Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wesco

Re: Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 19:35

straffen voor de mensen die dit de honden aangedaan hebben in het laserasiel lijkt me beter

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 19:40

Snoevie schreef:
het ergste is gewoon dat de dieren de dupe zijn van de mensen,dat is het hele hoofdpunt.
waarom kunnen de mensen met verschillende standpunten niet gewoon samen werken ipv dit weer te gaan oprakelen en te bekvechten.

enige wat ik er nog over wil zeggen is dat ik erg verdrietig word van hoe mensen met dieren omgaan.(niet alleen met dit)
geen enkel dier zou moeten sterven om datgene wat hij/zij is.

ik ben bang dat dit alles niet snel zal verbeteren

Dat is de kringloop van het leven, elke actie van de mens zal dieren te dupen van zijn, waar jou huis staat is een biotoop van enkele dieren verwoest

Dat de dieren weg moeten van hun baasje begrijp ik, ik weet niet wat er op die fotos gebeurt is, dus oordeel ik ook niet. Dat zal ik later wel kunnen doen, dan kom ik er wel op terug Knipoog
Ik snap ook dat de dieren doodgespoten moeten worden, want als er dan iets gebeurd met die honden bv een bijtincident zal het een feestje zijn, en willen ze ook niet aan hun laars hebben

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 19:41

griebels schreef:
Elk dier dient goed verzorgt te worden, en deze foto's tonen aan dat dat hier niet het geval is.

Inderdaad!!!
Wat erg allemaal Huilen Huilen Huilen Huilen arme dieren!!!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 19:42

meissielief schreef:
straffen voor de mensen die dit de honden aangedaan hebben in het laserasiel lijkt me beter

die hebben dit niet gedaan bij de honden!
ten eerste is het zeeeer overdreven, nu lijkt het dat alle honden met verwondingen zijn, maar dat zijn er slechts enkele, en ten tweede doen de honden zichzelf dit aan. Sommige honden komen compleet gestoord bij deze asiels aan, dan bijten ze zichzelf en/of doen ze andere dingen om dit soort wonden te krijgen/toebrengen.

de baasjes van deze honden wisten dat ze een verkeerd ras kochten, alleen zij zijn schuldig aan deze praktijken.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 19:45

Knappe hond die zichzelf of een andere hond brandwonden kan geven.
Of had ie stiekem een aansteker mee naar binnen gesmokkeld? Clown

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 19:50

kan ook iets anders zijn dan brandwond dat kunnen we niet van een foto zien Knipoog

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 19:56

Klopt, het hoeven geen brandwonden te zijn

Het lijken gewoon kale plekken, kan meerdere oorzaken hebben.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 19:58

Mensen studeren zes jaar om forensische verwondingen op foto te herkennen, omdat zoveel dingen kunnen lijken op wat ze niet zijn. Dus daarom is het ook gevaarlijk en moeilijk om er een oordeel over te geven.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 20:01

Dan nog vraag ik me af hoe een hond aan zo'n plek komt.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 20:02

Needje, hij kan zichzelf geschuurd hebben langs de muur, of na zijn dood zijn versleept over de grond. Hij kan erge last hebben van vlooien en zichzelf hebben gejeukt. Hij kan een huidaandoening hebben.
Laatst bijgewerkt door Storm op 02-01-08 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 20:02

Needje schreef:
Dan nog vraag ik me af hoe een hond aan zo'n plek komt.

Daar ben ik het wel mee eens, waarom hebben ze de honden niet laten onderzoeken. Want zoals ik het versta, worden ze vrij gegeven na het doodspuiten? Daarmee zouden ze veel sterker gestaan hebben dan met fotos

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 20:04

Bekend is iig dat de hond dit niet had voor hij naar het asiel ging.

Storm

Katiavl, onder de foto staat dat ze helaas het lichaam van deze hond niet hebben, dus het blijft gissen.

Limanade

Storm76 schreef:
meissielief schreef:

die hebben dit niet gedaan bij de honden!
ten eerste is het zeeeer overdreven, nu lijkt het dat alle honden met verwondingen zijn, maar dat zijn er slechts enkele, en ten tweede doen de honden zichzelf dit aan. Sommige honden komen compleet gestoord bij deze asiels aan, dan bijten ze zichzelf en/of doen ze andere dingen om dit soort wonden te krijgen/toebrengen.

de baasjes van deze honden wisten dat ze een verkeerd ras kochten, alleen zij zijn schuldig aan deze praktijken.

1 hond met een verwonding is al teveel!
het gebeurt bij bepaalde laserasiels en GODZIJDANK niet bij allemaal.. weet ook dat er asiels zijn die WEL begaan zijn met de hondjes en er ook alles aan doen om de honden een zo normaal mogelijk verblijf te laten hebben
maar er zijn er een aantal waar de honden gewoon verwaarloosd worden en dat moet gewoon stoppen!
het is toch te gek voor woorden hoe sommige mensen hun hond terug krijgen!! onder de onverklaarbare nog bloedende open wonden.. kale plekken en sterk vermagerd
er is laatst een hond vrijgekomen waarvan de eigenaar een potje medicijnen had mee gegeven toen de hond in beslag werd genomen.. bij terug gave hond was dit potje onaangeroerd.. dat is toch te belachelijk voor woorden!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 20:05

Needje schreef:

Maar is er bekend hoelang de hond daar is geweest? of dat hij vlooien had? Of dat hij misschien al een huidaandoening onder de leden had? Helaas niet, dus zekerheid is er niet.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 20:07

Storm76 schreef:
Katiavl, onder de foto staat dat ze helaas het lichaam van deze hond niet hebben, dus het blijft gissen.

Maar de honden liggen op bloemen, en de bloemen liggen in de woonkamer

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 20:07

Storm76 schreef:
Needje schreef:

Maar is er bekend hoelang de hond daar is geweest? of dat hij vlooien had? Of dat hij misschien al een huidaandoening onder de leden had? Helaas niet, dus zekerheid is er niet.

en al had de hond een aandoening aan de huid.. dan had deze verzorgd moeten worden en dat is het niet!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 20:08

katiavl schreef:
Storm76 schreef:

Maar de honden liggen op bloemen, en de bloemen liggen in de woonkamer

crematorium Knipoog

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 20:08

Dat hoort niet uit te maken. Als je zegt goed te zijn voor de beesten, zorg je dat een ziek dier geholpen wordt. Maar niemand doet iets omdat ze meestal toch ingeslapen worden.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 20:09

LimaGentle schreef:
het gebeurt bij bepaalde laserasiels en GODZIJDANK niet bij allemaal.. weet ook dat er asiels zijn die WEL begaan zijn met de hondjes en er ook alles aan doen om de honden een zo normaal mogelijk verblijf te laten hebben
maar er zijn er een aantal waar de honden gewoon verwaarloosd worden en dat moet gewoon stoppen!
het is toch te gek voor woorden hoe sommige mensen hun hond terug krijgen!! onder de onverklaarbare nog bloedende open wonden.. kale plekken en sterk vermagerd
er is laatst een hond vrijgekomen waarvan de eigenaar een potje medicijnen had mee gegeven toen de hond in beslag werd genomen.. bij terug gave hond was dit potje onaangeroerd.. dat is toch te belachelijk voor woorden!

Sommige honden vertikken het om nog te eten als ze daar zijn, ze zullen niet het lekkere voer krijgen zoals thuis. En over de medicijnen, het zou kunnen dat de hond direct is ingeslapen na de inname van het diertje.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 20:10

Storm76 schreef:
LimaGentle schreef:

Sommige honden vertikken het om nog te eten als ze daar zijn, ze zullen niet het lekkere voer krijgen zoals thuis. En over de medicijnen, het zou kunnen dat de hond direct is ingeslapen na de inname van het diertje.

lezen Knipoog

de hond is vrijgekomen onder de uitslag die de meegegeven medicatie had kunnen voorkomen

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 20:12

Needje schreef:
Dat hoort niet uit te maken. Als je zegt goed te zijn voor de beesten, zorg je dat een ziek dier geholpen wordt. Maar niemand doet iets omdat ze meestal toch ingeslapen worden.

dat denk ik ook, en ik kan me ook voorstellen dat niet alle dieren even 'vriendelijk' zijn als je ze wilt behandelen aan een aandoening die misschien wel zeer doet als je er zalf opsmeerd. Ik zou me toch ook niet laten bijten, dit ras word ook niet voor niks in beslag genomen. (ik wil niet zeggen dat alle dieren vals zijn, maar bekend is dat er flink wilde honden tussen zitten)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 20:13

LimaGentle schreef:
lezen Knipoog

de hond is vrijgekomen onder de uitslag die de meegegeven medicatie had kunnen voorkomen

ik had het niet over 1 hond, maar in het algemeen

en waar stond in jouw post dat deze hond uitslag had??? er stond alleen dat de hond medicijnen nodig had, niet waarvoor hij deze moest hebben.
Laatst bijgewerkt door Storm op 02-01-08 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 20:13

Storm76 schreef:
Needje schreef:

dat denk ik ook, en ik kan me ook voorstellen dat niet alle dieren even 'vriendelijk' zijn als je ze wilt behandelen aan een aandoening die misschien wel zeer doet als je er zalf opsmeerd. Ik zou me toch ook niet laten bijten, dit ras word ook niet voor niks in beslag genomen. (ik wil niet zeggen dat alle dieren vals zijn, maar bekend is dat er flink wilde honden tussen zitten)

ik wil liever een pitbullachtige insmeren met een zalfje dan een golden hoor Tong uitsteken
pitbullachtigen hebben over het algemeen een hogere pijngrens en zullen dus minder snel van zich af happen dan een ander ras

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 20:14

En anders bestaat er ook nog altijd een muilkorf.