Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 07:01

Jip. Lig er voorlopig uit. ;(

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 13:56

Shaya_ schreef:
Hier zit ons monkey avontuur er al op...
Baal baal zo!

Vp1 waren we snel klaar. Sprong kattenloop. Maar Nero vond tunnel eronder leuker. Herstart. Deed ie het opnieuw en dus gekozen om eruit te gaan.

Vp2 ging ie lekker! Tot sprong 9 en er in mijn kuit een pats te merken was. Ik kan niet meer lopen.. met pijn en moeite naar huis gereden en dadelijk mag ik het laten beoordelen door de huisartsenpost.
Oh jongens wat baal ik hier enorm van. Buiten de hevige pijn vind ik het zo jammer dat ik het niet heb af kunnen maken.
Nero was wel meer gespannen dan normaal. Toch vele indrukken. Die ligt nu lekker op de bank thuis bij me te slapen.

Wat vervelend Shaya!
Ik heb begin december een zweepslag opgelopen in mijn kuit. De eerste week echt amper kunnen lopen, en in het begin zelfs met krukken gelopen. Na 2/3 weken ben ik weer begonnen met trainen, maar wel wandelend op tempo slak :+ was een mooie reden om distance handling wat verder te trainen. Gelukkig hebben mijn beide dames wel Hooper ervaring dus pikte ze dat redelijk goed op.
Na een week of 6 mocht ik weer langzaam beginnen met het rennen opbouwen. Eerst enkel op het asfalt op straat en beginnen met een minuutje per keer. Uiteindelijk liep ik eind januari/begin februari redelijk mijn normale afstand weer een beetje met hardlopen.
Heel langzaam aan dus ook begonnen met stukjes rennen met trainen en vooral voorkomen om ineens hard aan te zetten of te remmen.
Volgens de fysio was mijn herstel vrij vlot, dus als je iets vergelijkbaars hebt, dan lig je er inderdaad wel even af :(

Shaya_

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 14:16

Precies hetzelfde en loop nu ook op krukken want kan gewoon niet op mijn linker been staan. Bedankt om je ervaring te delen!
Hopelijk kan Nero met de trainer even lopen. Zou het voor hem erg vinden als hij zolang training moet missen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 09:22

Jeetje Shaya_, wat een pech! Ik heb je inderdaad ook niet gezien terwijl je volgens mij bij Kay in de klasse loopt. Sterkte en beterschap! Je krijgt volgend jaar wel een herkansing zag ik, ze heeft al een nieuw evenement gemaakt.

Voor ons was het een gezellig maar hectisch weekend, drie ringen in die hal passen wel maar is alles behalve wenselijk. Wat een chaos met in en uitgangen en omdat de ringen niet zijn afgezet sta je te wachten direct naast honden die het parcours aan het lopen zijn. Om maar te zwijgen over dom volk wat uitgebreid in die in en uitgangen gaat staan kletsen. Zeker de in en uitgang die extern is was echt dramatisch. Gelukkig stonden wij niet op de camping want daar stond een dieselgenerator te ronken voor stroom die we zelfs nog hoorde op de parkeerplaats. :=

Voor Maze wel een heel fijn evenement om het een en ander te trainen en vaker te herhalen omdat er drie rondjes waren. Één rondje was echt meer dan dramatisch, geen land mee te bezeilen, nam niks aan en maakte fout na fout na fout, niet beloond en buiten even wat simpels gedaan om dat te belonen. De rest van de rondjes wel tevreden. Af en aan ervoor gekozen de wip wel en niet te belonen in het parcours (dus DK) omdat we die hebben hertraind, met succes, zo'n super wippen, heel trots op het kind! <3 Zelfde met de weave, tot zondag hadden we super sterke weaves maar die was instant stuk, ik vermoed ook de vermoeidheid dus dat is wel een puntje om aan te werken icm vermoeidheid. Ze was het een ronde niet met me eens en hapte raak in mijn been, dikke blauwe plek. Ze mag blij zijn dat het in het parcours was, tuttebel. :')

Maar, alles bij elkaar genomen ben ik dik en dik tevreden met de stappen die ze heeft gemaakt en ook hele leuke en goeie parcoursen. Op zondagavond het eerste parcours was wel echt afschuwelijk, kreeg er helemaal C. Vink vibes van. _O-

Het is fijn als je zoveel in NLD kunt lopen in één weekend, maar als het weer drie ringen is weet ik niet of we nog eens gaan want je ziet elkaar praktisch niet lopen en bent alleen maar heen en weer aan het rennen tussen ringen. Qua tijd is het ook niet te doen, we waren in een ring nog aan het lopen terwijl we de andere ring moesten verkennen en daardoor werd de verkeerde ring weer stilgelegd.

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 10:53

Kay was 1e start Large. Ik bijna laatste ;)

Vond ikzelf ook lastig. Start meestal vooraan ergens bij de large en nu als bijna laatste. Normaal tijd genoeg om stuk bos te pakken nu toch stress om het verkennen te missen. Maar daar mis ik echt nog ervaring in. We zijn tenslotte pas oktober begonnen.

Enige is waar ik nu enorm van baal dat ik vanuit deze ervaring nu promoveer naar graad 2. Had toch liever nog een keer goed graad 1 kunnen lopen.
Maar goed. Weekend ervoor liep natuurlijk wel lekker dus misschien moet ik het los laten en gewoon proberen in graad 2.
Kuit is nu ingetaped en vanaf volgende week mag Nero gaan trainen met de instructeur dus die komt gelukkig niet stil te liggen.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 22:11

Wat een pech Shaya!
Hoop dat je snel zelf weer op de been bent.

Wij hebben vanavond echt heerlijk getraind! Jaxx en Simba liepen beide super lekker.
Jaxx en ik weer echt samen en Simba gaat ook steeds meer zelfstandig dingen doen.
Heel blij mee :)

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-26 18:25

@shaya wat gaan jullie snel nu al naar graad 2. Hopelijk kan je snel weer goed lopen!

@KimD wat fijn dat door de hertraining van de wip het nu zo goed gaat.

@Sandra waren erg leuke rondjes die goed te doen voor ons waren idd, dank zij jou toen nog ingeschreven. jammer dat jij zelf niet kon.

11 en 12 april weer een workshop van Hayley. Hard thuis aan het oefenen met wat we de vorige keer geleerd hebben.

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 11:26

Doe allemaal in ieder geval een goede warming up want een zweepslag is echt heel erg pijnlijk kan ik zeggen.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 11:37

Wij hebben morgen weer wedstrijd. Van de week liep Jaxx echt super fijn dus hoop dat we morgen even lekker kunnen lopen :D

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 19:24

JJ tot morgen!
Shaya, ik heb het helaas veel om me heen al meegemaakt. Ik probeer het zelf idd maar te voorkomen.
Natas, ja was idd jammer dat ik zelf niet kon.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 17:24

Tevreden over de wedstrijd van zaterdag.

We zijn gestart met jumping en daar tikte die helaas een latje op een om. Voor de rest echt super goed. Heel tevreden. Hier waren we nog 10e van de 40 deelnemers.

Toen kwam VP. Eigenlijk heel tevreden. De 'ausen' op sprong 2 erg blij mee. Gingen honden de kattenloop op terwijl ze de tunnel moesten, dat deed knappe Jaxx heel braaf. Weer een latje op de om en toen kwam de wip. Voor mijn gevoel vloog hij echt als een raket over de wip en daarom opnieuw gedaan. Keek ik filmpje terug heeft ie eigenlijk een prima wip. Daarna die lange van achter naar voor inclusief mooie raakvlak van de kattenloop super braaf. Palen goed, maar ik stond daar koffie te drinken en daarom ging die weg naar de tunnel niet goed. Je ziet dat Jaxx er niks van snapt en uit eindelijk de schutting op gaat. Had toch al een dk. Toen de schutting zelf en dacht heb toch al dk dus doe hem lekker opnieuw. Daarna super.
Op papier niet perse goed maar echt wel super tevreden.

Valt me op dat Jaxx laatste week vaker latjes tikt op de om dus afspraak bij de fysio is naar voren getrokken. Misschien zit hem iets dwars en waarschijnlijk kan ik het zelf ook nog beter aangeven maar dan moet iemand ff met me mee kijken.

Nu lekker beide onder de mat geweest en relaxt dagje. Niet gepland, maar wel lekker relaxt.

Afbeelding

Afbeelding

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 18:31

Hier ook tevreden over gisteren.
Mijn Jp had 2 latjes, de startlat, ze was wat gaan verzitten doordat iemand de riem weghaalde, waarvan de schrok. Verder had ik bedacht haar wat op te jutten en niet te babysitten, daardoor viel achterin ook een latje. Verder mooie twist en zelfstandige lijnen, dus heel tevreden.
Vp, miste ze het raakvlak van de kat, ze gaf geen gas bovenop, dus kwam niet uit ( ik lag wat achter ;) ). En ze kwam wat kort over de sprong voor de schut, dus ze kwam er langs, wel even herstelt natuurlijk. Dus ook hier 2 foutjes. Maar blij met hoe ze werkte.
Op naar de volgende.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-26 12:19

Heb jullie niet zien lopen maar een tevreden gevoel is altijd fijn.

Jaxx kan vanmiddag al naar de fysio. Toevallig een uitvaller en dat is mijn geluk. Ben benieuwd wat mn vriendje heeft, als ie wat heeft natuurlijk.
Over paar dagen maar even goed de om oefenen en dan verder kijken en als het niet lukt, iemand er bij halen die mij even helpt. Ik doe denk ook iets niet goed

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-26 13:31

Hoi allemaal, hier de topicstarter weer eens. Het is lange tijd geleden dat ik getraind heb omdat ik rugklachten had. De laatste tijd gaat het wat beter en aangezien Mila trainen zo geweldig vindt toch maar geprobeerd. Alle groepen waren vol, er was alleen plek in de beginnersgroep. Nou dat toch maar gedaan, zulke toppers zijn wij toch ook niet.
Nu is het zo dat we een nieuwe trainer hebben, eentje met een achtergrond in de paarden en ook een hele andere aanpak dan de anderen.
Dus ik ging er heen met een beetje voor de lol instelling maar nu zijn we ineens weer serieus bezig. Het past eigenlijk heel mooi dat ik in de beginnersles zit want we beginnen nu gewoon lekker opnieuw, de basis heeft er nooit goed opgezeten zoals sturen op afstand dus daar zijn we mee begonnen. Hartstikke leuk! We doen zelfs een warming-up! Dat mocht eerder niet, was onnodig :+
Heel blij en gemotiveerd dus.
Ik heb verder geen wedstrijdambities gewoon plezier hebben en kijken hoe we elkaar steeds beter kunnen begrijpen!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-26 16:45

Nadat Jaxx 1 maart een klapper had gemaakt op de muur en wat latten begon te tikken, de fysio afspraak naar voren getrokken en dus een keer extra.
Hij zat op meerdere plekken wel vast. Zn nek, zn ribben en zn rechter achterpoot hadden de meeste 'schade'.
Hij is weer helemaal gefixt. Paar dagen rustig aan doen en dan weer lekker verder trainen.

Braaf vriendje van me
Afbeelding

Daarna altijd lekker slapen
Afbeelding

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-26 23:41

JJ ik blijf het bijzonder vinden hoe rustig ze blijven liggen onder die mat!
Fijn dat Jaxx zijn vastzittende plekken op zo’n korte termijn weer losgemaakt zijn.

Anna wat leuk dat jullie nu ook weer samen kunnen genieten van Agility al is het dan maar alleen les.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:19

Plezier in agility is het enige wat telt!
Ik ben ook niet meer zo fanatiek op wedstrijden. Heb dit weekend wel weer wedstrijden maar vind het eigenlijk niet meer zo leuk. De dagen zijn me te lang en ik klooi te veel in die domme graad 0 met Lumoz. Dat zijn gewoon echt niet onze parcoursen....