Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Solleke_Noah schreef:Haha ok, grappig wel want de dingen die je noemt als niet zo plezierig (kwijlen, eigen zin doen als het uitkomt etc) vind ik persoonlijk wel typisch voor dogachtigen
Citaat:Wij hebben zelf sinds een aantal maanden een heidewachtel, is een super lieve hond maar heeft wel veel beweging nodig. Ook is me op de cursus verteld dat dit soort honden echt mentale uitdaging nodig heeft zoals jachttraining of andere training, wanneer je hier geen zin in hebt kun je beter voor een ander ras gaan.
Van schreef:mijn zus heeft sinds kort ook een Cane Corso
is nog een pup dus heel veel kan ik er niet over zeggen maar tot nu toe vind ik het qua karakter echt een heel leuk hondje en ik ben zelf absoluut niet van dit type hond.
En toch ook nog best atletisch gebouwd, hardlopen zou geen probleem moeten zijn
MightyMike schreef:Cane Corso en Am. Bulldog overigens ook naar geïnformeerd voor we de eng. mastiff namen, maar die vielen voor ons af vanwege karakter. Voor ons erg belangrijk ivm kleine kinderen, maar wellicht voor iedereen een andere ervaring, ik kreeg erg het beeld van powerdogs met een onstabieler karakter, prima hoe je er zelf mee om wilt gaan, maar moet je dan wel kunnen en willen. Met name de am bulldog ook veel negatieve verhalen van gehoord. Boerboel heb ik er ook van gezien, prachtige honden, werkelijk, maar een erge 1manshond lijkt het, beetje te waaks, waardeert geen grapje om het zo maar te zeggen, die is niet open te benaderen, daar houd ik persoonlijk niet zo van, niet voor de beginner. De bullterrier lijkt mij ook wel erg leuk, maar zijn volgens mij weer een tik lomper, eigenwijzer dan de boxer. Succes met je keuze!