Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
anneliesdj schreef:Dus bij de keuze voor een hond kijk jij niet naar het uiterlijk maar puur en alleen naar karakter en opvoeding?
anneliesdj schreef:Als jij weet ik wil zo'n karakter, je hebt bv 5 punten waar de hond aan moet voldoen. Dan heb je (meestal) nog steeds keuze in minstens 5 hondenrassen, varierend van terrier tot dog en van keeshond tot husky. Dan kies je toch de hond die je mooi vind? Pas als je weet welk ras je qua karakter en qua uiterlijk aanstaat kun je je gaan verdiepen in erfelijke gebreken en stambomen
Wesseltje schreef:Ik begrijp niet dat wij als liefhebbers van het ras blijven discuseren met mensen die in hokjes denken.
Wij weten hoe geweldig ras het is, hoe ontzettend lief en braaf karakter ze hebben, hoe ze met kinderen zijn, hoe ze voor hun baasje door het vuur gaan!
Ik heb het me best lang aangetrokken als er weer eens vieze blikken toegeworpen kreeg, als ik voor de 100e keer uit moest leggen dat mijn hond geen pitbull is..
Op een dag was is het zo zat, ik weet hoe deze honden zijn en ik wil nooit meer anders, wat een ander er van denkt interesseert me niet meer, dan kijken ze maar weg of lopen maar een rondje om, of tillen ze hun hondje maar op als ze denken dat mijn hond gevaarlijk is, ik heb deze hond voor mijzelf, en al helemaal niet voor pietje op de hoek.
En mensen die deze honden niet kennen van ras maar afgaan op krantenartikels en spannende verhaaltjes, zijn mijn interesse niet eens waard.
Ik steek mijn tijd liever in mensen die wel buitenb kaders kunnen denken, of praten vanuit ervaring
ThePast03 schreef:anneliesdj schreef:Als jij weet ik wil zo'n karakter, je hebt bv 5 punten waar de hond aan moet voldoen. Dan heb je (meestal) nog steeds keuze in minstens 5 hondenrassen, varierend van terrier tot dog en van keeshond tot husky. Dan kies je toch de hond die je mooi vind? Pas als je weet welk ras je qua karakter en qua uiterlijk aanstaat kun je je gaan verdiepen in erfelijke gebreken en stambomen
Ik kan je verzekeren dat de honden die hier lopen en die ik in het verleden heb gehad niet uitgezocht zijn op hun uiterlijk.
Uiteindelijk ben ik ze wel gaan waarderen en mooi gaan vinden omdat ik ze zelf heb natuurlijk, maar begrijp nog steeds waarom sommige mensen ze spuuglelijk vinden.
Wesseltje schreef:Ik begrijp niet dat wij als liefhebbers van het ras blijven discuseren met mensen die in hokjes denken.
Wij weten hoe geweldig ras het is, hoe ontzettend lief en braaf karakter ze hebben, hoe ze met kinderen zijn, hoe ze voor hun baasje door het vuur gaan!
Ik heb het me best lang aangetrokken als er weer eens vieze blikken toegeworpen kreeg, als ik voor de 100e keer uit moest leggen dat mijn hond geen pitbull is..
Op een dag was is het zo zat, ik weet hoe deze honden zijn en ik wil nooit meer anders, wat een ander er van denkt interesseert me niet meer, dan kijken ze maar weg of lopen maar een rondje om, of tillen ze hun hondje maar op als ze denken dat mijn hond gevaarlijk is, ik heb deze hond voor mijzelf, en al helemaal niet voor pietje op de hoek.
En mensen die deze honden niet kennen van ras maar afgaan op krantenartikels en spannende verhaaltjes, zijn mijn interesse niet eens waard.
Ik steek mijn tijd liever in mensen die wel buitenb kaders kunnen denken, of praten vanuit ervaring
CherokeeChum schreef:Nee hoor,hangt helemaal van het uiterlijk af,is de hond overduidelijk Bully dwz,valt niet onder de omschrijving van en pitbullachtige is er geen probleem.
faye schreef:CherokeeChum schreef:Ik zie toch vrij weinig "uiterlijk beschaafde mensen" met een dergelijke hond, sorry.
Meestal is het toch wel een bepaald type mens
Jemig de pemig,,uiterlijk beschaafde mensen'' zijn dit vaak juist niet....
Getuige alleen al de hier door Slimmerik en Faye geventileerde vooroordelen![]()
Imo ,weinig beschaafd.
Beschaafde mensen zijn niet bekrompen,pogen geen stemming te maken,en zijn niet bevooroordeeld.
By the way,wat is er mis met stoer? Sinds wanneer is dat synoniem met asociaal?
anneliesdj schreef:CherokeeChum schreef:Nee hoor,hangt helemaal van het uiterlijk af,is de hond overduidelijk Bully dwz,valt niet onder de omschrijving van en pitbullachtige is er geen probleem.
Dit was bullmastiff x am staff oid. Het waren wel 2 honden die iig op het randje zaten, anders zou ik niet gemaild hebben.
anneliesdj schreef:Ik vind het zowieso niet slim om zulke rassen te kruisen, ookal is de kans maar heel klein. Als je wel een agentje tegenkomt die moeilijk gaat doen kost het je wel een hoop gezeur ed.
Zowieso snap ik het idee van kruisingen niet zo, tenzij je bv mechelse herder x duitse herder kruist maar je komt soms ook dingen tegen als husky x duitse staander oid. Maar goed, dat is best wel offtopic.
CherokeeChum schreef:Ik vind het wel een beeetje vreemd in dit zogenaamd tolerante landje dat je geen hond zou mogen houden met een robuust,gespierd lijf en een krachtige uitstraling,omdat de buuf er misschien bang voor is, of hem /haar niet mooi vind.
Beschaving begint bij jezelf, niet in het veroordelen van een ander om dat deze misschien
ander keuzes maakt. Be real.
Klara16 schreef:Cerokee, je doet helemaal wat je zelf wil.
Maar jouw vrijheid stopt waar een ander er last van krijgt. Ik heb niks tegen hengsten zolang hun eigenaren ze maar goed in de hand hebben (heb zelf merries, vandaar)
Klopt,ik heb echter geregeld dat merrie mensen zowat tegen me aanrijden omdat ze alleen maar kijken of hun paard wel in de krul loopt.
En zo is het met honden ook,al heb je ze aan gelijnd en goed onder appel,er is altijd wel zo'n...... met een loslopende algemeen geaccepteerd ras die hem wel los heeft lopen,en die niet luistert en zich dominant opsteld tegen mijn hond.
En ik heb ook niks tegen stoere honden, zolang ze maar goed bijgehouden worden. Als jij die hond aangelijnd houdt en hij gehoorzaamt je, no problem. Maar helaas zijn er veel mensen die zo'n stoere hond willen en die niet genoeg honden-mens zijn om gehoorzaamheid te krijgen in alle situaties. En dan beginnen de problemen...