Wat voor dierenleed schuilt er achter onze dagenlijkse maalt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Boktpony

Re: Wat voor dierenleed schuilt er achter onze dagenlijkse maalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:36

moonprayer schreef:
en nee, die mensen die in deze industrie zitten hebben geen hart voor dieren, dus het maakt ze niet zoveel uit dat een vleugel niet goed zit tijdens het transport...

als boer zijnde heb je zeker hart voor dieren, want anders ben je wel gek om voor zo'n prutsinkomen zo veel en hard te werken Clown
maar tegenwoordig moet je wel groeien en groter worden omdat het anders helemaal niet loont Ach gut

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 17:54

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 19:48

Rianneke schreef:
kwam trouwens nog een leuk topic tegen voor de mensen die het leuk vinden om eens rond te kijken op een boerderij Haha!

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?sid=&f=16&t=977355&view=unread#unread

dat is idd wel heel leuk!
ik heb zelf 2 weken op een boerderij gezeten met kennissen (oppassen op het huis en de beestjes) daar hadden ze ook een melkerij, echt heel intressant om te zien hoe dat allemaal gaat! ik lust normaal echt geen melk (en als ik gedwongen wordt het te drinken ga ik echt over mijn nek Misselijk ) maar die verse melk is echt heerlijk, recht uit de koe, verser kan niet Haha!
en voordat we nu reacties krijgen dat het sneu is, en dat de beesten 24 uur per dag aan de melkmachine staan, nee, óók dat is niet zo Clown

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 20:28

verse melk vind ik niet lekker maar doe er choco bij dan is ze chocolademelk super lekker Kwijl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 20:54

Rianneke schreef:
verse melk vind ik niet lekker maar doe er choco bij dan is ze chocolademelk super lekker Kwijl

ook dat vind ik écht niet lekker ( heb het een keer moeten drinken, toen ik echt bija over mijn nek ging, mocht ik het laten staan, bah!, dat was melk, geen chocolademelk)

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 00:03

Rianneke schreef:
moonprayer schreef:
en nee, die mensen die in deze industrie zitten hebben geen hart voor dieren, dus het maakt ze niet zoveel uit dat een vleugel niet goed zit tijdens het transport...

als boer zijnde heb je zeker hart voor dieren, want anders ben je wel gek om voor zo'n prutsinkomen zo veel en hard te werken Clown
maar tegenwoordig moet je wel groeien en groter worden omdat het anders helemaal niet loont Ach gut

Ik heb vroeger ook veel op de boerderij gewerkt, veel mensen uit ons dorp zijn over de kop gegaan.... die boeren niet meer.
De massa-productie verdrijft de kleinere boeren, en dwingt boeren groter te worden, absurd hard te werken, miljarden regels te volgen, een veel product te leveren voor weinig geld... het is schandalig.
Juist daarom pleit ik, als vegetariër nog wel, voor het matigen van de vleesconsumptie, de consument daar meer voor te laten betalen, en de boer en dus ook dieren er per saldo weer op vooruit te laten gaan.
Back to the old days...
Misschien een droom, maar een mens mag ergens voor staan toch?!

_Femke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 22:40

Niet alle slachetrijen zijn zo slecht, maar er zitten er zeker tussen! Boos!
Ik ben nu al 2 jaar vegatarisch gewoon uit principe, Of ik ooit nog vlees zal gaan eten weet ik niet, maar als die dag gaat komen doe ik dat wel bij een biologische slagerij! Mijn moeders vriendin heeft een boederij met koeien, soms worden die koeien geslacht, ik weet dan dus vrijwel zeker dat die koeien een goed leven gehad hebben! Zulk vlees zou iedereen moeten eten, &niet dat vieze vlees uit de suppermarkt,dat vlees dat vol troep zit. Boos! Er zijn ook mensen die zeggen; '''ja maar ik koop vlees bij de slager niet suppermarkt, dus dat is wel goed'' onzin! Niet elke slager is ook goed. Zitten goede tussen!
Mensen mogen van mij wel eens wat beter weten wat ze eten!
Niemand hoeft van mij vegatarisch te worden, dat vind ik onzin, maar de mens mag wel eens beter weten wat hij eet, en dus zou iedereen vlees moeten eten waarvan men zeker is dat het dier een goed leven gehad heeft!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 05:06

Juist het vlees in de supermarkt is erg streng gecontroleerd Knipoog

De slagerijen hebben veelal het zelfde vlees, alleen dan de betere, duurdere stukken Clown

_Femke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 09:30

crossmonster schreef:
Juist het vlees in de supermarkt is erg streng gecontroleerd Knipoog

De slagerijen hebben veelal het zelfde vlees, alleen dan de betere, duurdere stukken Clown

Het vlees dat in de suppermarkt ligt komt echt niet van biologisch vlees. Dan zou het wel een stuk duurder zijn.
Die koeien die uiteindelijk dus in de supermarkt zijn terrecht gekomen worden vol gespoten met hormonen en troep, nou lekker als jij dat vlees later zit op te eten Knipoog
Ik zou dus echt geen vlees eten uit de supermarkt, maargoed.. thats me Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 09:31

dat zegt ze ook niet, ze zegt dat het streng gecontroleerd wordt, en dat het dus geen troep is Lachen en dat geloof ik ook niet, als je ziet hoe streng de controle's zijn.. maar goed, jij werkt niet op een slachterij of op transport denk ik?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 09:37

dees_daan schreef:
dat zegt ze ook niet, ze zegt dat het streng gecontroleerd wordt, en dat het dus geen troep is Lachen en dat geloof ik ook niet, als je ziet hoe streng de controle's zijn.. maar goed, jij werkt niet op een slachterij of op transport denk ik?

Dat doet er ook niet toe.... Er zijn teveel transporten onderschept en gevallen aan het licht gekomen waarbij vlees over datum was, wel vol met verboden stoffen zat, etc... Dit kwam dan de grens over bij Belgie in veel van de gevallen.
Je wil er niet aan denken dat je zoiets eet toch? Maar de kans is wel degelijk aanwezig toch?
Dit is overigens geen propaganda van dierenrechten-organisaties, maar dit is informatie uit kranten en boeken die ik heb gelezen over deze industrie waarin klokkeluiders hun mond opentrokken.... heel erg schokkend.

_Femke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 09:40

Ninx schreef:
dees_daan schreef:

Dat doet er ook niet toe.... Er zijn teveel transporten onderschept en gevallen aan het licht gekomen waarbij vlees over datum was, wel vol met verboden stoffen zat, etc... Dit kwam dan de grens over bij Belgie in veel van de gevallen.
Je wil er niet aan denken dat je zoiets eet toch? Maar de kans is wel degelijk aanwezig toch?
Dit is overigens geen propaganda van dierenrechten-organisaties, maar dit is informatie uit kranten en boeken die ik heb gelezen over deze industrie waarin klokkeluiders hun mond opentrokken.... heel erg schokkend.

Jups! Laatst lag er bij ons in de supermarkt ook gewoon bedorven vlees.. Blééegh!
Niet al het vlees word zo goed gekeurd als er gezegt word.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 09:42

Ik ben dan wel vegetariër, maar pleit voor de vleeseters zeker voor een 'goed' en 'eerlijk' stuk vlees...
Maar dat vind je iig al ZEKER niet in een supermarkt...
Ik wil zeggen dat dit dus niet voor alle producten geldt, maar wel voor het goedkopere massaproduct.

_Femke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 09:45

Ninx schreef:
Ik ben dan wel vegetariër, maar pleit voor de vleeseters zeker voor een 'goed' en 'eerlijk' stuk vlees...
Maar dat vind je iig al ZEKER niet in een supermarkt...
Ik wil zeggen dat dit dus niet voor alle producten geldt, maar wel voor het goedkopere massaproduct.

Sluit me hier bij aan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 09:48

_Femke_x schreef:
Jups! Laatst lag er bij ons in de supermarkt ook gewoon bedorven vlees.. Blééegh!

dan kan het ook zijn dat de slager er niet goed op gelet heeft, of dat een klant het onder een ander pak vlees gegooit heeft oid.
dat weet je niet, dus daar kan je niet over oordelen, als je ziet hoe vaak klanten iets uit de koeling meenemen (vlees,vleeswaren, melk e.d) en halverwege denken, nou ik hoef het niet meer, en die gooit het tussen de dierenvoeding oid. tsja.. dan heb je er geen zicht op.. vaak brengt een collega of andere klant het dan, en dan gaat het in de dervingbak omdat je niet weet hoe lang het er buiten heeft gelegen.. ook kunnen er problemen zijn met de levering, of is er iets anders aan de hand. dat blijft raden.. gaat er veel vlees van hetzelfde 'product' over datum (dus gehakt e.d) dan wordt dat onderzocht..

_Femke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 09:50

dees_daan schreef:
_Femke_x schreef:

dan kan het ook zijn dat de slager er niet goed op gelet heeft, of dat een klant het onder een ander pak vlees gegooit heeft oid.
dat weet je niet, dus daar kan je niet over oordelen, als je ziet hoe vaak klanten iets uit de koeling meenemen (vlees,vleeswaren, melk e.d) en halverwege denken, nou ik hoef het niet meer, en die gooit het tussen de dierenvoeding oid. tsja.. dan heb je er geen zicht op.. vaak brengt een collega of andere klant het dan, en dan gaat het in de dervingbak omdat je niet weet hoe lang het er buiten heeft gelegen.. ook kunnen er problemen zijn met de levering, of is er iets anders aan de hand. dat blijft raden.. gaat er veel vlees van hetzelfde 'product' over datum (dus gehakt e.d) dan wordt dat onderzocht..

Toevallig was ook al het vlees bedorven,niet 1 pakje!
Ik neem aan als ze het al bedorven geleverd krijgen dat ze het niet in de winkel gaan leggen?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 09:58

Ik heb een boek en dat heet spirituele voeding,het beschrijft wat er met dieren gebeurd en wat dat eten met je doet.Wordt spontaan misselijk nu als ik er aan denk,ik las dat boek en er stond een kip in een fokkerij heeft dezelde loop ruimte als het boek dat je nu leest en om het pikken bij elkaar te voorkomen wordt hun snavel afgebrand.Scharreleieren zijn vaak helemaal geen scharreleieren,en de stress die een dier mee maakt voor dat hij of zei wordt afgemaakt zit in het vlees.Je bent wat je eet komt in dat boek erg naar voren.Bintjes worden niet voor niks gif bintjes genoemd,al ons eten gaat naar de maan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 09:59

ze krijgen het ook niet bedorven geleverd, je verdraait mijn woorden, als er iets met het vlees aan de hand is, dan kan het sneller bruin worden (gehakt bijv.) als dat meerdere pakjes zijn, dan wordt dat onderzocht, (is bij ons iig zo) ik weet niet hoe het er uit zag?
wat ik wil zeggen, en kunnen zoveel dingen gebeuren, waardoor het vlees er niet zo lekker uitziet, o.a ook nog: een gaatje in de verpakking, (kan door de klant gebeuren, maar ook door iets anders) de derving moet nog gedaan worden (s'ochtends) een klant heeft het buiten de koeling neergegooit (erg frustrerend trouwens, ik kreeg laatst 2 pakjes schouderham, die had een klant in de vriezer gegooit, moeilijk joh, 3 meter teruglopen)
helaas zien klanten vaak niet hoeveel werk wij er van hebben, en kunnen ze je soms helemaal niet waarderen..
ik weet niet welke supermarkt het was, maar het lijkt me stug dat de hele toonbank vol ligt met bedorven vlees? was het niet 1 product? anders is er iets goed mis met die winkel Nagelbijten / Gniffelen
en over dat alles troep is, wij hebben de oerbroden vervangen door biologische vloerbroden, helemaal goed natuurlijk, maar nu krijgen we klachten dat het brood te droog is.. het is ook nooit goed Dromen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 10:03

Vlees is niet van nature rood, dat willen wij zo hebben daarom gaan er kleurstoffen overheen. Op het moment dat het bruinig is/wordt, is het vlees niet automatisch bedorven.

Ik heb niet alles doorgelezen, maar voor degenen die tegen de bioindustrie zijn, hoe staan jullie tegenover het eten van paardenvlees?

[PP] 'Ik eet geen paardenvlees want dat is zielig'

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 10:08

Cassidy schreef:
Vlees is niet van nature rood, dat willen wij zo hebben daarom gaan er kleurstoffen overheen. Op het moment dat het bruinig is/wordt, is het vlees niet automatisch bedorven.

Ik heb niet alles doorgelezen, maar voor degenen die tegen de bioindustrie zijn, hoe staan jullie tegenover het eten van paardenvlees?

Als jij een paard wil eten van NL afkomst, geslacht door een kundige slager (dus netjes afgehandeld), dan heb ik daar minder moeite mee.... zeker weten.

Dat van die kleurstoffen is waar, vlees heeft van nature een ietwat grijs/bruine waas....

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 10:09

marleen_usar schreef:
Ik heb een boek en dat heet spirituele voeding,het beschrijft wat er met dieren gebeurd en wat dat eten met je doet.Wordt spontaan misselijk nu als ik er aan denk,ik las dat boek en er stond een kip in een fokkerij heeft dezelde loop ruimte als het boek dat je nu leest en om het pikken bij elkaar te voorkomen wordt hun snavel afgebrand.Scharreleieren zijn vaak helemaal geen scharreleieren,en de stress die een dier mee maakt voor dat hij of zei wordt afgemaakt zit in het vlees.Je bent wat je eet komt in dat boek erg naar voren.Bintjes worden niet voor niks gif bintjes genoemd,al ons eten gaat naar de maan.

Sprookjes van Grimm? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 10:09

Cassidy schreef:

als gehakt bruin wordt is er iets niet goed..
ik eet wel een frikandel, of een kroket, en daar zit ook paardenvlees in, ik vindt het niet zielig, de paarden hebben vaak een goed leven gehad.. puur paardenvlees eet ik niet, waarom niet? tjsa geen idee.. ik sta op de vleeswarenafdeling, en snij het dus wel, daar heb ik geen problemen mee.. mijn collega zei de eerste keer dat ik het moest snijden wel, oh, vind je het niet erg?? anders wil ik het wel snijden? nee hoeft niet, een dier is een dier Lachen

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 10:10

slimmerik schreef:
marleen_usar schreef:

Je doet je naam geen eer aan..... hopelijk vind je zelf vreselijk vermakelijk. Ga even over de grond rollen van het lachen en dan zien we je dan weer terug okay?

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 10:15

Voor mij geen dierenleed achter mijn maaltijd: ik ben veganist en eet dus niets dierlijks. En zoveel mogelijk biologisch.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 10:24

Ninx schreef:
slimmerik schreef:

Je doet je naam geen eer aan..... hopelijk vind je zelf vreselijk vermakelijk. Ga even over de grond rollen van het lachen en dan zien we je dan weer terug okay?

Ik ben boerin en weet dat het sprookjes zijn. Ja, ik lach erom. Net zoals ik om wakker dier en die idiote partij in de Tweede Kamer lach.