Bokkers met vissen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 12:45

CoRiNa1983 schreef:
okay, ik zal eens kijken hoe het zit met garnalen en CPO, (geen idee wat cpo's zijn)

en die zebravis ga ik dan maar wegdoen kijken of er iemand is die hem wil.

Een oranje dwergkreeft :). Erg leuke diertjes, wel wat agressief maar ze gaan goed met garnalen.

Anoniem

Re: Bokkers met vissen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 13:31

Moet er geen nieuw topic geopend worden :+

Ik gister vol goede moed naar die viswinkel met mijn cadeaubon van 30 euro. En toen kwam ik erachter dat ik momenteel alles al heb :+ Heb alleen flesje Easy Carbo mee genomen, maar die heb ik zelf gewoon betaald.

Dus nu moet ik wel sparen voor groter aquarium _O-

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 14:07

Oh nou je het zegt.. Kunnen beter een hk aan maken :p
Wil ik wel doen ? Als jullie dat willen :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 14:09

Even overleggen met een mod, lijkt me :). Er bestaat namelijk al een centraal topic voor aquarianen.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 14:12

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 14:28

Hoi iedereen, hier mijn aquarium, eergister opgestart, vandaag vrijwel helemaal al helder :)

Afbeelding
als de boel een beetje gaat groeien is het filter hopelijk ook niet meer te zien over een tijdje :)

de achterwand heb ik zelf gemaakt met tempex, epoxy hars en verf :) die is hier een beetje zichtbaar
Afbeelding

Afbeelding

zijaanzicht
Afbeelding

help, zijn dit algen? :')
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 14:37

Mooie bak :). En ja, dat is alg. Tevens zou ik als ik jou was de schoonmaakmagneet weg doen, je kan je ruiten er enorm mee beschadigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 14:41

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 14:44

Is afhankelijk wat voor soort alg het is. Volgens mij is het draadalg, maar pin me er niet op vast ik ben geen algenexpert. Op internet staat veel informatie over hoe de alg ontstaat en hoe het verminderd of zelfs weggehaald kan worden.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 16:41

wauw, goed bezig Frederieke!!

Wij hebben de eerste stappen gezet naar een meubel om de bak op te zetten, zondag gaan we naar de winkel om aquaria's te gaan bezichtigen voor eventuele aankoop.
Ik zoek 130 cm lang, 60 cm hoogte en 50 breed. Is dit een maat dat je makkelijk vind?

Nu nog denken wat we erin gaan zetten...het wordt een gezelschapsaquarium (of hoe zeggen ze dat?)
1 ding weet ik zeker, een groep Neon's mogen niet ontbreken <3 zo leuk om die groep altijd saampjes te zien zwemmen <3

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:59

Meeste standaardbakken zijn 1.20 lang helaas. Wou je geen standaardmeubel wat bij een aquarium hoort?

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:01

Frederieke_ schreef:
Hoi iedereen, hier mijn aquarium, eergister opgestart, vandaag vrijwel helemaal al helder :)

Mooi gedaan hoor met die stenen! Goede keuze aan planten ook. Lekker divers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 20:04

dankjewel :D

Naomi_Azzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 13:30

Hoi bokkers met vissen ;)

Ik heb een probleempje, hopelijk kunnen jullie me snel helpen. Ik heb een 100L bak met guppen, roodkopzalmpjes en corydoras. Ik had grind op de bodem, maar ik heb me laten vertellen dat dat niet zo goed is voor de corys. Dus ik heb een pak zand gekocht, en ik dacht: vissen eruit, grind eruit, zand erin, vissen erin. Maar helaas, zo simpel is het niet, want na stap 3 (zand erin) ziet mijn bak er zo uit:

Afbeelding

En het zakt maar niet, het is al een uur precies zo. En die vissen moeten eigenlijk terug. Die zitten nu tijdelijk in kleine bakjes, maar zonder verwarming of iets. En de corys zitten in een slakom...

Wat zal ik doen, nog langer wachten, of ze toch maar terug zetten...

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 13:40

We zijn inmiddels verhuist naar de huiskamer link staat op deze pagina helaas zul je je zand er uit moeten halen en goed uitspoelene heeeeel goed meestal neemt die wel 2 dagen in beslag wil je het echt goed krijgen...ik ben bang dat je je bak nu zodanig verstoord hebt dat je erg moet oppassen voor de waterwaardes en nitriet.

AnimalJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 13:48

Naomi_Azzet schreef:
Hoi bokkers met vissen ;)

Ik heb een probleempje, hopelijk kunnen jullie me snel helpen. Ik heb een 100L bak met guppen, roodkopzalmpjes en corydoras. Ik had grind op de bodem, maar ik heb me laten vertellen dat dat niet zo goed is voor de corys. Dus ik heb een pak zand gekocht, en ik dacht: vissen eruit, grind eruit, zand erin, vissen erin. Maar helaas, zo simpel is het niet, want na stap 3 (zand erin) ziet mijn bak er zo uit:

En het zakt maar niet, het is al een uur precies zo. En die vissen moeten eigenlijk terug. Die zitten nu tijdelijk in kleine bakjes, maar zonder verwarming of iets. En de corys zitten in een slakom...

Wat zal ik doen, nog langer wachten, of ze toch maar terug zetten...

Hoi hoi, ik zou als ik jou was gewoon het water eruit halen en dan het zand helemaal uitspoelen totdat het
niet meer troebel wordt (bijvoorbeeld met tuinslang o.i.d.).. Dan bak weer vullen met water op temperatuur en eventjes laten draaien
met filter erin (ik neem aan dat je je filter door hebt laten draaien!). Waarom zitten de vissen niet gezamenlijk in een emmer of speciekuip?
Na een uurtje of 2 zou ik de vissen weer terug plaatsen en de waterwaarden héél goed in de gaten houden komende 2 á 3 weken.

In de bakjes met vissen zou ik je aquariumplanten plaatsen. Deze zorgen enigzins voor zuurstof en zo overleven je vissen langer.

(mijn vissen hebben met verhuizen met zijn 10en (4 cory's, 1 algeneter, 2 volwassen molly's en 10 mini-jonkies (ongeveer ter grootte van 2 vissen in totaal) een hele dag in een 10 liter emmer gezeten met pompje en verwarming.. Ook voldoende planten erin en er was nog niks aan de hand.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 13:56

Naomi ik denk inderdaad ook dat je geen keuze hebt dan het water eruit te doen en het zand goed uit te spoelen.

Naomi_Azzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 14:03

Dank jullie wel allemaal voor je antwoorden.

Ik heb geen tuinslang (woon in een flat) maar ik kan het water wel met emmertjes eruit halen en dan nieuw water erin doen. Het filter heeft inderdaad doorgedraaid. (nou ja, was misschien een kwartiertje uit toen ik het grind eruit haalde en het zand erin deed.) De vissen zitten niet samen, omdat de corydoras gif kunnen afgeven als ze in een klein bakje zitten, dit hebben ze al eens gedaan (toen ik ze kocht) en toen waren er 5 vissen dood. Ik weet niet precies wat ze klein vinden, maar voor de zekerheid zette ik ze maar apart...
Ik kan inderdaad planten bij de bakjes doen, goed plan.

Ps. Overigens had ik het zand gewassen van tevoren, maar blijkbaar niet goed genoeg...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 14:05

ik had ook op een site gevonden dat ze als tip gaven om als je een laagje zand in je bak hebt gedaan (zonder water) om er dan steeds een kwart water bij te doen en dan weer leeg.. en dat een paar keer, dan word het het snelst helder.. dat heb ik niet gedaan maar toen was het met 2 dagen helemaal helder, maar jou water ziet er wel een stuk viezer uit als mijn water _O- dus ik denk dat je hem maar leeg moet halen.... overgens duurt het best lang voor het water niet meer troebel is hoor!

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 14:07

heeii bokkers,

ik heb zoon gestreepte bruine met zwarte slak.
maar hij is al 2x gevallen en op zijn rug beland.
ik heb het niet gezien waar en hoe die is gevallen.
maar zoon idee heb ik wel.
heb hem al 2x gered voor zijn dood

weten jullie hoe dat kan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 14:08

dat doen slakken wel vaker ;) niks om je zorgen over te maken, dat is hoe een slak leeft :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 14:46

Ik koop daarom filterzand. Hoef je niet te spoelen. En uurtje pomp aan en de bak is helder :D

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 14:56

Ik heb ook filterzand voor mijn sluierbak ideaal. Gisteren de bak verplaatst (stond niet op een handige plaats) en meteen een nieuw laagje erin gedaan. Doordat ik wat tijdsdruk had ditmaal het zand niet gespoeld (doe ik normaal wel 1 a 2 keer voor de zekerheid) maar helemaal helder al snel.

Ik had een grote speciekuip gehaald. Daar het water uit de bak voor een deel in, planten en filters erop door laten draaien. Vissen in een aparte curverbox. Toen de bak verplaatst was alles weer terug en superhelder nog steeds.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:28

Ik heb rivierzand, dat is ook al uitgespoeld, erin, water erop en kraakhelder :9.

De slakken gaan trouwens als een tiet :oo. Ze eten echt veel weg, ongelooflijk.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:39

Frederieke_ schreef:
dat doen slakken wel vaker ;) niks om je zorgen over te maken, dat is hoe een slak leeft :)

Porceleinslakken kunnen daar niet tegen, die kunnen zichzelf niet omhooghelpen door hun vorm.
Alle andere slakken redden zich prima :D
Mijn Helena's klimmen helemaal omhoog en laten zich dan vallen :D en beginnen dan weer opnieuw.