Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Quellian schreef:Dat absoluut!
Maar ik geloof ook dat er mensen zijn waarbij de WIL er wel is, maar het vermogen niet. En sja... dan zou je je af moeten vragen of je wel aan dieren moet beginnen, wat niet aan mij is om daarover te oordelen.
superwoman schreef:Quellian schreef:Dat absoluut!
Maar ik geloof ook dat er mensen zijn waarbij de WIL er wel is, maar het vermogen niet. En sja... dan zou je je af moeten vragen of je wel aan dieren moet beginnen, wat niet aan mij is om daarover te oordelen.
Zo zijn er ook mensen die hun dier niet laten behandelen die écht hulp nodig heeft, omdat het geld er niet is, maar geen onwil -> maakt imo niet uit, je weet van te voren dat dieren gelfd kosten en dat je een D.A nodig kunt hebben. Voor het dier maakt dat ook niks uit, of het onwil is of niet. Die mensen moeten gewoon geen dieren nemen.
Wanneer je een grote tegenslag krijgt áls je de dieren heb, vind ik het wel anders, maar dan nog mag het dier nóóit lijden en zal je een oplossing móeten zoeken.
superwoman schreef:Zo zijn er ook mensen die hun dier niet laten behandelen die écht hulp nodig heeft, omdat het geld er niet is, maar geen onwil -> maakt imo niet uit, je weet van te voren dat dieren gelfd kosten en dat je een D.A nodig kunt hebben. Voor het dier maakt dat ook niks uit, of het onwil is of niet. Die mensen moeten gewoon geen dieren nemen.
Wanneer je een grote tegenslag krijgt áls je de dieren heb, vind ik het wel anders, maar dan nog mag het dier nóóit lijden en zal je een oplossing móeten zoeken.
Yamcha schreef:Dat lijkt mij vallen onder een grote tegenslag?
maar goed, als er wat met de hond gebeurt, zit ik al rap aan een paar honderd euro, maar dat is wel ingecalculeerd
Lijkt me dat je met een paard al vrij rap aan een paar duizend zit.......
Yamcha schreef:oh-oh, stoute Diablo
Schaam je
Maar Diablo effe wat: stel ik heb een paard, maar mijn ouders staan garant voor eventuele DA-kosten, óók als het een kliniek opname wordt, en ongeacht hoe duur het wordt. Verder heb ik een ziektekostenverzekering afgesloten.
Dan heb ik niet zelf het geld, maar ik kan er wel voor zorgen dat het paard behandeld wordt, op een goede manier. Lijkt me ook oké dan, toch?
Diablo schreef:Yamcha schreef:oh-oh, stoute Diablo
Schaam je
Maar Diablo effe wat: stel ik heb een paard, maar mijn ouders staan garant voor eventuele DA-kosten, óók als het een kliniek opname wordt, en ongeacht hoe duur het wordt. Verder heb ik een ziektekostenverzekering afgesloten.
Dan heb ik niet zelf het geld, maar ik kan er wel voor zorgen dat het paard behandeld wordt, op een goede manier. Lijkt me ook oké dan, toch?
Hhhmm, zulke ouders heb ik helaas niet.
Haha, natuurlijk is het oke, ik weet zeker dat jij er alles aan doet om een dier een goed leven te geven. Ik zou jou zo een paard verkopen.
Yamcha schreef:Dat lijkt mij vallen onder een grote tegenslag?
maar goed, als er wat met de hond gebeurt, zit ik al rap aan een paar honderd euro, maar dat is wel ingecalculeerd
Lijkt me dat je met een paard al vrij rap aan een paar duizend zit.......
Yamcha schreef:Dan scheelt dan weer.
Ik zou er in tegenstelling tot jou, volkomen overstuur van raken