Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lisitano schreef:Dankje Essiesilly!
Niemand die een andere suggestie heeft? Ik heb zelf ook zitten denken aan de Schotse herder/collie korthaar. Iemand daar ervaring mee?
Dani schreef:De Hollandse herder wellicht? Een Border Collie moet ik ook aan denken, volgens mij zou die bij jou ook prima op z'n plek zitten. Voor Schotse collie-vragen zou ik Lieke op 't HF even contacten, ik denk dat zij je vragen wel kan beantwoorden.Een rustigere lijn Mechelaar zou wellicht ook nog wel kunnen, het zijn niet allemaal felle donders.
Sonja_vR schreef:ik vind hollanders dan weer fijner dan mechelaars![]()
ik ken ze dan ook weer voornamelijk vanuit het werklijnen gebeuren en in het werk (ipo en knpv)
maar! wel hele sociale honden naar mens en dier, 1 van de hondjes van een vriendin van me zit nu in Amerika bij de state police en die knuffelt iedereen plat in de Swat bus![]()
ze hebben wel lekker beweging nodig (dat is bij jou geen enkel probleem zoals ik het lees)
essiesilly schreef:pfiiieeuw nee die zijn niet alleen niet makkelijk, ik durf ze als een van de moeilijkste hondenrassen te bestempelen welke valt onder de russische "herders" waarbij de kaukazische ovcharka de meest heftige is, deze is puur gefokt op bewaking zoals de russen dat willen zien... als je dan begrijpt wat ik bedoel snap je dat dat niet heel leuke makkelijke honden zijnherders staat tussen haakjes want er is natuurlijk 0,0 herderwerk/herder karakter bij
op dit onderste filmpje zie je hoe lage bijtdrempel de kaukasische heeft...
http://hondenuniversiteit.nl/training-e ... -honden-2/
Simbaa schreef:Ik ga me hier ook maar eens melden. Het topic heb ik al doorgelezen, en jeetje, wat een kennis zit hier over allemaal rassen! Van de meeste had ik nog nooit gehoord haha.
Aan het eind van de zomer willen mijn vriend en ik ook graag een hond. Ik studeer dan zeker nog een half jaar en heb dan meer dan genoeg tijd voor een pup. Daarna ga ik waarschijnlijk parttime werken. Mijn vriend werkt 4 dagen in de week.
We zijn op zoek naar een hond van middelgroot tot groot formaat. We zijn beiden vrij fanatiek qua wandelen ed, dus een beetje activiteit in een hond vinden we wel leuk. Ook is het de bedoeling dat de hond later mee gaat naar de paarden en op buitenrit.
Eisen:
* Middelgroot tot groot
* Enigzins actief
* Ook goed alleen kunnen blijven en zichzelf kunnen vermaken (ik begrijp dat dit ook grotendeels opvoeding is)
* Niet terughoudend naar andere honden
* Niet terughoudend naar andere mensen
* Redelijk 'makkelijk' opvoedbaar
* Kan aarden in de stad
* Van water houdt (We hebben een boot)
Zelf heb ik nooit een hond gehad, maar mijn vriend heeft wel ervaring met honden, puppy's ed.
Wel ben ik met de hond van mijn oppas adres meerdere keren naar puppycursus geweest en is een groot deel van de opvoeding van deze pup op mijn schouders gekomen. Dit was een Australian Shepherd en ik heb genoten van deze hond.
Wat een heerlijke hond! Eigenlijk heeft deze hond alles wat we zoeken, maar ik begreep dat deze honden normaal niet als makkelijk bekend staan. Klopt dit?
Verder spreken me rassen als de Toller, de Flatcoated en de Golden Retriever mij erg aan, maar ik heb me er nog niet genoeg in verdiept om een goed oordeel te geven.
Ik hoor graag jullie mening!
Ps. Ik ben me nu aan het oriënteren. Mocht het nou later in het jaar duidelijk zijn dat een hond niet in ons werkschema past, dan moeten we er helaas van af zien. (Of bestaat er ook een dagopvang voor honden? )
Lisitano schreef:Dankje Essiesilly!
Niemand die een andere suggestie heeft? Ik heb zelf ook zitten denken aan de Schotse herder/collie korthaar. Iemand daar ervaring mee?
Simbaa schreef:Ik ga me hier ook maar eens melden. Het topic heb ik al doorgelezen, en jeetje, wat een kennis zit hier over allemaal rassen! Van de meeste had ik nog nooit gehoord haha.
Aan het eind van de zomer willen mijn vriend en ik ook graag een hond. Ik studeer dan zeker nog een half jaar en heb dan meer dan genoeg tijd voor een pup. Daarna ga ik waarschijnlijk parttime werken. Mijn vriend werkt 4 dagen in de week.
We zijn op zoek naar een hond van middelgroot tot groot formaat. We zijn beiden vrij fanatiek qua wandelen ed, dus een beetje activiteit in een hond vinden we wel leuk. Ook is het de bedoeling dat de hond later mee gaat naar de paarden en op buitenrit.
Eisen:
* Middelgroot tot groot
* Enigzins actief
* Ook goed alleen kunnen blijven en zichzelf kunnen vermaken (ik begrijp dat dit ook grotendeels opvoeding is)
* Niet terughoudend naar andere honden
* Niet terughoudend naar andere mensen
* Redelijk 'makkelijk' opvoedbaar
* Kan aarden in de stad
* Van water houdt (We hebben een boot)
Zelf heb ik nooit een hond gehad, maar mijn vriend heeft wel ervaring met honden, puppy's ed.
Wel ben ik met de hond van mijn oppas adres meerdere keren naar puppycursus geweest en is een groot deel van de opvoeding van deze pup op mijn schouders gekomen. Dit was een Australian Shepherd en ik heb genoten van deze hond.
Wat een heerlijke hond! Eigenlijk heeft deze hond alles wat we zoeken, maar ik begreep dat deze honden normaal niet als makkelijk bekend staan. Klopt dit?
Verder spreken me rassen als de Toller, de Flatcoated en de Golden Retriever mij erg aan, maar ik heb me er nog niet genoeg in verdiept om een goed oordeel te geven.
Ik hoor graag jullie mening!
Ps. Ik ben me nu aan het oriënteren. Mocht het nou later in het jaar duidelijk zijn dat een hond niet in ons werkschema past, dan moeten we er helaas van af zien. (Of bestaat er ook een dagopvang voor honden? )