Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 12:25

dat je het niet met elkaar eens bent en daar een pittige discussie over voert is prima maar op deze manier iemand afbranden kan niet.

Corrie heeft niet anders dan vanuit haar zorgen voor de kat gereageerd. Ik was het ook niet eens maar dat zegt niet dat ik haar niet respecteer en eigenlijk respecteer ik haar alleen maar meer door haar zorgen om de kat.

Dit laat alleen maar zien hoe naar de online wereld kan zijn.

Gelukkig laten nu Bokkers zien dat zij niet zo zijn.

upendo

Re: Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 12:31

Ben ik het niet mee eens Gwen. Ik heb wel een paar PB's met scheldwoorden en doodswens binnengekregen n.a.v. dit topic hoor.

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 12:35

Kelly_ann schreef:
Is het een idee TS, om nog eenmaal het Asiel te bellen/schrijven. En nog eenmaal netjes te vragen of je je kat mag ophalen zonder betaling. Verder geen gedoe meer of woorden eraan besteden, een kort, zakelijk en coulant voorstel. Asiel kan vervolgens nadenken over hun beleid w.b.t. erfkatten die loslopen en niet gevangen hoeven worden. En jij je muizenvanger weer terug.

Gebeurt vaker in hoog oplopende geschillen dat een van de partijen nog één keer terugkomt en een redelijk voorstel doet. En als de andere partij daarop ingaat is het boek gesloten en een les geleerd.

[edit: typo's]

Als TS beluit om nu langs te gaan, moet ze toch echt minimaal betalen voor de verzorging die de kat heeft gehad de afgelopen dagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 12:36

upendo schreef:
Ben ik het niet mee eens Gwen. Ik heb wel een paar PB's met scheldwoorden en doodswens binnengekregen n.a.v. dit topic hoor.

Klopt ik heb gezegd stik maar in je popcorn nadat ik je gevraagd had te stoppen met tegen mij te ageren
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-01-18 12:38, in het totaal 1 keer bewerkt

upendo

Re: Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 12:36

En nog wel meer dan dat, maar ik zal wijs mijn mond houden.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 12:40

Nou dit gaat weer niet de goede kant op %) zou toch verwachten dat als iemand zegt ik ging te ver (al helemaal via pb blijkbaar) dat we dan daar ook klaar mee zijn. Negeer elkaar gewoon...

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 12:42

Verwijder :D

laat maar :)
Laatst bijgewerkt door bruintje123 op 19-01-18 12:45, in het totaal 2 keer bewerkt

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 12:42

The_Cat schreef:
Man man.. Wat een internethelden allemaal. De 108 pagina's was nog niet goed genoeg, gaan we nog op facebook verder marginaal beginnen doen. Volgens mij kan dit topic beter begraven worden als mensen op deze manier blijven verder gaan

Niet mee eens. Pak de mensen aan die de overlast veroorzaken. Bestraf niet de groep die zich netjes gedraagt. Bovendien wil ik weten hoe het afloopt..... :+

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 12:43

Daantjee12 schreef:
Als TS beluit om nu langs te gaan, moet ze toch echt minimaal betalen voor de verzorging die de kat heeft gehad de afgelopen dagen.

Als ik het asiel was, zou ik (zeker voor deze keer) dat verlies nemen en die inkomsten op een andere, leuke, manier binnenhalen. Het is de negativiteit niet waard om dwars te doen in zo'n geval, zeker niet als professioneel bedrijf.

Dus TS, nog een keer vragen om haar kat terug in goed overleg, Asiel dan maar even geen geld en een les geleerd.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 12:44

Dat is niet hoe het helemaal is gelopen Jis_.
Ik mag geen PB's openbaar maken, maar ik heb meteen aangegeven dat ik niet zat te wachten op PB's en ik heb er nog een aantal achteraan gekregen met verwensingen, ondanks dat ik niet reageerde.

Ik heb geen behoefte om er verder op in te gaan, want dat is niet de plek hier.

Sponygek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 12:47

Wat ik niet snap is dat volwassen mensen zulke dingen tegen iemand kunnen zeggen die ze niet kennen (al kennen ze de persoon wel, het blijft onnodig). En dan denk ik dat ik als 18 jarige nog veel te leren heb. Als je niks goeds te zeggen/typen hebt, zeg of schrijf dan ook niks. Als sommige dingen je zo erg frustreren dat je het nodig vind om kinderachtig iemand uit te schelden in PB of iemand zwart te maken, tel tot 10 om vervolgens op het kruisje rechtsboven te klikken en loop weg van de pc of leg je telefoonscherm neer. Zo moeilijk is het niet.

Ontopic: Ergens hoop ik dat de kat nog terug naar huis gaat. Zo niet, dan hoop ik dat de kat nog een fijn plekje ergens anders krijgt. Dat het zo gelopen is, is echt heel jammer.

Edit: typo
Laatst bijgewerkt door Sponygek op 19-01-18 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 12:49

Kelly_ann schreef:
Daantjee12 schreef:

Als ik het asiel was, zou ik (zeker voor deze keer) dat verlies nemen en die inkomsten op een andere, leuke, manier binnenhalen. Het is de negativiteit niet waard om dwars te doen in zo'n geval, zeker niet als professioneel bedrijf.

Dus TS, nog een keer vragen om haar kat terug in goed overleg, Asiel dan maar even geen geld en een les geleerd.

Mee eens, als beide boos hun poot stijf houden kom je nergens, dat het asiel dan liever kiest om de kat ergens anders te plaatsten dan denken ook zij niet aan de kat.

Sponygek schreef:
Wat ik niet snap is dat volwassen mensen zulke dingen tegen iemand kunnen zeggen die ze niet kennen (al kennen ze de persoon wel, het blijft onnodig). En dan denk ik dat ik als 18 jarige nog veel te leren heb. Als je niks goeds te zeggen/typen hebt, zeg of schrijf dan ook niks. Als sommige dingen je zo erg frustreren dat je het nodig vind om kinderachtig iemand uit te schelden in PB of iemand zwart te maken, tel tot 10 om vervolgens op het kruisje rechtsboven in te klikken en loop weg van de pc of leg je telefoonscherm neer. Zo moeilijk is het niet.

Ontopic: Ergens hoop ik dat de kat nog terug naar huis gaat. Zo niet, dan hoop ik dat de kat nog een fijn plekje ergens anders krijgt. Dat het zo gelopen is, is echt heel jammer.

Mooi gezegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 12:51

Sponygek schreef:
Wat ik niet snap is dat volwassen mensen zulke dingen tegen iemand kunnen zeggen die ze niet kennen (al kennen ze de persoon wel, het blijft onnodig). En dan denk ik dat ik als 18 jarige nog veel te leren heb. Als je niks goeds te zeggen/typen hebt, zeg of schrijf dan ook niks. Als sommige dingen je zo erg frustreren dat je het nodig vind om kinderachtig iemand uit te schelden in PB of iemand zwart te maken, tel tot 10 om vervolgens op het kruisje rechtsboven in te klikken en loop weg van de pc of leg je telefoonscherm neer. Zo moeilijk is het niet.

Ik wil best mijn pb kenbaar maken maar weet niet of dat mag. Ik ben al die tijd open geweest en heb idd 2 mensen een pb gestuurd om te stoppen met reageren op mij. Resistance en degene die dit openbaar gemaakt heeft. En ja aan de hand van het antwoord kunnen jullie wel begrijpen denk ik dat ik niet aardig geweest ben. Ik denk dat jullie nu allemaal mijn felle kant wel kennen. En ja ik was niet aardig. Maar heb wel geprobeerd daarna op mijn tong te bijten.

Edit drie mensen bruintje ook
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-01-18 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 12:52

upendo schreef:
Ik mag geen PB's openbaar maken, maar ik heb meteen aangegeven dat ik niet zat te wachten op PB's en ik heb er nog een aantal achteraan gekregen met verwensingen, ondanks dat ik niet reageerde.

Ik schrok er van dat jij pb met blijkbaar nare verwensingen hebt gekregen maar ik denk dat het verstandig is om daar niet meer over te beginnen, weet niet wat daar precies gaande was heb het alleen over jullie reacties in dit topic.
Laatst bijgewerkt door Jis_ op 19-01-18 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 12:52

PB’s openbaar mag iid niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 12:53

quera schreef:

Eigen pb ook niet ?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 12:55

Jis_ schreef:
upendo schreef:

Ik schrok er van dat jij pb met blijkbaar nare verwensingen hebt gekregen maar ik denk dat het verstandig is om daar niet meer over te beginnen, weet niet wat daar precies gaande was heb het alleen over jullie reacties in dit topic.

Neuh, ik ga er ook verder niet op in. Vind ik zonde van mijn energie.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 12:56

Anoniem schreef:
quera schreef:

Eigen pb ook niet ?

Nee.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 12:58

Die pb naar mij toe zou ik niet openbaar maken als ik jou was, die was alles behalve netjes :D :+
Daarin heb je ook niet gevraagd of ik wilde stoppen met reageren, je hebt aangegeven dat je een hekel aan me hebt, is net wat anders. ;)

Dus corrie hou aub de eer aan jezelf en ga niet steeds op die kast zitten terwijl je zelf er steeds de aanleiding toe maakt.
Anders gaat weer het topic dicht. En dat zou ik zonde vinden.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 12:59

Zou het geen beter idee zijn deze discussie in een ander topic verder te zetten? Voor de mensen die benieuwd zijn of de kat nog veilig terug thuis geraakt en intussen nadenken over wat een asiel wel en niet mag en moet doen, is het niet handig om telkens pagina's lang door de ploegen die enkel gaan over hoe mensen zich wel of niet aan fatsoen houden in een discussie.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 13:02

bruintje123 schreef:
Dus corrie hou aub de eer aan jezelf en ga niet steeds op die kast zitten terwijl je zelf er steeds de aanleiding toe maakt.

Hier ben ik wel mee eens. Ik snap dat je het je aantrekt, maar stop met het toetrekken van het topic naar jezelf.
Op die manier komt er weer een slotje en dat zou jammer zijn. De discussie loopt verder namelijk best redelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 13:02

bruintje123 schreef:
Die pb naar mij toe zou ik niet openbaar maken als ik jou was, die was alles behalve netjes :D :+
Daarin heb je ook niet gevraagd of ik wilde stoppen met reageren, je hebt aangegeven dat je een hekel aan me hebt, is net wat anders. ;)

Verdorie het begint gewoon weer opnieuw. Ik heb aangegeven of jij je volwassen naar mij op wilde stellen en ja dat ik net zo’n hekel heb aan jou als jij aan mij. Deze doodzonde heb ik geschreven.

In andere pb aan een ander heb ik de vraag gesteld of ze beseffen wat dit een mens kan doen. De titel was pesterij bij jou slechts kat.

En ja ik heb gezegd dat je moest stikken in je popcorn.

Is dit nou werkelijk een doodzonde waar nu op teruggekomen moet worden. Ik snap het niet meer echt niet
meer. Ja ik zat toen nog in het toppunt van mijn boosheid en ja iedereen kent mijn schrijven. Ik heb nu echt al tien keer aangegeven te weten dat mijn reacties verre van perfect waren. Moet ik dat de rest van mijn leven bij me dragen ? 1 fout topic ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 13:06

Cayenne schreef:
bruintje123 schreef:

Hier ben ik wel mee eens. Ik snap dat je het je aantrekt, maar stop met het toetrekken van het topic naar jezelf.
Op die manier komt er weer een slotje en dat zou jammer zijn. De discussie loopt verder namelijk best redelijk.

Ok cayenne ik zwijg

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 13:07

Mensen!!! Het gaat hier om een KAT. Laten we aub ontopic blijven. Nu gaat het vooral om Corrie... :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 13:08

Jeetje Corrie kun je nou niet gewoon kappen IPV de hele tijd vuurtje opstoken? Het zou je juist sieren je nu in te houden IPV het topic verder vergallen.