Wanneer is de enge grote spinnentijd voorbij???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

esthertjuh_

Re: Wanneer is de enge grote spinnentijd voorbij???

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 17:02

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 23:19

whoehahaha ga ik net mijn auto in de garage zetten....loop terug de lift in...
kijk in mijn spiegelbeeld en zie ik zo een hooiwagen over mijn kop heen rennen Huilen van het lachen

moest gelijk aan dit topic weer denken
overigens heb ik heb heel lief van mijn haartjes af gehaald en hem op de grond gezet Haha!

_sabinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 23:28

aaah krijg nachtmerries hiervan bah.....kriebelt me nu al

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 23:35

Bij ons zitten ze ook weer. Van die ranzige grote harige tarantulas.
Ze komen vaak wat later in de middag naar buiten. Als het donker is loop ik niet meer op de manege. Je weet nooit waar je op staat Scheve mond

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 10:15

Hele nacht verrot geslapen omdat ik telkens droomde dat er overal spinnen in huis zaten. bah bah bah. Zit nu op mijn werk compleet gaar en moe te zijn ervan.

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 10:16

getver die rotspinnen. Ik ben zo bang dat ze snachts over me heen lopen.

zat laatst op de wc en toen zat er vlak voor mn neus zo'n grote bruine ren huisspin. ik heb heel snel doorgetrokken en ben toen met een hele grote gil de wc uit gerend.

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 10:43

aa bahbah , afgelopen dagen al 4 van die grote bruine spinnen opgeruimt..

Zodra ik er 1 zie, komt de stofzuiger er aan te pas en dan zuig ik gelijk alle hoekjes enzo weer mee..
Stofzuigerbak legen buiten in de groene container en maar hopen dat hij het niet heeft overleefd ....

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 10:49

oomens schreef:
Weet je heel zeker dat het geen trilspinnen zijn?
Die komen heel veel voor in huizen en worden vaak verward met hooiwagens en soms zelfs met langpootmuggen.

JA...die zijn het! Altijd gedacht dat die hooiwagens heten.... Bloos
Nou ja...ze zijn iig goed voor het vangen van die smerige grote zwarte muurspinnen.
Muizen zijn idd schadelijker dan spinnen -ik weet het- maar ze zijn veeeeeel schattiger om te zien. Clown En in tegenstelling tot spinnen ben ik er niet bang voor, maar je hebt gelijk...ook die kan je beter niet in huis hebben. Daarom heb ik dus zo'n apparaatje gekocht en ik moet zeggen dat ik sindsdien nog geen grote muurspin of muis gezien heb.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 11:59

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 12:17

LIZZZ!!!!! FOEI!

Kitten84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 12:34

Hier ook, vele trechters....

Gelukkig heb ik 6 katten die ze voor me opsporen en tja, dan pak ik me vliegenmepper. Vreselijk vind ik die beesten.

Zo'n huisspin met klein lijf en doorzichtige pootjes vind ik niet zo erg, maar trechters? Die gaan bij mij gelijk naar de spinnenhemel.

Tegenover mijn dochter(3) houdt ik me groot, maar ik maak ze wel snel dood. Nu verwacht ze van me dat ik iedere spin dood maak, ook die buiten in een bushok ofzo Haha!

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 13:42

Er is al eens eerder een spinnen topic geweest, wat je daar allemaal voorbij zag komen Bloos!

Oja is de spinnentijd niet gelijk aan de herfst??

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 14:02

alles wat 8 pootjes heb kan van mij regelrecht uitgeroeid worden Boos! ..zoveel dat er van die krengen zijn..zoveel muggen zijn er nooit!..dus al dat overdaad schaad..weg er mee..griezels, groot, klein...maak mij niet uit...weg er mee!!!!! Whoosh!

(ben een groot spinnehater, misschien had je t nog niet door Haha! )

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 14:27

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 18:37

Van de week ging ik de finale van de US Open kijken. Eurosport hebben we alleen op de tv beneden, dus ik om 23:30 in mijn eentje beneden. Zit ik net, zie ik opeens een grote zwarte vlek achter de tv op de muur.

Ik wilde heel graag de finale kijken, dus ik bedacht ik houd hem goed in de gaten. Dat vieze ding bleef maar bewegen en ik vond het doodeng ... Ik durft het niet aan en was maar gaan slapen.

De dag erna kwam ik thuis van school. Zit dat vieze ding in de keuken, hij ging op weg naar buiten. Hij ging er niet uit en begon heel hard door de kamer te rennen. Ik een tijdschrift gepakt en steeds proberen op hem te gooien. Steeds mis, dat ding rende zo hard ... (ik stond echt met tranen in mijn ogen, ik vind die dingen zo eng)

Uiteindelijk was het raak. Ik er snel op gaan staan en staan stampen. Ik heb 5 minuten zo gestaan ROFL (Want stel hij is nog niet dood ...)

Daarna had ik het blaadje een stukje verschoven (durfte hem niet op te tillen) en een heel spoor met bloed kwam tevoorschijn (ik was zo trots op mezelf Tong uitsteken). Het blaadje lag onder de tafel en ik durfte hem niet op te pakken, dus had ik hem maar laten liggen.

Er was niemand thuis en ik ging naar de paarden. Toen ik thuis kwam had mijn moeder het blaadje op tafel gelegd en ik ging het aan mijn vader vertellen. Ik zag het blaadje liggen en zei dat dat hem was. Hij draaide het blaadje om en lag helemaal in een deuk

ROFL DAT IS DE PLATSTE SPIN DIE IK OOIT HEB GEZIEN ROFL

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 16:28

Dit is toch zo gááf! Ehm..niet als je écht als de dood voor spinnen bent...
http://www.onemotion.com/flash/spider/
Kun je met een spinnetje spelen, leuk voor een regenachtige zondagmiddag. Tong uitsteken Je kunt hem laten lopen, springen en insecten voeren. Ik ben alvast verslaafd... Haha!

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 18:50

Leuk Haha! ik heb al zitten spelen en het hele veld over gesleurd, ook zit zijn buikje vol en ik ben er achter dat ik hem liever groot en wollige pootjes zie dan met dun lijf met dunne pootjes

_Patriesz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 19:01

Brr vreselijk!
Ik ben sinds kort postbode en die beesten zitten precies op de paden naar de huizen toe. Ben al een paar keer met mn gezicht in zo'n web gelopen omdat ik naar de post keek i.p.v vooruit Huilen van het lachen
Nu maai ik eerst met de post door de lucht heen om die webben weg te halen.
Lijkt wel of die beesten steeds groter worden Nagelbijten / Gniffelen

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 19:06

_Patriesz schreef:
Lijkt wel of die beesten steeds groter worden Nagelbijten / Gniffelen

Dat heet "groeien" en dat doen spinnen graag. Zeker aan het einde van de zomer/begin van de herfst zie je veel grotere spinnen dan vroeger in het jaar.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 21:46

oomens schreef:
Dat heet "groeien" en dat doen spinnen graag.

Haha! Heerlijk droog klinkt dat, maar gaat dat echt zo snel in één seizoen?

Lizz schreef:
Leuk Haha! ik heb al zitten spelen en het hele veld over gesleurd, ook zit zijn buikje vol en ik ben er achter dat ik hem liever groot en wollige pootjes zie dan met dun lijf met dunne pootjes

Zo wollig is ie idd heel snoezig, al dacht mijn moeder die op visite kwam (en als de dood voor spinnen is) er anders over...
Zelfs toen ik haar liet zien dat ie alle landen van europa kende Tong uitsteken vond ze 'm nog niet leuk.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 23:39

Pluizebolpum schreef:
De meeste spinnen gaan hier volgens mij maar één seizoen mee, dus die moeten wel.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 11:24

Mijn man vertelde mij zeer opgewekt vanmorgen dat ie me "gered" had......bleek boven op het plafond een fikse spin te zitten en die had ik nog niet gezien (das wel knap want meestal zie ik ze gelijk). Hij heeft m meteen weggehaald, was ik erg blij mee!!!

Gisteren zijn we gaan praten met de verkopers van ons nieuwe huis, waar we in december in gaan. Hoe dom kun je zijn......want wat vroeg ik: Zeg hoe zit het hier eigenlijk met de spinnen?? Ons nieuwe huis: Vrijstaand, 120 jaar oud, dijkwoning, tuin van 1000m2 eromheen.....oke ik geef toe, het was een domme vraag, want ik kreeg dus als antwoord dat er wel enorme exemplaren rondliepen maar dat de spinnewebben buiten zooooo mooi waren!!!!!!

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 14:49

oomens schreef:
Pluizebolpum schreef:
De meeste spinnen gaan hier volgens mij maar één seizoen mee, dus die moeten wel.

Joh, dat wist ik echt nog niet (dacht altijd dat spinnen wel een paar jaar meegingen). Grappig, dat die schattige babyspinnetjes zo snel uitgroeien en dan heeft mijn moeder toch gelijk dat 'haar' kruisspin elke dag groter wordt. (en ik maar denken dat dat aan haar spinnenangst ligt).

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 17:16

Pluizebolpum schreef:
Grappig, dat die schattige babyspinnetjes zo snel uitgroeien en dan heeft mijn moeder toch gelijk dat 'haar' kruisspin elke dag groter wordt. (en ik maar denken dat dat aan haar spinnenangst ligt).

Dat ligt niet aan haar spinnenangst.

Wij hebben ooit een kruisspin gehad die zijn web aan de binnenkant van het raam van de keukendeur had. Alle door ons gemepte vliegen en muggen kwamen netjes bij hem terecht en hij groeide best snel.

Helaas is hij toen door een mus opgegeten terwijl de keukendeur openstond.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 17:32

Zoiets heeft zij dus ook, maar dan buiten. Het beest(je) kan de stroom vliegjes en andersoortige insecten bijna niet aan (vind het wel erg interessant om te zien hoe zo'n spin dat nu doet, vliegjes verschalken) en deze is zo slim om zelf ergens in een gat te blijven zitten totdat het etenstijd is. Er vliegen geregeld musjes en meesjes langs, maar Spinnie is nog niet gespot, geloof ik (al zal dat niet al te lang duren want 'Spinnie' wordt alsmaar groter).