plaats van werkelijk voor de honden op te komen en het hondenleed eindelijk eens te stoppen.
Ga maar lekker demonstreren met dit soort mensen die de ellende zelf veroorzaakt hebben.
Mij steun krijg je pas als je tegen de daders gaat protesteren in plaats van met hun gaat demonstreren.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 20:59

you made your point again, and again and agian...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 21:09

griebels schreef:

jij toch ook, waarom is het dan verkeerd als zij het doet. Ze kan haar punt niet maken, als er geen quote is om haar punt op te maken

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 21:13

griebels schreef:

En dat zal ik blijven doen als jullie maar om de kern heendraaien en samen met de daders willen gaan demonstreren.

Deze eigenaren verdienen geen steun. Tegen deze eigenaren moeten we gaan demonstreren.
Zonder deze eigenaren geen pitbullachtige kruisingen meer in de laserasiels en dus ook geen zogenaamde mishandelingen.
En nog belangrijker, geen honden meer die zinloos worden ingeslapen.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 21:21

en geen medische zorg krijgen als ze in bepaalde laserasiels zitten...
We draaien niet om de kern heen, dat is wat jij denkt. Jij zit aan de andere kant van ons, en dat zal nooit een geheel kunnen worden.
Jij bent tegen de pitbull en pro rad, en wij zijn voor de pit, en tegen de rad...

Zonder rad, geen hondjes onschuldig afmaken, geen verwaarloosde dieren is lasers, en geen ongelukkige baasjes die hun 'kindje' hebben moeten afgeven.

Een hond heb je voor het leven, niet voor even!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 21:22

ongelukkige baasjes heb ik geen medelijden mee, ze mogen best wat celstraf krijgen

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 21:23

als er geen rad was, waren er ook geen baasjes die jullie schuldig vinden...

Net of je zelf (algemeen) nooit iets strafbaars hebt gedaan...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 21:24

griebels schreef:
als er geen rad was, waren er ook geen baasjes die jullie schuldig vinden...

Net of je zelf (algemeen) nooit iets strafbaars hebt gedaan...

Nop, en zeker niet waar een onschuldige hond voor opdraait. Als er geen egoistische baasjes waren, had rad geen werk
stop met alles op rad te schuiven terwijl het de baasjes zijn die dit leed maar voort laten gebeuren bah

dat je voor die mensen kunt opkomen vind ik verschrikkelijk
Laatst bijgewerkt door lesilla op 03-01-08 21:25, in het totaal 2 keer bewerkt

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 21:24

ik snap het verhaal niet helemaal,maar wat ik er uit begrijp is dat het om honden gaat die onder het zogenaamde pittbul ras vallen.
Ik kan daar voor mij zelf erg duidelijk in zijn.
een pitbull is geen ras deze word alleen in amerika zover ik weet als ras gezien.
Nederkand is erg krom als het hierop aankomt.de aid bijvoorbeeld gaat alleen maar uit op het extrieur van de hond.
er word dus alleen naar het uiterlijk gekeken.
Bekijk een pitbull eens goed en je zal zien dat veel honden op deze hond lijken,kortom heb je een stafford zonder papieren ben je de lu..
Dit vind ik zeer krom,omdat een stafford niks te maken heeft met een pitbull hij lijkt erop ja maar dat is alles,in sommige gevallen worden er kruisingen gemaakt met een stafford,maar er kan ook een poedel inzitten.
Ik ben er mee eens dat het idee achter het fokbeleid van de pitbull iets goeds mis is.
een pitbull is voor een doel gefokt,net als een renpaard voor de rensport is gefokt.
Het dier heeft talenten in iets en helaas zijn deze talenten nu eenmaal niet zo gefokt als een leuke hond die voor de haard wil liggen.
Maar de aard van het beestje ligt voor 90% bij de baas,moet je zulke risico nemen?om de mens te laten kiezen om zo'n dier in huis te nemen? nee ik denk het niet.
Ookal zijn er veel goede pitbull(achtige) eigenaren die weten hoe ze met het dier moeten werken let wel werken een duitse herder maak je ook kapot als hij niks doet het zijn werkhonden.
Maar goed ik denk eerlijk gezegd niet dat wij mensen over zo'n dergelijke gefokte hond kunnen beschikken.
Het falen van de pitbull is een terkortkoming van ons mensen

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 21:37

griebels schreef:
Jij bent tegen de pitbull en pro rad, en wij zijn voor de pit, en tegen de rad...

Zonder rad, geen hondjes onschuldig afmaken, geen verwaarloosde dieren is lasers, en geen ongelukkige baasjes die hun 'kindje' hebben moeten afgeven.

Hoe kom je erbij dat ik tegen de Pitbull ben en pro rad. Dat is dus het verdraaien waar ik het steeds over hen.
Ten eerste gaat het hier allang niet meer over de American Pitbull maar over kruisingen die onder de Pitbull wet vallen en verboden zijn.
Of ik pro rad ben, ik was er in 1993 waar was jij....

Er had geen hond onschuldig afgemaakt hoeven worden er was een enorm soepele overgangsregeling in 1993, zelfs de ongeboren pups mochten nog gewoon oud worden.
Dankzij de mensen die nadien toch nog perse een verboden kruising wilde, en nee toen ging het al niet meer over Pitbulls maar over kruisingen, zijn er sinds die tijd heel veel honden zinloos afgemaakt en komen honden zinloos in laserasiels waar ze volgens jou dus mishandeld worden.

Zonder deze achterlijke pupkopers was er geen hond zinloos ingeslapen en was er geen hond zogenaamd mishandeld geweest in het laserasiel.

Die zogenaamde zielige eigenaren die hun kindjes moeten afgeven volgens jou zijn zo hypocriet als het maar kan. Ze hebben zelf hun honden aangeschaft en daarmee een risico genomen met hondenlevens.
Zij zijn de daders, niet de wet en niet de laserasiels.

Zelfs al zouden de honden mishandeld worden in de laserasiels zijn het nog de kopers van dit soort honden die zorgen dat ze daar terecht komen en daar blijf je maar omheen draaien.
Jij maakt je drukker over die zogenaamde onschuldige en zielige baasjes en ik maak me drukker over de honden zelf.

Ja ik heb vast weleens iets gedaan wat niet mocht maar nooit ten kosten van dierenlevens.
En mensen die wel spelen met hondenlevens en daar risico´s mee nemen zal ik nooit wil steunen, onder geen enkele voorwaarde.
Dit soort mensen zijn geen dieren waard en honden verdienen veel betere baasjes dan dit soort mensen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 21:40

Moniek schreef:
ik snap het verhaal niet helemaal,maar wat ik er uit begrijp is dat het om honden gaat die onder het zogenaamde pittbul ras vallen.
Ik kan daar voor mij zelf erg duidelijk in zijn.
een pitbull is geen ras deze word alleen in amerika zover ik weet als ras gezien.
Nederkand is erg krom als het hierop aankomt.de aid bijvoorbeeld gaat alleen maar uit op het extrieur van de hond.
er word dus alleen naar het uiterlijk gekeken.

Het mag dan krom zijn maar de wet is er wel en mag geen reden zijn om dan toch maar goed te praten dat mensen kruisingen kopen, het gaat hier niet om American Pitbulls, die verboden zijn en die maar zinloos ingeslapen blijven worden.

De wet is er al sinds 1993 en er zijn veel te veel honden ingeslapen omdat mensen vinden dat voor hun de wet niet geldt. En de enige slachtoffers hier zijn de honden.

Ga in Belgie wonen als je het niet met de wet eens bent maar ga geen hondenlevens op het spel zetten.
Of doe zoals de echte hondenliefhebbers hebben gedaan, koop een Amstaff met FCI stamboom.
Dan hebben de ouders ook nog eens een gedragstest ondergaan en zijn ouders en voorouders getest op erfelijke gebreken. En je krijg ook nog eens goede voorlichting en begeleiding als je bij een goede fokker koopt.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 21:42

ThePast03 schreef:
griebels schreef:

Hoe kom je erbij dat ik tegen de Pitbull ben en pro rad. Dat is dus het verdraaien waar ik het steeds over hen.
Ten eerste gaat het hier allang niet meer over de American Pitbull maar over kruisingen die onder de Pitbull wet vallen en verboden zijn.
Of ik pro rad ben, ik was er in 1993 waar was jij....

Er had geen hond onschuldig afgemaakt hoeven worden er was een enorm soepele overgangsregeling in 1993, zelfs de ongeboren pups mochten nog gewoon oud worden.
Dankzij de mensen die nadien toch nog perse een verboden kruising wilde, en nee toen ging het al niet meer over Pitbulls maar over kruisingen, zijn er sinds die tijd heel veel honden zinloos afgemaakt en komen honden zinloos in laserasiels waar ze volgens jou dus mishandeld worden.

Zonder deze achterlijke pupkopers was er geen hond zinloos ingeslapen en was er geen hond zogenaamd mishandeld geweest in het laserasiel.

Die zogenaamde zielige eigenaren die hun kindjes moeten afgeven volgens jou zijn zo hypocriet als het maar kan. Ze hebben zelf hun honden aangeschaft en daarmee een risico genomen met hondenlevens.
Zij zijn de daders, niet de wet en niet de laserasiels.

Zelfs al zouden de honden mishandeld worden in de laserasiels zijn het nog de kopers van dit soort honden die zorgen dat ze daar terecht komen en daar blijf je maar omheen draaien.
Jij maakt je drukker over die zogenaamde onschuldige en zielige baasjes en ik maak me drukker over de honden zelf.

Ja ik heb vast weleens iets gedaan wat niet mocht maar nooit ten kosten van dierenlevens.
En mensen die wel spelen met hondenlevens en daar risico´s mee nemen zal ik nooit wil steunen, onder geen enkele voorwaarde.
Dit soort mensen zijn geen dieren waard en honden verdienen veel betere baasjes dan dit soort mensen.

helaas maar waar,zolang er vraag naar blijft en mensen verder kijken dan hun neus lang is tja dan ben je geen hond waardig,en ja het dier is de dupe.
Koop geen hond die onder die wet valt,of het nu eerlijk is dat deze wet bestaat dat houden we in het midden.
maar hij bestaat wel,dus laten we ons er aan houden en zorgen dat zo deze iligale hondenfokkers word gestopt.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 21:54

Waar ik me eigelijk alleen heel erg aan stoor, is dat er uberhaupt een verbod is gekomen op bepaalde rassen.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 21:57

Needje schreef:
Waar ik me eigelijk alleen heel erg aan stoor, is dat er uberhaupt een verbod is gekomen op bepaalde rassen.

daar kan ik in bepaalde opzichten inkomen.
Maar dan ga ik nu even alleen uit van de pitbull.
Als je kijkt naar het fokdoel van deze hond is het meer een gevaar dan een leuke hond.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 21:58

Needje schreef:

Er is geen enkel verbod op een ras hier in Nederland en er is ook nooit zo´n verbod geweest. Alle FCI erkende rassen zijn hier in Nederland toegestaan.
De American Pitbull is nooit een erkend ras geweest en sinds 1993 gaat het hier alleen maar om kruisingen zoals omschreven in mijn eerdere post hierboven ergens.

In 1993 heb ik me ook gestoord en hard gemaakt tegen deze Pitbullwet maar helaas was er een grote draagkracht voor deze wet.
En er mag geen excuus zijn om dan toch maar dit soort honden aan te schaffen en risico´s te nemen met hun leven.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 22:00

ThePast03 schreef:
Needje schreef:

Er is geen enkel verbod op een ras hier in Nederland en er is ook nooit zo´n verbod geweest. Alle FCI erkende rassen zijn hier in Nederland toegestaan.
De American Pitbull is nooit een erkend ras geweest en sinds 1993 gaat het hier alleen maar om kruisingen zoals omschreven in mijn eerdere post hierboven ergens.

In 1993 heb ik me ook gestoord en hard gemaakt tegen deze Pitbullwet maar helaas was er een grote draagkracht voor deze wet.
En er mag geen excuus zijn om dan toch maar dit soort honden aan te schaffen en risico´s te nemen met hun leven.

Mee eens, ik zou het liever ook anders hebben gezien, maar je kan dan maar één ding doen. Dat is zorgen dat je er geen hebt.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 22:00

he ThePast03.. als ik bv mijn bullterrier laat dekken door een stafford.. en de ene helft lijkt op mijn teefje en de andere helft op de stafford.. de ene helft valt dus onder de rad en de andere helft niet.. wat is jouw mening hierover?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 22:01

Nee, maar dat zeg ik ook niet.
Maar kan me wel indenken dat liefhebbers van deze honden zich er maar moeilijk bij neer kunnen leggen.
Wat natuurlijk ten nadele is van de honden.
Ze hadden imo beter iets van gedragstesten kunnen invoeren.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 22:03

LimaGentle schreef:
he [*olduser*].. als ik bv mijn bullterrier laat dekken door een stafford.. en de ene helft lijkt op mijn teefje en de andere helft op de stafford.. de ene helft valt dus onder de rad en de andere helft niet.. wat is jouw mening hierover?

Waarom moet hier een mening over vormen.
Het is verboden om die 2 rassen te kruisen dus daar wil ik niet eens over nadenken.

Alleen broodfokkers en handelaren doen zulk soort dingen omdat mensen bereidt zijn achterlijke bedragen neer te leggen voor zogenaamde stoere honden.

Mijn menig is dus dat alleen domme mensen dit soort voorbeelden bedenken om degene die dit soort honden kopen te beschermen en te steunen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 22:04

Needje schreef:
Maar kan me wel indenken dat liefhebbers van deze honden zich er maar moeilijk bij neer kunnen leggen.

als je echt liefhebber bent neem je er geen, mensen die er één desondanks nemen zijn geen liefhebbers. En laten we eerlijk zijn één kan perongeluk zijn. Maar allemaal vind ik verdacht, altijd hetzelfde zielig verhaaltje en al helemaal voor de hond

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 22:04

Needje schreef:

Liefhebbers van wat voor een soort honden....
Het gaat hier om kruisingen van verschillende rassen en niet om een bepaald soort hond.

De echte liefhebbers kopen een Amstaff met FCI stamboom en hebben geen enkel probleem en daar moeten de fokdieren als een gedragstest ondergaan.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 22:05

ThePast03 schreef:
LimaGentle schreef:
he ThePast03.. als ik bv mijn bullterrier laat dekken door een stafford.. en de ene helft lijkt op mijn teefje en de andere helft op de stafford.. de ene helft valt dus onder de rad en de andere helft niet.. wat is jouw mening hierover?

Waarom moet hier een mening over vormen.
Het is verboden om die 2 rassen te kruisen dus daar wil ik niet eens over nadenken.

Alleen broodfokkers en handelaren doen zulk soort dingen omdat mensen bereidt zijn achterlijke bedragen neer te leggen voor zogenaamde stoere honden.

Mijn menig is dus dat alleen domme mensen dit soort voorbeelden bedenken om degene die dit soort honden kopen te beschermen en te steunen.

ja ik ben natuurlijk ook heel dom... dank je wel Koe
het ging om een voorbeeld.. want het gebeurt (helaas) wel..
wat ik van jouw wil weten is of je het eerlijk vind dat de ene helft wel onder de rad valt en de andere niet terwijl ze dezelfde genen hebben
en hoe kom je er bij dat het verboden is om met een bullterrier te kruisen??