dees_daan schreef:Dat het asiel het beste met de dieren voor moet hebben is heel leuk maar als ze dan bij elke niet wilen betalende eigenaar het dier zo mee moeten geven omdat dat in het belang van het beestje zou zijn dan zijn ze snel failliet natuurlijk, er zijn ook dieren die medische zorg gehad hebben en de rekeningen en onkosten zullen toch betaald moeten worden.
Dat zegt niemand... niemand zegt iedere (of ik heb er overheen gelezen).
Medische zorg nadat een dier opgevangen is moet natuurlijk wel terecht zijn, anders kunnen ze het dier ook na een resort brengen en laten scheren of warmwater krullen laten zetten, terecht als in gewond/aangereden/gevallen/overreden etc.
dees_daan schreef:Ik lees hier ook nog steeds dat TS €150 zou moeten betalen maar TS heeft hier geen uitspraken over gedaan en de ritkosten zijn €25.. dus hoezo €150? Ik ben wel benieuwd hoeveel je in eerste instantie had moeten betalen TS..
volgens de site van de DB kost een ambulance per dag 50 euro. volgens andere sites betaal je:
rit prijs
opvang
administratie kosten
verzorging
eigenaar achterhalingskosten en eigenaar op de hoogte breng kosten
overige kosten (wat die ook mogen zijn)
En voor de rest geen idee wat ze TS afgevraagd hebben, voor mij bij een actie zoals beschreven door TS zou 10 euro principieel al teveel zijn. (en ik zeg niet dat ik mijn kat dan ook zomaar achter zou laten)
Hier betaal je voor een hond, ook al hebben ze het dier nog niet in het voertuig geladen 35 euro. Dat heeft mijn buurman contant moeten aftikken toen zijn hond door asiel medewerker aan de riem zat, nadat ie bij mensen uit de schuur was gehaald.Deze hond had en de wagen en het asiel niet van binnen gezien. 35 euro voorrijkosten ophalen uit het asiel zou dus duurder zijn.