Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 18:46

Arabier schreef:
Ik vind ten eerste niet dat je kat op eigen terrein moet houden (ben daar tegenstander van.) Maar veder zou ik gewoon betalen.

Dat is hetzelfde als betalen als je ransomware op je pc hebt. Zelfs al zou je betalen, wie zegt dat ze die poes dan teruggeven? Dat beest is gewoon gegijzeld. Ik bedoel, als iemand die zich voordoet als kinderbescherming en die gijzelt je kind, ga je toch ook geen geld betalen on je kind terug te krijgen??! Beetje raar dit.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 18:51

Carol_Beer schreef:
Arabier schreef:
Ik vind ten eerste niet dat je kat op eigen terrein moet houden (ben daar tegenstander van.) Maar veder zou ik gewoon betalen.

Dat is hetzelfde als betalen als je ransomware op je pc hebt. Zelfs al zou je betalen, wie zegt dat ze die poes dan teruggeven? Dat beest is gewoon gegijzeld. Ik bedoel, als iemand die zich voordoet als kinderbescherming en die gijzelt je kind, ga je toch ook geen geld betalen on je kind terug te krijgen??! Beetje raar dit.

Ik zou onder protest betalen om de kat zo snel mogelijk terug te krijgen,en daarna proberen of ik in mijn recht stond om het geld terug te krijgen.

bartjeminoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 18:55

Carol_Beer schreef:
Arabier schreef:

Beetje rare reactie dit.. aangezien ik begrepen heb dat de buren hadden gebeld voor de kat en het asiel dus niet beter wist dan dat de kat gevangen moest worden. Die hebben toch gewoon hun werk verder gedaan? En ja daar vragen ze geld voor. En dan zullen er vast mensen zijn die liever zijn dat ze bij alle huizen in de straat aanbellen of de kat toevallig van iemand is? Maarja zo werkt het niet. Die mensen hebben meer te doen.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 19:02

bartjeminoes schreef:
Carol_Beer schreef:

Beetje rare reactie dit.. aangezien ik begrepen heb dat de buren hadden gebeld voor de kat en het asiel dus niet beter wist dan dat de kat gevangen moest worden. Die hebben toch gewoon hun werk verder gedaan? En ja daar vragen ze geld voor. En dan zullen er vast mensen zijn die liever zijn dat ze bij alle huizen in de straat aanbellen of de kat toevallig van iemand is? Maarja zo werkt het niet. Die mensen hebben meer te doen.

Niets moet.... als je de DB/asiel of welke instantie ook belt hebben zij de keuze of ze gehoor geven aan de oproep of niet.

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 19:03

Citaat:

Dan zal ik nou niet bepaald lief tegen de buren zijn. Snap sowiso wat de buren met haar kat te maken hebben...

bartjeminoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 19:43

Carol_Beer schreef:

Beetje rare reactie dit.. aangezien ik begrepen heb dat de buren hadden gebeld voor de kat en het asiel dus niet beter wist dan dat de kat gevangen moest worden. Die hebben toch gewoon hun werk verder gedaan? En ja daar vragen ze geld voor. En dan zullen er vast mensen zijn die liever zijn dat ze bij alle huizen in de straat aanbellen of de kat toevallig van iemand is? Maarja zo werkt het niet. Die mensen hebben meer te doen.[/quote]

Niets moet.... als je de DB/asiel of welke instantie ook belt hebben zij de keuze of ze gehoor geven aan de oproep of niet.[/quote]

Dat snap ik hoor maar ze zijn er voor om de diertjes te helpen en ik weet niet TS haar kat eruit ziet maar stel hij ziet er maar dunner uit en iets minder verzorgd en ze denken dat het een zwervertje is? Ik noem maar iets he.. Maar ze zullen hun redenena wel gehad hebben maar dat vul ik uiteraad in.

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 20:08

bartjeminoes schreef:
Maarja zo werkt het niet. Die mensen hebben meer te doen.

Blijkbaar werkt het anders bij andere dierenambulances wel zo, waarom bij deze dan niet?

bartjeminoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 20:42

Evi84 schreef:
bartjeminoes schreef:
Maarja zo werkt het niet. Die mensen hebben meer te doen.

Blijkbaar werkt het anders bij andere dierenambulances wel zo, waarom bij deze dan niet?

Ik geloof eerlijk gezegt niet dat een dierenambulance de straat afgaat om aan te bellen? Het zou best kunnen dat sommige het wel doen? Maar dat lijkt me stug. Ik werk er niet hoor dus ik weet het natuurlijk ook niet.. Maar de chip uitlezen zal eerder de manier zijn en als dat niet goed geregeld is door de eigenaar.. En daarmee bedoel ik ook op naam gezet zijn ect. Dat dat goed geregeld is

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 21:40

IMJ schreef:
aikon schreef:
Mijn beide katten zijn na het chippen door mijn DA geregistreerd op hun aders met hun telefoonnummer wel met mijn naam. Ik kan hier niks aan veranderen. DA logt in met paswoord en die heb ik niet. Dus zo makkelijk een gechipt dier op naam zetten is het niet.

Ik herken dit helemaal niet en heb eerder een chip gewoon over kunnen zetten..

Ik heb het geprobeerd met de verhuizing 2,5 jaar geleden, het lukt niet. Antwoord DA was dat zij aanmelden dan wisten ze zeker dat ze aangemeld waren en via hun kon dan de rechtmatige eigenaar achterhaalt worden. Volgens hun kwam het te vaak voor dat er wel gechipt werd, maar niet geregistreerd. Ze doen dit nu als "service". Op mijn eigen naam adres en telefoonnummer zetten willen ze om onduidelijke redenen niet.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 21:45

bartjeminoes schreef:
Dat snap ik hoor maar ze zijn er voor om de diertjes te helpen en ik weet niet TS haar kat eruit ziet maar stel hij ziet er maar dunner uit en iets minder verzorgd en ze denken dat het een zwervertje is? Ik noem maar iets he.. Maar ze zullen hun redenena wel gehad hebben maar dat vul ik uiteraad in.

oudere kat, stoffig en mank waren de woorden van ts.. en ik heb schuw horen zeggen ook.

in mijn ogen het type kat dat je dus gemakkelijk aanziet voor een zwerver.
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 18-01-18 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 21:46

Aikon gewoon via een andere website registreren zoals de backhomeclub, petbase of petlook. De dierenambulance controleert via chipnummer.nl en als daar meerdere registraties instaan worden ze allemaal nagegaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 21:49

aikon schreef:
Ik heb het geprobeerd met de verhuizing 2,5 jaar geleden, het lukt niet. Antwoord DA was dat zij aanmelden dan wisten ze zeker dat ze aangemeld waren en via hun kon dan de rechtmatige eigenaar achterhaalt worden. Volgens hun kwam het te vaak voor dat er wel gechipt werd, maar niet geregistreerd. Ze doen dit nu als "service". Op mijn eigen naam adres en telefoonnummer zetten willen ze om onduidelijke redenen niet.

Ik zou daar toch even achteraan gaan.. Als jou dier gevonden word buiten de diensttijden van jou dierenarts is er dus niemand te bereiken.. Daarnaast vind ik het echt heel vreemd dat een DA gaat bepalen dat de chip niet op jou naam komt. Je kan idd bij een andere organisatie registreren maar ik zou er niet mee akkoord gaan dat ik mijn eigen dier niet op mijn naam mag registreren.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 21:55

dees_daan schreef:
aikon schreef:

Ik zou daar toch even achteraan gaan.. Als jou dier gevonden word buiten de diensttijden van jou dierenarts is er dus niemand te bereiken.. Daarnaast vind ik het echt heel vreemd dat een DA gaat bepalen dat de chip niet op jou naam komt. Je kan idd bij een andere organisatie registreren maar ik zou er niet mee akkoord gaan dat ik mijn eigen dier niet op mijn naam mag registreren.

Zijn er echt nog praktijken die zelfstandig opereren?

De praktijk waar mijn ouders zitten heeft gewoon een algemeen nummer, buiten openingstijden krijg je gewoon de dienstdoende arts aan de lijn. Kan zijn dat je ergens anders naartoe moet natuurlijk, maar je hoeft gelukkig geen 3 telefoonnummers te bewaren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 22:01

Hier is het zo dat er avond- en weekenddiensten zijn en dat dat verdeeld is over verschillende praktijken. Is je eigen praktijk gesloten dan krijg je te horen welke praktijk er dienst heeft en die kan je dan bellen. Die praktijk heeft alleen de gegevens van de klanten die bij een andere praktijk zitten natuurlijk niet dus zij kunnen niet nakijken welke eigenaar er bij welk dier hoort.

knollentuin

Re: Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 22:43

Is die kat nou nog niet thuis?? 8)7
Ongelovelijk...

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 23:32

Ik mis een pagina of 30 en dacht hetzelfde als knollentuin :')
Ik neem de moeite maar niet meer om te lezen _O-

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 23:46

Ach, je komt toch altijd terug met een beetje hoop om toch iets leuk te zien staan.

Mijn katten zijn misschien wel trutjes katten, maar ik vind het sneu voor eender welk diertje om zo te eindigen op je oude dag. Zielig alleen in zo'n hokje.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 01:42

bartjeminoes schreef:
Ik geloof eerlijk gezegt niet dat een dierenambulance de straat afgaat om aan te bellen? Het zou best kunnen dat sommige het wel doen? Maar dat lijkt me stug. Ik werk er niet hoor dus ik weet het natuurlijk ook niet.. Maar de chip uitlezen zal eerder de manier zijn en als dat niet goed geregeld is door de eigenaar.. En daarmee bedoel ik ook op naam gezet zijn ect. Dat dat goed geregeld is

Bij mij in de regio gaan katten die geen directe medische hulp nodig hebben dus gewoon niet mee. Als een kat vaak aan blijft lopen komt men wel de chip controleren en wordt er evt contact op genomen met de eigenaar dat een kat daar al wel erg lang rondhangt maar bij een relatief gezonde kat is er vaak eigenlijk geen noodzaak om m weg te halen en is het volgens de medewerkers bij ons dus diefstal als hij dus achteraf van de buren blijkt te zijn, dus gaat een kat alleen mee als ie echt overduidelijk gewond of ziek is, of bij het uitlezen van de chip blijkt dat ie al als vermist was opgegeven oid.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 08:26

knollentuin schreef:
Is die kat nou nog niet thuis?? 8)7
Ongelovelijk...

Komt ie ook niet.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 08:30

Carol_Beer schreef:
Arabier schreef:

beetje raar dit?

Beetje rare vergelijking dit!
Slaat werkelijk helemaal nergens op.
Uiteraard doe ik alles om mijn kind terug te krijgen!

Maat goed. Ik had de kat ook uit het asiel gehaald..

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 08:55

Carol_Beer schreef:
Arabier schreef:

Ja hoor, laten we van het asiel de maffia maken of iets dergelijks...Maak het nog mooier.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 08:58

wat een gebakkelei over die chip, een chip is slechts voor de data bank om vermiste en gevonden dieren bij elkaar te brengen, er staat duidelijk op de site van de NDG dat ze geen registratiebank zijn en dat een chip geen eigendomsregistratie is.
Niemand, geen da, geen asiel e.d kan dus bij een niet goede registratie van de chip bepalen wie wel of niet de eigenaar is. Het enige aantoonbare bewijs zou TS dus hebben, in de zin van entingsboekje, dierenarts rekeningen en eventuele foto´s van kat met haar zelf.

Bij een verloren dier, vragen de meeste dierenasiels ook naar een entingsbewijs en niet naar een chipkaart. Chippen is immers ook niet verplicht voor katten. Het overschrijven van een kat is ook niet verplicht, echter wordt het wel aangeraden.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 10:25

liedje89 schreef:
bartjeminoes schreef:

Bij mij in de regio gaan katten die geen directe medische hulp nodig hebben dus gewoon niet mee. Als een kat vaak aan blijft lopen komt men wel de chip controleren en wordt er evt contact op genomen met de eigenaar dat een kat daar al wel erg lang rondhangt maar bij een relatief gezonde kat is er vaak eigenlijk geen noodzaak om m weg te halen en is het volgens de medewerkers bij ons dus diefstal als hij dus achteraf van de buren blijkt te zijn, dus gaat een kat alleen mee als ie echt overduidelijk gewond of ziek is, of bij het uitlezen van de chip blijkt dat ie al als vermist was opgegeven oid.

Chip kun je vaak pas uitlezen ná het meenemen.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 10:52

[/quote]
Dat is hetzelfde als betalen als je ransomware op je pc hebt. Zelfs al zou je betalen, wie zegt dat ze die poes dan teruggeven? Dat beest is gewoon gegijzeld. Ik bedoel, als iemand die zich voordoet als kinderbescherming en die gijzelt je kind, ga je toch ook geen geld betalen on je kind terug te krijgen??! Beetje raar dit.[/quote]

Beetje rare reactie dit.. aangezien ik begrepen heb dat de buren hadden gebeld voor de kat en het asiel dus niet beter wist dan dat de kat gevangen moest worden. Die hebben toch gewoon hun werk verder gedaan? En ja daar vragen ze geld voor. En dan zullen er vast mensen zijn die liever zijn dat ze bij alle huizen in de straat aanbellen of de kat toevallig van iemand is? Maarja zo werkt het niet. Die mensen hebben meer te doen.[/quote]

Als ze je auto of fiets meenemen moet je ook betalen. Zo is het geregeld in dit land. Je betaalt voor het werk dat zij verrichten. Dat ze fout zaten is gewoon jammer.

Ik heb ook twee erfkatten en als die door een asiel zouden worden meegenomen zou ik ze meteen weer ophalen. Liever gisteren nog dan vandaag. Ik snap ook niet dat je een principekwestie kunt hebben over de rug van een dier. Ik zou mijn beesten nooit in het asiel laten zitten. Maargoed, TS dus wel. Niks aan te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 10:54

[quote=onbekend] dit is een citaat gepost op de Facebookpagina van het asiel
Blamage van dit asiel. Wel weer goed voor de publiciteit dat Corrie aka Sandy Reiger het ook hier even onder de aandacht brengt natuurlijk.
Gepost door Saapke Idsardi [/quote]

Ik probeer dit bericht netjes te schrijven maar ga niet echt nadenken over mijn woorden. Ik heb al eerder gezegd dat ik fel en primair reageer maar niet laf ben. Deze post doet mij enorm veel pijn. In een eerder stadium was ik erachter gekomen dat een Facebookgebruiker zijn eigen review kan verwijderen. Ik heb dit met iemand overlegd en een wijs antwoord gekregen dat ik me de vraag moet stellen of dit iets nuttigs toevoegt aan de post. Dit heb ik na dit antwoord proberen toe te passen en ik moet zeggen dat als je jezelf die vraag stelt je weinig te zeggen hebt eigenlijk. Ik ben dankbaar voor dit antwoord.
Maar wat me pijn doet is dat ik beschuldigd wordt van iets wat ik niet gedaan heb. Ik wil best door het stof gaan en medebokkers uitnodigen mij een pb te sturen met naam en woonplaats op Facebook. Deze personen zal ik dan een vreindschapsverzoek sturen zodat jullie weten wie er achter de naam Corrie zit. Ik vind het niet fijn, want ook ik wil graag anoniem blijven in deze discussie, maar als ik mezelf daarmee kan redden dan moet dat maar.
Voor degene die dit gepost heeft. Dank je wel, ik zat al diep maar dit heeft er geen goed aan gedaan