Het Konijnentopic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dess

Re: Het Konijnentopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 13:48

Ze bedoeld dat als haar nestje niet was gekomen,dat ze dan ook geen andere konijnen had gekocht. Maar dat ze er een houdt omdat die van haar konijnen komt.. Denk ik?

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 13:51

Oh.. dat ze wat opgevoed kunnen worden ben ik wel van overtuigd... maar niet in die mate zoals bij een hond of een paard... en het is ook minder belangrijk in mijn ogen dan bij die dieren.. dus is de achtergrond kennen van een konijn niet zo belangrijk als dat zou zijn bij een paard of hond waarbij je graag wil weten wat voor gedrag ouders vertoonde en dat de eerste weken er voldoende aandacht aan opvoeding is besteed.

Mijn konijnen zijn uit de opvang (bij Faniek vandaan) zijn als jong konijntje in het bos gedumpt met broertjes en zusjes. Ik heb een voedster en gecastreerde ram uit kunnen zoeken die niet heel oud waren (voedstertje was paar maanden... ram zat er al langer)
Ik stel geen hoge eisen aan mijn konijnen... ze worden een beetje geaaid als ik wat lekkers voor ze heb... maar dat is meer om te voelen. Ze worden nauwelijks opgetild... alleen als ik denk dat er een niet lekker is... of als ze wel erg uitharen om even te borstelen.
Ze wonen in een grote ren in de tuin en mogen regelmatig vrij rond huppelen (de tuin heb ik grotendeels afgezet). Ik vind het geweldig om naar ze te kijken... ze zijn echt super schattig.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 13:55

Dess schreef:
Ze bedoeld dat als haar nestje niet was gekomen,dat ze dan ook geen andere konijnen had gekocht. Maar dat ze er een houdt omdat die van haar konijnen komt.. Denk ik?

Idd! :)

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 14:09

Zo, dat viel gelukkig mee.... Wel flink ontstoken, de huid!
Prik tegen de pijn, zalf tegen de kale huid om de ontsmetten en te verzorgen. Föhnen (voorzichtig) mag ook.
En alleen hooi eten want hij eet dt te weinig. Zijn tanden slijten niet goed genoeg om eten goed te kunnen kauwen, en dan krijg je dus dit.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 14:14

Evelijn schreef:
Oh.. dat ze wat opgevoed kunnen worden ben ik wel van overtuigd... maar niet in die mate zoals bij een hond of een paard... en het is ook minder belangrijk in mijn ogen dan bij die dieren.. dus is de achtergrond kennen van een konijn niet zo belangrijk als dat zou zijn bij een paard of hond waarbij je graag wil weten wat voor gedrag ouders vertoonde en dat de eerste weken er voldoende aandacht aan opvoeding is besteed.

Mijn konijnen zijn uit de opvang (bij Faniek vandaan) zijn als jong konijntje in het bos gedumpt met broertjes en zusjes. Ik heb een voedster en gecastreerde ram uit kunnen zoeken die niet heel oud waren (voedstertje was paar maanden... ram zat er al langer)
Ik stel geen hoge eisen aan mijn konijnen... ze worden een beetje geaaid als ik wat lekkers voor ze heb... maar dat is meer om te voelen. Ze worden nauwelijks opgetild... alleen als ik denk dat er een niet lekker is... of als ze wel erg uitharen om even te borstelen.
Ze wonen in een grote ren in de tuin en mogen regelmatig vrij rond huppelen (de tuin heb ik grotendeels afgezet). Ik vind het geweldig om naar ze te kijken... ze zijn echt super schattig.

Misschien is het bij mij konijnen anders omdat het teddy's zijn, dus lange haren, dus verzorging nodig. Als ik ze niet kam (minstens 1x in de week), dan gaan ze hoe dan ook problemen met hun vachtje krijgen.
Dus dan vind ik het zeker wel belangrijk dat ik weet dat ze vanaf het begin af en toe aangeraakt zijn.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 15:02

Maar wat zou Dess nu anders moeten doen dan,

De konijntjes zijn er en ze komen allemaal goed terecht zie het probleem niet zo. En niet iedereen die in een "impuls" dieren aanschaft verwaarloosd ze meteen hoor.

En nog wat, opvang is geen verplichting, op een andere manier reclame maken voor je opvang is effectiever dan iemand zijn nestje tot de grond afkraken.

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 15:28

Tiffany schreef:

De konijntjes zijn er en ze komen allemaal goed terecht zie het probleem niet zo. En niet iedereen die in een "impuls" dieren aanschaft verwaarloosd ze meteen hoor.

En nog wat, opvang is geen verplichting, op een andere manier reclame maken voor je opvang is effectiever dan iemand zijn nestje tot de grond afkraken.

Als ik Dess was zou ik aan de toekomstige eigenaren vragen of ze het echt zien zitten om de komende 10 jaar die beesten te voeren en hun hok te verschonen. Als ze daar bereid toe zijn zou ik ze zeker meegeven! Ik zeg het alleen omdat het zonde zou zijn als de beestjes uiteindelijk in een opvang belanden.

Die laaste zin, was die gericht op mij? Want ik heb niemands nestje afgekraakt;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 15:31

Waarom moet er zo moeilijk gedaan worden? Als dess die mensen goed kent, laat het dan lekker. Er kan vanalles gebeuren waardoor je, hoe graag je ook wilt, niet meer voor een dier kan zorgen. We kunnen nou een maal niet in de toekomst kijken.

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 15:48

maroescha schreef:
Waarom moet er zo moeilijk gedaan worden? Als dess die mensen goed kent, laat het dan lekker. Er kan vanalles gebeuren waardoor je, hoe graag je ook wilt, niet meer voor een dier kan zorgen. We kunnen nou een maal niet in de toekomst kijken.

Klopt, maar je kan je er wel op voorbereiden ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 15:50

Ik was hier gister trouwens om te zeggen dat nijntjes een beetje stonken. Ze hebben nu ook een beetje diarree, dus ik denk. Dat de combi ander hooi + wat meer groente toch een beetje de boosdoener is geweest. Mix nu het nieuwe hooi met het oude en veder even rustig aan tot ze weer echte keutels hebben :)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 15:54

Moonfight schreef:
maroescha schreef:

Klopt, maar je kan je er wel op voorbereiden ;)

Deze mevrouw in kwestie had toch al in het verleden konijnen gehad of niet?
Lijkt mij dat ze dan toch het een en ander wel zal weten wat betreft voeding/verzorging.
*Maar een goede voorbereiding is ten alle tijde natuurlijk noodzakelijk!*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 15:55

Dan nog, kun je je niet voorbereiden op ernstige financiële situaties .. Die met deze economie steeds normaler zijn ;)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 15:56

Maarre, we zitten op de 100 pagina's (al overheen). Moet er niet een deel II komen? ;)

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 15:58

Nayomie schreef:
Maarre, we zitten op de 100 pagina's (al overheen). Moet er niet een deel II komen? ;)

Eigelijk wel :D

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 16:00

Moonfight schreef:
Nayomie schreef:

Eigelijk wel :D

Had stiekem al getemd. :Y)
Wie maakt deel 2? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 16:03

O.o 100 pagina's al voorbij , jullie kletsen wat af vandaag :+

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 16:04

Ik wil het wel doen:)
Maar Dess had deze gemaakt, dus Dess kan het ook doen.

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 16:10

Moonfight schreef:
Tiffany schreef:

Als ik Dess was zou ik aan de toekomstige eigenaren vragen of ze het echt zien zitten om de komende 10 jaar die beesten te voeren en hun hok te verschonen. Als ze daar bereid toe zijn zou ik ze zeker meegeven! Ik zeg het alleen omdat het zonde zou zijn als de beestjes uiteindelijk in een opvang belanden.

Die laaste zin, was die gericht op mij? Want ik heb niemands nestje afgekraakt;)

Het is de vriendin van me vader, die zie ik wekelijks. Als ik merk dat het niet goed gaat of ze ze toch niet meer willen neem ik ze gewoon terug. Onze tuin is groot genoeg. En als dat niet zo was had ik samen met hun een ander goed plekje voor ze gezocht. Bijvoorbeeld bij mijn stage op de kinderboerderij. Daar is ook nog wel plek voor 2 nijntjes, op zo'n grote gras bult met tunnels enzo erin.

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 16:11

Moonfight schreef:

Jij mag het wel doen hoor! :D
We kunnen omstebeurt wel een doen ja :j iedereen een keer.

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 16:16

Dess schreef:
Moonfight schreef:

Jij mag het wel doen hoor! :D
We kunnen omstebeurt wel een doen ja :j iedereen een keer.

Oke, ik ga hem maken!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 16:16

Ik ben benieuwd!
Dan kan ik straks weer lekker zeuren over mijn konijn <3

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 16:22

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 16:36

Moonfight schreef:

Mijn konijnen heten trouwens Nikki & Binky + 4 jonkies
Weet niet of je het er nog bij kan zetten?

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 16:38

Dess schreef:
Moonfight schreef:

Mijn konijnen heten trouwens Nikki & Binky + 4 jonkies
Weet niet of je het er nog bij kan zetten?

Jup:)

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 16:45

Ik zal dit topic even temmen, dan kan deze op slot ;)