[Info] Welke hond past bij mij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 15:03

elisedcl schreef:
Ik zoek een hondje voor onze overbuur.
Ze is al oud en eenzaam dus zou ze graag een hondje willen.
Ze wil geen kefhondje, maar het moet wel kleiner zijn dan een labrador.
Liefst eentje dat graag knuffelt en waakt. Eentje die niet veel beweging nodig heeft.

Hoop dat jullie iets weten. Ik dacht aan cavalier king charles spaniel ofzo.

Een herplaatser!!

www.stichtingidemo.nl > toppers!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 15:07

Sonja_vR schreef:
het puppy cursus verhaal is redelijke toepasselijk op het hele stukje aan een hond beginnen, vandaar de afdwaling Kuggur

on topic verder dan,

alvast voor de toekomst,
niet voor mij, maar voor ouders, ze hebben nu een golden retriever, maar Luck word dit jaar 15 en het is maar afwachten of hij zijn verjaardag haalt, ouwetje, die is echt aan zijn eindje aan het komen.

voor de toekomst dus

de samenvatting : een lekker makkelijk, vrij en blij kachelhondje, geen werkdrift in welke vorm dan ook
diertje zal in huis(met tuin) komen te wonen , mee gaan wandelen, spelen etc , maar verder geen actieve cursussen etcetera , gewoon gezelschapshondje wat makkelijk benaderbaar moet zijn voor kinderen en derden.
asiel zal misschien ook wel naar gekeken worden, maar de voorkeur is een pup.

Ik zou niet perse naar een ras kijken, maar de asiels eens afgaan naar een hondje die aan die voorwaarden voldoet. Genoeg wat oudere hondjes die zo huiselijk zijn opgegroeid en opgevoed en een nieuw plekje zoeken :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 15:08

Solleke, ouder hondje is niet de bedoeling, ze willen gewoon het liefst een pup, liefst ook iets bij een goede fokker vandaan ivm minder geluk hebben gehad met boomloze hondjes, de huidige hond komt ook bij een goede fokker vandaan

herplaatsing is niet direct ene no go , maar bij voorkeur gewoon een pup waarvan de achtergrond bekend is.
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 01-02-14 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 15:09

merrieveulen schreef:
Zelf ben ik paardentrainer volgens de Chris Irwin methode, die erg is toegespitst op communicatie. Alles moet communicatie zijn. Wat mij opvalt in hondenland is dat er enorm veel met trucjes gewerkt wordt. Click en belonen.

Clickertraining sluit werken met lichaamstaal niet uit en het is ook geen 'truukjes leren' maar een volwaardige methode. Het grote verschil is dat de NH methoden zoals die van Irwin gebruik maken van aversieve technieken (=straf) en clickertraining in principe niet.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 15:11

Sonja_vR schreef:
Solleke, ouder hondje is niet de bedoeling, ze willen gewoon het liefst een pup, liefst ook iets bij een goede fokker vandaan ivm minder geluk hebben gehad met boomloze hondjes, de huidige hond komt ook bij een goede fokker vandaan

Een cavalier vind ik een heel goede keuze voor hen.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 15:12

Sonja_vR schreef:

herplaatsing is niet direct ene no go , maar bij voorkeur gewoon een pup waarvan de achtergrond bekend is.

Ok, door je omschrijving moest ik aan een rustig hondje denken en een pup is per definitie wel vrij druk :D Mopshondje misschien? Jammer genoeg niet de meest gezonde hondjes...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 15:14

pups zijn niet druk, het zijn puppies ;)
snap wat je bedoelt, maar het gaat er gewoon om dat het geen jacht, drijf of ander werkgericht hondje is , mopsen en cavaliertjes etc vallen af door hoe het ras er voor staat, het moet wel een relatief gezond ras zijn en eigenlijk ook niet truttig ofzo(no offence intended)
bij een mops maak ik me al zorgen of die ogen wel in de schedel blijven zitten als ze eens bruut moeten niesen :=

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 15:43

Sonja_vR schreef:
snap wat je bedoelt, maar het gaat er gewoon om dat het geen jacht, drijf of ander werkgericht hondje is , mopsen en cavaliertjes etc vallen af door hoe het ras er voor staat, het moet wel een relatief gezond ras zijn en eigenlijk ook niet truttig ofzo(no offence intended)
bij een mops maak ik me al zorgen of die ogen wel in de schedel blijven zitten als ze eens bruut moeten niesen :=

Haha, maar geen werkgerichte hond, kom je toch automatisch uit bij de gezelschapshondjes, niet? :) Ben zelf door de gezondheidsproblemen helemaal geen fan van mopsen of cavaliers.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 16:03

Sonja_vR schreef:

Niet gewoon weer een Golden?

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 19:10

Sonja_vR schreef:

Een Havanezer misschien? Toy poedel?

Sonja_vR

Re: [Centraal]: Welke hond past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 20:35

MWM: ze ...of beter mijn moeder wil eigenlijk een slagje kleiner , zelf vind ze bijvoorbeeld berners helemaal leuk, maar het is gewoon veel te groot.
Kwa karakter is Lucky ( yeah i know, heel origineel ;) ) helemaal prima, tis er ook echt 1 van het type mutsig hondje ;)
Het hoeft ook echt geen mini te zijn , echt niet, maar net handzamer dan een golden
Lang of kort haar boeit niet zo geloof ik, hoewel kort wel fijn is.

Ik had zelf engelse cocker ook al een beetje in mijn achterhoofd, middenslag poedel zou idd ook goed kunnen kwa maat. maar ik ken ze niet echt qua karakter, ik ken ook een paar spaanse waterhondjes en franse waterhondjes en dat zijn ook hele leuke hondjes maar weer, echt bekend met het karakter ben ik daar ook weer niet mee.
sorry voor typo's, iets met een telefoon :roll:

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 23:25

Ik snap het! Ik zou idd misschien eens verder kijken naar de waterhonden?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 00:03

degenen die ik ken zijn vrij relaxed en zacht kwa karakter , ook vrij veel marge wat betreft iets minder consequent zijn etc,

ik ben zelf wel redelijk bij met ene hoop rassen, maar zelf nooit echt goed georiënteerd op andere rassen dan waar ik zelf voor wilde gaan, dus sja, dan valt al wat mijn ouders leuk vinden, of wat bij ze past een beetje af
ivm zelf een voorliefde voor net even een ander type , hoewel ik wel wat uitstapjes buiten dat type ook leuk vind, maar dat is dan meestal ook net niks voor mijn ouders
heb via pb ook nog opties binnen gekregen waar ik zelf in eerste instantie nooit aan gedacht zou hebben, maar inmiddels een leuk lijstje om uit te zoeken, mee4r suggesties zijn welkom, je weet maar nooit waar een anders aan denkt

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 09:14

Tja, poedels zijn wel helemaal geweldig :D Labradoodle heb je trouwens ook in middenslag en mini. Maar ik ben bevooroordeeld met twee koningspoedels en een labradoodle :D Gewoon heerlijke honden: actief, vrolijk, knuffelig, lief, goed met mensen en andere honden. Kunnen genieten van urenlange wandelingen en sportieve dingen, maar kunnen ook gerust uren heerlijk op een kussen (of nog beter, op je schoot!) liggen slapen. Zijn wel heel aanhankelijke honden, willen graag altijd bij (of op :P ) de baas zijn.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 14:03

het klinkt misschien heel raar maar... (o god ik dacht dat ik het nooit zou zeggen :+ ) chinese naakthond (met haar! :D ) zijn echt heel leuk van karakter hihi

verder hondjes die (naar mijn weten? ) gezonde hondjes zijn, zijn markiesjes. ook erg lief van karakter

van beide rassen ken ik er niet veel maar degene die ik ken vind ik erg leuk van karakter. een markiesje van een vriendin is bijna 19! geworden

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 19:26

Denk dat dat weer te klein/ petiterig word...
Hier in het dorp loopt ook een chineesje met haar, grappig ding, ook kwa karakter , maar tis kwa bouw etc toch wel erg fragiel om te zien ( onze rott en de chinese puff vinden elkaar ook lief :D hilarisch om te zien :P )
Dan is een cocker of een spaans of frans waterhondje toch wat meer hond denk ik

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 19:10

jeej ik ben er eindelijk uit wat voor een ras ik wil.
Ik wil al een hele tijd een hond, maar ik weet dat ik pas eind augustus de tijd ervoor heb. Wel ebn ik al tijden aan het kijken welk ras ik nu wil aangezien ik zoveel rassen leuk vind.
Nu weet ik eindelijk dat ik een middenslag poedel wil (heb eravring met een dwerg (of toy geen idee) poedel en een hele meute koningspoedels, maar de dwerg vind ik te klein en de koningspoedels zijn voor in mijn appartement gewoon te groot (weet ik uit ervaring).

Nu zit ik dus, hoe gaat het verder. Wat gaat het kosten? Kent iemand hier goede fokkers (op ongeveer max 1,5 uur rijden vanaf zui-limburg, duitsland of belgie is ook goed). De kleur maakt niet zo heel veel uit, maar als er een keuze is geen geheel witte hond (harlekijn vind ik wel heel mooi ;) )

Ik heb al 1 fokker gezien die ik ook ga mailen, maar misschien weet iemand hier wel iets.
Omdat ik werk kan ik wel alleen vanaf half augustus een pup krijgen. Ik heb namelijk de laatste week van augustus en de eerste 2 van september vrij (kan niet verzet worden). de week ervoor willen mijn ouders het werk wel overnemen

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 22:27

Gewoon even bij de rasvereniging informeren, je hebt ook tijd genoeg om eerst wat shows af te lopen en bij fokkers thuis te kijken om zo tot een keuze te komen.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 10:57

Is het de bedoeling dat de pup (lang) alleen blijft vanaf half september?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 11:03

Ik weet niet hoe het bij de poedels zit, maar het kan lastig worden om een pup precies voor/tijdens de vakantie te krijgen. Er moet maar net een teef op tijd gedekt worden, opnemen en nog passen in het plaatje dat jij voor ogen hebt qua gezondheid/karakter/kleur en nog de afstand.

Daarnaast inderdaad de vraag wat je met de pup wilt na half september?

Fenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 11:11

Sonja_vR schreef:

Is een kooikerhondje niet wat voor je ouders?

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 18:14

Na half september gaat de pup overdag gewoon naar mijn ouders waar ze kan spelen met 2 andere honden.
Ik weet dat het misschien lastig gaat worden, maar ik ga het gewoon proberen. Ik heb nu 3 fokkers gemaild, 1 heeft gereageerd, maar die heeft voor dan geen nest in d de planning.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:50

mariska_YeDo schreef:
Sonja_vR schreef:

mmm, neuh, ken er toevallig een paar (best apart, zo idioot veel zijn er niet toch ?)
mijn moeder ook trouwens (dezelfde ;) )
maar het ras spreekt haar gewoon niet aan

Fenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 18:14

Sonja_vR schreef:
mariska_YeDo schreef:

mmm, neuh, ken er toevallig een paar (best apart, zo idioot veel zijn er niet toch ?)
mijn moeder ook trouwens (dezelfde ;) )
maar het ras spreekt haar gewoon niet aan

ja hoor, zijn best wel veel van! Ik ken er ook een stuk of 6. :)

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 22:09

Ik ken toevallig een fokker van kooikerhondjes en derhalve ken ik ook vrij veel kooikerhondjes. Ik ben erg van ze gecharmeerd, vind het hele aansprekende hondjes, maar ik geloof wel dat ze niet direct voor iedereen geschikt zijn. Mijn ervaring is (op enkele zeer leuke uitzonderingen na) dat het vrij eenkennige hondjes zijn. Zowel bij reuen als bij teven zie ik er ook best wel wat felle dondertjes er tussen zitten :P

Cockers zijn dan (in mijn ervaring) een stuk socialer en "gezelliger" inderdaad :) mooi formaatje ook, niet te groot en lekker handzaam :) Leuke, vrolijke hondjes, maar wel een tikje eigenwijs volgens mij :P