Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

The_Cat

Re: Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 11:02

Man man.. Wat een internethelden allemaal. De 108 pagina's was nog niet goed genoeg, gaan we nog op facebook verder marginaal beginnen doen. Volgens mij kan dit topic beter begraven worden als mensen op deze manier blijven verder gaan

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 11:04

dees_daan schreef:
aikon schreef:
Ik heb het geprobeerd met de verhuizing 2,5 jaar geleden, het lukt niet. Antwoord DA was dat zij aanmelden dan wisten ze zeker dat ze aangemeld waren en via hun kon dan de rechtmatige eigenaar achterhaalt worden. Volgens hun kwam het te vaak voor dat er wel gechipt werd, maar niet geregistreerd. Ze doen dit nu als "service". Op mijn eigen naam adres en telefoonnummer zetten willen ze om onduidelijke redenen niet.

Ik zou daar toch even achteraan gaan.. Als jou dier gevonden word buiten de diensttijden van jou dierenarts is er dus niemand te bereiken.. Daarnaast vind ik het echt heel vreemd dat een DA gaat bepalen dat de chip niet op jou naam komt. Je kan idd bij een andere organisatie registreren maar ik zou er niet mee akkoord gaan dat ik mijn eigen dier niet op mijn naam mag registreren.

Mijn DA werkt samen met 2 andere praktijken en ze kunnen in elkaars systemen kijken en er is altijd na diensttijd iemand aanwezig op 1 van de 3 klinieken. Dus ik maak mij geen zorgen als een kat buiten de diensttijden gevonden word. Tot nu toe gelukkig steeds de katten binnen voor de avond.

zonnebloem18 ze staan ingeschreven bij backhome en daar kan ik het niet in veranderen.

Ergens anders inschrijven gaat ook niet omdat het chipnummer al geregistreerd staat.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 11:04

Corrie.. je hoeft niet door het stof..

Last het maar rusten. De kat gaat niet terug naar huis.

Topic is rijp voor een slotje denk ik zo..

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 11:06

Anoniem schreef:
[quote=onbekend] dit is een citaat gepost op de Facebookpagina van het asiel
Blamage van dit asiel. Wel weer goed voor de publiciteit dat Corrie aka Sandy Reiger het ook hier even onder de aandacht brengt natuurlijk.
Gepost door Saapke Idsardi

Anoniem schreef:
Ik probeer dit bericht netjes te schrijven maar ga niet echt nadenken over mijn woorden. Ik heb al eerder gezegd dat ik fel en primair reageer maar niet laf ben. Deze post doet mij enorm veel pijn. In een eerder stadium was ik erachter gekomen dat een Facebookgebruiker zijn eigen review kan verwijderen. Ik heb dit met iemand overlegd en een wijs antwoord gekregen dat ik me de vraag moet stellen of dit iets nuttigs toevoegt aan de post. Dit heb ik na dit antwoord proberen toe te passen en ik moet zeggen dat als je jezelf die vraag stelt je weinig te zeggen hebt eigenlijk. Ik ben dankbaar voor dit antwoord.
Maar wat me pijn doet is dat ik beschuldigd wordt van iets wat ik niet gedaan heb. Ik wil best door het stof gaan en medebokkers uitnodigen mij een pb te sturen met naam en woonplaats op Facebook. Deze personen zal ik dan een vreindschapsverzoek sturen zodat jullie weten wie er achter de naam Corrie zit. Ik vind het niet fijn, want ook ik wil graag anoniem blijven in deze discussie, maar als ik mezelf daarmee kan redden dan moet dat maar.
Voor degene die dit gepost heeft. Dank je wel, ik zat al diep maar dit heeft er geen goed aan gedaan

Wat erg dit!!
Laatst bijgewerkt door Jis_ op 19-01-18 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 11:07

Is het een idee TS, om nog eenmaal het Asiel te bellen/schrijven. En nog eenmaal netjes te vragen of je je kat mag ophalen zonder betaling. Verder geen gedoe meer of woorden eraan besteden, een kort, zakelijk en coulant voorstel. Asiel kan vervolgens nadenken over hun beleid w.b.t. erfkatten die loslopen en niet gevangen hoeven worden. En jij je muizenvanger weer terug.

Gebeurt vaker in hoog oplopende geschillen dat een van de partijen nog één keer terugkomt en een redelijk voorstel doet. En als de andere partij daarop ingaat is het boek gesloten en een les geleerd.

[edit: typo's]
Laatst bijgewerkt door Kelly_ann op 19-01-18 11:08, in het totaal 2 keer bewerkt

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 11:07

Corrie :(:) knuf, erg laf van die persoon :r
Ga er maar van uit dat de meeste bokkers dit echt niet normaal vinden !

Nathalie w

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 11:15

Wat een heisa allemaal. Ook al ben je niet eens met de gang van zaken van het asiel dan nog neem je toch je verantwoordelijkheid voor het welzijn van je dier en ga je hem halen zodat hij terug is in vertrouwde omgeving. Er is er hier maar 1 de dupe en dat is de kat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 11:17

Corrie, Dikke knuf.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 11:19

Corrie, ontzettend flauw van de persoon op facebook :\
Ik geloof je zeker als je zegt dat jij dat niet bent, ik zou ook niet weten waarom mensen het nodig vinden dat zo te doen. En ik zou beslist geen persoonlijke details gaan geven aan mensen die dat soort aannames doen als je dat niet wilt.
(En de mensen die echt het slechtste willen denken, die vinden wel weer iets anders.)

Nathalie w

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 11:21

Het had allemaal niet uit de hand hoeven lopen als mensen gewoon met elkaar in gesprek gaan. Niet via mail, social media en breed uit op een forum.Maar gewoon een gesprek aangegaan in het asiel.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 11:24

Nathalie, dat weet je niet. Ik had het idee dat de bereidheid om iets anders dan 'betalen of je krijgt de kat niet mee' niet zo groot was. Dan kom je ook in persoon niets verder. En in direct contact kan het op andere manieren sneller uit de hand lopen.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 11:26

IMJ schreef:
Corrie.. je hoeft niet door het stof..

Last het maar rusten. De kat gaat niet terug naar huis.

Topic is rijp voor een slotje denk ik zo..

en een delete denk ik zo... :x

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 11:34

Corrie ik probeer ie vanavond even een on te sturen aangaande deze persoon. Walgelijk wat diegene heeft gedaan, maar zegt meer over die persoon dan over jou!
Die persoon heeft al vaker aandacht gezocht ten koste van anderen, verdient totaal geen aandacht.

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 11:37

Onbegrijpelijk dat alles zomaar op facebook gekwakt wordt...

volgens mij hebben we allemaal gezien dat TS oud en wijs genoeg is zelf haar zaakjes op te lossen.

Corrie, dat je de mening van de meeste bokkers niet deelde betekend niet dat dit mag gebeuren. Ik vind het verschrikkelijk voor je, dikke knuffel voor jou. Dit verdien je niet.

Iedereen die op FB is gaan posten moet zich schamen.

Tijd voor een slotje.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 11:37

Slotje lijkt mij ook slim, denk dat van een open topic er alleen maar meer heisa en gedoe blijft komen..

Corrie, is die vrouw die jou probeert zwart te maken dan ook een bokker? Begrijp ik dat goed?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 11:42

Shaggy09 schreef:
Slotje lijkt mij ook slim, denk dat van een open topic er alleen maar meer heisa en gedoe blijft komen..

Corrie, is die vrouw die jou probeert zwart te maken dan ook een bokker? Begrijp ik dat goed?

Ik heb geen idee ik denk het wel in ieder geval iemand die dit topic gelezen heeft anders kon ze mij niet vernoemen

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 11:44

Heel laf vind ik het van haar. En dat Facebook überhaupt dit gehele topic er al bij word betrokken vind ik van de zotte. Maar mensen lezen tegenwoordig een verhaaltje en willen meteen fbi style, weten om welk asiel het gaat en mee roepen met de rest. Heel jammer. Als dat niet was gebeurd had dat ook zo weer 20 pagina's gescheelt.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 11:45

Ja en sinds dat nu op facebook ook al vernoemt staat.. 111 bezoekers nu op dit forum onderdeel. Ik vraag me af hoeveel van de pagina.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 11:50

Shaggy09 schreef:

Een gebande Bokker, heel bekend maar weet haar naam zo niet meer.

Iemand die nogal haar eigen leven mooier deed leken dan het was. Uiteindelijk deed ze dit op een ander forum (poetsplaats) weer. Ze vertelde dat haar partner terminaal aan kanker leed en verzon er van alles bij. Achteraf bleek ze geen partner te hebben en de man die ze daarvoor gebruikt was een kerngezonde hobby marathonschaatser.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 11:57

Janine1990 schreef:
Shaggy09 schreef:

Een gebande Bokker, heel bekend maar weet haar naam zo niet meer.

Iemand die nogal haar eigen leven mooier deed leken dan het was. Uiteindelijk deed ze dit op een ander forum (poetsplaats) weer. Ze vertelde dat haar partner terminaal aan kanker leed en verzon er van alles bij. Achteraf bleek ze geen partner te hebben en de man die ze daarvoor gebruikt was een kerngezonde hobby marathonschaatser.

wth, ziekelijke mensen die op zo'n manier aandacht zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 12:05

Dank jullie wel ik weet dat ik krediet verspeeld heb met mijn felheid maar dit doet me wel goed

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 12:14

Kelly_ann schreef:
Is het een idee TS, om nog eenmaal het Asiel te bellen/schrijven. En nog eenmaal netjes te vragen of je je kat mag ophalen zonder betaling. Verder geen gedoe meer of woorden eraan besteden, een kort, zakelijk en coulant voorstel. Asiel kan vervolgens nadenken over hun beleid w.b.t. erfkatten die loslopen en niet gevangen hoeven worden. En jij je muizenvanger weer terug.

Gebeurt vaker in hoog oplopende geschillen dat een van de partijen nog één keer terugkomt en een redelijk voorstel doet. En als de andere partij daarop ingaat is het boek gesloten en een les geleerd.

[edit: typo's]

Prima idee, wel schriftelijk doen.
Ik snap trouwens niet waarom het asiel niet zo'n initiatief neemt.
Het zou hen de mogelijkheid geven om hun argumeneten op een rijtje te zetten en zich vervolgens te profileren als dierenvrienden door aan te bieden de kat in dit geval (omdat het toch in een grijze zone zit) terug te geven. Met de nadruk dat ze dit doen in het belang van de kat.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 12:17

Anoniem schreef:
Dank jullie wel ik weet dat ik krediet verspeeld heb met mijn felheid maar dit doet me wel goed

Ik vind dit typisch bokt. Jij durft te schrijven wat je denkt, durft een eigen mening te hebben. Vele durven dat niet en denken je er dan op aan te vallen.
Zolang je voor jezelf maar beter weet is dat denk ik het allerbelangrijkste.
Bokt wordt er niet leuker op de laatste tijd, je mag niet zeggen wat je denkt of als je niet mee gaat in de grote stroom is het ook niet leuk.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 12:20

Anoniem schreef:

Ik vind het stoer dat je inzag dat je wat fel reageerde, vond ik ook wel een beetje maar snapte het ook dat dat kwam vanwege het welzijn van de kat, en niet verdween uit het topic. :j Ik denk er hetzelfde over als jij maar ja we kunnen toch niet bepalen wat de Ts doet, alleen aangeven wat we er van vinden, want daar vroeg ze tenslotte om, en zelf zouden doen en that's it. Ts noemt dat braaf betalen, dan is dat maar zo, ik wil gewoon mijn truttekat (woord van Ts) terug.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 12:24

Bizar.. := Leest dus duidelijk nog mee.
Maar niet teveel woorden aan vuil maken, anders krijgt ze haar onverdiende aandacht ook nog.