Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

EmptyWords

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 13:10

Maar daar ga je al. Je wil een hond leren zelf verder te kijken, zelf de lijnen te gaan lopen. Aan de riem zullen ze altijd naar jou toe gaan aan het einde van die ene oefening. Ze kijken terug, niet vooruit.

Doordat je hond niet vooruit kijkt weet hij ook niet wat er van hem verwacht wordt en zal hij gefrustreerd worden... en dan gaan ze bijten

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 14:11

Ik zou je inderdaad adviseren naar een andere school uit te kijken waar je alleen in het veld traint, of om de beurt. Aan de riem is echt een no go. Ook niet voor 1 losse oefening.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 15:22

Ik ga eens kijken in de buurt wat er is. Wij staan altijd met meerdere in het veld en dat vindt Tommy ook al lastig. Er is 1 hond waar hij echt moeilijk mee om kan gaan, hij houdt die de hele tijd in de gaten en kan daar ook best wel op reageren. Ik denk dat alleen in het veld hem veel meer rust gaat geven. Ik heb nooit anders gedaan dan zo dus voor mij is dit normaal

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 15:33

Maartje_M schreef:
Ik ga eens kijken in de buurt wat er is. Wij staan altijd met meerdere in het veld en dat vindt Tommy ook al lastig. Er is 1 hond waar hij echt moeilijk mee om kan gaan, hij houdt die de hele tijd in de gaten en kan daar ook best wel op reageren. Ik denk dat alleen in het veld hem veel meer rust gaat geven. Ik heb nooit anders gedaan dan zo dus voor mij is dit normaal

Welke omgeving zit je? Hier zijn vast mensen die je op weg kunnen helpen aangezien we best verspreid zitten. Het lijkt me een verstandige keuze om te switchen.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 15:43

Regio Helmond, hond is licht wagenziek dus liefst niet te ver weg :=