[Info] Welke hond past bij mij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 18:14

Lisse schreef:
Lisse schreef:
Is er eigenlijk een hondenras dat als het volwassen is het lijkt op een Amerikaanse Staffordshire Terrier pup? :)

Chihuahua's.

Ongeveer zo groot als een 6 weken oude AST en net zo karaktervol als een volwassen AST. 8-)

XxLiindsaYxX

Re: [Centraal]: Welke hond past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 23:06

Hoi hoi!
Ik hoop dat ik me hier mag melden..
Ik woon op het platteland, niet helemaal afgelegen... Wel buren en overburen.
Momenteel word hier erg veel ingebroken en ben ik op zoek naar een grotere liefst middenslag, niet boven de salontafels uit laat ik maar zeggen..
Wat ik zoek:
Middenslag hond
Moet samen met mijn andere hondje (chihuahua teefje) kunnen
Waaks zijn
Met kleine kinderen kunnen
Los kunnen lopen ( leren lopen)

Ik heb niet zon heel groot huis vandaar middenslag. Wel hebben we veel grond en mag de hond overdag gewoon met mij mee naar buiten bij de paarden

Weet iemand een ras die een beetje aan mijn lijst voldoet?
Groetjes

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 23:22

ik zou het waakse niet eens echt meenemen in de zoektocht, althans, laat op de lijst zetten , wat wil je qua karakter verder? moet het verder een open vrij hondje in de omgang zijn , of juist terughoudend?
een hondje wat echt aan het werk moet, of meer een erfhondje wat lekker met je rondscharrelt en een wandeling wil?
over het algemeen zullen veel honden aanslaan bij vreemd volk (of gerommel in de nacht) de golden van mijn ouders, de kruising stafford van mijn schoonzus, onze rottweiler, maar ook de lab hier om de hoek en de teckel van twee huizen verderop ...

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 23:28

Hoi hoi,
Daar had ik niet aan gedacht! Vriendin van me heeft honden voor de beveiliging opgeleid, zij gaat me sowieso helpen met trainen.
Hij hoeft niet echt aan het werk.. Inderdaad lekker rondscharrelen en mee wandelen..!
Ik wil wel een open hondje, maar niet hyperactief.. En er lopen hier ook nog 3 kleine kinderen dus met kinderen om kunnen gaan is wel echt een grote eis :).
Mijn chi slaat ook aan... Maar of daar nou iemand van onder de indruk is... Haha

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 23:34

horsii schreef:
Ik ben ook wel benieuwd wat jullie bij ons vinden passen. Eind juli krijgen wij de sleutel van ons huis en mijn hondje gaat mee.
Formaat cocker . Zeer sportief en energiek .
Echter woon ik nu nog thuis en is hij al van pup af aan met de hond van mijn zus.
Dit is een labrador x duitse staande.
Het liefst zou ik zo"n kruising tegen het lijf.lopen maar zovaak zie je die niet.
Wij willen een pup en een teefje.
De hond mag best wat jacht instinct hebben, dat hebben de honden nu ook beide. De hond hoeft zeker niet slaafs te zijn maar wel gehoorzaam. De hond.moet los kunnen lopen maar mag best wat zelfstandig zijn.
Nu heeft dit natuurlijk voor het grootste deel met opvoeding te.maken en we gaan ook de nodige cursussen volgen.
Puppy cursus, vervolg cursus en gehoorzaamheid.
Wij gaan vijf minuten van een heerlijk natuurgebied wonen en de honden gaan veel naast de fiets mee en wandelen.
Gemiddeld lopen wij dagelijks een ronde van 1.5 a 2 uur. Wandelen en fietsen wordt afgewisseld.
En hiernaast nog drie rondes van 20min en een korte ronde.
Wij zoeken een formaat labrador.
Alleen hebben wij vrij weinig met een volle labrador.
Zelf trekt een border collie mij heel erg, er lopen er hier in de buurt veel.
maar ik denk dat wij hiervoor te weinig doen.
Ook niet onbelangrijk is dat wij een tuin hebben.
Mijn huidige hond is zeer baas gericht.maar toch ook zelfstandig

Mijn Ollie zou het waarschijnlijk geweldig vinden bij jullie :D lekker veel wandelen, loslopen in de vrije natuur, beetje zelfstandig z'n gangetje gaan maar wel keurig in de buurt blijven en (meestal :Y) ) prima luisteren als er iets gevraagd wordt :D Wil liever mét je werken dan vóór je, en heeft een lekkere dosis humor, is altijd in voor actie en redelijk onvermoeibaar, maar dan thuis lekker op zn kussen of op de bank hangen, relaxen, lekker niks doen :P

Ik denk, een leuke jachthond uit rasgroep 8 (retrievers, spaniels) of uit groep 7 (heidewachtel bv) best goed bij jullie zou passen :)

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 23:47

Neej . Dankje
daar neigen wij inderdaad ook naar.
Zijn alle opties tegen elkaar aan het afwegen.

calippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 23:49

XxLiindsaYxX schreef:
Hoi hoi!
Ik hoop dat ik me hier mag melden..
Ik woon op het platteland, niet helemaal afgelegen... Wel buren en overburen.
Momenteel word hier erg veel ingebroken en ben ik op zoek naar een grotere liefst middenslag, niet boven de salontafels uit laat ik maar zeggen..
Wat ik zoek:
Middenslag hond
Moet samen met mijn andere hondje (chihuahua teefje) kunnen
Waaks zijn
Met kleine kinderen kunnen
Los kunnen lopen ( leren lopen)

Ik heb niet zon heel groot huis vandaar middenslag. Wel hebben we veel grond en mag de hond overdag gewoon met mij mee naar buiten bij de paarden

Weet iemand een ras die een beetje aan mijn lijst voldoet?
Groetjes

Springer spaniël, Friese stabij, veel bastaarden, je kunt zo bellen met asiels of die zoiets voor je hebben.

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 23:56

Asiels heb ik gecheckt maarde asiels in de buurt hebben vrij weinig :).
Er zitten vooral veel staffords, nou heb ik daar niks tegen heb er zelf een gehad maar uit het asiel en met een onbekende achtergrond zie ik niet zitten met zon frummel in huis en rondscharrelende kinderen op het terrein :).
Het is hier vooral, of heel groot... Of heel klein... Of Stafford..

mcfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 00:13

Een middelmaat keeshond misschien iets XxLiindsaYxX?

calippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 00:14

XxLiindsaYxX schreef:
Asiels heb ik gecheckt maarde asiels in de buurt hebben vrij weinig :).
Er zitten vooral veel staffords, nou heb ik daar niks tegen heb er zelf een gehad maar uit het asiel en met een onbekende achtergrond zie ik niet zitten met zon frummel in huis en rondscharrelende kinderen op het terrein :).
Het is hier vooral, of heel groot... Of heel klein... Of Stafford..

Heel verstandig. Kijk anders eens bij ikzoekbaas.nl? En dan zijn er ook nog diverse stichtingen die honden hier in nederland in opvanggezinnen hebben zodat je precies kunt weten of hij voldoet.

calippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 00:15

Oh, niet te vergeten, poedels zijn echt heel leuk en speels! En waaks.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 00:40

Maar niet geheel onbelangrijk is dat poedels erg slim zijn en daar ook misbruik van maken bij te weinig uitdaging

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 08:13

Maar dan heb je aan spanielen en heidewachtels bijv. ook geen goeie. Die doen dat ook. Mijn toller heeft daar ook een handje van als ik in de winter wat minder tijd heb om te trainen.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 08:47

het maakt mij.niet uit maar aan xlindseyx werd een poedel aangeraden om op het erf te struinen

mcfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 10:38

Poedels zijn te slim.

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 17:43

Dank jullie wel!
Zon keeshond ga ik eens naar kijken maar met lange vacht op een paardenstal lijkt me verre van ideaal of valt het qua rollen in de modder enzo mee? Haha

Ga ook die website eens bezoeken, bedankt!

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 17:44

Calippe welke stichtingen kan ik aan denken? Groetjes

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 18:16

LiindsaY, ik heb op ikzoekbaas.nl vijf jaar geleden een herplaatser van stichting Sphoek gevonden (zie profiel). Er was inderdaad veel bekend over de hond, ik wist goed wat ik in huis haalde. Type berghond, schat van een dier, waaks maar ook super betrouwbaar met kinderen en andere huisdieren. Ik vond het wel irritant dat ik vier! verschillende vrijwilligers ervan heb moeten overtuigen dat ik een goede baas zou zijn. En dat omdat de vrijwilliger waar de hond tijdelijk geplaatst was mij ongeschikt vond omdat ik nog nooit van een maagdraaiing had gehoord (sorry, mijn hele leven honden gehad, maar dat gelukkig nooit meegemaakt). Dat je huisbezoek krijgt en men kritisch is vind ik prima, maar dit was echt overdreven.

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 18:46

Hallo,
Ik begrijp het maar aan de andere kant weet je dan wel zeker dat het goe zit...
Mijn moeder heeft een Spaanse hond zat ook bij een opvang gezin maar geeft nooit meer wat gehoord...

Maar is het wel of niet aan te raden?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 02:25

Staffords zijn doorgaans geweldig goed met kinderen, maar met andere honden hebben ze soms wat meer moeite, als jij geen ervaren hondeneigenaar bent kun je daar beter niet aan beginnen en zeker geen herplaatser. (of je moet een pupje nemen die is afgestaan vanwege overlijden van de eigenaar ofzo)

Ik zat eigenlijk te denken aan een boxer, wat vind je daarvan?
Of een andere dogachtige, lekker ongecompliceerd, fijn met kinderen, goed waaks.
Maar voor het waakse kun je ook gerust een wat kleiner hondje nemen, het feit dat er iets blaft is doorgaans genoeg om af te schrikken en inbrekers zijn meestal net zo bang voor een kleintje als voor een grote. (als een kleintje blaft wordt je ook wakker)

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 08:39

XxLiindsaYxX schreef:
Hallo,
Mijn moeder heeft een Spaanse hond zat ook bij een opvang gezin maar geeft nooit meer wat gehoord...

Jawel hoor, wij hebben een erg leuke hond en ik ken genoeg andere mensen die een hele leuke hond uit het buitenland hebben.
Ik zou wel navraag doen of de organisatie betrouwbaar is. Er staan nu zoveel buitenlandse honden op marktplaats, ik kan mij voorstellen dat er kaf onder het koren zit.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 10:31

Onze hond komt ook via Sphoek en dat is prima verlopen. Hebben later ook nog twee keer navraag gedaan of alles goed ging. De informatie die ze op hun site hadden staan klopte ook heel behoorlijk, en als je nog meer duidelijkheid wil kan je ook voor een hondje kiezen die al in een opvanggezin in Nederland zit.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 12:21

Sammyoo schreef:
XxLiindsaYxX schreef:
Hallo,

Jawel hoor, wij hebben een erg leuke hond en ik ken genoeg andere mensen die een hele leuke hond uit het buitenland hebben.
Ik zou wel navraag doen of de organisatie betrouwbaar is. Er staan nu zoveel buitenlandse honden op marktplaats, ik kan mij voorstellen dat er kaf onder het koren zit.

Als de hond in een opvanggezin zit is het wel heel anders, dat is gewoon een huiselijke situatie en die mensen kunnen je dus precies vertellen hoe de hond in elkaar zit. En het enige probleem wat buitenlandse honden hebben is dat ze niet gewenst zijn, zijn verder doorgaans vrij probleemloze honden.

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 16:03

Dank jullie wel :).
De stichting waar die van ons thuis vandaan komt is volgens mij ook wel een goede, Nijs op tegen alleen nooit meer wat gehoord.
Maar zon Hond als hij zou ik niet willen, hij is mishandeld en dat is aan alles te merken is dan ook overal bang voor en vind dat voor een hond hier niet ideaal met kinderen lawaai veel vreemden enz.

Boxers vind ik inderdaad ook leuk... Maar daarvan staat er weini op :). En ik wil wel liever uit een asiel dan van marktplaats aanhegezien de asielen overvol zitten en daar waarschijnlijk genoeg leuks bij zit :)

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 00:17

Hallo allemaal!

Graag zou ik wat advies willen van jullie hondenkenners. :)

Na het verbreken van mijn relatie heeft mijn ex onze hond meegenomen. Inmiddels is het alweer een aantal maanden erg stil in huis en voel ik steeds meer de behoefte om een nieuwe hond aan te schaffen. Om het een beetje overzichtelijk gehouden hieronder een beknopte samenvatting van mijn situatie en wensen.

- Woonboerderij in de polder
- Katten en paarden aanwezig.
- 2 a 3 maal per week zo'n 6 uur alleen i.v.m. studie. de rest van de week ben ik thuis of bij de paarden, hondlief 'moet' dan mee.
- Waaks
- Goed luisteren/werkhond. ik vind het leuk om cursussen te volgen en dit eventueel uit te breiden met dingen als speuren of behendigheid, afhankelijk van het ras.
- Ik ben opgegroeid met honden, verschillende rassen. Heb voorheen een Rhodesian Ridgeback gehad maar deze is helaas meeverhuisd met mijn ex.
- Middel tot groot formaat
- Goed met andere honden i.v.m. een echte 'honden familie' (6 honden binnen directe familie, deze komen ook geregeld over de vloer).

Rassen die mij zelf erg aanspreken zijn Rhodesian Ridgebacks (dit is ook het ras dat ik samen met mijn ex had), rottweilers, siberische husky's (maar valt eigenlijk af i.v.m. eigenwijs), beagles (idem dito) en australian cattle dogs (dit ras hebben mijn ouders, erg fijne honden).
Rassen waar ik totaal niks mee heb zijn zogenoemde vechthonden (zoals staffords), herdershonden, staande honden, windhonden en kleinere rassen.

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen! :)