Lisse schreef:Lisse schreef:Is er eigenlijk een hondenras dat als het volwassen is het lijkt op een Amerikaanse Staffordshire Terrier pup?
Chihuahua's.
Ongeveer zo groot als een 6 weken oude AST en net zo karaktervol als een volwassen AST.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
horsii schreef:Ik ben ook wel benieuwd wat jullie bij ons vinden passen. Eind juli krijgen wij de sleutel van ons huis en mijn hondje gaat mee.
Formaat cocker . Zeer sportief en energiek .
Echter woon ik nu nog thuis en is hij al van pup af aan met de hond van mijn zus.
Dit is een labrador x duitse staande.
Het liefst zou ik zo"n kruising tegen het lijf.lopen maar zovaak zie je die niet.
Wij willen een pup en een teefje.
De hond mag best wat jacht instinct hebben, dat hebben de honden nu ook beide. De hond hoeft zeker niet slaafs te zijn maar wel gehoorzaam. De hond.moet los kunnen lopen maar mag best wat zelfstandig zijn.
Nu heeft dit natuurlijk voor het grootste deel met opvoeding te.maken en we gaan ook de nodige cursussen volgen.
Puppy cursus, vervolg cursus en gehoorzaamheid.
Wij gaan vijf minuten van een heerlijk natuurgebied wonen en de honden gaan veel naast de fiets mee en wandelen.
Gemiddeld lopen wij dagelijks een ronde van 1.5 a 2 uur. Wandelen en fietsen wordt afgewisseld.
En hiernaast nog drie rondes van 20min en een korte ronde.
Wij zoeken een formaat labrador.
Alleen hebben wij vrij weinig met een volle labrador.
Zelf trekt een border collie mij heel erg, er lopen er hier in de buurt veel.
maar ik denk dat wij hiervoor te weinig doen.
Ook niet onbelangrijk is dat wij een tuin hebben.
Mijn huidige hond is zeer baas gericht.maar toch ook zelfstandig
XxLiindsaYxX schreef:Hoi hoi!
Ik hoop dat ik me hier mag melden..
Ik woon op het platteland, niet helemaal afgelegen... Wel buren en overburen.
Momenteel word hier erg veel ingebroken en ben ik op zoek naar een grotere liefst middenslag, niet boven de salontafels uit laat ik maar zeggen..
Wat ik zoek:
Middenslag hond
Moet samen met mijn andere hondje (chihuahua teefje) kunnen
Waaks zijn
Met kleine kinderen kunnen
Los kunnen lopen ( leren lopen)
Ik heb niet zon heel groot huis vandaar middenslag. Wel hebben we veel grond en mag de hond overdag gewoon met mij mee naar buiten bij de paarden
Weet iemand een ras die een beetje aan mijn lijst voldoet?
Groetjes
XxLiindsaYxX schreef:Asiels heb ik gecheckt maarde asiels in de buurt hebben vrij weinig.
Er zitten vooral veel staffords, nou heb ik daar niks tegen heb er zelf een gehad maar uit het asiel en met een onbekende achtergrond zie ik niet zitten met zon frummel in huis en rondscharrelende kinderen op het terrein.
Het is hier vooral, of heel groot... Of heel klein... Of Stafford..
XxLiindsaYxX schreef:Hallo,
Ik begrijp het maar aan de andere kant weet je dan wel zeker dat het goe zit...
Mijn moeder heeft een Spaanse hond zat ook bij een opvang gezin maar geeft nooit meer wat gehoord...
Maar is het wel of niet aan te raden?
Sammyoo schreef:XxLiindsaYxX schreef:Hallo,
Ik begrijp het maar aan de andere kant weet je dan wel zeker dat het goe zit...
Mijn moeder heeft een Spaanse hond zat ook bij een opvang gezin maar geeft nooit meer wat gehoord...
Maar is het wel of niet aan te raden?
Jawel hoor, wij hebben een erg leuke hond en ik ken genoeg andere mensen die een hele leuke hond uit het buitenland hebben.
Ik zou wel navraag doen of de organisatie betrouwbaar is. Er staan nu zoveel buitenlandse honden op marktplaats, ik kan mij voorstellen dat er kaf onder het koren zit.