Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
sunshine schreef:Maar, waarom proberen jullie geen tuigje dan ?
Dat beschadigd de keel en nek ook niet.
arnjojo schreef:het gaat om een ketting met pinnen in de nek.
Zoals in het bericht van de TS vind ik het belachelijk dat ze die gebruiken. En ja ik ben er zoiezo op tegen. Maar het gaat nu even om het bericht van de TS.
Lysette schreef:Wilawander schreef:Aangezien honden bij het pakwerk in de leerfase nog wel eens in de lijn willen gaan hangen. Zou de schade daar al gauw te zien zijn. daar ik dat mijn honden wil besparen dragen ze een prikband. Dus is een stuk vriendelijker/gezonder als een andere band. Trekt de hond niet dan voelt hij helemaal niks. Dat is mijn mening en ervaring, mede als dierenartsassistente. (Vroeger hadt ik ook een andere mening wat prikbanden betreft, maar door ervaring weet ik nu wel beter).
Nogmaals, waarom niet lekker een tuig? zeker in de aanleerfase. Want aanleren deed je niet met straf toch?
sunshine schreef:Precies.
Sorry, in mijn ogen ziet de hond jou dan niet als leider.
Als jij echt de leider bent, luisterd de hond ook ZONDER die band.
Een hond hoort ten alle tijden te luisteren naar de baas, ook al is de drift ontzettend hoog.
Wilawander schreef:Nogmaals, waarom niet lekker een tuig? zeker in de aanleerfase. Want aanleren deed je niet met straf toch?
Citaat:Wat eerder gezegt wordt ben ik het helemaal mee eens. Je kan beter duidelijk zijn naar de hond. Die voelt zich veel prettiger als een hond die dat niet weet.
Heb hier bijvoorbeeld de hond van een kennis zitten. Hond heeft nooit fatsoenlijk leren luisteren. Hangt in zijn slipketting en sleept je door de omgeving. Kotst daarbij en kwijlt als een gek. Helemaal nerveus en onzeker. Daar ga ik dus niet zo mee lopen. Die ik de hond en mezelf niet aan. Heb daar 1 keer de prikband omgedaan. Hond begint te sjouwen. 1 goede correctie en klaar is kees. Kan normaal met de hond wandelen en hij luistert zelfs. Duidelijk zijn is voor een hond wel zo plezierig. En bij mij loopt ie nu met volle zelfvertrouwen.
verography schreef:De pennen zijn 3 cm kort en ontzettend bot en als je zelf je vinger erin duwt voel je helemaal niets. Mijn tante zei ook als eerste tegen mij: Heb je django ooit horen piepen van de pijn? Nee dus, wat aangeeft dat het hem, een duitse herder, geen pijn doet. En die hond is echt een doetje dus die zou het zeker laten merken als het hem zeer doet.
Citaat:Zullen we jouw dan ook maar een mep geven als je niet gelijk doet wat we zeggen?
Zo ziet de hond er rustig uit, maar zou nou wel eens een foto willen zien hoe de hond is als hij daadwerkelijk een mep krijgt met die buis.
Achterlijk gedoe.
Citaat:Jij kent duidelijk de hond en de geleider niet. Ik wel, en ik doe het haar absoluut niet na.
Maar, ff heel flauw, met de strenge en consequente aanpak die Lia voert, heeft ze geen ptoblemen met honden die een kat willen pakken tijdens het eten of dat soort gezeik. Haar honden weten waar ze aan toe zijn, en gedragen zich daarnaar....
En geloof me, een honddie zn plek weet heeft het een stuk makkelijker dan een hond die altijd in onzekerheid verkeert.