Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

griebels

Re: Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 21:50

Abel schreef:
Omdat betreffende asiels enorm goed in de gaten worden gehouden griebels. Mede door druktemakers zoals hier op bokt. Ook aktievoerders gillen voortdurend. Tot nu toe zijn op deze asiels geen misstanden aangetroffen.

Deze honden zijn vooraf wel degelijk geflipt. Zijn nl allemaal na aangiftes in beslag genomen.

Ik denk dat jij je eerst maar eens moet verdiepen in de RAD en waarom er honden in beslag genomen worden Ach gut

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 21:50

zonder fokkers geen kopers

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 21:51

zonder kopers geen fokkers bedoel je

ThePast03

LimaGentle schreef:
ow je was erbij hoor ik... vertel dan eens hoe het allemaal gegaan is als je wilt?

Jij komt met dit soort verhalen dus jij mag het hele verhaal vertellen zoals jij het gehoord hebt.

In dit geval heb ik inderdaad iets meer achtergrondinformatie, maar ik ben niet degene die hier fantasieverhalen rondstrooit om degenen die dit soort hondenellende in stand houden te beschermen.

Limanade

meissielief schreef:

zonder de RAD geen onschuldige dode honden

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 21:52

ThePast03 schreef:
En jullie blijven gewoon doorgaan met onwaarheden te vertellen.
De eigenaren waren niet in het bezit van het bewijs wat ze nodig hadden om aan te tonen dat het niet om pitbullachtigen ging.
Dan wordt zo'n hond in beslag genomen.

Dan nog bestaat er de mogelijkheid om met het juiste bewijs de hond terug te krijgen.
Dit is niet de fout van de wetgeving en ook niet de fout van degene die de wet handhaven maar van de eigenaren.

Dan nog dienen de honden zolang ze leven goed verzorgd te worden en indien nodig medische hulp te krijgen!

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 21:52

katiavl schreef:
zonder kopers geen fokkers bedoel je

omgekeerd is beter

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 21:53

ThePast03 schreef:
LimaGentle schreef:
ow je was erbij hoor ik... vertel dan eens hoe het allemaal gegaan is als je wilt?

Jij komt met dit soort verhalen dus jij mag het hele verhaal vertellen zoals jij het gehoord hebt.

In dit geval heb ik inderdaad iets meer achtergrondinformatie, maar ik ben niet degene die hier fantasieverhalen rondstrooit om degenen die dit soort hondenellende in stand houden te beschermen.

en jij ontkracht ze alsof je er zelf bent bij geweest dus vertel het me maar.. hoe is het gegaan?

en komen jullie nou naar die demonstratie of niet? Tong uitsteken

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 21:53

meissielief schreef:

Jij bent duidelijk niet bekend in deze wereld.
Zonder fokkers gaan dit soort mensen gewoon naar België om daar honden te kopen die hier in Nederland verboden zijn, dat gebeurd nu al veel te veel.

Het zijn de kopers die de ellende in stand houden, de fokkers kunnen alleen bestaan dankzij de kopers.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 21:55

niet bekend in deze wereld?
ga je nog uitleggen hoe het gegaan is?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 21:55

ThePast03 schreef:
meissielief schreef:

Jij bent duidelijk niet bekend in deze wereld.
Zonder fokkers gaan dit soort mensen gewoon naar België om daar honden te kopen die hier in Nederland verboden zijn, dat gebeurd nu al veel te veel.

Het zijn de kopers die de ellende in stand houden, de fokkers kunnen alleen bestaan dankzij de kopers.

het is de kromme RAD die dit in stand houd.. de rad bestaat al meet dan 14 jaar.. en heeft het geholpen? NEE overduidelijk NIET!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 21:56

LimaGentle schreef:
en jij ontkracht ze alsof je er zelf bent bij geweest dus vertel het me maar.. hoe is het gegaan?

En hiermee geef je dus aan dat je maar wat loopt te schreeuwen wat je ergens anders gelezen hebt en zelf eigenlijk niet eens weet of het wel helemaal waar is?
Je kunt de bal blijven terugkaatsen maar ik vertel hier geen halve waarheden en hoef dus ook niets te vertellen of uit te leggen.

En nee ik kom niet naar een demonstratie tegen de laserasiels omdat ik weet dat daar mensen werken die enorm begaan zijn met de dieren en dat ze het zelf ook verschrikkelijk vinden dat dit soort honden daar terecht komen dankzij de mensen die zonodig een verboden hond willen.

Begin een demonstratie tegen de kopers en houders van dit soort honden en ik ben er.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 21:57

LimaGentle schreef:
het is de kromme RAD die dit in stand houd.. de rad bestaat al meet dan 14 jaar.. en heeft het geholpen? NEE overduidelijk NIET!

het heeft niet geholpen elk jaar worden er meer honden in beslag genomen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 21:57

LimaGentle schreef:

slechte mensen zullen er altijd blijven bestaan, beetje krom he om dat te zeggen. Bij elke wet zullen er misdadigers blijven

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 21:58

ThePast03 schreef:
LimaGentle schreef:

En hiermee geef je dus aan dat je maar wat loopt te schreeuwen wat je ergens anders gelezen hebt en zelf eigenlijk niet eens weet of het wel helemaal waar is?
Je kunt de bal blijven terugkaatsen maar ik vertel hier geen halve waarheden en hoef dus ook niets te vertellen of uit te leggen.

En nee ik kom niet naar een demonstratie tegen de laserasiels omdat ik weet dat daar mensen werken die enorm begaan zijn met de dieren en dat ze het zelf ook verschrikkelijk vinden dat dit soort honden daar terecht komen dankzij de mensen die zonodig een verboden hond willen.

Begin een demonstratie tegen de kopers en houders van dit soort honden en ik ben er.

wat doet het verhaal er toe? het is al erg genoeg dat een legale hond ingeslapen is!! de AID had dit gewoon uit moeten zoeken en niet zomaar ff een spuit in de poot drukken! een GROVE fout!

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 21:58

ThePast03 schreef:

wij vertellen geen halve waarheden, en de foto s liegen er niet om

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 21:59

katiavl schreef:
LimaGentle schreef:

slechte mensen zullen er altijd blijven bestaan, beetje krom he om dat te zeggen. Bij elke wet zullen er misdadigers blijven

daarom juist... de RAD helpt niet dus moet er iets anders verzonnen worden.. en dan NIET ten nadele van onschuldige dieren

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 21:59

LimaGentle schreef:

Dus als je een Wet maar vaak genoeg overtreedt, in dit geval ten koste van heel veel onschuldige honden die zinloos zijn afgemaakt is het de Wet zijn schuld en moeten we die maar veranderen.

De mensen die dit soort honden aanschaffen en daarmee zo'n risico nemen zouden helemaal geen dier moeten hebben en alleen al omdat er dit soort mensen rondlopen vind ik tegenwoordig niet meer dat ze de Wet moeten afschaffen.
Helaas hebben de slechten bewezen dat dit niet mogelijk is en dat ze de verantwoording van zo'n hond dus niet aankunnen.

De echte hondenliefhebbers hebben hier in die 14 jaar niet aan meegedaan en hebben allang de toegestande rassen.
Het zijn dus de mensen die risico's nemen met hondenlevens die je beloont als je nu de Wet gaat veranderen of ze hun honden laat houden. Ik hou teveel van honden om dat te zien gebeuren.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 22:01

ThePast03 wil jij zeggen dat de voorlichting over de rad 14 jaar lang perfect is geweest?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 22:01

LimaGentle schreef:
wat doet het verhaal er toe? het is al erg genoeg dat een legale hond ingeslapen is!! de AID had dit gewoon uit moeten zoeken en niet zomaar ff een spuit in de poot drukken! een GROVE fout!

Het verhaal doet er heel veel toe omdat je nu de zaak omdraait.
De AID hoeft niets uit te zoeken, de eigenaar dient het bewijs op zak te hebben dit staat duidelijk in de wet.
Een inbeslaggenomen hond wordt niet gelijk afgemaakt, hier gaat lange tijd overheen (hebben jullie zelf ook meerdere malen gezegd in dit topic) dus tijd genoeg voor de eigenaar om nog met het bewijs te komen.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 22:02

LimaGentle schreef:
ThePast03 wil jij zeggen dat de voorlichting over de rad 14 jaar lang perfect is geweest?

verre van perfect , want zelfs nu weten mensen het niet

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 22:03

meissielief schreef:
LimaGentle schreef:

verre van perfect , want zelfs nu weten mensen het niet

veel mensen zijn selectief doof en sluiten hun ogen wanneer het hem beste uitkomt

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 22:03

ThePast03 schreef:
LimaGentle schreef:

Het verhaal doet er heel veel toe omdat je nu de zaak omdraait.
De AID hoeft niets uit te zoeken, de eigenaar dient het bewijs op zak te hebben dit staat duidelijk in de wet.
Een inbeslaggenomen hond wordt niet gelijk afgemaakt, hier gaat lange tijd overheen (hebben jullie zelf ook meerdere malen gezegd in dit topic) dus tijd genoeg voor de eigenaar om nog met het bewijs te komen.

als de AID goed zou handelen hadden ze dat gecontroleerd dmv een chipreader.. een hond MET stamboom hoort niet afgemaakt te worden.. zonder ook niet trouwens!!

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 22:04

ThePast03 schreef:
LimaGentle schreef:

ze waren nog in gevecht met rechtzaken en de hond was al ingeslapen

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 22:05

LimaGentle schreef:
[*olduser*] wil jij zeggen dat de voorlichting over de rad 14 jaar lang perfect is geweest?

Iedereen wordt geacht de Wet te kennen.

Iemand die zich verdiept in de hondenwereld en in het type hond wat hij wil aanschaffen zal moeite moeten doen om niets over de Pitbullwetgeving tegen te komen.
De mensen (en dat zijn er echt maar heel weinig) die makkelijker een hond kopen dan een koelkast en naderhand erachter komen dat ze een verboden hond in huis hebben kunnen hun hond altijd nog veilig overbrengen naar België.

Maar de mensen die zogenaamd 'per ongeluk' zo'n hond kopen is maar zo'n verwaarloos klein gedeelte.
Het overgrote deel weet het dondersgoed en vindt het maar al te stoer om een verboden hond in huis te hebben en geven geen barst om het feit dat ze hiermee het leven van hun hond in gevaar brengen.
En natuurlijk spelen ze de onschuld zelve en zeggen ze het niet te weten allemaal.
Nou dan verdiep jezelf eerst maar eens goed voordat je een levend wezen in huis haalt wat zeker zo'n 12 jaar je beste vriend kan zijn!
Exuses genoeg gehoord ja, dankzij die excuses blijven er maar honden zinloos ingeslapen worden.

En voor zulk soort mensen ga ik geen aktievoeren. Die horen gewoon helemaal geen dier te hebben.