Laat jij je kat naar buiten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

IKbenEllen

Re: Laat jij je kat naar buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 16:44

Jolandaa_ schreef:
een kat moet kunnen jagen. das zijn instinct. niet lui op de bank liggen.

En het instinct van jouw paard is met jou op z'n rug rondhobbelen? Schijnheilig

Mijn katten zitten al vanaf kitten binnen (en in de tuin, laat ik die aanvulling niet vergeten Haha! ) en weten niet beter.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 16:45

IKbenEllen schreef:
Myra schreef:
@ IKbenEllen: enkele draden/net over de vijver?
Maarja, wel een tegenstrijdig probleem voor mensen die last hebben van katten.
Als ik een grote visliefhebber zou zijn en graag vissen in een vijver wou, zou ik natuurlijk ook het liefst geen katten in de buurt hebben. En zo'n net is gelijk weer zo lelijk.
Beetje dillemma, want moeten vanwege 'mijn' vijver dan alle katten opeens naar binnen of moet ik al mijn vissen laten op eten?
Wat de oplossing hier op is zou ik echt niet weten..

Precies, ik kan mijn vijver wel lelijk maken met draden en netten, maar dat WIL ik helemaal niet. Ik wil gewoon dat anderen zijn dieren uit mijn tuin houden en dat is ieder zijn eigen verantwoording, simpel.

zie je een kat. Gooi er een bal op ( is even zielig voor de kat) maar of de kat nog terug komt?
bij mijn broertje iig niet. die heeft de kat gewoon laten schrikken door een emmer heel hard laten te vallen ( op de stenen) waardoor de kat 1 meter omhoog kwam en in de vijver terecht kwam. Sindsdien is er geen kat meer geweest

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 16:45

IKbenEllen schreef:
Jolandaa_ schreef:

Mijn katten zitten al vanaf kitten binnen (en in de tuin, laat ik die aanvulling niet vergeten Haha! ) en weten niet beter.

Dat is aangeleerd gedrag, hetzelfde geld voor katten die niet anders weten,

maar daarmee blijft het instinct hetzelfde, hetzelfde dat een paard een vluchtdier is, en dat die bij angst vlucht.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 16:46

Jolandaa_ schreef:
zie je een kat. Gooi er een bal op ( is even zielig voor de kat) maar of de kat nog terug komt?
bij mijn broertje iig niet. die heeft de kat gewoon laten schrikken door een emmer heel hard laten te vallen ( op de stenen) waardoor de kat 1 meter omhoog kwam en in de vijver terecht kwam. Sindsdien is er geen kat meer geweest

Ik weet wel hoe ik een kat weg moet jagen, maar dan moet je het ook wel net toevallig zien.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 16:47

Je kunt ook met de tuinslang een keerte spuiten, hoeft niet raak, maar dat ie schrikt..
Buren van mij hebben kiezelstenen en stokjes in de tuin, beetje onzin maargoed..

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 16:47

Jaja, maar dan is het dus aan degene die er last van heeft om actie te ondernemen? Mijn buurvrouw zou dus maar telkens op moeten letten en met een emmer water slepen om over minipoes te gooien? (wat ze van mij trouwens best zou mogen doen)
Dat is wel de omgekeerde wereld. De eigenaar heeft de verantwoording te nemen dat mensen nergens last van hebben. Dat hoeven die mensen zelf niet te doen.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 16:48

Jolandaa_ schreef:

Mijn katten zitten al vanaf kitten binnen (en in de tuin, laat ik die aanvulling niet vergeten Haha! ) en weten niet beter.[/quote]

Dat is aangeleerd gedrag, hetzelfde geld voor katten die niet anders weten,

maar daarmee blijft het instinct hetzelfde, hetzelfde dat een paard een vluchtdier is, en dat die bij angst vlucht.[/quote]

Mee eens, jij zet je paard toch ok niet continue in de stal, behalve tijdens 't rijden?
lijjkt een beetje 'tzelfde..

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 16:49

Maanling schreef:
Jaja, maar dan is het dus aan degene die er last van heeft om actie te ondernemen? Mijn buurvrouw zou dus maar telkens op moeten letten en met een emmer water slepen om over minipoes te gooien? (wat ze van mij trouwens best zou mogen doen)
Dat is wel de omgekeerde wereld. De eigenaar heeft de verantwoording te nemen dat mensen nergens last van hebben. Dat hoeven die mensen zelf niet te doen.

Dan zou er iemand een kittencursus kunnen beginnen, om ze te leren dat ze niet in andermans tuin mogen Haha!
Maarja, waar moeten ze dan..

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 16:49

Jolandaa_ schreef:
maar daarmee blijft het instinct hetzelfde, hetzelfde dat een paard een vluchtdier is, en dat die bij angst vlucht.

Instinct van een paard is zeer zeker niet het rondrijden van mensen op z'n rug. Daarom moeten ze ook zadelmak gemaakt worden. Is dat gebeurd, dan is ie er aan gewend.
Net als mijn katten, nooit leren jagen, nooit uren rondgezworven, ze zijn er aan gewend. Een hond is ook een jager, maar die hoeft niet z'n instinct achterna? Dat is er toch al lang en breed uit gefokt....

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 16:52

IKbenEllen schreef:
Jolandaa_ schreef:

Instinct van een paard is zeer zeker niet het rondrijden van mensen op z'n rug. Daarom moeten ze ook zadelmak gemaakt worden. Is dat gebeurd, dan is ie er aan gewend.
Net als mijn katten, nooit leren jagen, nooit uren rondgezworven, ze zijn er aan gewend. Een hond is ook een jager, maar die hoeft niet z'n instinct achterna? Dat is er toch al lang en breed uit gefokt....

Een paard loopt toch (meestal mag ik hopen..) op 't land waar hij zijn eigen gang kan bepalen?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 16:53

Loizy schreef:
Mee eens, jij zet je paard toch ok niet continue in de stal, behalve tijdens 't rijden?

Paard heeft 10m2 terwijl ie zelf 1,72 is.
Poesjes zijn maar 30 cm, ruimte is ruim 100m2

Nee, dat vind ik dus niet hetzelfde Knipoog

En paard loopt ook achter omheining buiten, zou er niet blij mee zijn als ik hem elke keer in de bossen moest zoeken....

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 16:54

Die van ons gaan gewoon naar buiten, alleen die van mij blijft 's nachts binnen want anders staat ze voor het dakkapel van mijn ouders te blèren dat ze naar binnen wil Clown
Met oud en nieuw zijn ze wel naar binnen ( worden ze erg chagerijnig Tong uitsteken).

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 16:54

Loizy schreef:
Dan zou er iemand een kittencursus kunnen beginnen, om ze te leren dat ze niet in andermans tuin mogen Haha!

Pling eigen tuin afzetten? ren?

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 16:55

IKbenEllen schreef:
Loizy schreef:

Paard heeft 10m2 terwijl ie zelf 1,72 is.
Poesjes zijn maar 30 cm, ruimte is ruim 100m2

Nee, dat vind ik dus niet hetzelfde Knipoog

En paard loopt ook achter omheining buiten, zou er niet blij mee zijn als ik hem elke keer in de bossen moest zoeken....

stel dat ze overal in de tuin gingen poepen Clown
wel een voordeel die katten dan niet hebben, paardenmest is wel goed voor je tuin Vork

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 16:56

IKbenEllen schreef:
Loizy schreef:

Pling eigen tuin afzetten? ren?

dan heb je dus weer die ren, die ikzelf niet graag zou willen..
Dit omdat de kat dan gwn ziet wat er allemaal is, maar er niet bij kan.. dat vind ik jennen.

Jelle6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 16:58

De katten van mijn en mijn vriend gaan echt wel naar buiten, als ze de hele dag binnen zitten word je helemaal gek van ze, gaan ze in de gordijnen hangen en dat soort dingen terwijl ze heel veel speeltjes hebben liggen maar daar doen ze niet veel mee, ook sproeit onze kater nog wel eens als hij de hele dag binnen is en jah hij is wel gecastereerd met 9 maanden.. we wonen gewoon in de bouw aan een hele rustig klinkerweg waar maar 1 auto lang kan en geen 2 naast elkaar en met heel veel spelende kinderen en ik zie dat onze katten sinds ze buiten mogen zijn en spelen veel gelukkiger zijn...

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 16:59

Loizy schreef:
dan heb je dus weer die ren, die ikzelf niet graag zou willen..
Dit omdat de kat dan gwn ziet wat er allemaal is, maar er niet bij kan.. dat vind ik jennen.

Ja maar het zou MIJN zorg toch niet moeten zijn? Jij vind het zielig voor je poes, ik voor mijn vissen.

En je paard in de wei, vind je dat ook jennen?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 17:00

Esmeralda schreef:
stel dat ze overal in de tuin gingen poepen Clown
wel een voordeel die katten dan niet hebben, paardenmest is wel goed voor je tuin Vork

Haha!

Paardenmest is ook niet goed voor je tuin, iig niet als het vers is Knipoog

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 17:19

Wahaha ik sta hier net knoerhard te beweren dat mijn katten niet naar buiten mogen om allerlei regels, staat er een of andere meneer net aan m'n deur die van 'n buur zou hebben gehoord dat ik de deur forseer met houtjes zodat m'n katten naar buiten mogen Gestoord Das dus niet waar, maar maak zo'n man maar eens wijs dat jij je katten niet op straat wilt hebben Rolleyes

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 17:22

Heej Lachen Wij hebben ook een kat, en die komt buiten wanneer zij wil. Soms is ze twee dagen weg ofzo, maar nu ze ouder word blijft ze altijd dicht bij huis, maar ze komt buiten wanneer ze wil.
Maar ook binnen als ze dat wil Knipoog

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 17:30

Letizia schreef:
Wahaha ik sta hier net knoerhard te beweren dat mijn katten niet naar buiten mogen om allerlei regels, staat er een of andere meneer net aan m'n deur die van 'n buur zou hebben gehoord dat ik de deur forseer met houtjes zodat m'n katten naar buiten mogen Gestoord Das dus niet waar, maar maak zo'n man maar eens wijs dat jij je katten niet op straat wilt hebben Rolleyes

Haha! Haha! Haha! nee dat geloven de buurtjes vast niet.

Een van mijn katten is zeer agressief tegen vreemden, is een keer uit de tuin ontsnapt. Hij had een belletje om, dus ik zoeken.... staat er een mevrouw met d'r hondje voor daar oprit: "mevrouw, mevrouw, zoekt u uw kat?" dus ik zeg ja, zegt ze: "hij zit hier, ik durf niet naar binnen" Haha! zat ie voor haar deur te blazen en grommen, dom beest.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 17:31

Citaat:
Een van mijn katten is zeer agressief tegen vreemden, is een keer uit de tuin ontsnapt. Hij had een belletje om, dus ik zoeken.... staat er een mevrouw met d'r hondje voor daar oprit: "mevrouw, mevrouw, zoekt u uw kat?" dus ik zeg ja, zegt ze: "hij zit hier, ik durf niet naar binnen" zat ie voor haar deur te blazen en grommen, dom beest.

Wat een gewéldig verhaal!
Mijn minipoes kan ook grommen als een hond, maar dat doet ze alleen als ze een prooi vast heeft waar NIEMAND mag aankomen.

__Karlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 17:33

onze kat is altijd buiten maar met oud en nieuw niet, 1x was ze toen wel buiten en toen kwam ze terug met een kale staart, dus waarschijnlijk was dr vuurwerk aan gebonden Boos!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 17:35

De mijne doet dat naar alles en iedereen als mijn man of ik er niet bij zijn Haha! zeeeer goede waker.

We hebben ook wel eens een bbq gehad met vrienden, was een zeer stoere brede getatoeerde hardrocker bij, die ging even aan de andere kant van de tuin staan bellen, had ie ineens een kat aan zijn been hangen: heeeeeeeelp! Haha!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 17:40

haha de onze sleept met de post!! En haalt overal de waxinelichtjes uit!!!
Fijn zulke poesen/katten Knipoog
O weet nog een leuk verhaal

De glazenwasser bij ons komt afrekenen en zegt tegen mij: wat heeft u toch een leuke poes.
Dus ik pardon!!!! Hij werd helemaal rood en begon te stottere en zei: die euh poes euh boven bij het raam. Dus ik, ooooooooooooo maar dat is een kat hoor Haha!
En als je onze glazenwasser kent ( 2 bij 2 groot ongeveer, 6 oorbellen, piercings en tatoes)
Iedere keer als hij komt word hij nog rood Haha!