Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 20:34

safina schreef:
upendo schreef:
Je kunt overal artikelen googelen die spreken voor jouw standpunt. Of dat ook de realiteit is, dat is een ander verhaal.

.

Ik wens je een flinke portie nuchterheid en realiteitszin toe. Niet om onaardig te doen of omdat ikzelf daar zozeer behoefte aan heb, maar omdat ik oprecht denk dat het voor jou allemaal veel leuker wordt om te discussieren als het je lukt te relativeren en je primaire reactie even uit te stellen.[/quote]

Daar heb je gelijk in ik had niet aan dit topic moeten beginnen. Toch wil ik proberen om verder te gaan in dit topic. Ik maak fouten, ben me ervan bewust, zeker als ik denk dat het persoonlijk tegen mij is. Toch bedoel ik het goed hoe raar dat voor jullie ook klinkt.
En ja ik zie teveel spoken en beren op de weg. Maar mijn zorgen zijn oprecht en goed bedoeld.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-01-18 20:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Re: Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 20:35

Nou nog goed leren quoten. Ik doe mijn best en er zijn twee mensen geweest die me het hebben proberen uit te leggen via pb waar ik dankbaar voor ben. Toch gaat het soms nog fout

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 20:43

Anoniem schreef:
Nou nog goed leren quoten. Ik doe mijn best en er zijn twee mensen geweest die me het hebben proberen uit te leggen via pb waar ik dankbaar voor ben. Toch gaat het soms nog fout

Wie door de regels heen leest ziet dat je je hart op de juiste plaats hebt. En de eerste perfecte mens moet nog geboren worden. ;)

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-18 20:51

Sharani schreef:
Lees al een poos mee, maar wat een gedoe! Heb zelf toevallig ook zeer slechte ervaring met het bewuste asiel al is dat wel al iets van jaren geleden. Ging over iets anders maar had wel als overeenkomst dat geld boven het belang van de kat ging.

Jammer dat het zo loopt, vooral voor de kat...

Dan is er blijkbaar helaas niks veranderd en lijkt dit toch de normale gang van zaken te zijn in dit asiel. Verbaast me niks. Ik was zó verbaasd! Gelijk al bij dat eerste telefoontje. Dat ik het telefoongesprek beëindigde omdat ik niks meer te zeggen had, zegt eigenlijk al genoeg. Want ik heb nóóit niks meer te zeggen ;p

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-18 20:53

Shaggy09 schreef:
Ik vind het ook te gek voor woorden dat dit topic de 100 pagina's heeft gehaald..

Dat had ik ook echt nooit maar dan ook nooit verwacht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 20:58

Als je de kat persé terug wil laat je toch een bekende de kat adopteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 20:58

Dat het asiel het beste met de dieren voor moet hebben is heel leuk maar als ze dan bij elke niet wilen betalende eigenaar het dier zo mee moeten geven omdat dat in het belang van het beestje zou zijn dan zijn ze snel failliet natuurlijk, er zijn ook dieren die medische zorg gehad hebben en de rekeningen en onkosten zullen toch betaald moeten worden.

Ik lees hier ook nog steeds dat TS €150 zou moeten betalen maar TS heeft hier geen uitspraken over gedaan en de ritkosten zijn €25.. dus hoezo €150? Ik ben wel benieuwd hoeveel je in eerste instantie had moeten betalen TS..

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 21:11

Ach.. het topic heeft wél iets goeds gebracht. Ik heb even mijn beesten gecheckt en zijn gelukkig allemaal goed geregistreerd. *\o/*

Laten we het maar positief bekijken toch :Y)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 21:11

dees_daan schreef:
Dat het asiel het beste met de dieren voor moet hebben is heel leuk maar als ze dan bij elke niet wilen betalende eigenaar het dier zo mee moeten geven omdat dat in het belang van het beestje zou zijn dan zijn ze snel failliet natuurlijk, er zijn ook dieren die medische zorg gehad hebben en de rekeningen en onkosten zullen toch betaald moeten worden.

Ik lees hier ook nog steeds dat TS €150 zou moeten betalen maar TS heeft hier geen uitspraken over gedaan en de ritkosten zijn €25.. dus hoezo €150? Ik ben wel benieuwd hoeveel je in eerste instantie had moeten betalen TS..

Volgens mij hebben ze intussen behandeld vanwege het mank lopen.

Anyhow, het is wel duidelijk dat deze situatie zich in een enorm grijs gebied bevindt. Dat moet toch duidelijker kunnen?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 21:13

safina schreef:
Anoniem schreef:

Wie door de regels heen leest ziet dat je je hart op de juiste plaats hebt. En de eerste perfecte mens moet nog geboren worden. ;)

Dit vind ik ook. Je stelt je kwetsbaar op Corrie, je geeft je fouten toe en probeert ervan te leren. Dat siert je.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 21:14

dees_daan schreef:

Dat zegt niemand... niemand zegt iedere (of ik heb er overheen gelezen).
Medische zorg nadat een dier opgevangen is moet natuurlijk wel terecht zijn, anders kunnen ze het dier ook na een resort brengen en laten scheren of warmwater krullen laten zetten, terecht als in gewond/aangereden/gevallen/overreden etc.

dees_daan schreef:

volgens de site van de DB kost een ambulance per dag 50 euro. volgens andere sites betaal je:
rit prijs
opvang
administratie kosten
verzorging
eigenaar achterhalingskosten en eigenaar op de hoogte breng kosten
overige kosten (wat die ook mogen zijn)

En voor de rest geen idee wat ze TS afgevraagd hebben, voor mij bij een actie zoals beschreven door TS zou 10 euro principieel al teveel zijn. (en ik zeg niet dat ik mijn kat dan ook zomaar achter zou laten)

Hier betaal je voor een hond, ook al hebben ze het dier nog niet in het voertuig geladen 35 euro. Dat heeft mijn buurman contant moeten aftikken toen zijn hond door asiel medewerker aan de riem zat, nadat ie bij mensen uit de schuur was gehaald.Deze hond had en de wagen en het asiel niet van binnen gezien. 35 euro voorrijkosten ophalen uit het asiel zou dus duurder zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 21:17

Ik ben bang dat dit een grijs gebied is omdat katten eigenlijk het enige huisdier zijn die werkelijk vrij rond mogen lopen. Die vrijheid is geweldig voor hen maar veroorzaakt ook deze problemen. Want door het vrij rond lopen is de kans “opgepakt” te worden.
Hier in Nederland heb je niet veel zwerfhonden. En is niet toegestaan om ze rond op straat te laten lopen zonder toezicht. Dus daar zul je niet mee in deze situatie komen. In andere landen gebeurd dit echter wel met honden.
Om dit grijze gebied af te kaderen zullen er dus duidelijke wetten moeten zijn. Helaas kun je dan niet uitsluiten dat er dieren onder zullen lijden die wel hulp nodig hebben. Dus van welke kant je het ook bekijkt en wil veranderen, problemen blijven zich voordoen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 21:21

Medische zorg = noodzakelijke zorg.
Of iets wel of niet noodzakelijk is kunnen we beter aan een dierenarts overlaten. Als die beoordeeld heeft dat de poot waaraan de kat mankt behandeld kan en moet worden dan zal dat zo zijn. Ik zeg niet dat dat zo is maar er worden ook katten opgehaald die bij een dierenarts geweest zijn en waarvan de eigenaar niets wil betalen, moeten ze die ook zomaar mee geven dan? Onder het mom van dan is ie weer thuis?

Daarom ben ik wel benieuwd wat ze TS gevraagd hebben. Alleen ritkosten is €25,00 staat er op hun eigen site. Als ze dat getekend hebben vind ik dat niet heel erg onredelijk. En die €150 aan kosten die hier aangehaald worden geloof ik eerlijk gezegd niet.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 21:27

Anoniem schreef:
Ik ben bang dat dit een grijs gebied is omdat katten eigenlijk het enige huisdier zijn die werkelijk vrij rond mogen lopen. Die vrijheid is geweldig voor hen maar veroorzaakt ook deze problemen. Want door het vrij rond lopen is de kans “opgepakt” te worden.
Hier in Nederland heb je niet veel zwerfhonden. En is niet toegestaan om ze rond op straat te laten lopen zonder toezicht. Dus daar zul je niet mee in deze situatie komen. In andere landen gebeurd dit echter wel met honden.
Om dit grijze gebied af te kaderen zullen er dus duidelijke wetten moeten zijn. Helaas kun je dan niet uitsluiten dat er dieren onder zullen lijden die wel hulp nodig hebben. Dus van welke kant je het ook bekijkt en wil veranderen, problemen blijven zich voordoen.

Nee hoor, katten zijn niet het enige probleem. Het loslopen is al helemaal het probleem niet.
Registratie is het probleem. En niet het feit dat de registratie in dit geval verkeerd is gegaan. Het probleem is dat iedereen een dier op zijn/haar naam kan zetten, zonder dat dit iets zegt. Zoals bij paarden eigenlijk. Een paspoort van een paard is geen eigendomsbewijs. Het stamboekpapier op naam, zegt voor de wet net zo goed helemaal niks.

Mensen willen echter niet dat er goede registratie voor paarden komt, omdat ze bang zijn voor specifieke belastingen.

Terwijl bij een juiste registratie, er bij het vangen al gezien kan worden dat een dier van dichtbij komt en dus zeer waarschijnlijk geen zwerver is. Kwestie van even aanbellen en je weet het.
Omdat dan onomstotelijk vast staat wie de eigenaar is, kan een dier ook niet meer ontvreemd worden. Daar bestaat dan geen onduidelijkheid meer over.

Het niet goed overzetten van een adres zal op deze manier ook nauwelijks meer voorkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 21:34

In de regio waar ik woon de volgende prijzen:

Tarieven retour eigenaar
Dagtarief kat € 6,50
Dagtarief hond € 10,50
Ophalen. € 37,50

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 21:35

Het is heel eenvoudig na te gaan of de chip van je kat op jouw naam staat. Sowieso iets wat je zelf moet doorgeven, dus dat TS de dupe is van een registratie fout vind ik heel lastig om zomaar aan te nemen.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 21:38

Qerty schreef:
Het is heel eenvoudig na te gaan of de chip van je kat op jouw naam staat. Sowieso iets wat je zelf moet doorgeven, dus dat TS de dupe is van een registratie fout vind ik heel lastig om zomaar aan te nemen.

Ik niet (registratiefout). Overkwam ons ook, twee jaar geleden. Bevestiging van wijziging ontvangen en toch bleek het niet goed tien maanden later... (Computer)systemen zijn niet feilloos.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 21:45

dees_daan schreef:
Medische zorg = noodzakelijke zorg.
Of iets wel of niet noodzakelijk is kunnen we beter aan een dierenarts overlaten. Als die beoordeeld heeft dat de poot waaraan de kat mankt behandeld kan en moet worden dan zal dat zo zijn. Ik zeg niet dat dat zo is maar er worden ook katten opgehaald die bij een dierenarts geweest zijn en waarvan de eigenaar niets wil betalen, moeten ze die ook zomaar mee geven dan? Onder het mom van dan is ie weer thuis?

Daarom ben ik wel benieuwd wat ze TS gevraagd hebben. Alleen ritkosten is €25,00 staat er op hun eigen site. Als ze dat getekend hebben vind ik dat niet heel erg onredelijk. En die €150 aan kosten die hier aangehaald worden geloof ik eerlijk gezegd niet.

nee hoor, een enting is ook medische zorg en soms niet noodzakelijk omdat dier keurig jaarlijks ge-ent is.
In dit specifieke geval is deze kat onterecht gevangen (ik meende mee gevangen tijdens een vangactie van zwerfkatten, maar pin me er even niet op vast, zal zo even zoeken mocht het niet zo zijn zal ik het aanpassen) ook omdat kat geen zwerver is, een tehuis had waar die minder vaak kwam ivm de pas geopende snackbar elders in de straat.
Wat ik probeerde te vertellen (en ja ik ben een hork in uitleggen) is dat het asiel weet wie de huidige eigenaar is, wie de vorige eigenaar was, en toch weigert de kat te laten ophalen door 1 van beide vanwege een topic op bokt, en het dier elders gaat proberen te herplaatsen, en dat vind ik kwalijk. Want als het geen huiskat is, wat ik aan mag nemen want kat was met dochter al op een manege geplaatst als muizenvangers, en herplaatst met medeweten van het asiel op de boerderij van TS, om nu principieel te proberen een ander tehuis te vinden voor die kat.... mede vanwege een topic op bokt waar geen namen werden genoemd, zelfs ontkent werd dat het het betreffende asiel was. Wie is dan de dierenvriend?

Aan Gast4901: ik heb de strekking van al je post begrepen, de manier van reageren niet, maar het is een compliment waard hoe je nu reageert. top hoor..

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 21:45

Jeetje wat slecht! *Gaat snel nog een keer controleren*

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 21:46

Qerty schreef:

Maar dat betekent nog niet dat de kat ook daadwerkelijk van jou is.
Zoals ik (en andere Bokkers) al meerdere keren hebben opgemerkt, geldt dit ook niet voor paarden. Paspoorthouderschap of naam op stamboekpapier betekent immers ook niet dat je de eigenaar van het paard bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 21:46

Kan iemand navolgende tekst uitleggen en dan gaat het om potentiële zwerfdieren

Het betreft voornamelijk zwerfdieren (dieren waarvan een eigenaar kan worden vermoed), maar naast zwerfdieren worden ook afstandsdieren (potentiële zwerfdieren) opgevangen door de DODA.

Het gaat mij erom dat afstandsdieren in een adem genoemd wordt met potentiële zwerfdieren. Want het woordje potentieel is vaag

Wat ik hiermee bedoel is dat als ik het goed begrijp dan zou dat ieder dier met het risico op gedane afstand zijn. Dieren die misschien zwerfdieren worden.
Dat maakt een kat wel heel kwetsbaar
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-01-18 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 21:48

Qerty schreef:

De kat was in overleg met dit asiel, die ook de vangkooi geleverd heeft om de kat te vangen, herplaatst bij TS
sinds men (asiel) altijd met contracten zwaait en roept dat asiel de eigenaar blijft (wat reeds meerdere keren aangehaald is in dit topic gerechtelijk niet stand houd) en de houder het dier in bruikleen krijgt, is het asiel dus ook in gebreke gebleven door hun eigen administratie niet op orde te hebben.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 21:49

Alane schreef:
Qerty schreef:

De kat was in overleg met dit asiel, die ook de vangkooi geleverd heeft om de kat te vangen, herplaatst bij TS
sinds men (asiel) altijd met contracten zwaait en roept dat asiel de eigenaar blijft (wat reeds meerdere keren aangehaald is in dit topic gerechtelijk niet stand houd) en de houder het dier in bruikleen krijgt, is het asiel dus ook in gebreke gebleven door hun eigen administratie niet op orde te hebben.

Maar als het asiel altijd de eigenaar blijft.. moeten zij dan niet de rekening krijgen van de door zichzelf ontvoerde kat :+

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 21:50

Anoniem schreef:
Kan iemand navolgende tekst uitleggen en dan gaat het om potentiële zwerfdieren

Het betreft voornamelijk zwerfdieren (dieren waarvan een eigenaar kan worden vermoed), maar naast zwerfdieren worden ook afstandsdieren (potentiële zwerfdieren) opgevangen door de DODA.

Het gaat mij erom dat afstandsdieren in een adem genoemd wordt met potentiële zwerfdieren. Want het woordje potentieel is vaag

afstandsdieren zijn dieren die niet langer bij hun eigenaar kunnen blijven, om wat voor reden dan ook.
van eigenaar is overleden tot aan "ik wil geen huisdier meer"
Als je je huisdier naar het asiel brengt doe je dus afstand van het dier.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 21:51

Paulina schreef:
Alane schreef:

Maar als het asiel altijd de eigenaar blijft.. moeten zij dan niet de rekening krijgen van de door zichzelf ontvoerde kat :+

ehm.... kijk..... tja... daar zeg je wat....
want als het dier hoge medische kosten krijgt, en je kan die niet betalen, overnemen ze dat ook