Politie schiet hond neer - update pag. 14

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

imd

Re: De politie, uw vriend? Ik dacht het niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 22:45

Tieneke schreef:
Maar even een vraagje: hoe weet men dat de hond geen teken van agressie vertoonde? Buiten de agenten was er toch niemand bij? En hebben zij toegegeven wat er gebeurd is? (Of heb ik daar over gelezen?)

Dat dacht ik ook. IEdereen roept altijd ja maar mijn dier doet nooit wat! Nou, eens moet de eerste keer zijn. Ik zeg niet dat het zo is, maar dat het best kán.

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 22:45

Tieneke ik bedoel het ook niet verkeerd.
Ben gewoon nieuwsgierig
ging er ook niet vanuit.
Daarom vroeg ik het Haha!

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 22:46

Nou dit beeld is niet goed...maar depolitie is toch werkelijk echt mijn vriend ....
Mijn ventje zit bij de politie dus. .Tong uitsteken

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 22:48

imd schreef:
Tieneke schreef:
Maar even een vraagje: hoe weet men dat de hond geen teken van agressie vertoonde? Buiten de agenten was er toch niemand bij? En hebben zij toegegeven wat er gebeurd is? (Of heb ik daar over gelezen?)

Dat dacht ik ook. IEdereen roept altijd ja maar mijn dier doet nooit wat! Nou, eens moet de eerste keer zijn. Ik zeg niet dat het zo is, maar dat het best kán.

maar in dit geval weten we het dus niet zeker...........

Tieneke

Dus kunnen we er eigenlijk niks over zeggen Clown

smurffie

Blue_Eyes schreef:
Daar is laatst nog een hele discussie over geweest, maar juridisch gezien klopt dat dus niet. Goed, dat is behoorlijk off-topic, maar jouw hond mag ook op jouw terrein geen schade aan een ander aanrichten, tenzij het noodweer is. Voor alle andere schades ben jij aansprakelijk.

zolang jou terrein prive terrein is hebben onbevoegde hier niks te zoeken Knipoog, als jij op verboden terrein staat zal de hond dus wel zijn terrein mogen bewaken Knipoog

Tieneke @ niemand kan zeggen dat het dier geen agressie vertoonde, daar komt bij dat de politie enkel mag vuren uit eigen bescherming Knipoog

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 22:51

als het zo is dat het dier niks deed;

om te janken!!!
wat een verdriet voor die mensen en dat meisje!!
ik hoop dat die agenten er voor gestraft worden!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 22:56

Dus de eigenaars kunnen ook niet zeggen dat de hond niet agressief was.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 23:00

smurffie schreef:
Blue_Eyes schreef:
Daar is laatst nog een hele discussie over geweest, maar juridisch gezien klopt dat dus niet. Goed, dat is behoorlijk off-topic, maar jouw hond mag ook op jouw terrein geen schade aan een ander aanrichten, tenzij het noodweer is. Voor alle andere schades ben jij aansprakelijk.

zolang jou terrein prive terrein is hebben onbevoegde hier niks te zoeken Knipoog, als jij op verboden terrein staat zal de hond dus wel zijn terrein mogen bewaken Knipoog

Tieneke @ niemand kan zeggen dat het dier geen agressie vertoonde, daar komt bij dat de politie enkel mag vuren uit eigen bescherming Knipoog

Helaas.... zie dit topic: [TAO]Aansprakelijkheids vragen over iemand die in je weiland komt.
Paard, hond, voor de wet allemaal 1 pot nat. Maar goed, dan kun je beter daar even verder lezen, dat gaat hier wel erg off topic Knipoog

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 23:03

smurffie schreef:
Blue_Eyes schreef:

je moet ook ALTIJD, bij wat voor ras dan ook, een waakbordje bij alle ingangen van je huis hebben hangen.. als er dan iets gebeurt met een inbreken oid dan is die daar zelf verantwoordelijk voor
iig in NL weet niet hoe dat in belgie is..

roosbananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 23:11

Doodgewoon een schande Verdrietig

Aangezien de politie geen identiteit wil vrijgeven zegt dit al genoeg over situatie. Moest de politie in verdediging gehandeld hebben zouden ze daar toch geen reden toe hebben?

Bah Verdrietig

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 23:12

Ik vind dat dat helemaal niks zegt, dat ze geen namen willen geven.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 23:14

@ LimaMambo: denk nie dat het in BE verplicht is om dergelijk bordje te hangen. Ik heb dat wel, dan weten ze het tenminste.

Ik heb 2 honden, een teckel en een bullmastiff. Ze lopen veel vrij rond buiten, maar mn hekken is (meestal) toe. Er zullen geen vreemde mensen op mn terrein komen als zij loslopen. Weet waar gerust.
En dát is wat ik wil. Er moet niemand op mn terrein komen die hier niet moet zijn Rolleyes

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 23:19

Iderdaad. Volgens mij hebben veel mensen ook net daarvoor een (waak)hond...

Tieneke schreef:
Klopt, een kind moet dat niet doen. Maar het gebeurt wel, al moeten de ouders daar beter op letten. En als je weet dat je hond defensief is, dan moet je imo er voor zorgen dat je hond binnen een omheining loopt. Ook een waakhond zit bijna altijd (nog nooit anders gezien) binnen afgesloten terrein. Als je hond zo defensief is, hoe kan je er dan op vertrouwen dat hij niet agressief kan worden?
Ik denk dat elke hond in meerdere of mindere mate defensief is. Lachen Kan ik op mijn hond vertrouwen dat hij niet agressief is? Nee, het is een dier. Net zoals paarden vluchtdieren blijven, beschermen honden hun territorium.
Mijn hond heeft nog nooit echt wat gedaan, maar je kan NOOIT met zekerheid zeggen dat ze nooit wat gaat doen.

Over dat wel bloed of geen bloed op de zetel, plaats van het schot is zichtbaar, wat dus duidt dat er in die richting is geschoten... En waar ik uit concludeer dat het op eigen terrein is. Dat de hond geraakt is, daar volgens mij geen twijfel over... Nagelbijten / Gniffelen

Snoevie schreef:
imd schreef:
Tieneke schreef:

maar in dit geval weten we het dus niet zeker...........
Maar uit het tweede artikel maak ik wel op dat de agenten wél tijd hadden om terug in de combi gaan zitten. Volgens mij zit je daar nog altijd veilig? Dan vind ik wel dat er andere mogelijkheden waren dan het dier af knallen. Lachen

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 23:25

Wel of geen bloed op de stoel maakt weldegelijk uit Knipoog , want dan is de hond dus NIET slapend neergeschoten Knipoog daar komt bij, dat het dier er dus niet lag, of dat gat van iets anders is,,

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 23:26

Klara16 schreef:
jepsica schreef:
Als een paard over een drukke winkelstraat heen rent kunnen mensen verpletterd worden.
Is ook gevaarlijk.
Deze hond beschermde waarschijnlijk zijn eigen plek.
Is dat raar?

En als die hond die agenten wou verscheuren moest die hond eerst een auto verscheuren.
Geloof me dat lukt de hond niet.

Dus jij zou gaan schieten op een paard in een drukke winkelstraat? Hopelijk heb je een leuke cent op je spaarrekening om alle mensen te vergoeden die je dan gaat raken. Agenten schieten nooit als er een mogelijkheid is dat ze omstaanders raken

Het is een voorbeeld.
Nee ik zou niet schieten op een paard maar ook niet op een hond.
En bovendien heb ik geen pistool!

Als je goed leest wat ik geschreven heb begrijp je wat ik bedoel.

Blijkbaar begrijp je niet wat ik vertel als je me vraagt of ik op een paard schiet.
Laatst bijgewerkt door jepsica op 25-05-08 23:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 23:26

smurffie schreef:
Wel of geen bloed op de stoel maakt weldegelijk uit Knipoog , want dan is de hond dus NIET slapend neergeschoten Knipoog daar komt bij, dat het dier er dus niet lag, of dat gat van iets anders is,,
Maar daar doelde ik niet op, dus voor mij maakt dat niet uit. Knipoog
Ik heb nl. nooit gezegd dat de hond slapend is neergeschoten, wél op eigen terrein en dat maakt dat het voor mij not done is. Lachen

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 23:33

Allereerst, wat een walgelijke gebeurtenis zeg, echt schandalig hoe de gang van zaken is, dat soort mensen zouden direct uit hun ambt ontheven moeten worden (minstens). Fijn als je dat soort figuren met een wapen rond hebt lopen. De 4 helden die niet het fatsoen hebben gehad om verder te kijken dan hun neus lang is (oftewel, even aanbellen...), zouden zich de ogen uit de kop moeten schamen .

Als de hond na het schot nog is opgestaan zou het heel goed kunnen dat er op de stoel nog geen bloed terecht gekomen is en aangezien er een kogelgat in de stoel te zien is, kun je er dus van uitgaan dat de hond niet direct agressief gedrag heeft getoond. Het had gekund dat het beestje zijn tanden heeft laten zien, maar aan de hoogte van het gat gezien is ie niet gaan staan o.i.d. misschien heeft het dier enkel z'n kop opgericht om te kijken wat er gebeurde.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 23:34

Ik wou trouwens nog wat zeggen over die PV. Clown Iemand zei dat de eigenaren die alsnog hadden kunnen opstellen, maar is dat niet de taak van de politie?
Je kan wel een klacht indienen, maar als er niets mee gedaan wordt, sta je nergens.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 23:37

MIsschien dat ze het zelf nog via internet zouden kunnen doen?
Nog even iets over de foto's, het bloed zat niet aan de achterkant van de hond, dus kun je inderdaad geen bloed zien op de stoel, maar dat houdt niet in dat er geen bloed op heeft gezeten, je kunt maar een klein stukje van de stoel zien.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 23:40

Ja ze kunnen een klacht indienen, maar een Proces Verbaal wordt bij mijn weten opgemaakt door de politie...
Ik vond trouwens nog een leuk artikel over PV's:

http://www.knack.be/nieuws/belgie/kwali ... 13650.html

...
Het onderzoek van de inspectie kwam er na signalen vanuit de magistratuur dat er problemen waren met de pv's. En die problemen blijken meer te zijn dan alleen schrijf- en spellingsfouten. Er zijn bijvoorbeeld ook het verkeerd kwalificeren van de vastgestelde feiten, het niet objectief zijn door een eigen mening te formuleren en het gebrek aan kennis van het strafrecht of nieuwe wetten, zoals die op de bijzondere opsporingsmethoden.
...

Dat even terzijde. Nagelbijten / Gniffelen Maar het is dus wel zo dat er af en toe het één en ander misloopt met de PVtjes in België. Clown

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 23:44

Allereerst vind ik het, ongeacht of de politie erachter zit of niet, het heel sneu voor de hond & eigenaren.

Ik denk alleen dat er inderdaad een andere kant aan het verhaal zit. Misschien hebben de agenten een melding gekregen over een agressieve hond en is er daardoor het een en ander fout gegaan.

Maar om nou meteen te zeggen dat de politie geen vriend van je is. Als er een inbreker in je huis staat, of als je beroofd bent of iets dergelijks, dan piep je wel anders.
Die mensen doen harstikke goed en risicovol werk en daar mogen zij best eens respect voor krijgen!

Ik praat hierbij absoluut niet het gedrag van de agenten goed mbt de hond. Dat vind ik ook erg zwak als het idd zo gegaan is als het verhaal zich voor doet. Ik vind dan ook dat deze mensen een straf moeten krijgen als het volgens het verhaal is gegaan.

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 23:50

Arme arme hond!!!!!
Alweer zo'n schrijnend geval van onrecht jegens dieren!
En of hij nou wel of niet sliep en wel of niet in die stoel lag, nooit hadden zij het recht om hem zomaar in koelen bloeden te fusilleren!
Als het mijn hond was geweest.....geloof me de onderste steen boven, maar iemand ging hiervoor boeten!!!
Ik wordt gewoon misselijk als ik naar de foto's kijk Huilen

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 00:26

Ik heb zojuist het gehele topic doorgelezen.

Agenten (of ze nou nederlands, belgisch of voor mijn part chinees zijn) schieten niet zomaar.
Dat de hond nooit een vlieg kwaad heeft gedaan valt niet te bewijzen.. Wij hebben een super lieve rottweiler gehad. nooit een stap verkeerd gezet, toen kwam er een monteur binnen en daagde de hond uit door hem recht en strak in de ogen te kijken, uiteraard gaat zo'n beest dan in de verdediging/aanval. zou ik ook doen.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik geen kogelgaten IN de hond zie... (of ik ben echt scheel).

Over die zetel: het kan net zo goed een brandplek zijn, (deze hebben wij ook genoeg in ons bankstel Vork en die lijken hier verdacht veel op, met zekerheid kan ik dat natuurlijk niet zeggen want het is zo'n wazige foto. sowieso vind ik (heel persoonlijk) de zetel op een lederen bankstel lijken, en het lijkt mij vrij onwaarschijnlijk dat mensen een lederen bankstel IN de tuin neerzetten...

Daarbij vind ik het ook vreemd dat de hond in deze houding ligt, ondanks dat ik al vanalles heb gelezen over het verstijven endergelijke, blijf ik het apart vinden.

En als laatste: Waarom sturen jullie (Alleen diegenen die dat hebben gedaan moeten zich aangesproken voelen) in godsnaam zulke misselijke PB's naar iemand die JULLIE dient, voor JULLIE veiligheid opkomt en voor JULLIE haar leven wil riskeren??
Dit gaat er bij mij echt niet in!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 02:10

Wat verschrikkelijk dat zoiets gebeurt, erg sneu hoor. Dat arme dochtertje ook Ach gut

Ik heb met het hele topic doorgelezen, het enige dat we denk ik kunnen concluderen is dat we vooralsnog te weinig informatie hebben Clown

Hier wil ik graag even op reageren:
Klara16 schreef:
Misschien dat ze niet liegen in de letterlijke zin.

maar feiten verzwijgen en verdraaien is ook liegen:

- ik geloof er niks van dat het de allereerste keer is dat die hond iets uitspookt in de buurt. als dat wel zo is bellen de buren niet de politie, maar de eigenaar.
Als je als eigenaar niet lekker ligt in de buurt kan ik me voorstellen dat buurtbewoners de politie bellen met een of ander vaag verhaal over je hond om je zo te pakken. Het is maar net in welke buurt je woont, zullen we maar zeggen...

- ik geloof niet dat er aan die mensen geen uitleg gegeven is; ik denk eerder dat zij zo'n scene gemaakt hebben dat er met hen geen zinnig gesprek te voeren was. Daarna zijn ze dan hun gram gaan halen door het verhaal op die site te zetten.
...bijvoorbeeld in een buurt waar wat minder gecultiveerde mensen wonen. Sorry, dat klinkt vast heel stereotyperend. Het is gewoon een beeld wat ik heb bij mensen die een AST hebben.

Dus nee, met zoveel woorden liegen doen ze niet, ze vertellen alleen de dingen die in hun kraam passen

Het kogelgat in die stoel zit ook idd veel te hoog als het een slapende hond geraakt zou moeten hebben. Kan zijn dat ik er overheen gelezen heb maar hebben de agenten misschien een schot afgevuurd dat wel de stoel maar niet de hond heeft geraakt? Dat zou ook verklaren waarom er geen bloed bij het kogelgat (als het dat is) te zien is, en natuurlijk ook waarom de hond agressief werd. Ik zou ook kwaad worden als er op me geschoten werd.

Edit: jammer dat mensen het nodig vinden om naar bokkers als Uthrick minder aardige pb's te sturen. Aan de andere kant vind ik het ook niet correct dat geadresseerde delen van de inhoud ervan openbaar maakt.