Bokkers met hamsters?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaffez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 09:23

Lara_Silver schreef:
Jammer eigenlijk, ook als je een klein diertje koopt moet je je verantwoordelijkheid nemen.. We hebben zojuist als tussenoplossing maar even de helft van de bak gevuld met (winkel)hooi en toiletsnippers om het stofgehalte omlaag te brengen en morgen in de middagpauze gaat mijn vriend direct hennep kopen. Verder ziet hij er overigens goed uit, actief, geen loopneus en heldere oogjes. Hij eet, drinkt en verzorgt zich nog goed.

Laatst kwam ik dit artikel tegen op internet... http://www.klaver4dieren.nl/nw009.htm

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 22:18

Kaffez schreef:
Lara_Silver schreef:
Jammer eigenlijk, ook als je een klein diertje koopt moet je je verantwoordelijkheid nemen.. We hebben zojuist als tussenoplossing maar even de helft van de bak gevuld met (winkel)hooi en toiletsnippers om het stofgehalte omlaag te brengen en morgen in de middagpauze gaat mijn vriend direct hennep kopen. Verder ziet hij er overigens goed uit, actief, geen loopneus en heldere oogjes. Hij eet, drinkt en verzorgt zich nog goed.

Laatst kwam ik dit artikel tegen op internet... http://www.klaver4dieren.nl/nw009.htm

Ik ben helemaal vergeten te antwoorden! Maar wij hadden er dus geen zaagsel in, maar hout, boomschors-snippers.

http://www.canicrok.ch/file/27408bc5662 ... 91844e.jpg

Maar hennep was dus de perfecte oplossing, zijn benauwdheid was een uur (!!) later helemaal weg. Ik heb de AB kuur wel afgemaakt. Dus vanaf nu alleen maar nog hennep in mijn nagarium! :)

hielkebro

Re: Bokkers met hamsters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 15:45

ik heb niet alles gelezen, maar stinken mannen meer dan vrouwtjes ?

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 18:33

Volgensmij ruiken vrouwtjes juist meer, doordat ze om de 4 dagen willig zijn.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 17:33

hielkebro schreef:
ik heb niet alles gelezen, maar stinken mannen meer dan vrouwtjes ?

Mijn mannetjes stonken altijd veel meer dan mijn vrouwtjes haha!

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 17:45

Dat hangt er vanaf welke soort hamster je hebt.
Bij syren (goudhamsters) zijn de vrouwtjes om de 4 dagen willig en dan scheiden ze een geurtje af.
Bij russen (dwerghamsters) hebben mannetjes een geurklier op hun buik die een geur afscheid die je meestal ruikt. Het stinkt niet echt vind ik, maar je ruikt het wel. Ruikt een beetje popcornachtig :P

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 13:26

Najoveh schreef:
Dat hangt er vanaf welke soort hamster je hebt.
Bij syren (goudhamsters) zijn de vrouwtjes om de 4 dagen willig en dan scheiden ze een geurtje af.
Bij russen (dwerghamsters) hebben mannetjes een geurklier op hun buik die een geur afscheid die je meestal ruikt. Het stinkt niet echt vind ik, maar je ruikt het wel. Ruikt een beetje popcornachtig :P

Hahahaha! Ik vind dat ook echt naar popcorn ruiken!

Heeft er iemand van jullie hamsters in een aquarium zitten? En kunnen dwerghamsters bij elkaar? Ik heb twee kooien hoor, maar samen lijkt me leuker haha.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 13:46

Dwerghamsters kunnen bij mij weten niet bij elkaar ze zullen vaak gaan vechten tot de dood.

Ik heb mijn hamster sinds kort in een houtenkooi. Mooi groot alleen wil ze nog wel eens midden in nacht gaan knagen.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 19:37

Ik heb mijn syr in een aquarium van 100x40x50 zitten. Bevalt goed, en hij kan niet tralieknagen.

Een rusje kan niet met zijn 2en gehouden worden.

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 19:43

xMercury : wat voor dwerghamster?
Russen kunnen niet samen, ookal wordt dat soms wel beweerd. Ze kunnen wel in man/vrouw koppeltjes, maar dan krijg je véél nestjes, dus dat is niet zo slim.
Campbelli's en robo's kunnen wel samen. Maar die komen niet zo vaak voor. Als ze uit een dierenwinkel komen zijn het meestal russen.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 14:14

Top dankjulliewel!

Ik heb een Russisch dwerghamstertje ja. Jammer dat ze niet samen kunnen, laat dan maar zitten haha :) En een babyboom aan kleine hamsterstjes hoeft nou ook weer niet haha!!

Mijn robo's leefden altijd met zijn tweetjes ja, ging goed, maar hadden ook wel geregeld ruzie hoor haha.

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 07:55

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 12:02

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 21:29

Omdat er een nieuw topic is, hier een slotje.