Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Re: Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 22:06

LimaGentle schreef:
als de AID goed zou handelen hadden ze dat gecontroleerd dmv een chipreader.. een hond MET stamboom hoort niet afgemaakt te worden.. zonder ook niet trouwens!!

Je verzint gewoon je eigen Wet?
De Wet is dat je het bewijs op zak moet hebben, niet dat de AID dat moet gaan controleren via een chip. Geen bewijs op zak = inbeslagname en dan heb je nog ruim de kans om het bewijs te overleggen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 22:06

Citaat:
Iedereen wordt geacht de Wet te kennen.

ja iedereen kent natuurlijk het hele wetboek uit zijn kop... Clown

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 22:07

LimaGentle schreef:
Citaat:
Iedereen wordt geacht de Wet te kennen.

als je niks beters te doen hebt Clown

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 22:07

ThePast03 schreef:
LimaGentle schreef:
als de AID goed zou handelen hadden ze dat gecontroleerd dmv een chipreader.. een hond MET stamboom hoort niet afgemaakt te worden.. zonder ook niet trouwens!!

Je verzint gewoon je eigen Wet?
De Wet is dat je het bewijs op zak moet hebben, niet dat de AID dat moet gaan controleren via een chip. Geen bewijs op zak = inbeslagname en dan heb je nog ruim de kans om het bewijs te overleggen.

voor zover ik weet moet een agent een chipreader bij zich hebben als hij of zij een hond aanhoud..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 22:08

meissielief schreef:
ze waren nog in gevecht met rechtzaken en de hond was al ingeslapen

Wat is het nu? Eerst zitten volgens jullie die honden heel lang in laserasiels voordat ze ingeslapen worden en worden ze daar vreselijk mishandeld en nu is de hond al ingeslapen voordat iemand met een bewijs kon komen?

Er was meer dan voldoende tijd voor de eigenaar om het bewijs te overhandigen. Het is niet de AID die het aan moet tonen maar de eigenaar.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 22:09

ThePast03 schreef:
meissielief schreef:

Wat is het nu? Eerst zitten volgens jullie die honden heel lang in laserasiels voordat ze ingeslapen worden en worden ze daar vreselijk mishandeld en nu is de hond al ingeslapen voordat iemand met een bewijs kon komen?

Er was meer dan voldoende tijd voor de eigenaar om het bewijs te overhandigen. Het is niet de AID die het aan moet tonen maar de eigenaar.

vertel dat de rechtbank maar.. tussen de rechtzaken in kunnen maanden tussen zitten..
en voor zover ik had begrepen had de advocaat de stamboom overhandigd aan de rechtbank maar was het al te laat.. terwijl de rechtzaak zelf nog niet eens beeindigs was

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 22:10

ThePast03 schreef:
meissielief schreef:

je moet wel opletten he normaal zitten honden heel lang in een laserasiel deze hond waar ik het nu over heb is ingeslapen terwijl ze nog in gevecht waren

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 22:10

Citaat:

als je niks beters te doen hebt Clown[/quote]

weet jij wat artikel 34.8 is? Tong uitsteken ik ga je overhoren hoor Tong uitsteken

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 22:11

LimaGentle schreef:

Quote maar een klein stukje, erg slim van je.

Dan ga maar lekker voorbij aan het feit dat er mensen zijn die zich meer verdiepen voordat ze een koelkast kopen dan dat ze een levend wezen kopen wat 12 jaar lang hun beste vriend kan worden.

Iedereen die zich verdiept in de hondenwereld en zeker in de hond van keuze als het om dit soort honden gaat komt de Pitbullwet tegen.
Het "ik wist het niet" is een zeer zwak excuus waarmee mensen alleen maar aantonen dat ze zeker geen geschikte bazen zijn voor dit soort honden die toch in ervaren en vooral verantwoordelijke handen terecht horen te komen.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 22:12

LimaGentle schreef:
Citaat:

als je niks beters te doen hebt Clown

LimaGentle schreef:
weet jij wat artikel 34.8 is? Tong uitsteken ik ga je overhoren hoor Tong uitsteken

aid ers mogen doen wat ze willen Go jij! Go jij!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 22:14

LimaGentle schreef:
vertel dat de rechtbank maar.. tussen de rechtzaken in kunnen maanden tussen zitten..
en voor zover ik had begrepen had de advocaat de stamboom overhandigd aan de rechtbank maar was het al te laat.. terwijl de rechtzaak zelf nog niet eens beeindigs was

En om wat voor ras ging dit volgens jou? Clown

Voordat er een rechtzaak komt zit de hond al wel even in het laserasiel.
De eigenaar had gewoon het bewijs op zak moeten hebben dan was er niets aan de hand geweest en was de hond niet in beslag genomen. Dat bewijs krijg je bij het FCI stamboom.

Er was genoeg tijd voordat de rechtzaak begon om het bewijs te overhandigen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 22:14

ThePast03.. vind het erg knap dat jij alle bazen van dit soort honden kent.. en dat jij al hun verhalen ook kent..

je moet even verder kijken dan je neus lang is vind ik en niet alles zo zwart wit zien zoals jij het ziet...

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 22:15

ThePast03 schreef:
LimaGentle schreef:

En om wat voor ras ging dit volgens jou? Clown

Voordat er een rechtzaak komt zit de hond al wel even in het laserasiel.
De eigenaar had gewoon het bewijs op zak moeten hebben dan was er niets aan de hand geweest en was de hond niet in beslag genomen. Dat bewijs krijg je bij het FCI stamboom.

Er was genoeg tijd voordat de rechtzaak begon om het bewijs te overhandigen.

jij bent er dus bij geweest.. en hoe zag de hond eruit toen hij werd ingeslapen? in goede conditie?? of niet?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 22:20

LimaGentle schreef:
jij bent er dus bij geweest.. en hoe zag de hond eruit toen hij werd ingeslapen? in goede conditie?? of niet?

Het is toch grappig dat jij elke keer met insinuaties komt maar elke keer als je naar het hele verhaal gevraagd wordt gaat draaien en probeert mij aan te vallen.

Ik ben niet degene die hier probeert zieltjes te winnen met insinuaties, leugens en halve waarheden.
Als je verhaal klopt en eerlijk is hoef je niet zo te draaien.

Als ik jou was zou ik uitkijken met klakkeloos overnemen van zogenaamde waarheden die je op andere forums leest of iemand hoort vertellen.
Vergeet niet dat dit soort dingen betrekkelijk makkelijk te achterhalen zijn, zelfs voor mensen die niet in dit wereldje zitten. Knipoog

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 22:21

ThePast03 schreef:
Als ik jou was zou ik uitkijken met klakkeloos overnemen van zogenaamde waarheden die je op andere forums leest of iemand hoort vertellen.
Vergeet niet dat dit soort dingen betrekkelijk makkelijk te achterhalen zijn, zelfs voor mensen die niet in dit wereldje zitten. Knipoog

achterhaal wat je wilt dit is de waarheid

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 22:22

LimaGentle schreef:
je moet even verder kijken dan je neus lang is vind ik en niet alles zo zwart wit zien zoals jij het ziet...

Ik zie het niet zwart/wit ik zie de realiteit en die zie ik zelfs met eigen ogen iedere dag weer.

De realiteit is dat de kopers van dit soort honden dit al 14 jaar lang in stand houden.
De realiteit is dat dit nu niet bepaald de eigenaren zijn die je zulk soort honden gunt, dit soort honden horen in ervaren en verantwoorde handen en dat ben je niet als je een verboden hond komt.

De echte hondenliefhebbers hebben nooit risico's genomen met hondenlevens.
Degene die nu zo hard krokodillentranen huilen zijn degene die het bijna onmogelijk maken dat deze Wet ooit nog wordt terug gedraaid. Ze hebben 14 jaar lang laten zien dat ze geen verantwoording kunnen dragen en geen hondenliefhebbers zijn en zeker niet zulk soort honden waardig zijn.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 22:24

meissielief schreef:
achterhaal wat je wilt dit is de waarheid

Ik hoef het niet te achterhalen ik weet het al, het was meer een tip voor de mensen die zich ook wat beter willen verdiepen in het spelletje wat hier gespeeld wordt.

En jij was er zeker niet bij dus snap niet hoe je kunt stellen dat dit de waarheid is?
De waarheid is dat de eigenaar niet het nodige bewijs in handen had en dus in het bezit was van een verboden hond. Zo moeilijk is het allemaal niet hoor Knipoog

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 22:24

ThePast03 schreef:
LimaGentle schreef:

Het is toch grappig dat jij elke keer met insinuaties komt maar elke keer als je naar het hele verhaal gevraagd wordt gaat draaien en probeert mij aan te vallen.

Ik ben niet degene die hier probeert zieltjes te winnen met insinuaties, leugens en halve waarheden.
Als je verhaal klopt en eerlijk is hoef je niet zo te draaien.

als jij zegt dat het niet zo is bewijs het dan
maak dan eens foto's van al die vrolijke goedverzorgde hondjes in laserasiels.. en dat als er een vrolijk hondje gewond is, een dierenarts op de foto bij dat vrolijke hondje
jij zegt dat het allemaal niet waar is wat wij zeggen ONDANKS de FOTO'S die er niet om liegen..

bewijs het tegendeel dan maar..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 22:25

LimaGentle schreef:
ThePast03.. vind het erg knap dat jij alle bazen van dit soort honden kent.. en dat jij al hun verhalen ook kent..

toevallig dat ze wel allemaal zo een verhaal hebben, spijtig om te lezen dat er nog altijd opgekomen word voor de deliquenten die hun dieren laten lijden, zonder mensen met die honden, kan de rad niks doen

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 22:27

ik strijd voor de honden , dat die bazen zo dom zijn om een hond zonder fci te kopen ...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 22:28

LimaGentle schreef:
maak dan eens foto's van al die vrolijke goedverzorgde hondjes in laserasiels.. en dat als er een vrolijk hondje gewond is, een dierenarts op de foto bij dat vrolijke hondje
jij zegt dat het allemaal niet waar is wat wij zeggen ONDANKS de FOTO'S die er niet om liegen..

En weer draai je het om, terwijl jij toch echt degene bent die met de beschuldigingen komt niet ik.
Als je een instantie beschuldigd zul je dat moeten hard maken en niet aan anderen vragen om het tegendeel te bewijzen.

Zo kan ik hier wel gaan verkondigen dat jij een moordenaar ben, bewijs jij mij het tegendeel maar?

Wil je serieus genomen worden met deze aktie dan zul je het ook iets serieuzer moeten behandelen.
Foto's zijn geen bewijsstukken. Zoals gezegd heb ik honden met ernstigere verwondingen uit dierenpensions zien komen waar ze zaten tijdens de vakantie van hun eigenaren.
Als ik hier een foto van die honden plaats bewijs ik dan dat die dierenpension de honden slecht verzorgd of zelfs mishandeld waren?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 22:30

meissielief schreef:
ik strijd voor de honden , dat die bazen zo dom zijn om een hond zonder fci te kopen ...

Als je voor de honden strijd dan strijd tegen die pupkopers, het een kan niet zonder het ander want het zijn de pupkopers die dit soort honden in deze ellende doen belanden.
Zonder de pupkopers geen honden zinloos lang in de laserasiels en geen honden zinloos meer ingeslapen.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 22:31

ThePast03 schreef:
Wil je serieus genomen worden met deze aktie dan zul je het ook iets serieuzer moeten behandelen.
Foto's zijn geen bewijsstukken. Zoals gezegd heb ik honden met ernstigere verwondingen uit dierenpensions zien komen waar ze zaten tijdens de vakantie van hun eigenaren.
Als ik hier een foto van die honden plaats bewijs ik dan dat die dierenpension de honden slecht verzorgd of zelfs mishandeld waren?

een ongeluk zit in een klein hoekje maar als eigenaar kan je meestal je hond goed inschatten, als mijn hond zo uit een pension zou komen dan ging hij er nooit meer heen. gelukkig gaat hij nooit naar een pension

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 22:31

ThePast03 schreef:
LimaGentle schreef:

En weer draai je het om, terwijl jij toch echt degene bent die met de beschuldigingen komt niet ik.
Als je een instantie beschuldigd zul je dat moeten hard maken en niet aan anderen vragen om het tegendeel te bewijzen.

Zo kan ik hier wel gaan verkondigen dat jij een moordenaar ben, bewijs jij mij het tegendeel maar?

die foto's zijn wel bewijzen! en hoeveel meer bewijs wil je nog meer hebben..

en ik vraag je nogmaals om het tegendeel te bewijzen
en nee ik draai de rollen niet om.. jij schijnt het beter te weten dus zou je dat ook moeten kunnen bewijzen

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 22:32

ThePast03 schreef:
Als je voor de honden strijd dan strijd tegen die pupkopers, het een kan niet zonder het ander want het zijn de pupkopers die dit soort honden in deze ellende doen belanden.
Zonder de pupkopers geen honden zinloos lang in de laserasiels en geen honden zinloos meer ingeslapen.
deze discussie ga ik niet met je aan want je weet mijn standpunt