met haar.
Maar natuurlijk moet je altijd oppassen..
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
traan_beauty schreef:KiWiKo schreef:als mijn lab morgen bijt gaat het dier dood, zo simpel is het
Mijn honden niet.
Één van onze honden heeft één keer uitgehaald naar een kind. Het kind kwam eens veel te dicht bij onze hond die lag te slapen.. We zagen het net te laat, ja, hééééééél dom. Het kind had verder niet meer dan een schrammetje maar dat had erger kunnen zijn..... We stoppen haar iig nu direct in de kennel als er ook maar één kind op bezoek komt. Dat vind ze niet erg, ze gaat er zelfs met plezier naar toe
. Ze hoeft dan niet op al die véél te drukke kinderen te letten.
[edit] Het is toevallig dat we dit zagen maar als we niet hadden geweten wat de toeleiding hiertoe is geweest werd ze ook afgemaakt..
gipsyboy schreef:dat vind ik een hele goeie nu we toch bezig zijn zulle we een topic openen over loslopende katten???
gipsyboy schreef:Cayenne schreef:4 honden gewoon los over straat?
Dan mogen ze jou een stevige prent van mij geven.
Superonverantwoordelijk! Er zou maar een kind voorbij komen
jij denkt zeker dat elke hond een kind bijt he.
dat zeg ik het ligt eraan wie ernaast loopt. je hebt ook mensen die hun honden wel kunnen opvoeden al zijn dat er maar weinig
Jurjen schreef:Tsja, je moet zo'n hond ook NOOIT bij een kleine baby laten
Cayenne schreef:Dat dacht een vriendin van mij ook.
Ze had een vreselijke lieve Berner sennerhond, al bijna 6 jaar.
Hij had nog nooit een pas verkeerd gedaan, de vriendelijkheid zelve.
Totdat haar oma op een dag op bezoek was en de hond vanuit het niets de oma in haar arm greep.
Hond is gelijk afgemaakt.
Zo onvoorspelbaar kunnen ze dus zijn.
Natasja91 schreef:Jurjen schreef:Tsja, je moet zo'n hond ook NOOIT bij een kleine baby laten
Zo, een van de weinige reacties waarvan ik het helemaal eens ben.
En al helemaal niet als je een herplaatster hebt zonder betrouwbare achtergrond informatie.
traan_beauty schreef:Verschrikkelijk.
Maar dat hoeft niet bij elke hond zo te zijn..
We hebben thuis meer dan genoeg ervaring en reken maar dat er goed mee om word gegaan.
traan_beauty schreef:Uhm, een hond is heel goed bij kinderen weg te houden?
Er komen echt niet elke dag kinderen bij ons op bezoek.
En een dieronwaardig bestaan heeft ze niet!
Verder heeft ze nooit écht gebeten.. Ik ken 1000 honden die wel eens hebben uitgehaald om iets..
traan_beauty schreef:De hond ontsnappen? We hebben een dierenpension en dus goede kennels met sloten ed. Knap als ze daaruit kan komen
madameke schreef:en denk maar niet dat ik voor de politie me hond vast hou
slimmerik schreef:Honden hóren niet los te lopen op straat. Je belemmert daarmee dat mensen die bang zijn voor honden zich vrij kunnen bewegen.
Foute stoerdoenerij vind ik dat...
slimmerik schreef:traan_beauty schreef:Uhm, een hond is heel goed bij kinderen weg te houden?
Er komen echt niet elke dag kinderen bij ons op bezoek.
En een dieronwaardig bestaan heeft ze niet!
Verder heeft ze nooit écht gebeten.. Ik ken 1000 honden die wel eens hebben uitgehaald om iets..
Je komt steeds met andere voorbeelden aan...om het probleem van je eigen hond te verzachten. Maar het probleem blijft bestaan: die hond is niet te vertrouwen...simpel zat.