Bijtgrage hond vergrijpt zich aan baby

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

traan_beauty

Re: Bijtgrage hond vergrijpt zich aan baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 21:37

Dat staat er inderdaad heel raar.. 'Er zou maar een kind voorbij komen'. Als het goed is bijt een hond een kind niet.. Ik bedoel maar onze hond Floortje. Reken maar dat zij nooit een kind zou bijten Clown . Zo lief dat ze is voor mens én kind.. Je kunt echt alles
met haar.
Maar natuurlijk moet je altijd oppassen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 21:38

traan_beauty schreef:
KiWiKo schreef:
als mijn lab morgen bijt gaat het dier dood, zo simpel is het

Mijn honden niet.
Één van onze honden heeft één keer uitgehaald naar een kind. Het kind kwam eens veel te dicht bij onze hond die lag te slapen.. We zagen het net te laat, ja, hééééééél dom. Het kind had verder niet meer dan een schrammetje maar dat had erger kunnen zijn Nagelbijten / Gniffelen ..... We stoppen haar iig nu direct in de kennel als er ook maar één kind op bezoek komt. Dat vind ze niet erg, ze gaat er zelfs met plezier naar toe Lachen . Ze hoeft dan niet op al die véél te drukke kinderen te letten.

[edit] Het is toevallig dat we dit zagen maar als we niet hadden geweten wat de toeleiding hiertoe is geweest werd ze ook afgemaakt..

En dan ontsnapt je hond een keer en er komt een kind voorbij....dat je hond uithaalde is toch agressie. Mijn honden zouden niet uithalen als een kind te dichtbij kwam als ze liggen te slapen.
Als het mijn hond was was deze afgemaakt!

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 21:38

gipsyboy schreef:
dat vind ik een hele goeie nu we toch bezig zijn zulle we een topic openen over loslopende katten???

Duivel Als je oorlog wil moet je dat doen ja..

Daar zijn al 100 topics over geweest en elke keer is er weer hetzelfde gel*l... Niemand die het erover eens is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 21:39

gipsyboy schreef:
Cayenne schreef:
4 honden gewoon los over straat?
Dan mogen ze jou een stevige prent van mij geven.
Superonverantwoordelijk! Er zou maar een kind voorbij komen

jij denkt zeker dat elke hond een kind bijt he.
dat zeg ik het ligt eraan wie ernaast loopt. je hebt ook mensen die hun honden wel kunnen opvoeden al zijn dat er maar weinig

Had ik het over bijten dan? Clown
Wat dacht je als er 1 voor een auto schiet?
of als ze achter een kat aangaan? Hoe denk jij 4 honden tegen te houden?

De meeste oudere mensen zijn bang voor honden, in ieder geval de loslopende exemplaren.
Hoe denk jij dat die zich voelen wanneer er 4 loslopen?
Een beetje aan je medemens denken dus Lachen
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 15-08-07 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 21:39

Honden hóren niet los te lopen op straat. Je belemmert daarmee dat mensen die bang zijn voor honden zich vrij kunnen bewegen.

Foute stoerdoenerij vind ik dat...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 21:40

Of dat meisje dat overleden is nadat die loslopende hond achter der paard ging, hond had ook nog nooit iets gedaan. Zoals zoveel keer, maar één keer is teveel

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 21:42

@Faye
De hond ontsnappen? We hebben een dierenpension en dus goede kennels met sloten ed. Knap als ze daaruit kan komen Lachen . Verder áls ze eens zal weglopen van huis is er niks aan de hand, we wonen buitenaf waar geen kinderen wonen. Ze bijt niet zomaar, die dag waren er meer kinderen en was het drukker dan normaal bij ons, iets waar ze NIET tegen kan. Waarschijnlijk, dat weten we niet zeker, heeft er ook wat lekkers bij de hond gelegen.
En in onze situatie wordt ze dus mooi niet afgemaakt. Ze is een ontzettend lieve hond verder..

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 21:44

Dat dacht een vriendin van mij ook.
Ze had een vreselijke lieve Berner sennerhond, al bijna 6 jaar.
Hij had nog nooit een pas verkeerd gedaan, de vriendelijkheid zelve.
Totdat haar oma op een dag op bezoek was en de hond vanuit het niets de oma in haar arm greep.

Hond is gelijk afgemaakt.

Zo onvoorspelbaar kunnen ze dus zijn.

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 21:46

Ikzelf heb vier honden, vanalles wat, een lab, een spaniel, een straathond en een staff.
Vier lieve brave beesten, maar aan de staff is idd ook wat opvoeding aan te pas gekomen. Het zijn heel sterke karakters maar eens je hun vertrouwen hebt gaan ze voor je door het vuur.

Ik krijg eerder het idee dat deze ouders weer een kruising van twee "gevaarlijke" honden gekozen hebben omdat dat toch zo "imponeerd".
De combinatie van een half jaar oud kind en een bijtgrage hond snap ik niet.
De hond en het kind hebben geen schuld, enkel weeral eens onverantwoorde ouders.
Een geluk dat deze hond direct is afgemaakt, is alweer lijden bespaard.

De discussie of honden los mogen; mijne lopen altijd aan de riem, enkel op mijn eigendom niet, dus op mijn weide, stallingen en tuin niet.
Wanneer ik op straat of in het bos ben hangen ze vast. Simpel omdat het MOET en het mij geruststeld.
Is er dan de een of andere eikel die dat niet nodig vindt dan heeft ie een probleem. Mijn honden hangen vast met een reden, hou de jouwe dan ook bij. It's that simple...

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 21:48

ik vindt het goed dat het dier gelijk is ingeslapen.
Een tijdje geleden is bij ons een schaap echt helemaal afgeslacht door een hond.
Bleek die ook al een kind gebeten te hebben.
Was dus niet nodig geweest.
Vaak als ze bloed hebben geroken blijven ze dat doen.

Chocopasta

Jurjen schreef:
Tsja, je moet zo'n hond ook NOOIT bij een kleine baby laten

Zo, een van de weinige reacties waarvan ik het helemaal eens ben.
En al helemaal niet als je een herplaatster hebt zonder betrouwbare achtergrond informatie.

traan_beauty

Cayenne schreef:
Dat dacht een vriendin van mij ook.
Ze had een vreselijke lieve Berner sennerhond, al bijna 6 jaar.
Hij had nog nooit een pas verkeerd gedaan, de vriendelijkheid zelve.
Totdat haar oma op een dag op bezoek was en de hond vanuit het niets de oma in haar arm greep.

Hond is gelijk afgemaakt.

Zo onvoorspelbaar kunnen ze dus zijn.

Verschrikkelijk Nagelbijten / Gniffelen .
Maar dat hoeft niet bij elke hond zo te zijn..
We hebben thuis meer dan genoeg ervaring en reken maar dat er goed mee om word gegaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 21:50

Natasja91 schreef:
Jurjen schreef:
Tsja, je moet zo'n hond ook NOOIT bij een kleine baby laten

Zo, een van de weinige reacties waarvan ik het helemaal eens ben.
En al helemaal niet als je een herplaatster hebt zonder betrouwbare achtergrond informatie.

Als je er zelf bij bent hoeft het geen probleem te zijn. Wel als de hond zoals in dit geval uit het niets aanvalt. Dan zou je altijd je hond in de schuur moeten stoppen.

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 21:52

rozahorse; die opmerking over bloed vindt ik bull oliebol.
Mijn cocker is een jachthond waar ook mee op jacht wordt gegaan.
De bedoeling is dan dat hij apporteerd en speurt. Mijn hond heeft dus ook genoeg dode fazanten, patrijzen en konijnen vast in z'n bek.
Geen enkel haar op z'n hoofd dat er aan denkt om zonder commando een konijn te pakken...

Dieren zijn onvoorspelbaar, ze blijven hun instincten behouden, het enige wat wij als mens proberen is die te onderdrukken.
En soms loopt dat héél fout af...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 21:55

traan_beauty schreef:
Verschrikkelijk Nagelbijten / Gniffelen .
Maar dat hoeft niet bij elke hond zo te zijn..
We hebben thuis meer dan genoeg ervaring en reken maar dat er goed mee om word gegaan.

Een hond die éénmaal uitgevallen is naar een kind hoort niet in de maatschappij. Bij mij zou ie het niet overleven. Een hond bij kinderen weghouden is onmogelijk en alleen met een dieronwaardig bestaan op te lossen: lees: in een kennel en nóóit meer eruit.

Het zou bij mij einde verhaal betekenen.

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 21:57

Uhm, een hond is heel goed bij kinderen weg te houden?
Er komen echt niet elke dag kinderen bij ons op bezoek.
En een dieronwaardig bestaan heeft ze niet!
Verder heeft ze nooit écht gebeten.. Ik ken 1000 honden die wel eens hebben uitgehaald om iets..

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 21:58

slimmerik; daar moet ik je gelijk in geven, dan ben je beter te kiezen voor het welzijn van het dier ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 21:59

Ja want als je je hond 24 uur per dag bij je kinderen weg moet houden, moet deze dus in de schuur of kennel. En dan zijn er weer die roepen dat dat zielig is. Als een hond niet met begeleiding veilig bij kinderen kan is het einde verhaal. Is het je eigen kind niet, dan is het wel een kind bij de volgende eigenaar en dat is onacceptabel!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 22:00

traan_beauty schreef:
Verder heeft ze nooit écht gebeten.. Ik ken 1000 honden die wel eens hebben uitgehaald om iets..

Je komt steeds met andere voorbeelden aan...om het probleem van je eigen hond te verzachten. Maar het probleem blijft bestaan: die hond is niet te vertrouwen...simpel zat.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 22:01

En dan hebben we het nog over kinderen.
Een hond die een kind bijt, kan de volgende keer net zo hard een volwassene grijpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 22:01

Gut nu je het zegt Slimmerik *LOL* We delen dezelfde mening. Nagelbijten / Gniffelen

traan_beauty schreef:
De hond ontsnappen? We hebben een dierenpension en dus goede kennels met sloten ed. Knap als ze daaruit kan komen

Mss moet jij het niet zo op jezelf betrekken...Er zijn ook mogelijkheden waar de hond met
groot gemak kan ontsnappen, en dáár is waar het in dit topci om gaat, niet om brave hondjes die nooit bijten en in kooitjes met sloten zitten natuurlijk Lachen

madameke schreef:
en denk maar niet dat ik voor de politie me hond vast hou

Wat wil je met dit zinnetje bereiken? Rolleyes Vind het nogal een rare manier van beredeneringen
of ik moet iets over het hoofd zien, leg eens uit? Verward

madameke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 22:02

slimmerik schreef:
Honden hóren niet los te lopen op straat. Je belemmert daarmee dat mensen die bang zijn voor honden zich vrij kunnen bewegen.

Foute stoerdoenerij vind ik dat...

en dat noem jij stoer doenerij dus jij vind dat een hond altijd aan een kort lijntje moet lopen nou lekkere dierenvriend!!
mijn hond doe geen vlieg kwaad en mag dus gewoon loslopen! en als er een kind op deraf komt en der gaat loperen treiteren en ze bijt van zich af heeft ze nog is gelijk ook.
en mijn hond loop niet eens naar andere mensen ze toe ze loop maar gewoon een beetje achter me aan te lopen stop af en toe is ff en voor de rest doe ze niks verkeerd dus wat is dan het probleem?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 22:03

Ongeloofelijk hoe er hier gezegd wordt dat dit soort honden "soms" wel mag, als je heel veel geluk hebt dat je hond niet geschouwd wordt als zijnde pitbull.
Dat zijn dus dezelfde mensen die zeggen dat het aan de pitbullwet ligt dat honden zinloos worden ingeslapen, dezelfde mensen die zeggen goede voorlichting te geven.
Door te zeggen dat je een hele kleine kans hebt dat je hond na inbeslagname niet wordt ingeslapen breng je nog meer mensen op het idee dat het best wel kan om zo'n hond aan te schaffen.
Ongeloofelijk....

Hoe zou het toch komen dat er zoveel honden elk jaar zinloos worden ingeslapen?

Onderstaande informatie komt van de rasvereniging van de American Staffordshire Terrier, deze info geldt ook voor kruisingen van dit ras en ook voor bepaalde andere kruisingen met dezelfde kenmerken.
Zelfs een American Bulldog kan eronder vallen als hij in een bepaald type staat, de American Bulldog is namelijk geen FCI erkend ras en de zogenaamde stamboom die je daar bij krijgt heeft geen enkele waarde. Wees hondenliefhebber en verdiep je eerst in de hondenwereld voordat je een hond aanschaft, voorkom zinloos inslapen!!
------------------
Bron: http://www.astch.nl/ASTCH_bestanden/stamboom.html

U wilt toch ook niet dat uw pup in beslag wordt genomen en ter dood gebracht, omdat u er als eigenaar niet aan gedacht heeft om van de fokker een stamboom te eisen? Of erger, u heeft de stamboom maar laten zitten, omdat u graag heel goedkoop aan een een American Staffordshire Terriër wilde komen en de fokker zei dat het allemaal niet zo'n vaart zou lopen?
Nee toch, beste mensen, dat wilt u als verantwoordelijke en liefhebbende eigenaar uw hond niet aandoen. Toch krijgen we bij de vereniging elke keer weer verhalen te horen over mensen die het met de stamboomplicht voor de American Staffordshire Terriër niet zo nauw nemen. Ook worden wij soms in paniek benaderd door mensen wier hondje in beslag genomen is en die ons vragen wat daartegen te doen is. Het antwoord is niets.

Een American Staffordshire Terriër zonder een door de FCI erkende stamboom wordt in de Wet agressieve dieren gezien als een Pitbull. Pitbulls zijn in Nederland verboden. Deze honden worden in beslag genomen en zonder pardon ter dood gebracht. Daar valt niets aan te doen!

Wij kunnen er als vereniging niet nadrukkelijk genoeg op wijzen, dat u als eigenaar of aankomend eigenaar van een American Staffordshire Terriër in het bezit moet zijn of komen van een door de FCI erkende stamboom. Deze stambomen worden door de Raad van Beheer op Kynologisch Gebied in Nederland uitgereikt, in België door St. Hubertus. Twijfelt u aan de geldigheid van uw stamboom neemt u dan contact op met de Raad van Beheer. Alle gegevens kunt u vinden op hun site.

Elke betrouwbare fokker van American Staffordshire Terriërs zal u een pup verkopen met een stamboom die bij de prijs inbegrepen is.
----------------------------------

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 22:03

Iemand die echt ervaring met honden heeft die weet dat en neemt maatregelen. Ik twijfel dus zeer aan de deskundigheid bij jullie thuis traan beaty.

Madameke, als jouw hond iemand bijt op straat ben je je hond kwijt. Wat een dierenliefde!

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 22:05

slimmerik schreef:
traan_beauty schreef:

Je komt steeds met andere voorbeelden aan...om het probleem van je eigen hond te verzachten. Maar het probleem blijft bestaan: die hond is niet te vertrouwen...simpel zat.

Clown Nee, ik geef andere voorbeelden om mensen te 'overtuigen'.
Ze is op bepaalde momenten niet te vertrouwen en op die momenten zit ze in een kennel Lachen .

Verder kan ik nog wel even zo door gaat maar jullie blijven bij jullie mening en ik bij het mijne Lachen .
Ik ga iig niet omdat iemand op bokt zegt dat mijn hond niet te vertrouwen is mijn hond voor altijd opsluiten of zelfs inlaten slapen..
Maar aan de andere kant begrijp ik jullie mening wel Lachen .