Wat voor soort spin is dit?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dondeyne

Re: Wat voor soort spin is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 18:24

Naar die schorpioen ben ik ook wel benieuwd Haha!

Chrisssy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 10:46

Mijn papa is mn grote sterke dappere spinnendoder Lovers

Mijn fiets staat in een tuinhuisje achter in de tuin en mn ouders houden van 'gecontroleerde wilderness' aan planten. Naast dat mn moeder vrolijk wordt van de tuin zijn de spinnen -logisch- ook niet weg te krijgen uit de tuin.
Ik geloof dat ik mezelf laatst erg voor banketstaaf heb gezet toen ik een poging deed tot mn fiets halen. Ik dacht dat er niemand thuis was dus ik, gewapend met een stok en honderiem, de tuin door gegaan. Ik heb over 20 meter een half uur gedaan, incl. gillen, samurai-bewegingen met de hondenriem en schijnbewegingen. Wat blijkt nou, hebben mn ouders (eerder terug uit werk en kennelijk niets te doen) met de slappe lach staan toekijken hoe ik stond te stuntelen. Fijn, HEEEEEL fijn.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 10:49

Wha die krengen zijn groot, en snel! Ik heb ze ook op de zaak!
Weten jullie al wat het was ( heb geen zin om 11 pagina's door te spitten Nagelbijten / Gniffelen )

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 11:04

*heeft hard gezocht naar foto schorpioen*, ligt bij mijn ouders dus nog even w88 tot het weekend dames Haha!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 11:11

jakkie heb echt kippenvel nu Haha!

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 11:13

die spinnen lopen hier ook vaak, en ja meestal zijn ze echt met zn tweetjes en gaan ze ook als stelletje de deur uit Clown ik zet meestal een glas over ze en doe er een blaadje onder en loop ik ze zo naar buiten, geef ze een schop na en hoop dat ze nooit meer terug komen *LOL*
was laatst vergeten om dr eentje onder een glas vandaan te halen, die stond in een hoekje en was na 1 dag helemaal verstijfd (en dus dood) Tong uitsteken

echt bang ben ik er niet meer voor woon hier nu 12 jaar in dit huis en zolang komen die spinnetjes hier ookal, de vorige bewoners hadden een mega klimop tegen de muur (aan de buitenkant) daar komt dus veel ongedierte op af, nu we het verwijderd hebben is het dus gelukkig een stuk minder geworden.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 11:14

Ik had er 1 hier in de kelder, daar paste nog geen glas overheen, hij was te groot!

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 13:37

Ik krijg de kriebels van dit topic Nagelbijten / Gniffelen
Die grote zwarte ben ik nog niet tegen gekomen hier in huis, maar die dikke kruisspinnen wel, ze vinden het nodig om hier heel de tuin te behangen met web, en er zelf midden in te gaan zitten.
Bij het tuinhekje staan aan elke kant 2 planten, en daar zaten er van de week 2 in, dan ga ik echt niet meer de kliko aan de straat zetten, want dan loop ik zo door hun web heen Nagelbijten / Gniffelen
Dus mijn vriend mag 1 keer per week s'avonds de kliko buiten zetten, en voor de rest kom ik nu even niet meer in de tuin Clown

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 13:57

Tinkelbel schreef:
Gatver gatver gatver!!
Oh walgelijk... hier zitten ze volop! Laatst lag ik in bed, krijg ik een smsje, dus mijn telefoon die licht op. Gevolg: ik zie een ENORME zwarte spin op het kussen naast mij kruipen!! Heb het hele huis bij elkaar gegild geloof ik, ik sprong uit bed! Dus mijn vader probeert hem te vangen, laat hij hem vallen Verdrietig uiteindelijk is hij toch vermoord maar oh god wat een drama!

Dit zwarte monster bracht laatst een bezoekje aan me:

Afbeelding
Veilig en wel in een glas Haha!

Bloos! Horror. Bloos! Nagelbijten / Gniffelen Op je kussen....Nagelbijten / Gniffelen Ik zou echt de hele buurt bij elkaar schreeuwen Bloos Haha!

FlappieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 14:08

Nou gelukkig ben ik dus helemaal niet bang voor spinnen, dit in tegenstelling tot mijn vriend. Die vind het dus helemaal niks. Het gevolg is dus, dat ik een keer om 5 uur wakker gemaakt werd, omdat hij shampoo voor zijn haar nodig had en er een spin in de douchebak zat. Hij durfde er niet even over heen te reiken om die fles te pakken, haha. Clown

Dus ik spin gered en buiten gezet, zegt ie: maar ze zijn altijd met zijn 2-en! Waarop ik antwoordde dat we dat dan wel zullen merken als die andere tevoorschijn komt. Dacht zeker dat ik om 5 's nachts een spin ga zoeken...daag, echt niet, duik lekker mijn bedje weer in. Slapen

Zelfde als in de tuin werken, hij durft wel veel, maar als er spinnen zijn, dan mag ik in de bomen en bossen kruipen, dan blijft hij op afstand...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 14:20

Vannacht, uurtje op 2 Bloos
Ik ging naar buiten om mn laatste sigaretje voorhet slapen gaan te nuttigen.
Ik vóelde een spinnendraad, maar zag hem niet.
Uiteindelijk zag ik hem zweven tussen de deurpost, een hele dikke kruisspin
met een lijf van een cm. Verdrietig

Ik kon de deur niet dichtgooien omdat hij anders geplet zou worden (BRR)
dus probeerde hem met de meppernaar buiten te gooien an JAAHOOR
valt ie op mn trui! Sigaar

Ik denk dat de buren dachten dat ik vermoord werd, zo'n gil gaf ik wat een
ellendige rot beesten zijn het ook!

Wentos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 18:09

brrr, ik krijg alleen al de kriebels van die beestjes op foto.. (ik scroll snel door.. ) heb al 3 keer de kamer rond gekeken of er hier toevallig niet eentje kruipt..

sorry ik zou niet weten wat voor spin het is, maar ik weet wel dat hij heel eng en vies is Ja

Patsab schreef:
Deze hiero ook niet, papiertje ertussen......die is maf!( positief bedoelt hoor) Durf zo'n beest niet eens dood te meppen met een telefoonboek laat staan een papiertje ertussen en dan netjes naar buiten brengen zodat hij weer naar binnen kan rennen zeker?? Ben niet gek Frusty

Ik had toen ik op kamers zat altijd een aardig huisgenootje die m'n spinnen weg haalden.. Ook dus door een glas erop te zetten, papiertje eronder en weg ermee..
Toen m'n huisgenootje er niet was, heb ik al m'n moed verzameld om het toch maar te doen.. Dus na lang aarzelen het glas erop gezet en toen...... durfde ik er echt geen papiertje onder te schuiven.. Dus de spin is in het glas op m'n vensterbank gestorven.. Clown

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 12:43

Wentos schreef:
Ik had toen ik op kamers zat altijd een aardig huisgenootje die m'n spinnen weg haalden.. Ook dus door een glas erop te zetten, papiertje eronder en weg ermee..
Toen m'n huisgenootje er niet was, heb ik al m'n moed verzameld om het toch maar te doen.. Dus na lang aarzelen het glas erop gezet en toen...... durfde ik er echt geen papiertje onder te schuiven.. Dus de spin is in het glas op m'n vensterbank gestorven.. Clown

Getverderrie, dus papier er onder en opppakken? En wat dan als die spin op het papiertje gaat zitten, en er dus alleen een dun papier tussen dat kreng en jouw hand zit? Horror.

Wentos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 12:51

MissJ schreef:
Wentos schreef:

Getverderrie, dus papier er onder en opppakken? En wat dan als die spin op het papiertje gaat zitten, en er dus alleen een dun papier tussen dat kreng en jouw hand zit? Horror.

mijn huisgenootje draaide dan het glas om, dan kan de spin er dus niet zomaar uit.. Maar zoals je kunt lezen durfde ik het zelf niet Nagelbijten / Gniffelen

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 13:17

Wat een horror verhalen hier allemaal Boos!
krijg er de kriebels van. Ik slaap op zolder, en dáár lopen toch 1x in de zoveel tijd dikke, vieze, gore, grote, harige, jakkiebah spinnen rond! Dan draai ik eerst altijd gillend een rondje om me eigen as en dan ren ik als een hert naar beneden om tegen me moeder te gaan schreeuwen dat ze die spin moet vermoorden Nagelbijten / Gniffelen. Soms slaapt ze al, en dan moet ik het zelf doen Verdrietig. De horror, je voelt ze ook zo lekker uit elkaar knappen dan Vork

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 14:03

Soms slaapt ze al, en dan moet ik het zelf doen . De horror, je voelt ze ook zo lekker uit elkaar knappen dan

Gatver, zat net een cup-a-soepje te eten... Misselijk

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 18:34

Ik ben er echt als de dood voor! Van elk klein spinnetje schreeuw ik het huis bij elkaar en moet mijn moeder komen om hem te vermoorden. Later als ik zelf in een huis woon moet mijn moeder elke dag langs komen om alle spinnen dood te maken Tong uitsteken
Ik ben ze ook wel eens tegengekomen op de wc.. brrr

wiifke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 19:32

Een kleine langpoot spin kan ik dan nog wel mee leven.. de elektrische vloegenmepper doet wonderen Haha!
maar zodra het ook maar een 'volwassen' spin is durf ik het niet.. Clown
Gelukkig is mijn vader mijn grote held en doet die het wel.. En anders mijn moeder ook nog wel met wat gemompel Haha!

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 19:01

Dit is echt te grappig om te lezen voor een spinnenliefhebber ROFL Huilen van het lachen

Kleine toelichting over die camel spider; die zijn dus niet giftig. Die grapjurk is door wat anders gebeten Haha! Ze worden niet groter dan een centimeter of 12 inclusief poten ook. Het zijn niet eens spinnen Tong uitsteken

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 19:07

hahaha zo 1 had ik vorig jaar op mn kamer Huilen van het lachen
Ik zo'n groot glas (lees formaat Amsterdammer voor bier) en een papiertje om dat beest netjes naar buiten te brengen, en ik ben echt als de doods voor spinnen, maar doden vind ik ook al weer zo wat, ik naar beneden, deur open, bleek hij ondertussen op mn hand te zitten!!! Man ik gillen en springen en die spin met glas en al naar buiten gegooid Huilen van het lachen
Glas was dus ook stuk Huilen van het lachen

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 16:45

Eightlegged schreef:
Dit is echt te grappig om te lezen voor een spinnenliefhebber ROFL Huilen van het lachen

Kleine toelichting over die camel spider; die zijn dus niet giftig. Die grapjurk is door wat anders gebeten Haha! Ze worden niet groter dan een centimeter of 12 inclusief poten ook. Het zijn niet eens spinnen Tong uitsteken

Of ze wel of niet giftig zijn durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar wel dat ze echt hele nare wonden maken die vaak behoorlijk gaan ontsteken.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 18:42

Die foto's uit Irak even terug in dit topic komen zeker niet van zo'n camel spider. 100% zeker. De beet kan wel pijnlijk zijn maar dit doet het zeker niet. In Irak komt ook een Sicarius sp. voor en die zijn dus wel pokke giftig, met een weefselafbrekend gif. Ik kan met vrij veel zekerheid zeggen dat die beet daarvan komt.

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 18:46

Wat een enge spin zeg.
Altijd als ik er 1 zie roep ik altijd me vader of hij een spin wilt weghalen.

Ik lag een x op bed en ik zie op een gegeven moment iets op de grond lopen deed me licht aan en het was een dikke grote spin. Ik gilde echt hard. Me broer kwam naar boven rennen en vroeg wat er was. Ik begon gewoon te huilen en durfde niet meer te slapen Bloos

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 18:48

Eightlegged schreef:
Die foto's uit Irak even terug in dit topic komen zeker niet van zo'n camel spider. 100% zeker. De beet kan wel pijnlijk zijn maar dit doet het zeker niet. In Irak komt ook een Sicarius sp. voor en die zijn dus wel pokke giftig, met een weefselafbrekend gif. Ik kan met vrij veel zekerheid zeggen dat die beet daarvan komt.

Aangezien jij vrij veel van spinnen weet wil ik je wel geloven. Maar ik hoef ze nog steeds niet binnen een straal van drie meter van me te hebben!

KiekKiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 18:53

Lang leven de elektrische vliegenmepper!!