Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mcfly schreef:Daar was ik al snel genoeg achter. Een familieli. Heeft er namelijk 1. Niet bepaald een hond die ik in mijn huis wil hebben. Kan totaal niet met andere honden. Denk dat hij ze opvreet als hij de kans krijgt. Geen idee wat er dan met je kinderen gebeurd als je ze er bij laat. Diertje was eerst lief, maar is met 1,5 gigantisch omgeslagen.
Het is niet dat ik me niet in de cane corso heb verdiept hoor.
Dani schreef:Dit onderzoekt focust uitsluitend op agressie jegens mensen. Ik ben het er direct mee eens dat dát inderdaad grotendeels afhankelijk is van de opvoeding, aangezien er (bijna) geen rassen zijn die echt gefokt zijn op mensagressie. Er zijn wél rassen die gefokt zijn op hondagressie of die in aanleg gewoon uiterst onverdraagzaam zijn naar seksegenoten, dus daarbij speelt ras wel degelijk een rol.
Dani schreef:Dit onderzoekt focust uitsluitend op agressie jegens mensen. Ik ben het er direct mee eens dat dát inderdaad grotendeels afhankelijk is van de opvoeding, aangezien er (bijna) geen rassen zijn die echt gefokt zijn op mensagressie. Er zijn wél rassen die gefokt zijn op hondagressie of die in aanleg gewoon uiterst onverdraagzaam zijn naar seksegenoten, dus daarbij speelt ras wel degelijk een rol.
Sonja_vR schreef:en dan helemaal met een enquete zoals dat onderzoek, , word gedrag wel herkend voor wat het is?
hier een border collie in de buurt die volgens het asiel op basis van info van de vorige eigenaar + eigen observaties een hond meegeeft met de aantekeningen dat ze agressief zou reageren op passerende fietsers, auto's, andere honden, mensen etc ,
totaal niet agressief, dier was gewoon zwaar frustie van haar energie niet kwijt kunnen (lichamelijk of geestelijk) maar kreeg aan haar onzekerheid te zien wel continu op haar sodemieter voor het ongewenste gedrag, inmiddels is het een lekker blij hondje waar mee gelopen word, gesport word etc
en zo ken ik meer honden in mijn omgeving die van alles en nog wat zouden zijn en doen, niks van waar, dieren zijn gewoon frustie omdat 3 maal daags een rondje door het dorp gewoon niet genoeg is voor ze