Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sonja_vR schreef:ik zou ook niet weten wat je beroep er toe doet wat betreft welk ras er bij je zou passenvraag me af ik me dat moet voorstellen/aan elkaar moet linken?
je bent een receptioniste : doe maar een westie?
je bent een accountant : doe maar een basset .
let wel!!! dit is geen kritiek/zeiken, ik zie het verband gewoon echt even niet .
anneliesdj schreef:...en je dus een moeilijkere hond of juist een heel zachte hond beter aan kunt.
JonneN schreef:anneliesdj schreef:...en je dus een moeilijkere hond of juist een heel zachte hond beter aan kunt.
Dat hangt in mijn ogen af van je ervaring met honden. Mensen zonder ervaring met het opvoeden/houden van een hond, zouden misschien wat selectiever moeten zijn in hun raskeuze, dan iemand met (veel) ervaring.
JonneN schreef:anneliesdj schreef:...en je dus een moeilijkere hond of juist een heel zachte hond beter aan kunt.
Dat hangt in mijn ogen af van je ervaring met honden. Mensen zonder ervaring met het opvoeden/houden van een hond, zouden misschien wat selectiever moeten zijn in hun raskeuze, dan iemand met (veel) ervaring.
Duijfje schreef:Met name als gezinshond functioneren.
Meenemen naar het strand / bos / stal. Spelen. (Wat je met een hond doet dus eigenlijk haha)
Niet alleen voor de waakzaamheid.
Heel veel kwijlen kan ik echt niet tegen, dat doet onze Engelse bulldog bijvoorbeeld echt heel erg...
Ik vind een relaxte hond, een echte goedzak zeer fijn. Een die in slaap kan vallen terwijl je hem kroelt. Geen zenuwpees dus, mag wel enthousiaste momenten hebben hoor haha.
Ben dus ook geen fan van kleine hondjes..
Aan onze Bullmastiff vind ik de lakkeloosheid soms wel storend. Dat ze niet luistert en soms compleet de verkeerde kant op loopt. Maar aan de andere kant vind ze alles best en is het dus een enorme goedzak. Helaas niet z'n fan van water...
De Bullmastiff is de oudste en is een teefje de Engelse Bulldog is een reu.