Thirza(puppy) 1e nacht alleen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Air

Re: Thirza(puppy) 1e nacht alleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 14:11

Diablo schreef:
Zo is het. Ik ben dus ook niet tegen een bench, heb dat ook meerdere keren gezegd. Maar ik vind dat sommigen zo'n ding wel goed proberen te praten. En een stevige discussie moet kunnen toch?

We kunnen beter zeggen dat mensen een bench slecht proberen te praten?

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 15:20

x_Marr schreef:
Diablo schreef:
Zo is het. Ik ben dus ook niet tegen een bench, heb dat ook meerdere keren gezegd. Maar ik vind dat sommigen zo'n ding wel goed proberen te praten. En een stevige discussie moet kunnen toch?

We kunnen beter zeggen dat mensen een bench slecht proberen te praten?

Bindi iig. Kijk en met correct gebruik (zoals ik het leer van mijn kennis) gaat het ook goed, zoals je kunt zien bij mijn hond. Hij is zeker geen zielige hond hoor! In huis luisterd mijn hond perfect, maar als hij echt entuthaist wordt met iets, mensen die hij heel aardig vindt, honden vrienden, e.d e.d e.d dat gaat de luister knop wel eens uit. Mijn manier is hem ff uit die stuatie halen, ff duidelijk zijn aandacht hebbenm en dan mag hij weer. Anders komt ie pas als HIJ dat wil, en dat is dus niet de bedoeling.

Nogmaals het is een beetje aparte kruising en ik schuif ZEKER niet alles op dat af, maar het heeft natuurlkijk wel erg veel mee te maken.

Een bench kun je heel slecht gebruiken ja. Maar als mn hond niet luisterd, een tik, wat voor tik dan ook averechts werkt, dan vind ik hem ff 5 minuutjes in zn bench zetten totaal niet erg. IK weet dat hij niet over iets gaat nadenken, daar gaat het me ook niet om! Het gaat erom dat hij een consequentie heeft voor het niet luisteren. En dat is dan ff 5 min. apart. En anders vind mijn hond zijn bench prima hoor, dat is echt zijn plekje. Dus ja, voor mij werkt het iig! Al bijna een half jaar lang!

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 15:31

sunnygirl schreef:
@ SGWollie: ik geef haar GEEN aandacht staat er toch. lezen is een vak apart cker?

Ja dat staat er inderdaad. Dat, en dat je een slipketting tegen de bench gooit als je hond blaft... Verward
Als dat geen aandacht is dan heb je gelijk, en geef je hem geen aandacht...
Lezen wordt zeker een vak apart als je msn taal gaat gebruiken, wat zoals je weet op bokt niet is toegestaan.

Hihi Splash, we kunnen altijd nog een therapie-topic starten als we hier uitgel*ld zijn... Haha!

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 15:34

Ik weet niet of deze tip al gegeven is maar je kunt ook zo'n tikkende wekker in een theedoek rollen en die vlak bij de bench zetten. Het tikkende geluid doet de puppy denken aan de hartslag van zijn moeder, daar wordt ie dan rustig van en grote kans dat ie gewoon gaat slapen Knipoog

Yootje15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 15:38

Wij hebben mijn hond ook gewoon laten slapen in een bench, al na 2.5 maand hield hij op met blaffen, janken en piepen Clown

Wij hadden een heel ritueel voordat hij ging slapen 's nachts, nu slaapt hij in een mand in de bijkeuken, dit gaat fantastisch. Ondertussen is hij ook al 2 hoor. Clown

MissPippin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 17:17

volgens mij willen jullie alleen maar gezeik uitlokken, dus ik hou het voor gezien hier. er werd om tips/ideeen gevraagd en alles wat ik zeg wordt de kop ingedrukt. voorlopig is mijn pup lekker goed opgevoed, super sociaal en niet angstig of weet ik wat. en niet te vergeten...stil!

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 19:41

sunnygirl schreef:
als ze begint te janken/piepen absoluut geen aandacht aan geven, maar laten schrikken, zodat ze leert als ik blaf gebeurd er iets niet leuks en het blaffen gata ze dan als negatief ervaren. je kan dr laten schrikken door bijv de radio ineens keihard aan te doen (zonder dat ze jouw ziet dus) of iets heel hard tegen de bench aan te gooien (slipketting/vol spafjesje oid).

sunnygirl schreef:
@ SGWollie: ik geef haar GEEN aandacht staat er toch. lezen is een vak apart cker?

Negatieve aandacht is ook aandacht Clown
Jij besteed er wel degelijk aandacht aan.
Dan kun je het nog beter negeren dan zo'n jong pupsel het apelazerus te laten schrikken.
Al valt het niet te vergelijken, ik probeer het toch Clown
Zodat je misschien inziet dat dat de verkeerde aanpak is.
Als een klein kind heimwee heeft, proberen ze hem/haar toch ook gerust te stellen?
Dan geven ze hem/haar toch ook geen straf of laten hem/haar het apelazerus schrikken?
Nee, dan gaat het kind zich alleen maar naarder voelen.
Daarbij zou ik een pup zeker niet bang maken voor harde geluiden, maar juist het tegenovergestelde.
Dus juist de pup aan harde geluiden laten wennen zodat hij daar niet bang van wordt.

Mijn ene hond heeft zijn 1e anderhalf jaar van zijn leven veelvuldig in de bench gezeten.
Dat heeft hem niet veel goeds gedaan.
Toen hij met anderhalf bij ons kwam, was de bench (die we erbij kregen) echt niet zijn veilige plekje, zindelijk was hij met anderhalf ook nog niet.
Maargoed, er mankeerde nog wel het een en ander aan zijn opvoeding, zo kreeg hij ook regelmatig een tik (en dan hebben we het niet over een zacht tikje) van zijn vorige eigenaresse en werd dus ook bang als je met je hand een onverwachte beweging richting hem maakte.
Andere hond die we als pup kregen, heeft in zijn jonge leventje nooit een bench van binnen gezien.
Met een kleine week was hij overdag al zindelijk, snachts heeft het iets langer geduurd.

Ik ben geen voorstander van de bench, vooral omdat ik zie dat die vaak op de verkeerde manier wordt gebruikt.
Hond is lastig, dus hup, wegstoppen in de bench, dan hebben wij er tenminste geen last van...
Hond opvoeden hebben wij geen kaas van gegeten, maar maakt niet uit, er is nog altijd een bench...
En ga zo maar door.

Nu staan hier wel 2 benches in huis, maar dit is ontstaan uit hele grote noodzaak.
Op een bepaald moment konden mijn honden elkaar namelijk niet luchten of zien (rangorde-probleem tussen de honden).
Toen was het dus tijdelijk zaak om ze uit elkaar te houden.
We hebben de 2e bench toen ook alleen maar aangeschaft als tijdelijke oplossing (andere bench stond te verstoffen in de hoek), langdurig zagen we er nl echt geen heil in.
Dat probleem is nu over en het zijn nu 2 kameraadjes die samen ongein uithalen Clown
Geweldig om die 2 nu met elkaar om te zien gaan.
De benches staan er nog wel steeds, niet om ze in op te sluiten snachts of als we weg gaan, dan lopen ze nog steeds gewoon los in huis.
Wel krijgen ze potentieel versleepbaar voer in de bench te eten zodat ze niet het hele huis er mee doorslepen of met mooi weer buiten, hap-slik-weg eten waar ze niet mee zullen gaan slepen krijgen ze gewoon in de keuken met de bakjes naast elkaar (alleen waterbak staat er tussen).
Deurtje hoeft niet dicht, ze weten dat het eten daar moet blijven, zij mogen er wel uit maar dan moeten ze hun eventueel overgebleven voer wel laten liggen.
Ze zien het beide ook als hun 'veilige plekje', ze gaan er uit zichzelf inliggen als ze zich niet lekker voelen of als ze er gewoon willen gaan liggen. Zit het deurtje dicht, krabben ze zelfs aan het deurtje zodat die opengaat en ze in de bench kunnen komen. Maargoed, ze krabben ook gerust een deken uit hun mand omdat ze daar willen gaan liggen en die deken hun even niet aanstaat.
Ook hun kussens zijn een favoriete ligplek of de grote stoel (op de bank mogen ze niet, anders was dat de plek geweest waar ze graag gingen liggen).

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 19:45

x_Marr schreef:
Diablo schreef:
x_Marr, vind jij op de plaats sturen straf dan?

Tjonge, dan hebben die van mij nogal eens straf zeg.

Waar heb je dat nou weer zien staan dat IK dat vind?

Tantjeuh vind dat blijkbaar, zo zegt ze het tegen skitter, maar ze doet precies hetzelfde.

Dat lees ik dan weer niet. Ik lees alleen dat haar honden op de plaats worden gestuurd als ze te druk zijn als er bijv. visite komt.
Jij zegt dat dat je hetzelfde lijkt als straffen.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 21:04

Diablo schreef:
x_Marr schreef:
Dat lees ik dan weer niet. Ik lees alleen dat haar honden op de plaats worden gestuurd als ze te druk zijn als er bijv. visite komt.
Jij zegt dat dat je hetzelfde lijkt als straffen.

Nee zij vindt het straffen als je een hond in zn bench stuurt, terwijl dat hetzelfde is als op zijn plaats sturen Knipoog

Air

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 21:09

Nou mensen, er was net een hondenfluisteraar op TV, en die zei Een bench geeft een hond een veilige plek en gevoel. Dit komt doordat diep binnenin een hond dat wolvengevoel nog zit. Die graven zichzelf ook in een hol in.

Hoorde ik net van iemand.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 21:49

Klopt een bench is ook een veilig gevoel, net als een mandje, als er maar iets om hem heen zit..het deurtje is gemaakt voor de mens, want in hollen heb je immers ook geen deurtje...dat een bench, mand, iets anders wta om hem heen zit een veilig gevoel geeft klopt, daarom heeft die van mij ook een mand met een hoge zijkant en een opening zodat hij er zelf in en uit kan als hij wil.
Het gaat ook niet om het verhaal de bench, het gaat om het verhaal de afgesloten bench en bepaalde manier hoe daarmee omgegaan wordt Lachen

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 21:52

ik vind ene bench geen probleem onze hond gaat er als hij rust wil of gaat slapen savonds vrijwillig in!
ik zie het als een stal van een paard
en hok van een geit
en holletje van een mol.

simpel, wij hebben hem genegeert, en het was na 3 dagen over.
bij een veulen wat we afspenen negeren we het gebrul ook, en als ie rustig is krijgt ie de volle aandacht

Air

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 22:22

Kimberley77 schreef:
Klopt een bench is ook een veilig gevoel, net als een mandje, als er maar iets om hem heen zit..het deurtje is gemaakt voor de mens, want in hollen heb je immers ook geen deurtje...dat een bench, mand, iets anders wta om hem heen zit een veilig gevoel geeft klopt, daarom heeft die van mij ook een mand met een hoge zijkant en een opening zodat hij er zelf in en uit kan als hij wil.
Het gaat ook niet om het verhaal de bench, het gaat om het verhaal de afgesloten bench en bepaalde manier hoe daarmee omgegaan wordt Lachen

Niet als je Bindi en een paar anderen moet geloven Knipoog

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 23:24

SGWOllie schreef:
Hihi Splash, we kunnen altijd nog een therapie-topic starten als we hier uitgel*ld zijn... Haha!

Huilen van het lachen Wat voor pup heb jij nu eigenlijk?

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 23:42

x_Marr schreef:
Nou mensen, er was net een hondenfluisteraar op TV, en die zei Een bench geeft een hond een veilige plek en gevoel. Dit komt doordat diep binnenin een hond dat wolvengevoel nog zit. Die graven zichzelf ook in een hol in.

En als het op TV was, dan is het waar he Clown

Nouja, jullie doen het toch allemaal op jullie manier, en zolang jullie hond er gelukkig uit lijkt te zien... dan is het toch goed?
Misschien wel een idee om eens een cursusje te lopen bij een gekwalificeerde gedragstherapeut(e) (en dan niet zo'n prutser die zichzelf tot gedragstherapeut heeft uitgeroepen, maar een echte). Zal een wereld open gaan voor sommige mensen Lachen

Air

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-07 00:16

assie schreef:
x_Marr schreef:

Nouja, jullie doen het toch allemaal op jullie manier, en zolang jullie hond er gelukkig uit lijkt te zien... dan is het toch goed?
Misschien wel een idee om eens een cursusje te lopen bij een gekwalificeerde gedragstherapeut(e) (en dan niet zo'n prutser die zichzelf tot gedragstherapeut heeft uitgeroepen, maar een echte). Zal een wereld open gaan voor sommige mensen Lachen

En als het op bokt staat is het wel waar?

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 00:20

Wat ik altijd deed als we een pup erbij kregen (hebben vier honden) dan lieten we die er sowieso tussen lopen. Of sowieso bij onze oudste teefje (echt zo'n mama).
Ook brachten we altijd een knuffel waar de pup vandaan kwam en als we dan thuis kwamen hadden we nog iets met zijn nest lucht er aan.
Die knuffel sneden we dan open en legden er een wekker in.
Ook een warme kruik in een sok in de mand leggen.
Dan de pup gewoon in de hal houden, en bij alle honden was het tot nog toe zo dat ze met het teefje in de maand met knuffel en kruik lagen en nooit geen gepiep gehad.

Als je geen andere hond hebt waar dit bij kan, en de hond is nog in paniek, zal ik het zeker nooit zo laten liggen. Zo'n beestje is naar mijn idee helemaal de weg kwijt. Maar dat is mijn mening en ik heb nooit die problemen gehad gelukkig

roosbananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 07:41

assie schreef:
x_Marr schreef:

Sja ik heb dat programma gezien én ik zal jou vertellen dat die mensen geen prutsers waren.
Maargoed eigenwijsheid noemt m'n dat zeker?

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 09:44

Splash_ schreef:
SGWOllie schreef:

Huilen van het lachen Wat voor pup heb jij nu eigenlijk?

Een kruising duitse herder/bull terrier. Moeder was uit het asiel gehaald, gedekt door de duitse herder des huizes en met pups en al weer bij het asiel afgeleverd. Wat een mensen hè?
Wij konden maar niet beslissen of we een pup gingen kopen of een hondje uit het asiel gingen halen.... en toen kwamen we Ice tegen Haha!

roosbananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 10:53

aparte kruising, heb je er een foto van? Nagelbijten / Gniffelen

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 11:41

Oh wat gaaf SGWollie...heb je daar overigens geen problemen mee, omdat het een kruising is met een 'verboden hond' en die een bepaald sta,mboom moeten hebben? Een kennis van mij heeft ooit pups geha van har stafford die ontsnapt was en gedekt door een niet stafford en de pups moesten bij geboorte mooi afgemaakt worden, heel afschuwelijk...(dit wegens het niet kunnen aanvragen van de stamboom en verboden kruising)
Maargoed, ik ga wel erg oftopic, ben erg benieuwd naar een foto van je Ice Lachen

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 14:56

De laatste keer met mams en broertjes en zusjes op de speelwei. De voorste pup met halsbandje is Ice

Afbeelding

In de auto onderweg naar huis

Afbeelding

In het echt is hij dus lichter dan op de tweede foto.
Kimberley, een bull terrier is (voor zover ik weet) geen "verboden hond". Mensen zien die honden daar wel vaak voor aan.

Wat afschuwelijk trouwens voor je kennis en haar Stafford!!!

Edit: recentere foto's staan thuis op de pc, zal vanavond eens kijken of er iets leuks tussen zit!

roosbananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 15:03

Bull Terriers zijn inderdaad niet verboden. In België toch niet.
Dat het als gevaarlijk wordt aangezien vind ik nog belachelijker.
Geen van onze hebben iets kwaad in zich. Nee het zijn poedels bij wijze van spreke Clown

De kruising ziet er wel mooi/goed gelukt uit Ja
Ik had me iets anders voorgesteld Haha!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 15:46

OOOh wat is het een schatje zeg, kijk dat smoeltje toch eens. Vind de naam ook erg mooi, hoe kom je erop, hihi.

Ik vind het ook dat het belachelijk is hoor dat ze als gevaarlijk worden beschouwd. Maarja, das weer een heel andere discussie.
Gut, wat een lekker koppie heeft Ice zeg, ik tel 8 pups, dat zijn me er nogal wat, hihi.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-07 15:53

De moeder van Thirza had er 9 Nagelbijten / Gniffelen
Eigenlijk 13 dacht ik, maar 4 hebben het niet gehaald bij de geboorte...