De gevolgen van 'de kat hoort lekker los buiten'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: De gevolgen van 'de kat hoort lekker los buiten'

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 15:56

Eileen: castreren is idd niet "gewoon". Het probleem is dat veel kittens de dag van vandaag ofwel vermoord worden ofwel een erg triest leven hebben. De "natuur" is ook wreed ok, maar wij mensen, hebben net de macht om dat van alle kanten in te perken. Jij hebt een kat in huis en wrs vind je hem geweldig, je wil toch het beste voor hem? Maar ook voor andere dieren? En natuurlijk kun je niet alle leed uit de wereld helpen, maar met een castratie van 50 euro voorkom je iig al dat JOUW kat aan het probleem bijdraagt. Plus hijzelf ondervindt er nauwelijks last van, toch?

EileenP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 15:57

Milly_ schreef:
EileenP schreef:
Denk je nou echt dat het me niet kan schelen dat er véél en véél te veel zielige katten maar ook net zo goed andere beesten zijn die het slecht hebben?
NEE, helemaal niet!

maar als er gezecht word dat alle katten 'gewoon' casteert moetten worden, vind ik dat niet.
en dan gaat het er niet om dat ik wel of geen kat zou mogen hebben, ik heb het al meerdere keren gezecht maar je kan niet iemand beoordelen als je iemand niet kent. Dit is alleen een mening die ik geef en ik word meteen aangezien als iemand die geen kat mag hebben, dan ben je wel lekker makkelijk als je dat zomaar zegt.

dus je bent zo'n persoon, aan de kant staan roepen "ooghhh sielugg" Maar wel zelf de oorzaak zijn?

Nee hoor, dat maak jij e rvan

EileenP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 15:59

poes schreef:
Eileen: castreren is idd niet "gewoon". Het probleem is dat veel kittens de dag van vandaag ofwel vermoord worden ofwel een erg triest leven hebben. De "natuur" is ook wreed ok, maar wij mensen, hebben net de macht om dat van alle kanten in te perken. Jij hebt een kat in huis en wrs vind je hem geweldig, je wil toch het beste voor hem? Maar ook voor andere dieren? En natuurlijk kun je niet alle leed uit de wereld helpen, maar met een castratie van 50 euro voorkom je iig al dat JOUW kat aan het probleem bijdraagt. Plus hijzelf ondervindt er nauwelijks last van, toch?

Jaja, ik weet het nou wel, het is alleen mijn mening dat ik het niet maar gewoon vind om een kat te helpen. mijn mening, als je het er niet mee eens bent, sorry dan maar!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 16:03

Ik vind het ook niet "gewoon" maar wel een kwestie van verantwoordelijkheid opnemen.

Ik ga het anders stellen: Wat zijn jouw redenen op dit moment om hem NIET te laten castreren?
Het argument: omdat hij nauwelijks buiten komt vind ik niet tellen want je hebt geen enkele garantie dat hij niet dekt.

EileenP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 16:04

nee, laat mij dan ook zelf andwoord geven inplaats van het vast in te vullen

EileenP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 16:05

omdat hij nu al 9 is, het is toch altijd een risico en hij komt idd nauwlijks buiten. en misschien geloof je me niet, maar als hij buiten is loopen we er zelf altijd bij, hij gaat altijd mee als we de honden uit gaan laten

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 16:11

Dus hij komt enkel buiten onder toezicht? Dan kan ik me vinden in je argumenten. Hoewel het een risico blijft natuurlijk.
Ik weet niet hoe het zit met leeftijd en meer risico op complicaties, kun je altijd eens navragen bij je DA uiteraard.

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 16:13

@eileenP je bent nog geen 15 jaar en lees even goed wat je zelf allemaal schrijft Knipoog je spreekt jezelf zo erg tegen het eene moment ben je tegen castereren en als laatste ben je er niet tegen en nog meer van dat soort dingen die je schrijft, ik wil je er even op wijzen dat een ongecastereerde kater die buiten los loopt geheel anders is van karakter als hij binnen is, vandaar dat hij binnenshuis zo lui is omdat hij buiten de macho aan het uithangen is!
en dan wat de andere zeggen nooit gedacht als hij kitten verwekt aan de gevolgen?
die beestjes worden gedumpt verdronken mishandeld belanden in het asiel enz enz ik ben onze huispoes verloren door zn kater als die van jou Boos! terwij onze poes gewoon bij het huis bleef en niet de tuin verliet is er zn kater binnengeslopen en heeft haar gedekt vlak voor haar bevalling heeft ze een baarmoederlijke bloeding gehad waaraan ze is overleden!! en dan zeg ik bedankt!!! en hebben mijn gezin en ik jaren verdriet,zoals ik heb gezegt we hebben de rechtzaak gewonnen maar daar hebben we onze poes niet mee terug!!
en hebben we nu nog last van die kat (inmiddel gecastereerd) hij haalt elke dag mn vuilcontainer leeg en maakt een grote ravage!!
denk maar eens goed na over wat de gevolgen kunnen zijn terwijl je die voor 45 euro kunt oplossen! teminste je ouders want eigelijk mogen wij jou niets verwijten (gezien jij minderjarig bent) maar jouw ouders! ik hoop echt dat er eens iemand aan jullie deur staat die alle kosten op jullie komt verhalen op wat jullie kater aanricht!
het is onvarantwoord hoe jullie meewerken aan de enorme katten populatie Boos! wat mij betreft mag je dit uitprinten en eens aan je ouders laten lezen en hoop ik dat ze van gedachten gaan veranderen?

en je zegt wij kennen jouw kat niet ??? waarschijnlijk jij zelf ook niet want elke kat heeft toch echt het echte katten instinkt! gecastereerd of niet!

nogmaals zorg dat jouw dieren geen overlast aan anderen kunnen veroorzaken en dat geld voor iedereen!!!

EileenP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 16:19

marialva schreef:
@eileenP je bent nog geen 15 jaar en lees even goed wat je zelf allemaal schrijft Knipoog je spreekt jezelf zo erg tegen het eene moment ben je tegen castereren en als laatste ben je er niet tegen en nog meer van dat soort dingen die je schrijft, ik wil je er even op wijzen dat een ongecastereerde kater die buiten los loopt geheel anders is van karakter als hij binnen is, vandaar dat hij binnenshuis zo lui is omdat hij buiten de macho aan het uithangen is!
en dan wat de andere zeggen nooit gedacht als hij kitten verwekt aan de gevolgen?
die beestjes worden gedumpt verdronken mishandeld belanden in het asiel enz enz ik ben onze huispoes verloren door zn kater als die van jou Boos! terwij onze poes gewoon bij het huis bleef en niet de tuin verliet is er zn kater binnengeslopen en heeft haar gedekt vlak voor haar bevalling heeft ze een baarmoederlijke bloeding gehad waaraan ze is overleden!! en dan zeg ik bedankt!!! en hebben mijn gezin en ik jaren verdriet,zoals ik heb gezegt we hebben de rechtzaak gewonnen maar daar hebben we onze poes niet mee terug!!
en hebben we nu nog last van die kat (inmiddel gecastereerd) hij haalt elke dag mn vuilcontainer leeg en maakt een grote ravage!!
denk maar eens goed na over wat de gevolgen kunnen zijn terwijl je die voor 45 euro kunt oplossen! temisnste je ouder want eigelijk mogen wij jou niets verwijten (gezien jij minderjarig bent) maar jouw ouders! ik hoop echt dat er eens iemand aan jullie deur staat die alle kosten op jullie komt verhalen op wat jullie kater aanricht!
het is onvarantwoord hoe jullie meewerken aan de enorme katten populatie Boos! wat mij betreft mag je dit uitprinten en eens aan je ouders laten lezen en hoop ik dat ze van gedachten gaan veranderen?

en je zegt wij kenne jouw kat niet ??? waarschijnlijk jij zelf ook niet want elek kat heeft toch echt het echte katten instinkt! gecastereerd of niet!

nogmaals zorg dat jouw dieren geen overlast aan anderen kunnen veroorzaken en dat geld voor iedereen!!!

klopt, ik ben geen 15, daarom staat er ook bijna 15.
en dat zal ik zeker doen.
Nogmaals ik snap zeker wel dat er véél en véél teveel katten zijn die zulk soort dingen veroorzaken, maar dat geld niet zomaar voor elke kat!
en ja, tuurlijk heeft onze kat ook een instinkt, maar ga mij nou niet vertellen wat ik wel en niet moet doen. Wij weten heus wat onze kat doet, hij ligt nu ook naast me, ga de honden ook zo uitlaten dus dan gaat die gezellig weer mee.

ik ben inderdaad ook het ene moment voor en het andere moment tegen, zoals voor onze kat ben ik er tegen, maar zoals de raspoes die is gedekt zonder dat ze dat willen door een vremde kater ben ik er voor. maar daarom is het nog niet 'normaal'
Laatst bijgewerkt door EileenP op 20-03-08 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 16:22

Ok dan Lachen Als je zeker bent dat hij nooit zonder toezicht buiten is, is het alweer een beperkter risico. Maar een risico blijft het.
Ik geloof niet dat we elkaar dichter gaan ontmoeten dan dat he Knipoog

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 16:22

nou daar ga je weer wij weten heus wel wat hij doet???? heb je een camera om zn nek hangen dan?
binnen 2 tellen heeft hij een poes gedekt zonder dat jij het ook maar in de gate hebt! ik vertel je niet wat je moet doen maar wat verstandig is en dat daar is over nagedacht moet worden!
succes!

EileenP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 16:26

marialva schreef:
nou daar ga je weer wij weten heus wel wat hij doet???? heb je een camera om zn nek hangen dan?
binnen 2 tellen heeft hij een poes gedekt zonder dat jij het ook maar in de gate hebt! ik vertel je niet wat je moet doen maar wat verstandig is en dat daar is over nagedacht moet worden!
succes!

ja daar ga ik weer idd, nee geen camera.
misschien ook wel een goeie maar niet nodig.
hij al zou hij buiten lopen waar wij niet bij zijn snap ik je, maar hij is gewoon achterlijk lui dat hij alleen mee gaat als we de honden uit gaan laten, kan ik toch ook niks aan doen?\
en die suc6 is niet nodig hoor

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 16:27

Ik vind, dat als je je kat los laat lopen buiten, dat je ervoor moet zorgen dat mensen er zo weinig mogelijk last van hebben. Dat hangt ook samen met de veiligheid van je kat. Er zijn genoeg auto's en kattenhaters die mogelijk je kat schade aan kunnen richten. Bovendien heb je dan inderdaad het gevaar dat je poes gedekt wordt. Maar ik vind wel dat je anderen niet kán verplichten om hun kat te laten castreren/steriliseren.

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 16:29

EileenP schreef:
marialva schreef:
succes!

hij al zou hij buiten lopen waar wij niet bij zijn snap ik je, maar hij is gewoon achterlijk lui dat hij alleen mee gaat als we de honden uit gaan laten, kan ik toch ook niks aan doen?\
en die suc6 is niet nodig hoor

nou eerst schreef je dat hij zonder jullie naar buiten ging?????? dat bedoel ik je spreekt jezelf enorm tegen, en ik blijf beleefd dus vandaar succes en hoop ik dat er niet ooit eens iemand op de stoep bij jullie staat Knipoog

EileenP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 16:32

[
en die suc6 is niet nodig hoor[/quote]

nou eerst schreef je dat hij zonder jullie naar buiten ging?????? dat bedoel ik je spreekt jezelf enorm tegen, en ik blijf beleefd dus vandaar succes en hoop ik dat er niet ooit eens iemand op de stoep bij jullie staat Knipoog[/quote]

Oja? waar schreef ik dat dan? zou ook typfout kunne zijn, ben namelijk zwaar dyslexties

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 16:43

tjonge, was even een kluif om bij te lezen, maar ik ben dr...

Leonoor, Knap kl*te deze situatie, hou je de poes in kwestie nou apart tot ze getest is? Ben blij dat ik gewoon gaas heb ipv schrikdraad... die verf optie is wel een goeie maar niet echt kat-vriendelijk, maar kan je frustratie heel goed begrijpen!
Hoop oprecht voor je dat het met een sisser afloopt!

ElieenP, leuk he die laatste woord spelletjes en persé je gelijk willen halen? tuurlijk doet jouw kater anders dan alle andere en tuurlijk is die van jou niet stout en gaat hij niet achter de vrouwtjes aan, en tuurlijk heb je dan gelijk dat je m niet laat castreren, tuurlijk....

EileenP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 16:48

cissy schreef:
tjonge, was even een kluif om bij te lezen, maar ik ben dr...

Leonoor, Knap kl*te deze situatie, hou je de poes in kwestie nou apart tot ze getest is? Ben blij dat ik gewoon gaas heb ipv schrikdraad... die verf optie is wel een goeie maar niet echt kat-vriendelijk, maar kan je frustratie heel goed begrijpen!
Hoop oprecht voor je dat het met een sisser afloopt!

ElieenP, leuk he die laatste woord spelletjes en persé je gelijk willen halen? tuurlijk doet jouw kater anders dan alle andere en tuurlijk is die van jou niet stout en gaat hij niet achter de vrouwtjes aan, en tuurlijk heb je dan gelijk dat je m niet laat castreren, tuurlijk....

Denk erover zoals je zelf wilt, en ik hoef niet persé me gelijk hoor.
Wil wel graag laten zien hoe het in elkaar steekt.
En je kan me wel of niet geloven, dat is niet aan mij.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-08 16:49

Cissy, vanzelfsprekend zit ze apart tot ze getest is Knipoog

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 17:31

wij hebben onze kat ook los laten lopen toen hij nog niet geholpen was.
Ik vind het zielig dat hij dan niet naar buiten kan en we hadden eerst alles goed dichtgespijkerd maar ja ze zijn nu goed in springen enzo dus die gaan overal naartoe.
Waarom zou ik mijn kat binnen moeten laten omdat hij nog niet geholpen is. Een kitten laat je toch ook buiten lopen als hij nog niet geholpen is. Hij is nu wel geholpen hoor Knipoog

Het is inderdaad niet duur wij hebben betaald voor onze kater en poes te laten helpen + chippen in totaal 190 euro. nou dat vind ik zeer goedkoop Knipoog

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 17:32

stephanie09 schreef:
Ik vind het zielig dat hij dan niet naar buiten kan en we hadden eerst alles goed dichtgespijkerd maar ja ze zijn nu goed in springen enzo dus die gaan overal naartoe.
Waarom zou ik mijn kat binnen moeten laten omdat hij nog niet geholpen is. Een kitten laat je toch ook buiten lopen als hij nog niet geholpen is. Hij is nu wel geholpen hoor Knipoog

Het is inderdaad niet duur wij hebben betaald voor onze kater en poes te laten helpen + chippen in totaal 190 euro. nou dat vind ik zeer goedkoop Knipoog

Nou, wat dacht je van:
een kitten is nog niet geslachtsrijp en een volwassen poes wel? Rolleyes

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 17:36

EileenP schreef:
Zo kan je het zien ja, maar ik zei al, je kent mijn kat niet, het is een echte kater maar zo gedraagt hij zich niet.
hij licht het grootste deel van de dag binnen te slapen(zoals veel katten/poezen natuurlijk) en als we de honden uit gaan laten gaat hij mee. voor de rest eet en slaapt hij eigenlijk. En nee, ik kan niet met 100% zekerheid zeggen dat hij nog nooit een kat heeft gedekt! Daar heb je heus gelijk in, maar snap je ook wat ik bedoel?

Nee hij ligt de waarschijnlijk de hele dag te slapen omdat ie het snachts te druk heeft gehad met het dekken van alle poezen in de buurt Knipoog
Die doet gewoon een flink uitrust tukkie zodat ie weer energie heeft voor de nacht erna.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 17:38

stephanie09 schreef:

Even zien wat zieliger is...

Een kat die een paar maand binnen moet blijven...
Of
Miljoenen kittens elk jaar die vermoord of achtergelaten worden.

Moeilijke....

Maar toch goed dat je je verantwoordelijkheid hebt genomen Ja (enneee... beesten kosten nou eenmaal geld he)

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 17:39

Maanling schreef:
stephanie09 schreef:

Nou, wat dacht je van:
een kitten is nog niet geslachtsrijp en een volwassen poes wel? Rolleyes

hij is nou bijna een jaar Clown en vanaf zes maanden worden ze geslachtsrijp Clown
mijn poes was al krols dat we haa lieten helpen en de kater wilde er af en toe op.
we hebben ze wel natuurlijk gescheiden gehouden Knipoog kitten op zo een jonge leeftijd is niet echt handig en goed.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 18:21

Van sommige reacties hier valt m'n snuit echt open Wow!

Kan alleen maar zeggen dat ik erg blij ben dat mijn -gecastreerde- katers niet naar buiten willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 18:59

Quellian schreef:
Van sommige reacties hier valt m'n snuit echt open Wow!

Jammer dat fokkers hun hand niet in eigen boezem willen steken en hun ogen sluiten voor het kattenoverschot waar ze zelf ook een zeer groot aandeel in hebben. Lachen