Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Wienna schreef:Ik blijf je honden echt heel erg gaaf vinden Cloris
Citaat:Leuke paarden trouwens!!! Wat is die merrie opgeknapt zeg, enorm
cloris schreef:Ik wil niet onwijs vervelend overkomen maar een BM van 1 jaar is nog een kleuter.. de Molossers zijn pas volwassen met 3 en zullen dan ook volwassen gedrag laten zien, wat niet betekent dat ze niet met andere honden overweg kunnen maar wat wel betekent dat ze niet alles meer laten gebeuren, dus als hij dan door een Beagle in zijn neus gebeten wordt zal hij niet blijven staan kijken. Uitzonderingen bevestigen de regel natuurlijk maar ik ken heel wat BM reuen die stuk voor stuk op een bepaalde leeftijd op hun strepen gingen staanen niet over zich heen lieten lopen, wat ook weer niet betekent dat ze niet meer los kunnen maar wat wel betekent dat je voorzichtig moet zijn zeker als het om hondjes van een wat kleiner ras gaat, een platte JR is ook zo'n zooi
Mijn reu was 2 toen hij ineens besloot dat het over was, teven prima maar reuen nee.
naadje24 schreef:Als echte liefhebber en fan van het ras ,snap je dat ik dit dus weet
maar als echte liefhebber en kenner kan ik je ook vertellen dat de meeste reuen ook op volwassen leeftijd zeer sociaal zijn...
wij lopen met de club regelmatig een aantal wandelinngen per jaar
er lopen zeker een stuk of 20 reuen bij (los) en er zijn nooit geen vechtpartijen...hooguit een kleine terechtwijzing en that's it
dammon begon al op zijn strepen te staan toen hij 8 maanden was...toen besefte hij meer zijn "mannelijkheid en grootte"
dan nog blijven BM's sociale honden...
heel wat anders dan bijvoorbeeld een boerboel,die ook mollosser is...
en in mijn ogen te vaak door elkaar heen gehaald worden
RianneH schreef:Onze reus is dinsdag gecastreerd. We konden hem amper meenemen naar de leonbergerteef van m'n oom en tante, omdat hij er iedere keer na 10 minuten op sprong (niet dat zij dat erg vond) en gezien we geen puppy's en al helemaal geen kruizingen wouden... Moest het zaakje eraf.
Nu ligt hij heel zielig te kijken, wil iedere keer naar buiten, want daar is het koeler en was dinsdag ontzettend suf..
Wat het probleem met die kleine keffertjes ook is, is dat mensen ze altijd optillen. Daardoor voelen die beestjes zich groter en durven meer. En lokken dus meer uit. Niet optillen en gewoon laten uitzoeken is mijn idee, beestje leert heel snel zijn plaats.
Onze vorige hond, zelfde ras, werd eens in het park belaagd door twee dobbermannen. Nu waren die een stukje kleiner, maar wel met z'n tweeën. Ons ras heeft een dubbele kraag en hele lange dikke vacht, dus ondanks dat ze hem behoorlijk in die kraag hingen, had hij er niet echt last van. De eigenaar van die honden deed niets, dus mijn vader zag het aankomen, die heeft onze hond het zelf uit laten zoeken. Een paar stevige knauwen richting de dunne vachtjes van die beesten zorgde er wel voor dat ze omkeerden. Eigenaar woest, maartja, hij hield zijn honden niet bij zich..
cloris schreef:Dat gedrag vind ik zo a-sociaal van die mensen, gewoon netjes je honden bij je houden tenzij beide eigenaren het okej vinden dat ze van de lijn gaan.
naadje24 schreef:cloris schreef:Ik wil niet onwijs vervelend overkomen maar een BM van 1 jaar is nog een kleuter.. de Molossers zijn pas volwassen met 3 en zullen dan ook volwassen gedrag laten zien, wat niet betekent dat ze niet met andere honden overweg kunnen maar wat wel betekent dat ze niet alles meer laten gebeuren, dus als hij dan door een Beagle in zijn neus gebeten wordt zal hij niet blijven staan kijken.
heel wat anders dan bijvoorbeeld een boerboel,die ook mollosser is...
cloris schreef:Het gaat mij erom dat er heel veel mensen roepen dat hun Molosser een sukkel is als het om andere honden gaat en dat een kleinere hond, die je maar wat vaakt keffend tegemoet komen, geen partij zijn voor een flinke hond. Wat ik altijd jammer vind is dat veel mensen altijd gaan roepen met hoeveel andere honden hun hond kan en dat er noooooooit iets gebeurd.. ik heb dat iets te veel gehoord en ik loop al heel wat jaren mee in de Molossers en ik heb het ook iets te vaak toch fout zien gaan, en waarom? veel mensen zijn blind voor hun eigen hond (ras)
Net zo goed als dat er hele volksstammen zijn die roepen dat de Golden-Retriever een kinderhond is en dat die Noooooooit wat zal doen. Dat is struisvogelpolitiek.
Honden zijn honden en reageren honds, een hond van 60 kg die een hond van 6 kg corrigeert is niet iets wat je graag wilt meemaken, geloof mij ik heb het vaak genoeg gezien en meegemaakt.
Uiteindelijk moeten we met heel veel mensen en honden van verschillende karakters en maten op een klein stukje leven.
Ik heb altijd grote (Molossers) gehad en zal dat altijd blijven houden maar ik ben wel heel objectief en realistisch en weet wat de krachten van een Molosser kunnen zijn, ik wil gewoon de confrontatie liever ontlopen want hoe sociaal je hond ook is het gewichtsverschil is te groot en als kleine hondjes gaan gillen dan heb je een probleem daardoor vallen de meeste doden ook in dit soort confrontaties, het is hondengedrag ja dat zeker maar dit is iets wat je ten alle tijden wilt voorkomenwant een hond hoeft zeker niet a-sociaal te zijn om een andere hond te doden..
punjab schreef:Ik heb een husky Zorro en een alaska malamute Dino.
naadje24 schreef:ow die laatste is wel een droppie zeg!
ken dat ras helemaal niet maar spreekt me gelijk al aan