Kat teruggevonden - wat zouden jullie doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Kat teruggevonden - wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 15:02

Nou spannend hoor Inge, zie dat je ook nog eens jarig bent, nou bij deze van harte.
Fijn dat de politie jullie zo wil helpen, ik hoop daarom ook dat jullie je kat snel weer
terugkrijgt..
En dat de chip onvindbaar was bij een bezoek bij de DA zullen we smoesjes zijn.
Mijn buuf haalt ook alle katten uit de buurt binnen (Zoals ik je vertelde) en zij is dus ook
een keer bij een DA geweest met een kat...
De da vroeg of hij gescant moest worden waarop zij antwoordde dat dit niet nodig was omdat
hij nu wel een goed tehuis had.
Kat is dus ook niet gecant.

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 15:14

spannend hoor.
hoop dt jij hem terug krijg hoor.
succes.!!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 15:23

Ben benieuwd hoe het nu afloopt.. Heel veel succes!

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 15:30

Oehhh al een uur later... zou er al nieuws zijn?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 15:37

Over een onvindbare chip: het is ook wel eens zo dat de gegevens van de chip niet doorgemeld worden naar de juiste instanties. Mijn kat is een keer weggeweest, kwam uit asiel maar was daarvoor van een baasje. Dus ik katfinder en zo bellen en toen bleek dat het chipnummer niet was doorgemeld en als zodanig niet bekend was. Dus toen alle gegevens alsnog doorgegeven en uiteindelijk ook de andere 5 katten nagebeld of de gegevens goed en compleet waren zodat als hij gevonden werd ze ook naar mij en niet naar een aantal baasjes terug gebeld zou worden!

Het lijkt mij dat als je rapport en boekje en beschrijving van kat hebt dat je sterk staat. Het kan natuurlijk best dat ie de weg een tijdje kwijt is geweest en erg vermagerd is. Dan is het natuurlijk wel fijn dat iemand hem eten geeft, maar binnenhalen zorgt ervoor dat ie ook niet meer terug kan. Ik ben zelfs niet zo heel erg voor eten neerzetten voor vreemde katten want dan gaan ze meestal niet meer terug naar huis; want hier staat toch ook eten. Krijgen ze geen eten op andere plaatsen dan zijn ze veel meer geneigd om terug te gaan naar waar ze weten dat er wel eten staat.

Er kan hem natuurlijk wel iets zijn overkomen waardoor hij de kluts is kwijtgeraakt, een aanrijding of een probleem met een hond oid waardoor hij niet meer naar huis is gegaan. Maar dan kun je als vinder van zo'n kat deze wel weer aanmelden als gevonden en DAN kom jij als het goed is alsnog boven water. Zeker als het om een kat met 2 kleuren ogen gaat.

Kat van schoonzus was 4 maanden weg, wit gecastreerde jonge kater, is nu broodmager met nierproblemen en suikerziekte 15 km verderop in winkelcentrum in andere gemeente teruggevonden. Katfinder oid dacht toch dat zou de kat van mevrouw X wel eens kunnen zijn, zoveel witte gecastreerde jonge katten zijn er niet. En inderdaad,hij was onherkenbaar en er slecht aan toe, eigenaresse herkende hem niet eens, maar haar hond wel!!!! En nu heeft ze haar kat terug.

Dus netjes als je een kat vindt hem aanmelden bij de verschillende instanties kan een stuk helpen om de rechtmatige eigenaar terug te vinden!!
Heel veel sterkte, ik hoop dat je hem terugkrijgt.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 16:12

ben erg benieuwd wat eruit gekomen is....

raylaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 16:14

ooh spannend!!!
ben heel benieuwd, alsnog(heeft niet veel nut meer maja) succes met een oplossing zoeken

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 16:23

Dat is het eerste wat ik zou doen, even melden dat je een dier gevonden hebt, ik denk altijd wat als het van een klein kindje is dat er nu hopeloos naar zoekt en staat te wenen?!
En ik hou de dieren bij mij thuis tot ze die komen halen, heb genoeg slechte verhalen gehoord over dierenasielen want ik dacht altijd dat die beestjes op politiekantoor bleven maar neen die gaan regelrecht een asiel binnen, dan mag de eigenaar nog kosten betalen voor het verblijf...

Ik ben reuze benieuwd naar TS haar vervolg... Haha!
Laatst bijgewerkt door Eponastable op 08-08-08 16:25, in het totaal 1 keer bewerkt

raylaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 16:25

Eponastable schreef:
Dat is het eerste wat ik zou doen, even melden dat je een dier gevonden hebt, ik denk altijd wat als het van een klein kindje is dat er nu hopeloos naar zoekt en staat te wenen?!
En ik hou de dieren bij mij thuis tot ze die komen halen, heb genoeg slechte verhalen gehoord over dierenasielen want ik dacht altijd dat die beestjes op politiekantoor bleven maar neen die gaan regelrecht een asiel binnen, dan mag de eigenaar nog kosten betalen voor het verblijf...

niet altijd zo hé.
ik werk in een asiel. hartstikke leuk! honden zitten in grote kennels en worden 4 a 5 x per dag uitgelaten/op de wei spelen met andere honden. en katten zitten in kattenkamers met een grote ren etc.

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 16:26

raylaatje schreef:
Eponastable schreef:

niet altijd zo hé.
ik werk in een asiel. hartstikke leuk! honden zitten in grote kennels en worden 4 a 5 x per dag uitgelaten/op de wei spelen met andere honden. en katten zitten in kattenkamers met een grote ren etc.

Nou ok er zitten goede tussen... Knipoog ik neem de woorden terug Haha!
Maaarrr... veel slechte asielen maar ok dit is off topic...

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 16:28

Mijn kat & hond komen beide uit het asiel, superleuke dieren hoor!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 16:29

Al mijn dieren komen uit asiels. ik moet toegeven dat het ene asiel het andere niet is.

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 16:29

Jester_ schreef:
Mijn kat & hond komen beide uit het asiel, superleuke dieren hoor!

daar ging het niet echt over...maar ik wil graag ontopic blijven als dat niet stoort?? Bloos

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 16:37

Ik snap beide partijen....
Maar ik vind het wel erg nalatig van die mevrouw om de kat maar gewoon op te sluiten en geen melding te maken bij asiel, Amivedi ed.
volgens mij ben je dat nl zelfs verplicht!
Pas als na 3 weken (meen ik ?!) de eigenaar niets heeft laten horen mogen ze het dier houden.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 16:38

Ben erg benieuwd hoe het gaat lopen! Lachen

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 17:04

ik wordt ondertussen ook wel erg nieuwscgierig!

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 17:06

Ik ook!

Misschien zit ze nu wel te knuffelen mt het dier Lachen

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 17:23

ik hoop dat ze em mee terug krijgt!! en nu idd zit te knuffelen Haha!
Wij hebben ook zo'n buitenkat die zo een weekje wegblijft. Echt raar dat die vrouw amivedi e.d. niet eens gebeld heeft!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 17:24

hoop ook dat zij hem terug krijgt !

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 17:31

En en en???

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 17:42

Zo vond ik 3,5 jaar geleden een doodzieke hond pal voor mijn deur. Daar heb ik me liefdevol over ontfermd. Ik heb hem meegenomen naar de dierenarts. Hij zei dat we twee weken af moesten wachten om te kijken of iemand hem als vermist op zou geven. Dat is niet gebeurd. Ik heb gevraagd wat te doen. De dierenarts heeft gezegd: "die hond is nu van jou als jij hem wilt". Door hem in twee weken niet als vermist op te geven heeft de eigenaar aangegeven hem niet meer te willen. Ik heb kosten gemaakt om hem weer op te knappen en hem verder opgevoed. Na ongeveer een half jaar zie ik vanuit de keuken een vreemde man samen met een buurman bij mij de tuin in gluren. De hond staat bij ze aan de afrastering. Het was een vreemde situatie. Ik ga naar buiten. Zegt die man tegen mij: "dat is mijn hond en ik wil hem terug". Ik heb vriendelijk, maar heel beslist te kennen gegeven dat het nu mijn hond is en heel gelukkig bij mij, ben omgedraaid en samen met de hond weer naar binnen gegaan.
Ik kan me de verontwaardiging van de mevrouw die jouw poes gevonden heeft dus heel goed voorstellen. Misschien heeft zij ook wel onkosten gemaakt en ze heeft zeer zeker goed voor hem gezorgd en een band met hem opgebouwd. Ik denk dat het zeer onredelijk is daar nu een claim op te leggen, zeker als je hem in eerste instantie niet als vermist hebt opgegeven.

messica

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 17:43

Ff een stipje, ben nu ook wel erg benieuwd!!

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 17:44

Maar ze heeft hem wel als vermist opgegeven...

Waikiki

Ik dacht dat de TS hem juist wel als vermist had opgegeven? Blond

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

macusa, ze heeft wel degelijk het dier als vermist op gegeven (bij verschillende instanties) en de vrouw die het dier heeft "opgevangen" (van straat geplukt) heeft niks gedaan om de eigenaar te achterhalen, terwijl het dier zelfs een chip heeft!