Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Milly_ schreef:EileenP schreef:Denk je nou echt dat het me niet kan schelen dat er véél en véél te veel zielige katten maar ook net zo goed andere beesten zijn die het slecht hebben?
NEE, helemaal niet!
maar als er gezecht word dat alle katten 'gewoon' casteert moetten worden, vind ik dat niet.
en dan gaat het er niet om dat ik wel of geen kat zou mogen hebben, ik heb het al meerdere keren gezecht maar je kan niet iemand beoordelen als je iemand niet kent. Dit is alleen een mening die ik geef en ik word meteen aangezien als iemand die geen kat mag hebben, dan ben je wel lekker makkelijk als je dat zomaar zegt.
dus je bent zo'n persoon, aan de kant staan roepen "ooghhh sielugg" Maar wel zelf de oorzaak zijn?
poes schreef:Eileen: castreren is idd niet "gewoon". Het probleem is dat veel kittens de dag van vandaag ofwel vermoord worden ofwel een erg triest leven hebben. De "natuur" is ook wreed ok, maar wij mensen, hebben net de macht om dat van alle kanten in te perken. Jij hebt een kat in huis en wrs vind je hem geweldig, je wil toch het beste voor hem? Maar ook voor andere dieren? En natuurlijk kun je niet alle leed uit de wereld helpen, maar met een castratie van 50 euro voorkom je iig al dat JOUW kat aan het probleem bijdraagt. Plus hijzelf ondervindt er nauwelijks last van, toch?
marialva schreef:@eileenP je bent nog geen 15 jaar en lees even goed wat je zelf allemaal schrijftje spreekt jezelf zo erg tegen het eene moment ben je tegen castereren en als laatste ben je er niet tegen en nog meer van dat soort dingen die je schrijft, ik wil je er even op wijzen dat een ongecastereerde kater die buiten los loopt geheel anders is van karakter als hij binnen is, vandaar dat hij binnenshuis zo lui is omdat hij buiten de macho aan het uithangen is!
en dan wat de andere zeggen nooit gedacht als hij kitten verwekt aan de gevolgen?
die beestjes worden gedumpt verdronken mishandeld belanden in het asiel enz enz ik ben onze huispoes verloren door zn kater als die van jouterwij onze poes gewoon bij het huis bleef en niet de tuin verliet is er zn kater binnengeslopen en heeft haar gedekt vlak voor haar bevalling heeft ze een baarmoederlijke bloeding gehad waaraan ze is overleden!! en dan zeg ik bedankt!!! en hebben mijn gezin en ik jaren verdriet,zoals ik heb gezegt we hebben de rechtzaak gewonnen maar daar hebben we onze poes niet mee terug!!
en hebben we nu nog last van die kat (inmiddel gecastereerd) hij haalt elke dag mn vuilcontainer leeg en maakt een grote ravage!!
denk maar eens goed na over wat de gevolgen kunnen zijn terwijl je die voor 45 euro kunt oplossen! temisnste je ouder want eigelijk mogen wij jou niets verwijten (gezien jij minderjarig bent) maar jouw ouders! ik hoop echt dat er eens iemand aan jullie deur staat die alle kosten op jullie komt verhalen op wat jullie kater aanricht!
het is onvarantwoord hoe jullie meewerken aan de enorme katten populatiewat mij betreft mag je dit uitprinten en eens aan je ouders laten lezen en hoop ik dat ze van gedachten gaan veranderen?
en je zegt wij kenne jouw kat niet ??? waarschijnlijk jij zelf ook niet want elek kat heeft toch echt het echte katten instinkt! gecastereerd of niet!
nogmaals zorg dat jouw dieren geen overlast aan anderen kunnen veroorzaken en dat geld voor iedereen!!!
marialva schreef:nou daar ga je weer wij weten heus wel wat hij doet???? heb je een camera om zn nek hangen dan?
binnen 2 tellen heeft hij een poes gedekt zonder dat jij het ook maar in de gate hebt! ik vertel je niet wat je moet doen maar wat verstandig is en dat daar is over nagedacht moet worden!
succes!
EileenP schreef:marialva schreef:nou daar ga je weer wij weten heus wel wat hij doet???? heb je een camera om zn nek hangen dan?
binnen 2 tellen heeft hij een poes gedekt zonder dat jij het ook maar in de gate hebt! ik vertel je niet wat je moet doen maar wat verstandig is en dat daar is over nagedacht moet worden!
succes!
ja daar ga ik weer idd, nee geen camera.
misschien ook wel een goeie maar niet nodig.
hij al zou hij buiten lopen waar wij niet bij zijn snap ik je, maar hij is gewoon achterlijk lui dat hij alleen mee gaat als we de honden uit gaan laten, kan ik toch ook niks aan doen?\
en die suc6 is niet nodig hoor
cissy schreef:tjonge, was even een kluif om bij te lezen, maar ik ben dr...
Leonoor, Knap kl*te deze situatie, hou je de poes in kwestie nou apart tot ze getest is? Ben blij dat ik gewoon gaas heb ipv schrikdraad... die verf optie is wel een goeie maar niet echt kat-vriendelijk, maar kan je frustratie heel goed begrijpen!
Hoop oprecht voor je dat het met een sisser afloopt!
ElieenP, leuk he die laatste woord spelletjes en persé je gelijk willen halen? tuurlijk doet jouw kater anders dan alle andere en tuurlijk is die van jou niet stout en gaat hij niet achter de vrouwtjes aan, en tuurlijk heb je dan gelijk dat je m niet laat castreren, tuurlijk....
stephanie09 schreef:wij hebben onze kat ook los laten lopen toen hij nog niet geholpen was.
Ik vind het zielig dat hij dan niet naar buiten kan en we hadden eerst alles goed dichtgespijkerd maar ja ze zijn nu goed in springen enzo dus die gaan overal naartoe.
Waarom zou ik mijn kat binnen moeten laten omdat hij nog niet geholpen is. Een kitten laat je toch ook buiten lopen als hij nog niet geholpen is. Hij is nu wel geholpen hoor
Het is inderdaad niet duur wij hebben betaald voor onze kater en poes te laten helpen + chippen in totaal 190 euro. nou dat vind ik zeer goedkoop
EileenP schreef:Zo kan je het zien ja, maar ik zei al, je kent mijn kat niet, het is een echte kater maar zo gedraagt hij zich niet.
hij licht het grootste deel van de dag binnen te slapen(zoals veel katten/poezen natuurlijk) en als we de honden uit gaan laten gaat hij mee. voor de rest eet en slaapt hij eigenlijk. En nee, ik kan niet met 100% zekerheid zeggen dat hij nog nooit een kat heeft gedekt! Daar heb je heus gelijk in, maar snap je ook wat ik bedoel?
stephanie09 schreef:wij hebben onze kat ook los laten lopen toen hij nog niet geholpen was.
Ik vind het zielig dat hij dan niet naar buiten kan en we hadden eerst alles goed dichtgespijkerd maar ja ze zijn nu goed in springen enzo dus die gaan overal naartoe.
Waarom zou ik mijn kat binnen moeten laten omdat hij nog niet geholpen is. Een kitten laat je toch ook buiten lopen als hij nog niet geholpen is. Hij is nu wel geholpen hoor
Het is inderdaad niet duur wij hebben betaald voor onze kater en poes te laten helpen + chippen in totaal 190 euro. nou dat vind ik zeer goedkoop
Maanling schreef:stephanie09 schreef:wij hebben onze kat ook los laten lopen toen hij nog niet geholpen was.
Nou, wat dacht je van:
een kitten is nog niet geslachtsrijp en een volwassen poes wel?
Quellian schreef:Van sommige reacties hier valt m'n snuit echt open