Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ashleytjuhh

Re: Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 16:18

xanthippe daar kan de ts niks aan doen nee dat zei een bericht er op zet snap ik wel. maar dat van de rest niet :n

hoop dat de kat binnenkort weer lekker komt aangelopen bij ts thuis :j

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 16:20

janouk schreef:
Arme kat, van vrije, schuwe erfkat naar een opgesloten asielkat, de dupe vanwege een principe kwestie. :x

Helemaal mee eens.

Voor de rest: wat een sensatiezoekers zitten er op Bokt :x

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 16:23

Ashleytjuhh schreef:
xanthippe daar kan de ts niks aan doen nee dat zei een bericht er op zet snap ik wel. maar dat van de rest niet :n

hoop dat de kat binnenkort weer lekker komt aangelopen bij ts thuis :j

Dat dus inderdaad :)

Ik hoop het ook, zou een mooi einde zijn aan toch wel een heel vervelend verhaal.
Kat terug op haar plaats op het vertrouwde erf en samen met haar dochter, lekker muisjes vangen.
TS wordt dan niet op kosten gejaagd en asiel hoeft geen wederwoord of geste te geven.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 16:37

Anoniem schreef:
Blij dat ik eindelijk de juiste toon heb gevonden na 100 pagina’s

Uiteindelijk bedoelde je het goed voor de kat.

Volgens mij heb jij aangegeven dat je de kat wel wilde ophalen voor ts.. respect!

Schreef jij hier ergens niet dat je autisme hebt?
Dan past het zoeken naar de juiste toon ook bij je! (en anders sorry voor de misvatting..)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 16:43

Wat een onzin. Moeten we TS haar verhaal maar uitsluiten en niks geloven van wat ze zegt? Dat asiel heeft haar gewoon opgelicht, klaar. TS deelt informatie, zitten altijd meerdere kanten aan dat is zo. Maar op basis van wat TS verteld en de andere ervaringen met betreffende asiel vind ik het gewoon oplichterij. En Peter R heeft hier geen zak mee te maken.

CharleyT schreef:
Shaggy09 schreef:
Waarom Corrie? Mensen die andere mensen eigenlijk een soort van oplichten mogen geen problemen krijgen? Dat Facebook recensie gedoe vind ik ook te ver gaan, maar als het asiel maar word aangepakt voor deze rare praktijken.

Ooit van hoor en wederhoor gehoord? Een soort van oplichten zeg je, pittig hoor. En allemaal op basis van Bokt informatie?
Of als een echte Peter R. op onderzoek gegaan en alle partijen gesproken enzo??

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 16:47

Sweetgirl1 schreef:
bigone schreef:
En dierenasiel , ik hoop dat jullie niet na heel veel tijd, want gezien de omschrijving zal deze kat niet snel een huisje vinden, de kat laten hemelen.

Geloof me, Ik heb met een verwilderde kat gewerkt, Die heeft ook een baasje gekregen en is nu zo tam als het maar zijn kan.
Dus mensen, HET KAN WEL!!

Alles kán, die ene kat betekent niet elke kat.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 16:52

Ik geloof dat niemand zich hier druk hoeft te maken over schuldigheid aan smaad/laster. Dat gaat echt een heel stukje verder dan een topic op Bokt waar het asiel niet eens met naam/toenaam wordt genoemd. Er was een link, die is al verwijderd door degene die het heeft geplaatst. Persoonlijk heb ik nog steeds geen idee over welk asiel het gaat en dat boeit me eigenlijk ook niet.

Tevens las ik nog dat iemand dacht dat het asiel mogelijk stil was omdat ze dachten juridisch sterk te staan... Dat denk ik namelijk niet. Er is hier in dit topic al meerdere keren genoemd dat het juridisch gezien moeilijk is om vast te stellen wie de eigenaar is van een paard, laat staat een kat (of welk ander dier waar geen I&R/UBN verplichting aan vast zit). We kennen natuurlijk allemaal de vele rechtszaken en ontvreemdingen die leidden tot rechtszaken met betrekking tot paarden.
Bij een auto zal je dit niet hebben. Koeien, geiten, schapen, varkens ook niet.

De vraag die in mijn ogen daarom eigenlijk centraal zou moeten staan is: Wie is juridisch gezien de eigenaar? En zijn overeenkomsten in deze gevallen überhaupt geldig te verklaren?
Als ik me niet vergis is het bij paarden vaak het geval dat degene die tot de datum van het geschil kan laten zien wie er voor het dier heeft gezorgd (financieel gezien), de rechtmatige eigenaar. Dus moet je afschriften/bonnen overleggen. Nu is dat in het geval van katten vrij lastig natuurlijk :+

Daarnaast, als je als organisatie van mening bent sterk te staan, moet je met iets meer steekhoudende argumenten komen dan het asiel heeft gedaan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 17:09

Tango1979 schreef:
Palmera schreef:
Alle bokkers die de moeite nemen nu slechte beoordelingen te geven op de FB pagina moeten zich echt de ogen uit hun kop schamen!

Ongelooflijk sneu is het vooral dat jullie dit doen terwijl het niet eens júllie ervaring met het betreffende asiel is. Gewoon 'ons bokkertje krijgt haar zin niet' en dus 'moet dat asiel kapot'.

Te triest en zielig voor woorden, en op één na ontbreekt het ook nog aan de ballen om uberhaubt wat te schrijven. Lafaards, echt, schaam jullie diep!

+1

Ooit gehoord van de uitdrukking: de waarheid ligt in het midden?

Ik vind dit echt sneu voor het asiel, die hebben voor zover ik het kan achterhalen gewoon naar eer en geweten gehandeld. En zie waar ze allemaal voor uit worden gemaakt. Sommige mensen hebben een lesje volwassen communiceren nodig in mijn optiek.

Ondanks dat het asiel hier in een negatief daglicht wordt geplaatst, ken ik ook veel goede verhalen die hier zeker tegenop wegen.
Dat mag ook best genoemd worden. De waarheid ligt hier in het midden en ook TS heeft fouten gemaakt.
Ze heeft zelf besloten de kat op te geven, dus in die zin valt het asiel nu weinig meer te verwijten.
Hopelijk hebben beide partijen van deze zaak wat geleerd. Dan is het toch allemaal niet voor niets geweest.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 17:14

Ik hoor het al vaker voorbijkomen: hopelijk beide iets geleerd/goede les/harde les. Maar zoals TS best duidelijk aangeeft, zij ziet hier geen les in. Omdat het principes zijn voor haar. En ik vind dat geen probleem hoor, in tegendeel. Alleen het verbaast me dat veel blijven hameren op dat dit een leermomentje is.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 17:17

Ik heb de website wel opgezocht en gelezen, voor de rest niks.
Is niet aan mij om daar negatieve reactie's neer te zetten want ik ken dat asiel niet.
Ben benieuwd hoe het afloopt met de poes.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 17:18

Shaggy09 schreef:
Ik hoor het al vaker voorbijkomen: hopelijk beide iets geleerd/goede les/harde les. Maar zoals TS best duidelijk aangeeft, zij ziet hier geen les in. Omdat het principes zijn voor haar. En ik vind dat geen probleem hoor, in tegendeel. Alleen het verbaast me dat veel blijven hameren op dat dit een leermomentje is.

Nou, misschien niet voor TS, maar dan voor anderen?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 17:19

Marjoow schreef:
Ook dit is een aanname. Je weet namellijk niet hoe de communicatie werkelijk is gegaan, je weet alleen hetgeen wat de TS verteld. Je hebt de mail niet gelezen etc. Wellicht staan er wel hele nette geformuleerde zinnen in de mail met een begrijpelijke onderbouwing maar heeft TS het zover samengevat dat zulke delen wegvallen.

Precies en zolang het tegendeel of anders niet bekend wordt gemaakt, kun je alleen hetgeen TS geschreven beoordelen of veroordelen.
Wellicht/misschien/hopelijk/waarschijnlijk.... verwachtingen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 17:20

Cayenne schreef:
Shaggy09 schreef:

Nou, misschien niet voor TS, maar dan voor anderen?

Wat ik heb geleerd is dat ik meteen op zoek moet gaan naar mijn katten want anders worden ze misschien gelokt middels voer om in het asiel te eindigen. En mijn katten zijn zeker te paaien met lekker voer, het zijn erfkatten dus muizenvangers.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 17:21

Oh ja dat is ook zeker zo. Alleen zie al het gehele topic van die strenge zinnen van: leer van deze harde les TS! En dat verbaast mij want TS trekt zich imo er niet echt veel van aan en laat dat ook weten.

Edit: @cayenne

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 17:45

Ik denk dat TS er zich zeker iets van aantrekt want anders had ze helemaal geen moeite gedaan om de kat te vinden of een topic te openen. Harde les?? Ik moet nog eens zien hoeveel bokkers zich er meteen bij neerleggen, 150 euro dokken en gewoon weer doorgaan, vooral in deze situatie. Iedereen die zo hard schreeuwt van harde les heeft zeer waarschijnlijk nog nooit in dit schuitje gezeten, ik zou zeer waarschijnlijk precies zo gereageerd hebben en ik heb een rechtsbijstand dus ik had het absoluut hogerop gezocht, vooral wanneer zo'n asiel dan ook nog gewoon weigert om de kat zelfs tegen betaling mee te geven en ook nog medische handelingen uitvoert terwijl ze dit eerst hadden kunnen overleggen. Ze wisten van wie de kat was maar nu is het principekwestie van twee kanten geworden met inderdaad, de kat als lijdend voorwerp. Een asiel zou het beste met dieren voor moeten hebben en in dit geval hadden ze gewoon het gesprek even aan moeten gaan. Kan me maar zo voorstellen dat bij een fatsoenlijk gesprek ze er vast wel uit waren gekomen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 17:49

Bigone, maar in dat geval ga je slechts uit van één kant van het verhaal. We kennen de kant van het asiel niet, dus op basis van enkel het verhaal van TS is nog geen conclusie te trekken. Om het asiel meteen als foute organisatie te bestempelen vind ik dan weer te ver gaan.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 17:59

Cayenne schreef:
Bigone, maar in dat geval ga je slechts uit van één kant van het verhaal. We kennen de kant van het asiel niet, dus op basis van enkel het verhaal van TS is nog geen conclusie te trekken. Om het asiel meteen als foute organisatie te bestempelen vind ik dan weer te ver gaan.

Er is prima een conclusie te trekken.
Wie betaalt bepaald, en niet in positieve zin.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 18:11

Waarom moet je per sé één conclusie kunnen trekken? Iedereen trekt zijn eigen conclusie naar aanleiding van dit verhaal lijkt me. Dat hoeft niet allemaal dezelfde conclusie te zijn.

Ik weet in ieder geval wel dat ik geen dier uit het asiel ga halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 18:19

Mijn conclusie van dit topic is: voor of tegenstander van dit verhaal we zijn het allemaal eens dat het voor de kat niet goed is wat hier gebeurd. Dus op een bepaald punt zijn we het allemaal eens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 18:21

Anoniem schreef:
Shadow0 schreef:
Wat voor bescherming acht je nodig? Wat voor verschrikkelijke dingen denk je dat er gaan gebeuren die je niemand gunt? Je geeft aan dat je je zorgen maakt, maar wat is je zorg hierin precies?

Mijn zorg is dat er nu nog iemand bevestigd dat men beticht kan worden van een lastercampagne. En ondanks dat ik verschrikkelijk boos geweest ben gun ik het niemand dat te moeten ondergaan. Ik reageer fel en primair dat weet ik zelf maar ik geniet niet van het feit dat iemand problemen kan krijgen. Als dat voorkomen kan worden vind ik dat beter.

Even een reality-check: Hoe realistisch vind je jouw redenatie nou echt, op een schaal van 1 tot 10? Denk je echt dat er een reeele kans is dat iemand een strafzaak voor laster aan z'n broek krijgt?

Je hebt er een asiel nodig dat tijd en moeite gaat steken in een aangifte. En een politieagent die bereid is die op te nemen. Recherche die vervolgens tijd en moeite gaat steken in opsporing van de dader. Dan moet ook nog aannemelijk is dat er sprake is van laster (dus wat er geschreven is, moet onomstotelijk bewezen onwaar en beschadigend zijn). En dan heb je nog een demente officier van justitie nodig die brood ziet in zo'n zaak en dus artikel 7 van onze grondwet, vrijheid van meningsuiting, opeens helemaal is vergeten :')

Die lui hebben allemaal wel wat beters te doen dan zich bezig te houden met dit soort kleinzielige ruzietjes op internet. Gelukkig wel. :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 18:23

Anoniem schreef:
Mijn conclusie van dit topic is: voor of tegenstander van dit verhaal we zijn het allemaal eens dat het voor de kat niet goed is wat hier gebeurd. Dus op een bepaald punt zijn we het allemaal eens

Nou, niet voor een ander gaan praten. Laat iedereen voor zichzelf bepalen of ze de kat de dupe vinden.

Ik ga er vanuit dat het verhaal nog niet ten einde is. In tussentijd krijgt die kat z'n natje en droogje wel hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 18:30

safina schreef:
Shadow0 schreef:
Wat voor bescherming acht je nodig? Wat voor verschrikkelijke dingen denk je dat er gaan gebeuren die je niemand gunt? Je geeft aan dat je je zorgen maakt, maar wat is je zorg hierin precies?

Even een reality-check: Hoe realistisch vind je jouw redenatie nou echt, op een schaal van 1 tot 10? Denk je echt dat er een reeele kans is dat iemand een strafzaak voor laster aan z'n broek krijgt?

Je hebt er een asiel nodig dat tijd en moeite gaat steken in een aangifte. En een politieagent die bereid is die op te nemen. Recherche die vervolgens tijd en moeite gaat steken in opsporing van de dader. Dan moet ook nog aannemelijk is dat er sprake is van laster (dus wat er geschreven is, moet onomstotelijk bewezen onwaar en beschadigend zijn). En dan heb je nog een demente officier van justitie nodig die brood ziet in zo'n zaak en dus artikel 7 van onze grondwet, vrijheid van meningsuiting, opeens helemaal is vergeten :')

Die lui hebben allemaal wel wat beters te doen dan zich bezig te houden met dit soort kleinzielige ruzietjes op internet. Gelukkig wel. :D

Naar aanleiding van jouw vraag wilde ik eerst opzoeken of het onder civiel recht of strafrecht viel want dat weet ik niet. Dus na deze vraag te googleen kwam er een item over laster via de media wij helpen u. Dan kwam je op de link uit die ik geplaatst heb.
Als het civiel recht is dan kun je het namelijk gewoon af met een advocaat en de gerechtskosten zijn dan voor de verliezer. Of er ook maar een advocaat is die dit aanneemt is een tweede verhaal. Ik ken de wet niet goed genoeg ( en ik denk vandaar mijn angst voor dit hele gebeuren, onbekend maakt onbemind ). Ik heb de site niet helemaal doorgenomen maar het triggerde me omdat ze hier dus gewoon reclame voor maken.

https://appelman.nl/smaad-laster/

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 18:32

Dan zullen ze het druk hebben want dit soort 'laster' komt heeeel vaak voor.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 18:42

Anoniem schreef:
Naar aanleiding van jouw vraag wilde ik eerst opzoeken of het onder civiel recht of strafrecht viel want dat weet ik niet. Dus na deze vraag te googleen kwam er een item over laster via de media wij helpen u. Dan kwam je op de link uit die ik geplaatst heb.
Als het civiel recht is dan kun je het namelijk gewoon af met een advocaat en de gerechtskosten zijn dan voor de verliezer. Of er ook maar een advocaat is die dit aanneemt is een tweede verhaal. Ik ken de wet niet goed genoeg ( en ik denk vandaar mijn angst voor dit hele gebeuren, onbekend maakt onbemind ). Ik heb de site niet helemaal doorgenomen maar het triggerde me omdat ze hier dus gewoon reclame voor maken.

https://appelman.nl/smaad-laster/

Hoezo reclame? Het is gewoon een pagina op hun website, waarin ze uitleggen wat het is en hoe en wanneer ze je kunnen helpen.

Als ik een dressuurstal heb, ga ik toch op mijn website ook uitleggen wat de mogelijkheden zijn?
Dat hoort bij dienstverlening. Als je klanten wil, moet je duidelijk zijn in wat je te bieden hebt, anders gaan ze wel naar een ander :+
Laatst bijgewerkt door Janine1990 op 17-01-18 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 18:42

Je kunt overal artikelen googelen die spreken voor jouw standpunt. Of dat ook de realiteit is, dat is een ander verhaal.