Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Evelijn schreef:Oh.. dat ze wat opgevoed kunnen worden ben ik wel van overtuigd... maar niet in die mate zoals bij een hond of een paard... en het is ook minder belangrijk in mijn ogen dan bij die dieren.. dus is de achtergrond kennen van een konijn niet zo belangrijk als dat zou zijn bij een paard of hond waarbij je graag wil weten wat voor gedrag ouders vertoonde en dat de eerste weken er voldoende aandacht aan opvoeding is besteed.
Mijn konijnen zijn uit de opvang (bij Faniek vandaan) zijn als jong konijntje in het bos gedumpt met broertjes en zusjes. Ik heb een voedster en gecastreerde ram uit kunnen zoeken die niet heel oud waren (voedstertje was paar maanden... ram zat er al langer)
Ik stel geen hoge eisen aan mijn konijnen... ze worden een beetje geaaid als ik wat lekkers voor ze heb... maar dat is meer om te voelen. Ze worden nauwelijks opgetild... alleen als ik denk dat er een niet lekker is... of als ze wel erg uitharen om even te borstelen.
Ze wonen in een grote ren in de tuin en mogen regelmatig vrij rond huppelen (de tuin heb ik grotendeels afgezet). Ik vind het geweldig om naar ze te kijken... ze zijn echt super schattig.
Tiffany schreef:Maar wat zou Dess nu anders moeten doen dan,
De konijntjes zijn er en ze komen allemaal goed terecht zie het probleem niet zo. En niet iedereen die in een "impuls" dieren aanschaft verwaarloosd ze meteen hoor.
En nog wat, opvang is geen verplichting, op een andere manier reclame maken voor je opvang is effectiever dan iemand zijn nestje tot de grond afkraken.
maroescha schreef:Waarom moet er zo moeilijk gedaan worden? Als dess die mensen goed kent, laat het dan lekker. Er kan vanalles gebeuren waardoor je, hoe graag je ook wilt, niet meer voor een dier kan zorgen. We kunnen nou een maal niet in de toekomst kijken.
Moonfight schreef:maroescha schreef:Waarom moet er zo moeilijk gedaan worden? Als dess die mensen goed kent, laat het dan lekker. Er kan vanalles gebeuren waardoor je, hoe graag je ook wilt, niet meer voor een dier kan zorgen. We kunnen nou een maal niet in de toekomst kijken.
Klopt, maar je kan je er wel op voorbereiden
Moonfight schreef:Tiffany schreef:Maar wat zou Dess nu anders moeten doen dan,
De konijntjes zijn er en ze komen allemaal goed terecht zie het probleem niet zo. En niet iedereen die in een "impuls" dieren aanschaft verwaarloosd ze meteen hoor.
En nog wat, opvang is geen verplichting, op een andere manier reclame maken voor je opvang is effectiever dan iemand zijn nestje tot de grond afkraken.
Als ik Dess was zou ik aan de toekomstige eigenaren vragen of ze het echt zien zitten om de komende 10 jaar die beesten te voeren en hun hok te verschonen. Als ze daar bereid toe zijn zou ik ze zeker meegeven! Ik zeg het alleen omdat het zonde zou zijn als de beestjes uiteindelijk in een opvang belanden.
Die laaste zin, was die gericht op mij? Want ik heb niemands nestje afgekraakt;)