Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JesdaJinn

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-26 19:14

Het zal vast bij de meeste ook zo zijn die buiten trainen maar onze trainingen liggen stil xD

Wij gaan de 18e een hal huren in duitsland en hopen dat we daarna gewoon weer op het veld kunnen.

31e loop ik mijn 1e FHN wedstrijd en 14 feb mijn 1e graad 2 wedstrijd. Voor de rest alleen de 21e nog naar Laag Soeren en voor de rest nog niks gepland

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-26 20:33

Ondanks dat ik binnen train, lagen mijn trainingen ook stil, trainers met vakantie. Ik heb vorige week nog wel een workshop bij Eva gehad. Afgelopen woensdag ging mijn les niet door vanwege de weersomstandigheden, niemand vond het verstandig om de weg op te gaan. Nu dus a.s. woensdag weer les, normaal is dat Roetsj haar plek, maar Pixy heeft het harder nodig, dus die mag. De week erop gaan we weer op normale routine, dus kunnen ze beiden weer lopen.
Ik heb de 24e weer wedstrijd in Laag Soeren en dan de 1e in Zeewolde.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-26 21:35

Wij hebben wel nog getraind, hier was eigenlijk geen vakantie. En thuis heb ik de schuur opgeruimd zodat ik binnen kon trainen, buiten werd wel een beetje lastig. :=

Wij hebben de 24e wedstrijd in Mendig, maar ik ben nog niet zeker of ik Maze ha starten of niet vanwege een aantal dingen wat we aan het hertrainen zijn.

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 10:26

Ik train binnen in de hal en dat gaat gelukkig gewoon door. Thuis dingen trainen is nu wel lastig idd.
24e heb ik wedstrijd in Hoogerheide. Ik huur in die week even de hal om zelf nog te trainen :)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 15:34

Vanmorgen tijdens de wandeling kwam er een Tervueense Herder aan en die klapte eerst op een teef, toen een andere teef en toen was Jaxx aan de beurt. Heb de hond geslagen met een tas waar dekentjes van Jaxx en Simba in zaten en die Herder ging gauw uit te voeten.
Jaxx wel iets schade :(
Geen baas te bekennen..

https://boktimg.nl/img/m/O2SZYA.jpg

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 15:41

JesdaJinn schreef:
Vanmorgen tijdens de wandeling kwam er een Tervueense Herder aan en die klapte eerst op een teef, toen een andere teef en toen was Jaxx aan de beurt. Heb de hond geslagen met een tas waar dekentjes van Jaxx en Simba in zaten en die Herder ging gauw uit te voeten.
Jaxx wel iets schade :(
Geen baas te bekennen..

https://boktimg.nl/img/m/O2SZYA.jpg

Oei, dat is wel heel erg naar zeg. Maar als dit alles schade is dan mag je nog blij zijn zo te horen!

Hebben jullie geen 'buurt FB' van die omgeving? Ik zou het op zijn minst wel even delen, wie weet melden de andere 'gedupeerden' zich ook nog of is zelfs te achterhalen wie de eigenaar is.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 15:56

Idd, even iets in een buurtapp of fb-groep zetten. Wel heel aso om zo'n hond zonder toezicht los te laten. Hopelijk houdt hij er verder niks aan over en blijft het hierbij...

Wij hebben onze iig voorlopig laatste witte winterwandeling ook weer gemaakt. Was lekker rustig in het bos, was ook wel uitdagend wandelen sommige stukken. Ach, ze zijn er weer even lekker uit geweest.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 16:02

Jeetje zeg, daar wordt je ook niet blij van. Ik zou ook kijken of er een.melding van gemaakt kan worden.

Wij hebben 24 januari weer wedstrijd, 1e x graad 1. In laag soeren.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 16:13

Kan tot nu toe niet meer vinden qua schade.
Dit was niet in mijn eigen buurt dus ken de hond niet en kom niet zo vaak in die omgeving maar kan wel even rond kijken of er meer meldingen zijn gemaakt over die hond.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat het op de foto wel iets heftiger er uit ziet dan dat het is maar het doet hem wel zeer want ik wilde er wat vetramil op doen en toen trok hij zn lip op. Hij likte dat spul er meteen weer af dus ga er niks aan doen. Ff in de gaten houden maar verwacht dat het mee valt maar je weet het nooit.

Misschien niet helemaal netjes om die hond te slaan met mijn tas maar met lieve woordjes ging die niet stoppen denk ik.
Nadat de hond hem gesmeerd was heb ik ook niet weer achterom gekeken waar die gebleven is. Dus weet ook niet of die weggelopen is, of dat de baas eventueel wel dichtbij was. Geen idee

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 17:03

Oh nee hoor, als een hond schade komt maken dan ben je nog netjes geweest. Die had van mij echt schop onder zijn hol mogen verwachten.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 12:36

Jaa dat is misschien wel zo.
Wondje is mooi rustig. Ook niet meer rood dus het valt echt mee.

Dan een volgende vraag. Ik ben me een beetje aan het inlezen over librela injectie. Geen verstand. Nooit gebruikt. Ken ook eigenlijk niemand die het een keer heeft gebruikt bij de hond dus ik vroeg me af of iemand hier ervaring heeft of iemand kent die er ervaring mee heeft.
Hoor dat sommige honden het er perfect op doen en dat bij sommige honden niks doet. Dat is een kwestie van proberen want dat kan niemand mij vertellen.
Lees ook dat het slecht is voor de nieren en dat mensen het gebruiken als echte laatste redmiddel.
Jinn is denk nog niet zo ver en kan het nu af met pijnstillers maar met dit weer van laatste dagen gaat het wel slechter. Wil dus ook nog niks doen want eerst dit weer weg en dan kijken hoe Jinn is maar inlezen kan geen kwaad

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 18:22

Vandaag een niet leuke dag.
Afscheid genomen van Jinn

Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 18:26

JesdaJinn schreef:
Vandaag een niet leuke dag.
Afscheid genomen van Jinn

[ Afbeelding ]

Ach! Dat komt nog redelijk onverwacht zeg! Heel veel sterkte! :knuffel:

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 18:30

Voor mij niet onverwachts.
Voorgaande weken was die altijd al beetje af en aan kreupel. Niet stok kreupel maar gewoon niet rad. Dat kon ik met pijnsillers en enkele dagen rust goed managen. Afgelopen zaterdag ook gewandeld maar toen echt kreupel. Echt stok kreupel. Zondag en maandag was die best wel oke maar dinsdag was die echt weer mega kreupel. Woensdag ook slecht en kreeg het met pijnstillers niet meer onder controle. Omdat het voorgaande weken ook al zo was en ik merkte dat hij zijn rug heel erg bolde en zijn staart helemaal anders droeg en dan vooral de blik in zijn ogen. Iets zij mij dat hij echt pijn had

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 19:43

Sterkte JJ, blijven lastige dingen. Zal wel vreemd zijn zonder je maatje :(:)

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:35

Sterkte, JJ ;(

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:43

Sterkte JJ

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:49

Sterkte JJ.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:22

Veel sterkte....

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:05

Sterkte JJ