Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wesco

Re: Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 22:59

slimmerik schreef:
Ha, ha dat geloof je zelf toch niet? Het gaat er duidelijk om om deze honden en hun baas te promoten. Als je misstanden aantreft dan doe je aangifte! Geloven jullie nu echt dat een dierenarts een zwaar mishandelde hond in een asiel dood spuit zonder aangifte te doen?

wat dacht je van mevrouw aid met laser asiel die zelf de honden de spuit geeft, dus waarom daar geen da bij komt is mij een raadsel

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 23:00

LimaGentle schreef:
daarom komen wij op voor de hondjes.. en tegen de rad want die werkt gewoon niet zo.. als dat wel zo was geweest dan was het leed wel veel minder geweest als nu

Ik kom ook op voor de honden. Honden die het slachtoffer zijn van mensen die zonodig risico's willen nemen van mensen die zonodig een verboden hond in huis moeten hebben.
Mensen die bewezen hebben niet over voldoende ervaring en verantwoording te beschikken om zo'n soort hond in huis te hebben.

Als je alle energie steekt in protesten en akties tegen dit soort mensen en vooral ook nog eens de broodnodige voorlichting dan kom je een stuk verder dan maar te blijven schoppen tegen de wet en te praten over 'zielige Rad hondjes". De honden (vind het een belediging om zulk soort honden hondjes te noemen!) zijn inderdaad zielig omdat ze slachtoffer zijn van een type mens wat zeker geen dierenliefhebber is en geen enkel dier in huis zou moeten hebben.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 23:00

LimaGentle schreef:
ja stop de bazen.. alleen is het onmogelijk om die allemaal te veranderen nietwaar? want er zullen altijd mensen zijn die willens en wetens stamboomloze hondjes aanschaffen.. en wat kunnen wij daar aan doen?

Toch vreemd dat jullie daar niet tegen demonstreren. Dan sla je nl twee vliegen in 1 klap.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 23:02

Maar goed. Ik begrijp best dat men boos is over het gegeven dat er honden niet goed verzorgd worden.
Maar aan de andere kant is het idd wel zo dat als de honden er niet zijn, zulke dingen ook niet kunnen gebeuren.
Ik vind het gewoon zonde dat onschuldige honden gepakt worden. Kunnen ze de baasjes niet in dat laserasiel stoppen? Haha!

Wesco

samen met de aid

Limanade

ThePast03 schreef:
LimaGentle schreef:
daarom komen wij op voor de hondjes.. en tegen de rad want die werkt gewoon niet zo.. als dat wel zo was geweest dan was het leed wel veel minder geweest als nu

Ik kom ook op voor de honden. Honden die het slachtoffer zijn van mensen die zonodig risico's willen nemen van mensen die zonodig een verboden hond in huis moeten hebben.
Mensen die bewezen hebben niet over voldoende ervaring en verantwoording te beschikken om zo'n soort hond in huis te hebben.

Als je alle energie steekt in protesten en akties tegen dit soort mensen en vooral ook nog eens de broodnodige voorlichting dan kom je een stuk verder dan maar te blijven schoppen tegen de wet en te praten over 'zielige Rad hondjes". De honden (vind het een belediging om zulk soort honden hondjes te noemen!) zijn inderdaad zielig omdat ze slachtoffer zijn van een type mens wat zeker geen dierenliefhebber is en geen enkel dier in huis zou moeten hebben.

mensen zonder ervaring heb je bij elk hondenras dus die vlieger gaat niet op
elke hond kan een potentiele moordenaar zijn
en een beetje slim mens snapt ook door onze acties, dat je dus geen pitbullachtige moet aanschaffen.. door het openbaar maken van de foto's kunnen ze zoiets zelf ook wel begrijpen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 23:06

Needje schreef:
Ik vind het gewoon zonde dat onschuldige honden gepakt worden. Kunnen ze de baasjes niet in dat laserasiel stoppen? Haha!

Dat is juist zo jammer. Dat dát niet gebeurd. Kunnen baasje en hond samen de dag toch nog doorbrengen Haha!

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 23:06

slimmerik schreef:
Needje schreef:

Dat is juist zo jammer. Dat dát niet gebeurd. Kunnen baasje en hond samen de dag toch nog doorbrengen Haha!

heb je wel gevoel in je ? dit is wel erg bot , die honden kiezen hun baas niet uit

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 23:09

naadje24 schreef:
slimmerik schreef:
En volgens mij zijn de honden dood beter af dan herplaatst te worden. Zeker gezien het feit wat die honden zichzelf aandoen in een vreemde omgeving.

Ik lees al een hele tijd stilletjes mee omdat ik vind dat het toch een eindeloze discussie is
maar deze opmerking ging mijn pet te boven en dwingt mij om te reageren

slimmerik: dan kan je elke asielhond wel af laten maken! die honden doen namelijk niks meer of minder dan een andere hond in een vreemde omgeving
ooit wel eens een sheltie proberen te herplaatsen? die zijn zo gevoelig als wat! wat dacht je van een mechelaar? ook geen kinderhondje,alleen herplaatsbaar bij mensen met verstand..

dus wat jij uitkraamt is alleen maar onzin

goh slimmerik...heb je niks terug te zeggen?
je hebt op andere dingen anders wel zo een grote mond Vork

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 23:09

meissielief schreef:
heb je wel gevoel in je ? dit is wel erg bot , die honden kiezen hun baas niet uit

Oeh ik dacht dat jullie vonden dat ze niet in beslag genomen mogen worden Haha! Dan is bij elkaar blijven in jullie ogen misschien wel een goede oplossing. Alhoewel ik dan niet kan instaan voor het mishandelen door de asielmedewerkers. (tegen de baasjes natuurlijk Duivel Whoosh! )

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 23:12

slimmerik schreef:
griebels schreef:
En ik weet uit ervaring dat dat ontzettend moeilijk is... En dan, moet je de hond maar in laten slapen omdat je hem in belgie niet kwijt kan??

Het is hard gezegd maar deze honden zijn nu zo ongeveer in de meeste Europese landen verboden. Door het afmaken van deze vaak onschuldige dieren wordt hopelijk het begrip voor de zgn. onwetende hondenbezitters steeds kleiner. Vandaar dat ik er met mijn kop niet bij kan dat er nb een demonstratie wordt gehouden.

En volgens mij zijn de honden dood beter af dan herplaatst te worden. Zeker gezien het feit wat die honden zichzelf aandoen in een vreemde omgeving.

Noem jij de landen even op dan waar ze verboden zijn??
Of bedoel je waar je je aan voorwaarden dient te houden??
Ik kan er zo maar 1 bedenken namelijk...

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 23:15

naadje24 schreef:
slimmerik schreef:

Ik lees al een hele tijd stilletjes mee omdat ik vind dat het toch een eindeloze discussie is
maar deze opmerking ging mijn pet te boven en dwingt mij om te reageren

slimmerik: dan kan je elke asielhond wel af laten maken! die honden doen namelijk niks meer of minder dan een andere hond in een vreemde omgeving
ooit wel eens een sheltie proberen te herplaatsen? die zijn zo gevoelig als wat! wat dacht je van een mechelaar? ook geen kinderhondje,alleen herplaatsbaar bij mensen met verstand..

dus wat jij uitkraamt is alleen maar onzin

Ik kom regelmatig in asiels en ik heb er nog nooit honden gezien die er zo uitzagen als deze honden. En geloof me, heb er echt heel wat gezien.
Ik zeg niet dat ze veranderen in zo'n kooi, maar met medische hulp, zien ze er een stuk beter uit...
Ik heb nog nooit een hond gezien in een asiel met brandwonden, afgeslepen tanden, nagels eruit, ontstekingen die niet verzorgd werden, wonden tot bloedens toe en gaten in de lijven

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 23:16

ThePast03 schreef:
meissielief schreef:
juist laserasiel en daar protesteren we tegen

En ondertussen blijven dit soort honden gewoon gekocht worden en verdwijnen er steeds meer in de laserasiels. Maar blijkbaar is dat niet zo erg als ze volgens jullie maar goed verzorgd worden?

Ze zitten dankzij hun bazen in die laserasiels. Stop de bazen en de hele aktie tegen de laserasiels is niet meer nodig.

is dat dan een vrijbriefje dat ze niet naar behoren verzorgd moeten worden??

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 23:17

katiavl schreef:
meissielief schreef:
juist laserasiel en daar protesteren we tegen

samen met de mensen die de honden daar naar sturen?

Ik heb daar geen hond naartoe gestuurd
Er zijn genoeg liefhebbers die zich wel aan de wet houden en protesteren hoor!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 23:19

griebels schreef:
Ik kom regelmatig in asiels en ik heb er nog nooit honden gezien die er zo uitzagen als deze honden. En geloof me, heb er echt heel wat gezien.
Ik zeg niet dat ze veranderen in zo'n kooi, maar met medische hulp, zien ze er een stuk beter uit...
Ik heb nog nooit een hond gezien in een asiel met brandwonden, afgeslepen tanden, nagels eruit, ontstekingen die niet verzorgd werden, wonden tot bloedens toe en gaten in de lijven

ik denk dat jij mijn berichtje dan ook verkeerd begrijpt Knipoog

dat wat jij noemt word door de medewerkers van dat laserasiel aangedaan....in gewone asiels nee heb je dat niet...daar worden ze goed verzorgd...maar slimmerik had het over dat de honden beter afgemaakt konden worden dan herplaatst omdat ze het volgens slimmerik allemaal zelf aandeden (ja ammehoela! ) en dat is dus niet waar...

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 23:21

Slimmerik weet niet echt waar ze over praat dus daar steek ik niet echt meer moeite in Haha!

En ik wist wel wat je bedoelde maar wilde daar toch op reageren in het algemeen, niet direct naar jou Knipoog

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 23:21

naadje24 schreef:
griebels schreef:

ik denk dat jij mijn berichtje dan ook verkeerd begrijpt Knipoog

dat wat jij noemt word door de medewerkers van dat laserasiel aangedaan....in gewone asiels nee heb je dat niet...daar worden ze goed verzorgd...maar slimmerik had het over dat de honden beter afgemaakt konden worden dan herplaatst omdat ze het volgens slimmerik allemaal zelf aandeden (ja ammehoela! ) en dat is dus niet waar...

dan worden de asiel leeg

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 23:25

griebels schreef:
Noem jij de landen even op dan waar ze verboden zijn??
Of bedoel je waar je je aan voorwaarden dient te houden??
Ik kan er zo maar 1 bedenken namelijk...

Ik bedoel idd dezelfde voorwaarden als in Nederland. In Nederland zijn ze ook niet verboden met een FCI stamboom.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 23:38

Noem de landen even op slimmerik, want je slaat de plank nu volkomen mis.
Dezelfde voorwaarden in NL??

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 23:43

griebels schreef:

Er zijn genoeg landen waar de Pitbull(achtigen) verboden zijn hoor.
Sterker nog er zijn genoeg landen in Europa waar zelfs rashonden verboden zijn die hier gewoon toegestaan zijn.
Wat dat betreft is het nog zo slecht niet in Nederland. Knipoog

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 00:41

griebels schreef:

Regels Frankrijk:

Een hond die qua uiterlijk lijkt op een American Staffordshire Terrier, Mastiff, of Tosa (dus de Pitbull- en Boerbull-achtigen) en die geen officiële stamboom heeft mag de Franse grens niet over

regels voor Duitsland:

Speciale rassen:
Pitbulls, Staffordshire terriërs, Staffordshire bullterriërs en Bullterriërs mogen in Duitsland worden ingevoerd, mits je niet langer dan vier weken in Duitsland verblijft of op doorreis bent. Deze honden moeten altijd een muilkorf dragen. Ook moet je je hond altijd aanlijnen (dit geldt voor alle rassen).

regels voor Zwitserland:

Specifieke rassen
Rashonden van de volgende rassen Pitbull terrier, American Staffordshire terrier, Staffordshire bullterrier, bullterrier, dobermann, Argentijnse dog, fila Brasileiro, Rottweiler, mastiff, mastin Espagnol, mastino Napoletano en en Tosa worden wel tot Zwitsers grondgebied toegelaten, echter op de volgende voorwaarde: verplicht aanlijnen en muilkorven. Als je vragen of twijfels hebt over de toelating van jouw hond raden we je altijd aan zelf even contact op te nemen met de Zwitserse ambassade.

regels voor Spanje:

Niet toegestaan
Bepaalde hondenrassen zijn verboden o.a. Pitbull en Dogo Argentino. Voor andere rassen geldt een aanlijn en muilkorfplicht. Voor meer informatie, neem contact op met de ambassade van Nederland in Spanje, afd. Landbouw: telnr. 00 34 93 363 54 20 of nlgovbar@intercom.es

regels Denemarken:
Niet toegestaan
Pitbullterriërs of Tosa Inu’s mogen niet mee naar Denemarken.

Op de Faroër eilanden is de invoer van alle dieren verboden. Als je naar Groenland wilt moet je van te voren een invoervergunning aanvragen bij de autoriteiten.

regels Kroatië

In Kroatië zijn Pitbull terriërs (of kruisingen) niet welkom.

enzovoort enzovoort.....

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 08:00

gewoon zorgen dat je hond hier in NL legaal is(dussss een FCI stamboom erbij)

ik vind zwitserland best streng in hun regels,allemaal muilkorven die rassen?
maargoed ieder land zn goed recht

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 14:58

slimmerik schreef:
griebels schreef:

Regels Frankrijk:

Een hond die qua uiterlijk lijkt op een American Staffordshire Terrier, Mastiff, of Tosa (dus de Pitbull- en Boerbull-achtigen) en die geen officiële stamboom heeft mag de Franse grens niet over

regels voor Duitsland:

Speciale rassen:
Pitbulls, Staffordshire terriërs, Staffordshire bullterriërs en Bullterriërs mogen in Duitsland worden ingevoerd, mits je niet langer dan vier weken in Duitsland verblijft of op doorreis bent. Deze honden moeten altijd een muilkorf dragen. Ook moet je je hond altijd aanlijnen (dit geldt voor alle rassen).

regels voor Zwitserland:

Specifieke rassen
Rashonden van de volgende rassen Pitbull terrier, American Staffordshire terrier, Staffordshire bullterrier, bullterrier, dobermann, Argentijnse dog, fila Brasileiro, Rottweiler, mastiff, mastin Espagnol, mastino Napoletano en en Tosa worden wel tot Zwitsers grondgebied toegelaten, echter op de volgende voorwaarde: verplicht aanlijnen en muilkorven. Als je vragen of twijfels hebt over de toelating van jouw hond raden we je altijd aan zelf even contact op te nemen met de Zwitserse ambassade.

regels voor Spanje:

Niet toegestaan
Bepaalde hondenrassen zijn verboden o.a. Pitbull en Dogo Argentino. Voor andere rassen geldt een aanlijn en muilkorfplicht. Voor meer informatie, neem contact op met de ambassade van Nederland in Spanje, afd. Landbouw: telnr. 00 34 93 363 54 20 of nlgovbar@intercom.es

regels Denemarken:
Niet toegestaan
Pitbullterriërs of Tosa Inu’s mogen niet mee naar Denemarken.

Op de Faroër eilanden is de invoer van alle dieren verboden. Als je naar Groenland wilt moet je van te voren een invoervergunning aanvragen bij de autoriteiten.

regels Kroatië

In Kroatië zijn Pitbull terriërs (of kruisingen) niet welkom.

enzovoort enzovoort.....

Dat weet ik ook, maar dat zijn regels voor toeristen.
Nu de regels voor inwoners van eigen land Knipoog

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 18:07

griebels schreef:
Dat weet ik ook, maar dat zijn regels voor toeristen.
Nu de regels voor inwoners van eigen land Knipoog

De regels hierboven gelden ook voor de inwoners van dit land. Ze hebben geen aparte regels voor honden van toeristen. Clown

Deze opsomming is trouwens nog maar een klein deel.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 19:21

Dus wanneer mag je daar een stafford houden??
Alleen als je als duitser op doorreis bent in DL? Lijkt me toch echt dat er andere regels gelden Clown