Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Tinkelbel schreef:Gatver gatver gatver!!
Oh walgelijk... hier zitten ze volop! Laatst lag ik in bed, krijg ik een smsje, dus mijn telefoon die licht op. Gevolg: ik zie een ENORME zwarte spin op het kussen naast mij kruipen!! Heb het hele huis bij elkaar gegild geloof ik, ik sprong uit bed! Dus mijn vader probeert hem te vangen, laat hij hem vallenuiteindelijk is hij toch vermoord maar oh god wat een drama!
Dit zwarte monster bracht laatst een bezoekje aan me:
Veilig en wel in een glas
Patsab schreef:Deze hiero ook niet, papiertje ertussen......die is maf!( positief bedoelt hoor) Durf zo'n beest niet eens dood te meppen met een telefoonboek laat staan een papiertje ertussen en dan netjes naar buiten brengen zodat hij weer naar binnen kan rennen zeker?? Ben niet gek
Wentos schreef:Ik had toen ik op kamers zat altijd een aardig huisgenootje die m'n spinnen weg haalden.. Ook dus door een glas erop te zetten, papiertje eronder en weg ermee..
Toen m'n huisgenootje er niet was, heb ik al m'n moed verzameld om het toch maar te doen.. Dus na lang aarzelen het glas erop gezet en toen...... durfde ik er echt geen papiertje onder te schuiven.. Dus de spin is in het glas op m'n vensterbank gestorven..
MissJ schreef:Wentos schreef:Ik had toen ik op kamers zat altijd een aardig huisgenootje die m'n spinnen weg haalden.. Ook dus door een glas erop te zetten, papiertje eronder en weg ermee..
Toen m'n huisgenootje er niet was, heb ik al m'n moed verzameld om het toch maar te doen.. Dus na lang aarzelen het glas erop gezet en toen...... durfde ik er echt geen papiertje onder te schuiven.. Dus de spin is in het glas op m'n vensterbank gestorven..
Getverderrie, dus papier er onder en opppakken? En wat dan als die spin op het papiertje gaat zitten, en er dus alleen een dun papier tussen dat kreng en jouw hand zit? Horror.
Eightlegged schreef:Dit is echt te grappig om te lezen voor een spinnenliefhebber![]()
Kleine toelichting over die camel spider; die zijn dus niet giftig. Die grapjurk is door wat anders gebetenZe worden niet groter dan een centimeter of 12 inclusief poten ook. Het zijn niet eens spinnen
Eightlegged schreef:Die foto's uit Irak even terug in dit topic komen zeker niet van zo'n camel spider. 100% zeker. De beet kan wel pijnlijk zijn maar dit doet het zeker niet. In Irak komt ook een Sicarius sp. voor en die zijn dus wel pokke giftig, met een weefselafbrekend gif. Ik kan met vrij veel zekerheid zeggen dat die beet daarvan komt.